Dzień dobry,
Dobry początek roku na lotnisku we Wrocławiu. Liczba obsłużonych pasażerów zwiększyła się o ponad 10% w porównaniu do stycznia 2017 roku, a wzrosty zanotowano w kluczowych segmentach ruchu (27% dla ruchu niskokosztowego, 20% dla sieciowego międzynarodowego). Dużą popularnością cieszyły się połączenia niskokosztowe na południe Europy z Teneryfą, Lizboną i Malagą na czele.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia i grafika (mat. Port Lotniczy Wrocław) do pobrania pod linkiem: http://bit.ly/2FRKQ9r
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 6 lutego 2018 r.
Informacja prasowa
W styczniu o 10% pasażerów więcej na wrocławskim lotnisku
Dobry początek roku na lotnisku we Wrocławiu. Liczba obsłużonych pasażerów zwiększyła się o ponad 10% w porównaniu do stycznia 2017 roku, a wzrosty zanotowano w kluczowych segmentach ruchu. Dużą popularnością cieszyły się połączenia niskokosztowe na południe Europy z Teneryfą, Lizboną i Malagą na czele.
Nowy rok zaczął się bardzo dobrym wynikiem dla Portu Lotniczego Wrocław. W styczniu wrocławskie lotnisko obsłużyło 201 248 pasażerów. To przełożyło się na ogólny wzrost ruchu o ponad 10%. - Na szczególną uwagę zasługuje sukces międzynarodowych połączeń niskokosztowych. Tanie linie lotnicze obsłużyły w styczniu ponad 142 tys. pasażerów, czyli o blisko 27% więcej niż przed rokiem – zauważa Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. - Wpłynęła na to rozwijająca się siatka połączeń, która przez ostatni rok powiększyła się między innymi o Agadir, Palermo, Neapol, Lizbonę, Reykjavik czy Lwów. Każdy z tych kierunków jest inny i właśnie ta różnorodność jest naszym atutem – dodaje.
Loty w stronę słońca
Styczeń przyniósł duży wzrost liczby pasażerów korzystających z połączeń na południe Europy. Hitem była Teneryfa – samoloty na tej trasie były wypełnione średnio w 92,5%. Bardzo dobre wyniki zanotowały także Lizbona i Malaga, w przypadku których średnie wypełnienie wyniosło 88%. - Zimą podróżni chętnie planują krótkie wyjazdy w atrakcyjne miejsca. Bogata oferta naszego portu doskonale im to ułatwia – mówi Dariusz Kuś. - Jesteśmy przekonani, że ta tendencja będzie się utrzymywała w kolejnych miesiącach. Przewoźnicy zaproponują nowe połączenia na południe, w tym Ateny, Bari, Porto czy Kutaisi – dodaje. Dużą popularnością cieszy się również połączenie do Kijowa (91,8% obłożenia), z którego korzystają pracujący i studiujący w naszym regionie Ukraińcy, a także pasażerowie podróżujący w celach biznesowych i turystycznych. Nie słabnie zainteresowanie kierunkami na Wyspy Brytyjskie. Na czele znajdują się Cork, Dublin, Doncaster, East Midlands z 89-procentowym wypełnieniem.
Coraz więcej biznesmenów
W ruchu sieciowym międzynarodowym wrocławskie lotnisko odnotowało 20-procentowy wzrost z łączną liczbą 28 663 pasażerów. Wpływ na to miała duża liczba połączeń do największych portów przesiadkowych w Europie. Do najpopularniejszych należy Frankfurt nad Menem, Monachium, Dusseldorf, a także nowość sezonu zimowego - Zurych obsługiwany przez linię SWISS. W maju w Porcie Lotniczym Wrocław zadebiutują francuskie linie Air France. Od 26 maja przewoźnik zabierze wrocławskich podróżnych na główne lotnisko w Paryżu im. Charles de Gaulle'a. - Loty do drugiego największego portu lotniczego w Europie to świetna wiadomość dla pasażerów biznesowych, ale i osób latających, także turystycznie, do metropolii obu Ameryk, Afryki i Azji. Linie Air France stwarzają komfortowe warunki podróżowania po całym świecie – mówi Dariusz Kuś. Z lotniska im. Charles de Gaulle'a w Paryżu francuski przewoźnik oferuje loty do wielu unikatowych i bardzo odległych destynacji takich jak: Mauritius, Kostaryka, Wenezuela, Polinezja Francuska, Madagaskar i wiele innych.
