Linia do Frankfurtu nad Odrą - wagon motorowy nr Sa 139-004
List do UMWL
Widząc regionalny problem chciałbym zapytać się o możliwość złożenia Państwu propozycji o charakterze modernizacji oferty kolei w relacji do Frankfurtu nad Odrą.
Po rozmowie z jednym z lokalnych przedsiębiorstw zajmujących się bateriami proponuję aby umieścić akumulator w pojeździe elektrycznym któryby obslugiwał relację Wrocław Gł. - Frankfurt nad Odrą oraz Poznań- Zbąszynek-Frankfurt nad Odrą. Pełne relacje w mojej opinii wygenerowałyby dodatkowe potoki pasażerów na trasach do Frankfurtu nad Odrą. Obecnie na tym odcinku podróżujących jest niewielu.
Frankfurt nad Odrą byłby odsługiwany pojazdem elektrycznym wyposażonym w niewielki akumulator przydatny na ostatni odcinek kilku km.
Pytanie
Jeśli znalazłem chętnego przedsiębiorcę dla dokonania modyfikacji obługi linii Zielona Góra- Frankfurt (Oder) - UMWL nie mógłby zamówić usługi modyfikacji taboru- mającego niczym pociąg Bombardier Talent 3- akumulator jako opcję zasilania? Wówczas możnaby kursować w trakcji elektrycznej z Zielonej Góry do syacji Frankfur (Oder) Oderbruecke, i ostatnie 3-4 km (gdzie napięcie w sieci jest inne niż w Polsce) pokonać na akumulatorze.
Być może UMWL zdecydowałby się przerobić na akumulatorowy- jakiś istniejący ezt będący na majątku województwa? Kilka km za stacją Rzepin w kierunku Kunowic stoi około 5 ezt w malowaniu woj. Lubuskiego. Część tabotu jest nieco zniszczona.
Czy istniejące składy elektryczne (np. ezt atarego typu lub Impulsy) mogą zostać uzupełnione o akumulator?
Dodam że wokół Berlina kursują jakieś składy napędzane częściowo akumulatorowo (na odcinkach spalinowych).
Pojazd - wagon motorowy nr Sa 139-004
Chciałbym także zgłosić inny drobny problem bieżący. Chcę zgłosić że podczas dzisiejszej podróży z Frankfurtu nad Odrą pociągiem - wagon motorowy nr Sa 139-004 na odcinku od Czerwieńska do Przylepu we wnętrzu pojazdu silnie mogliśmy poczuć woń spalin tego pojazdu.
Proponuję wyjaśnienie tej sprawy- nie wiem czy się nie pomyliłem w podanym numerze serii tego pojazdu. W środku brak było widocznego nr bocznego pojazdu. Przepisałem tylko nr seryjny typu tego pojazdu mając skąpą wiedzę.
Pojazd wydawał się nie posiadać katalizatora spalin. Wg mojej bardzo niewielkiej wiedzy w zakresie wykrywania zmysłem węchu - spaliny bardzo śmierdziały. Wracałem akurat z konferencji prasowej o gospodarczej współpracy.
Pozdrawiam
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Posted by Telewizja Opera
on 04:54.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0