Czas przejazdu koleją w relacji Gdańsk- Warszawa cofnął się prawie do poziomu z lat 90-tych...
Z uwagi na braki w utrzymaniu infrastruktury tej linii kolei jako ekonomista proponuję aby sąd antymonopolowy odgórnie zmienił zarządcę tej linii kolei. Zalecam sądowne odebranie tej linii kolei z zarządu państwowej, rządowej spółki PKP PLK i przekazanie jej w zarząd innemu podmiotowi. Innemu niż PKP. W wielu krajach sieć kolejowa nie jest zarządzana na zasadzie monopolu. Różne podmioty zarządzają fragmentami sieci.
Czas przejazdu
Połowa roku 1995 - czas przejazdu koleją w relacji Gdańsk- Warszawa Wsch. wynosił 3 godz. 10 minut, obecnie: 3 godz. 5 minut dla połączenia porannego o godz. odjazdu z Gdańska do Warszawy Centr.- 6:30 rano...
Oto relacje i komentarze prasowe:
Opis Michała Tuska:
Jest 1995 r. Na stacji Gdańsk Główny stoi gotowy do odjazdu pociąg Intercity Kaszub – jeden z flagowców polskiej kolei lat 90. Za równe 3 godziny i 10 minut zamelduje się na dworcu wschodnim w Warszawie, 10 minut później większość pasażerów wyjdzie z jego wagonów na podziemne perony Dworca Centralnego. (..)
według: http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,24517273,m-tusk-pkp-plk-wydaje-miliardy-zeby-je-wydac-a-nie-poprawiac.html
Komentarze czytelników
A tymczasem podróż Pendolino między Gdańskiem Gł. a Warszawą Centalną zajmuje, w aktualnym rozkładzie, już 3 godziny. Niech spojrzę w bilet sprzed paru dni - poranne połączenie 3:05, a powrotne 2:59.
Ponad trzy lata temu, gdy zaczynałem jeździć Pendolino, podróż zajmowała 2:35-2:40. Teraz 3 godziny... I dążą do sukcesu "skrócić o 20 minut". To wyjaśnię - 20 minut krócej było. 3 lata temu, jak (..)
I co oni, ku..., remontują na linii, której remont został przed 3 laty ukończony - a trwał ok. 6 lat?!?
Inny głos:
A te ograniczenia do 10 km/h pod Malborkiem, czy Iławą? Co te nasypy osiadają.
Inny głos:
W 1965 roku delegacyjny ranny pociąg pośpieszny ze stacji Łódź Fabryczna do Warszawy Główna jechał 100 minut !
Inny głos:
Mają ambitny plan dostosowania trasy Warszawa-Gdańsk do prędkości 200 km/h.
Na co poszyły te MILIARDY wydane podczas """ MODERNIZACJI """" w/w trasy
200km/h i przejazdy przez wiejskie stacyjki ,przejazdy bez porządnych zabezpieczeń itd
Po prostu pieniądze wyrzucone w błoto i 10 lat w plecy no ale Polak Potrafi wydać miliardy i dalej nic porządnego nie mieć
Taka Chińska " komuna " a wie jak się to robi i ile czasu na to potrzeba ale My i tak wiemy swoje
Inny głos:
A odcinek Katowice - Kraków dadzą radę skończyć modernizować w tym tysiącleciu? Jak to qrwa możliwe żeby już 14 lat się piendrolić na takim kawałku torów.
Inny głos:
80 km Kraków Katowice 2,5 godziny. Modernizacja trwa już 14 lat więc niech ci kolejarze wąskotorowi nie gadają głupot
A do Wrocławia znów po 4,5 albo i 5 godzin, jak za starych, dobrych czasów...
Komentarze wg: http://next.gazeta.pl/next/7,151003,24552903,pkp-plk-maja-ambitny-plan-z-warszawy-do-gdanska-z-predkoscia.html
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 03:29.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0