Ferie na Zanzibarze i w Turynie
W styczniu podróżni bardzo chętnie korzystali z ofert biur podróży - było ich blisko 7 tys. To o 151% więcej niż w ubiegłym roku. W obecnym rozkładzie lotów zadebiutowały dwie czarterowe nowości, między innymi Zanzibar Itaki. – Połączenie od początku cieszyło się ogromną popularnością. Co ciekawe, wśród pasażerów było nie tylko wielu mieszkańców Dolnego Śląska, ale i innych województw – mówi Dariusz Kuś. – Sezonową nowością był również Turyn, który przyciągnął osoby poszukujące ciekawego pomysłu na spędzenie ferii zimowych – dodaje. Warto pamiętać, że przez cały rok wrocławscy podróżni mają do dyspozycji Wyspy Kanaryjskie (Teneryfa, Lanzarote i Fuerteventura) oraz Egipt (Hurghada). Czarterowe lato 2018 ruszy pod koniec kwietnia. Nowościami będą Tivat, Ateny, Izmir i Djerba.
Pytaliśmy urząd UMWP co sądzi o planach budowy linii kolejowej na lotnisko pasażerskie w Rzeszowie? Debaty trwają już kilkanaście lat. W tym czasie linie kolejową na to lotnisko rozkradziono. Lokalne władze miasta sugerowały ze redakcja powinna sama informować organy ścigania o kradzieży szyn z tej linii. Oto odpowiedź urzędu UMWP.
Panie Redaktorze,
W imieniu zastępcy dyrektora Departamentu Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego, poniżej przesyłam odpowiedź:
Budowa linii kolejowej łączącej Rzeszów z portem lotniczym w Jasionce będzie budowana w ramach „Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej" przy wsparciu funduszy UE z programu POIiŚ.
Aktualnie wniosek o dofinansowanie jest procedowany przez IŻ MIR.
Z poważaniem,
Daniel Kozik
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
tel: 17 860 67 62
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do Pan Marcin Walkow, Grupa Onet
Krytyka dot. "Ryanair na rynku lotniczym jest jak lis wpuszczony do kurnika"
Szanowny Panie,
Publikuje Pan, w czasach dominacji etatystów, wywiad który podważa idee wolnego rynku. Pan walczy z duopolem na rzecz monopolu- przynajmniej takie odniosłem odczucie po lekturze tekstu Pana autorstwa.
Jako wolnorynkowy ekonomista protestuję przeciwko walce z konkurencją lotnisk na rynku, a takie teksty Pan bezrefleksyjnie i bez komentarza przepuszcza do publikacji.
W Pana tekście (to Pan go redagował, komentował)- czytam "Powinniśmy szanować publiczne pieniądze, które wydaliśmy m.in. na budowę Lotniska Chopina i Modlina. Te dwa porty lotnicze powinny ze sobą współpracować, a nie rywalizować."- i jest to wypowiedź p. Jacka Krawczyka, który, indagowany przez Pana, wcale nie ukrywa że reprezentuje interesy swego niedawnego pracodawcy- czyli linii lotniczych LOT, dla których drugie lotnisko jest kłopotem i konkurencją.
Takie wypowiedzi nie powinny pozostać bez reakcji ze strony prowadzącego wywiad- ale to jest tylko moja ocena. Prowadząc wywiad, ja bym na taką wypowiedź zareagował rozmową z osobą udzielającą mi wywiadu, czy ograniczenie konkurencji na rynku aby napewno dobrze służy samemu rynkowi? W tekście przywoływany jest przykład Stambułu- tam przecież - z tego co wiem- nikt nie ogranicza sztucznie konkurencji lotnisk.
