kolej do portu lotniczego: Pytania prasowe do PPL
Subject: kolej do portu lotniczego: Pytania prasowe
Do
Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze"
ul. Żwirki i Wigury 1, 00-906 Warszawa, Polska
Zarząd: "SONATA" ul. 17 Stycznia 49, 02-146 Warszawa, Polska
ul. Żwirki i Wigury 1, 00-906 Warszawa, Polska
Zarząd: "SONATA" ul. 17 Stycznia 49, 02-146 Warszawa, Polska
Szanowni Państwo,
Na adres prześlę nowy numer wydania o porcie lotniczym w Radomiu. Dla kolejnego wydania mam pytania prasowe:
Planujemy, aby wzorem innych portów lotniczych- port lotniczy w Radomiu oraz także port w Babimoście k. Zielonej Góry uzyskał połączenie kolei pasażerskiej do terminalu pasażerskiego portu.
Pytanie:
Czy PPL jest zainteresowane budową połączenia - torowiska dla przewozów pasażerskich w obu przypadkach?
Jaki jest stan bocznicy do portu lotniczego w Radomiu (w Ziel. Górze sam go sprawdziłem)? Dokąd aktualnie dochodzi torowisko kolejowe w Radomiu i jaki jest stan przystanku Lotnisko przy jedn. wojskowej w Radomiu? Czy rozebrano jakieś odcinki torowisk? Czy można otrzymać mapę, z zaznaczeniem jakie odcinki torów zdemontowano?
Jakie są szanse przedłużenia istniejącej linii kolejowej pod terminal pasażerski portu lotniczego w Radomiu i w Babimoście i czy możliwa jest tam budowa przystanku pasażerskiego? Chodzi o przedłużenie istniejącej bocznicy do terminalu pasażerskiego. Jaki może być orientacyjny koszt budowy 1,5 km nowego torowiska w przypadku Ziel. Góry i ok. 500 m w Radomiu?
Mam nadzieję że PPL popiera ideę połączenia kolejowego do terminala pasażerskiego portu lotniczego w obu przypadkach. Do tej pory takie połączenia powstały w kilku miastach. W Zielonej Górze i w Radomiu nie ma takiej decyzji samorządu, ale na razie tylko opisujemy wszystkie szczegóły takiej propozycji inwestycji.
Właśnie w Zielonej Górze- Babimoście rozpoczęto modernizację linii kolei przez Babimost orzyznając dotację zarządcy torowiska. Planujemy, aby w pobliżu powstał przystanek dla autobusdów szynowych. Zwykle połączenie szynowe- kolei pasażerskiej- uruchamia się przed otwarciem portu dla czarterów i tanich linii (przykłady: Lublin, Olsztyn- Szymany). Wg mnie- połączenie kolejowe do terminalu w Radomiu i Babimoście powinno powstawać już obecnie, zwłaszcza że początkowo korzystać z niego będą głównie mieszkańcy osiedla przy lotnisku w Radomiu i miejscowości Nowe Kramsko w Babimoście, a nie - pasażerowie samolotów, których - jak szacuję- początkowo będzie niewielu.
Schemat połączenia:
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Gazeta Zielonogórska
oraz portal radomska.pl
Posted by Telewizja Opera
on 06:32.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0