Petycja do Radnych miasta Lębork w sprawie kolei SKM
Petycja
do Radnych miasta Lębork w sprawie kolei SKM
Drodzy Państwo Radni,
Do miasta dociera około 9 kursów kolei SKM dziennie w dni robocze. Jest to bardzo niewielka liczba kursów. Do miasta dociera linia S3 kolei SKM.
Proponuję poprawę skomunikowania z siecią kolei SKM na terenie miasta Lębork celem zwiększenia liczby podróżnych, a także w przyszłości- zwiększenia liczby kursów kolei SKM- po wzroście potoków pasażerskich.
Zwracam się z petycją o poprawę skomunikowania miasta Lębork z siecią kolei SKM w sposób następujący:
- kursy SKM wprowadzonoby także na odcinek miejski- kończąc bieg w Nowym Swiecie czy w Nowej Wsi Kaszubskiej. Dobudowanoby tam tor odstawczy by nie blokować toru głównego. odcinek do przystanku a w przyszłości stacji Lębork Nowy Świat zelektryfikowanoby
-na linię kolejową do przystanku Lębork Nowy Świat wprowadzonoby połączenia SKM. Kursy SKM kończące bieg w Lęborku przedłużonoby do stacji Lębork Nowy Świat. Dodanoby na niej tor odstawczy odtwarzając istniejące ongiś rozjazdy. Roważonoby odbudowę bocznicy kolei do ulicy Kossaka/ Lęborskiej przy cegielni, korzystając istniejącego już podtorza.
- dodanoby jeden przystanek pośredni np. przy ul. E. Plater. Załączam schematy połączenia i przystanku.
Odpowiedzialność ustawowa UM Lębork
UM Lębork pełni ustawowo rolę organizatora przewozów tr. zbiorowego na terenie miasta i jego kompetencje obejmują wymienione w petycji połączenie z racji obowiązku ustawowego jego organizacji. UM Lębork mógłby się zwrócić do PKP PLK oraz do PKP SKM czy UWMP z pytaniami dot. możliwości takiej organizacji połączeń na terenie miasta Lębork. Jeśli PKP PLK nie chciałaby zelektryfikować tego krótkiego odcinka linii, proponuję sądowne przekazanie całej linii do Łeby dla innego zarządcy sieci kolei- na przykład PKM S.A. Wnoszę o to.
Z szacunkiem
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 22:29.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0