Chętnie bym polemizował z p. Krawczykiem. Jestem wielkim zwolennikiem konkurencji lotnisk i od lat namawiam do budowy konkurencyjnych lotnisk.
Pozdrawiam.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Pytanie do Sz.P. Robert Biedroń,
Co sądzi Pan o przywróceniu systemu trolejbusów w Słupsku za pomoca np. materiału staroużytecznego z systemu trolejbusowego pobliskiej Gdyni?
Pozdrawiam
Panie Adamie,
Słupsk stawia na nowoczesny i ekologiczny transport zbiorowy oparty o autobusy spełniające najwyższe normy emisji spalin. Tworzenie od nowa infrastruktury umożliwiającej wprowadzenie trolejbusów na teren miasta wydaje się w naszym zdaniem nieracjonalne. Tym bardziej, że coraz popularniejsze, efektywniejsze ekonomicznie i z roku na rok tańsze stają się autobusy elektryczne, które zapewne za kilka lat pojawią się także w Słupsku. Uważamy, że przyszłością jest transport ekologiczny (np. elektryczny), który nie wymaga tworzenia, utrzymania i zarządzania bardzo rozbudowaną - dedykowaną infrastrukturą drogową.
pozdrawiam
Karolina Chalecka
Szanowny Panie, pragnę poinformować, iż jedyny mail, jaki znajduje się w skrzynce prezydent(małpa)um.slupsk.pl wysłany z adresu adam.fularz(małpa)wieczorna.pl został przesłany 30 listopada i dotyczył opinii prezydenta na temat przywrócenia systemu trolejbusów w Słupsku. Nie jest to więc informacja udzielana w trybie dostępu do informacji publicznej. Do skrzynki nie trafiły natomiast żadne pytania prasowe, o których Pan wspomniał w ostatnim mailu, co może wynikać z jakichś problemów technicznych niezależnych od prezydenta. Pragnę jednocześnie nadmienić, że wszystkie pytania prasowe powinny być przekazywane na adres p. Karoliny Chaleckiej, która odpowiada za kontakt z mediami w Urzędzie Miejskim (k.chalecka(małpa)um.slupsk.pl)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Pisza Państwo:
"Jednocześnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace planistyczne związane z nową perspektywą finansową 2021 – 2027, których efektem będzie wskazanie potencjalnych inwestycji liniowych i punktowych w kolejnym okresie programowania m.in. na terenie woj. świętokrzyskiego."
Czy można zgłaszać propozycje do tej perspektyuwy do PKP PLK? Jak i gdzie? Komu?
Odpowiedź:
Od:
Rzecznik Data: 2 lutego 2018 12:40
Temat: Pytanie związane z nową perspektywą finansową 2021 – 2027
Dzień dobry,
Panie Redaktorze,
Z końcem września br. zakończono pierwszy etap konsultacji z interesariuszami, w ramach których zwrócono się do zainteresowanych z prośbą o wskazanie propozycji potencjalnych inwestycji, długoterminowych planów rozwoju oraz założeń dotyczących oferty przewozowej. Wystąpiono do ponad 400 podmiotów – m.in. przewoźników pasażerskich i towarowych, organizatorów transportu, urzędów marszałkowskich, związków gmin, zarządców portów lotniczych, organizacji branżowych, szeroko pojętego „przemysłu": istotnych zakładów produkcyjnych, terminali kontenerowych, portów, lotnisk, specjalnych stref ekonomicznych. Wnioski z dotychczasowych konsultacji zostaną wykorzystane w dalszych pracach PLK nad opracowaniem listy rankingowej projektów na Nową Perspektywę UE, która w następnym kroku zostanie przekazana do Ministerstwa Infrastruktury. Decyzje dotyczące uruchomienia kolejnych etapów konsultacji i formy ich przeprowadzenia będą podejmowane na szczeblu ministerialnym.
Z poważaniem
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
W 2017r. do Polski sprowadzono ponad 900tys. starych aut (średnio 12 lat). Organiacja CZT komentuje to: "Ciekawe, kiedy w końcu zrozumiemy, że w miastach to nie 5-15 tys. palenisk tworzy smog, ale 10-30x razy więcej jadących co dzień starych aut."Co o tym sądzi MI?
Odpowiedź:
Od:
media Data: 2 lutego 2018 13:32
Temat: Pytanie wprowadzanie średnio 12-letnich samochodów do ruchu
Szanowny Panie Redaktorze,
przyjęty przez rząd projekt ustawy o elektromobilności przewiduje możliwość wprowadzenia przez rady gmin stref czystego transportu, po których mogłyby się poruszać tylko pojazdy napędzane paliwami alternatywnymi (energią elektryczną, gazem ziemnym) i instrumenty wspierające rozwój rynku i infrastruktury paliw alternatywnych oraz innowacyjnych form transportu (wśród konsumentów powinno wzrosnąć zainteresowanie pojazdami napędzanymi energią elektryczną lub gazem ziemnym).
Więcej na ten temat na stronie:
https://www.premier.gov.pl/wydarzenia/decyzje-rzadu/projekt-ustawy-o-elektromobilnosci-i-paliwach-alternatywnych.html
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry,
Średniowieczne warownie, siedziby królów, centra rozwoju miast. Dzisiaj zamki to przede wszystkim jedne z najpopularniejszych atrakcji turystycznych. Przedstawiamy subiektywny przegląd 5 najpiękniejszych zamków Europy, które odwiedzimy, lecąc z Wrocławia. Ceny za podróż w marcu już od 150 zł w dwie strony.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław, shutterstock) do pobrania pod linkiem: http://bit.ly/2nAaTdz
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 2 lutego 2018 r.
Informacja prasowa
Najpiękniejsze zamki Europy – TOP 5 z wylotem z Wrocławia
Średniowieczne warownie, siedziby królów, centra rozwoju miast. Dzisiaj zamki to przede wszystkim jedne z najpopularniejszych atrakcji turystycznych. Przedstawiamy subiektywny przegląd 5 najpiękniejszych zamków Europy, które odwiedzimy, lecąc z Wrocławia.
Sycylijskie pałace
We Włoszech trudno znaleźć typowe dla reszty Europy warowne twierdze. Jednak to tam zobaczymy pałace, które niegdyś były siedzibami królów włoskich prowincji. Jednym z przykładów jest Palazzo dei Normanni w Palermo. W środku znajduje się między innymi Kaplica Palatyńska od 2015 widniejąca na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Łączy w sobie cztery style: arabski, sycylijski, bizantyjski i normański. Ryanair lata z Wrocławia do Palermo w poniedziałki i piątki. Ceny za podróż w obie strony w połowie marca rozpoczynają się już od 250 zł.*
Hiszpański temperament
Castillo de Coca, znajdujący się około 100 kilometrów od Madrytu, już z daleka daje po sobie poznać, że jest miejscem wyjątkowym. Nazywany perłą architektury militarnej nosi na sobie widoczne znaki wpływów arabskich, które zostały uzupełnione elementami gotyckimi. Dodatkowym wyróżnikiem jest położenie na wzgórzu, co sprawia, że w przeszłości twierdza była bardzo trudna do zdobycia. Teraz nie jest jednak niedostępna. Z Wrocławia do Madrytu możemy udać się we wtorki i soboty z liniami Ryanair. Dolecimy tam już za niecałe 268 zł**, a stamtąd do Castillo Coca łatwo jest już dojechać pociągiem.
Anglia – kolebka zamków
Średniowieczna Anglia pełna rycerzy, władców i legend. Tę atmosferę czuć podróżując szlakiem angielskich twierdz. Najsłynniejsza z nich – zamek Windsor, do dziś pozostaje siedzibą rodu królewskiego. Razem z Buckhingham Palace i Pałacem Holyrood w Edynburgu jest miejscem, w którym królowa Elżbieta przyjmuje gości. Kiedy zamek otwarty jest dla zwiedzających można tam zobaczyć zbiory sztuki rzeźbiarskiej czy malarskiej. Do stolicy Anglii z Wrocławia dostaniemy się codziennie. Wizz Air lata na lotnisko w Luton, a Ryanair na Stansted.
Szwajcaria – inna niż myśleliście
Bajkową architekturę Szwajcarii widać na przykładzie zamku w Kyburgu, który swoim niepowtarzalnym stylem przyciąga wielu turystów. Każdego lata na dziedzińcu odbywa się festiwal muzyki klasycznej, co dodatkowo zachęca przyjezdnych do odwiedzenia tego pięknego rejonu. Do pobliskiego Zurychu dostaniemy się w poniedziałki, środy i piątki razem z liniami SWISS.
Edynburg – królewska stolica
W każdym rankingu zamków nie sposób pominąć tego w Edynburgu. Twierdza, która przez wieki wydawała się nie do zdobycia, dziś jest chętnie odwiedzana przez turystów. Przyciąga nie tylko architekturą, ale też widokami. Zamek znajduje się na wzniesieniu górującym nad miastem. Widok na nieodległe Arthur's Seat zapiera dech w piersiach. Coś dla siebie znajdą tutaj też miłośnicy militariów. Na zamku znajduje się muzeum wojny. Do stolicy Szkocji dostać się można dwa razy w tygodniu (w czwartki i niedziele) z liniami Ryanair. Ceny na początku marca oscylują w okolicy 144 zł.***
*Ryanair – 250 zł – lot w obie strony z bagażem podręcznym, w terminie 12.03.-16.03. Cena aktualna na dzień 2.02.
**Ryanair – 267,58 zł – lot w obie strony z bagażem podręcznym, w terminie 06.03.-10.03. Cena aktualna na dzień 2.02.
*** Ryanair – 144 zł – lot w obie strony z bagażem podręcznym, w terminie 04.03.-08.03. Cena aktualna na dzień 2.02.
Pytania do p. Robert Biedroń, Prezydent m. Słupsk
Szanowny Panie
zapytam się co Pan sądzi o pomysle na reaktywację portu lotniczego dla Słupska np. w Wicku Morskim na dawnym lotnisku?
Albo na drogowym pasie lotniskowym koło Słupska?
Przypomnę że przed wojną jak i po wojnie liczby pasażerów były obiecujące. Po wojnie oferowano niekiedy do 3 relacji (Warszawa, Katowice etc.)
ODPOWIEDZI
Panie Adamie,
jeżeli chodzi o port lotniczy - Słupsk w granicach administracyjnych miasta nie ma terenu, aby reaktywować port. Jeżeli chodzi o Wicko Morskie to teren administracyjny gminy Postomino i to tam musi się Pan zwrócić z tym pytaniem. Podobnie jeżeli chodzi o pas lotniskowy koło Słupska. Dodatkowo, chciałam zaznaczyć, że w latach 2018 - 2022 najważniejszym inwestycjami w mieście będą dokończenie budowy parku wodnego Trzy Fale (do roku 2019) i projekt rewitalizacji miasta Słupska (do roku 2022). Pochłoną one większość środków budżetowych przeznaczonych na inwestycje w mieście co sprawia, że władze miasta nie planują żadnych innych, wysokobudżetowych inwestycji.
pozdrawiam
Karolina Chalecka
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Petycja do Radnych Sejmiku Woj. Lubuskiego
W podzielonogórskim Sulechowie kształcono na studiach wyższych obsługę naziemną lotnisk, korzystając z tego że w podsulechowskiej wiosce Nowe Kramsko jest port lotniczy pasażerski, który zresztą pochłonął ok. miliarda PLN dotacji w ciągu ostatnich 61 lat. Nieco dalej, w Powodowie, kształci się na kierunku technik-awionik. Ale nie ma ściezki kształcenia dla pilotów czy mechaników lotniczych w tym województwie. Jest natomiast na przykład pusty hangar na lotnisku. Czemu tego majątku nie wykorystać? Czemu nie kształcić pilotów, jak np. w Rzeszowie? Czemu nie powrócić do pomysłu kształcenia naziemnej obsługi lotnisk- skoro takie lotnisko jest w pobliżu?
Wnoszę o powrót do idei kształcenia pilotów w tym województwie. Nieopodal mojego domu znajduje się nawet liceum "Lotnik" w którym ongiś podobno miało miejsce przygotowanie adeptów tego zawodu. Jest też lotnisko w Przylepie i tamtejsza kadra aeroklubu.
Obecnie tego kierunku kształcenia związanego z lotnictwem nie ma już. Jak możnaby zorganizować powrót tego kierunku kształcenia? Lokalna władza zasłania się brakiem pieniędzy.
Ogromne lotnisko z rzadka służy pasażerom, choć mogłoby choć służyć adeptom lotnictwa do nauki, tak jak kiedyś było to możliwe. Tak ogromny majątek - który pochłonął co najmniej tysiąc milionów, nie powinien stać odłogiem.
Na świecie jest zapotrzebowanie na około 600 tysięcy pilotów samolotów, nie wspominając o personelu portów lotniczych. Wnoszę petycję o podjęcie przez lokalne władze próby powrotu do kształcenia na studiach wyższych na kierunkach lotniczych w pobliżu tegoż lotniska.
Proponuję takie kierunki o nazwach orientacyjnych:
- utrzymanie portów lotniczych
- zarządzanie portami lotniczymi
- obsługa portów lotniczych
- obsługa naziemna statków lotniczych, pilotaż
- rodzaj wyższych studiów w kierunku technik- awionik.
Odpowiedzi UZ
Witam Pana,
Informuję, że utworzenie kierunku studiów: lotnictwo na Uniwersytecie Zielonogórskim nie było, nie jest, i przynajmniej w najbliższej przyszłości, nie będzie rozważane
Ewa Sapeńko
Rzecznik prasowy
Uniwersytetu Zielonogórskiego
ul. Licealna 9
65-417 Zielona Góra
www.uz.zgora.pl
Informuję, że stanowisko UZ nie zostało zmienione. Powód cały czas ten sam - brak kadry, bazy, laboratoriów, pieniędzy – jednym słowem brak możliwości.
Ewa Sapeńko
Rzecznik prasowy
Uniwersytetu Zielonogórskiego
--
Brak kadry, bazy, laboratoriów, pieniędzy – jednym słowem brak możliwości
Ewa Sapeńko
Rzecznik prasowy
Uniwersytetu Zielonogórskiego
ul. Licealna 9
65-417 Zielona Góra
www.uz.zgora.pl
Tel.: 68 328 25 93; 603 454 528
e-mail: E.Sapenko@adm.uz.zgora.pl
Członek Stowarzyszenia
PR i Promocji Uczelni Polskich
www.prom.edu.pl
Korespondencja w sprawie:
Proszę o przekazanie apelu do rektora UZ
prof. dr hab. inż. Tadeusz Kuczyński
Rektor Uniwersytetu Zielonogórskiego
Prosimy o odpowiedź na apel
Jaka jest mozliwość zorganizowania na zielonogórskiej kierunków związanych z lotnictwem, takich jak (podaję orientacyjne hasła, a nie konkretne kierunki studiów):
- utrzymanie portów lotniczych
- zarządzanie portami lotniczymi
- obsługa portów lotniczych
- obsługa naziemna statków lotniczych
- rodzaj wyższych studiów w kierunku technik- awionik. Rodzaj kierunku mechanika i budowa maszyn ze specjalnością lotnictwo. Obecnie w tym kierunku kształci tylko szkoła zawodowa w Powodowie:
Zaoferowanie studiów wyższych w tej dziedzinie mogłoby utworzyć sieżkę kształcenia adeptów lotnictwa w woj. lubuskim.
W Rzeszowie przez lata- w oparciu o tamtejsze dwa porty lotnicze - utworzono cały system kształcenia wyższego w dziedzinie lotnictwa. Jest to jedyny w Polsce kierunek lotniczy. Kolejny- mógłby powstać w Zielonej Górze.
Dotychczas w tej dziedzinie kształciły inne uczelnie w regionie. Niestety, kształcono bez większych rezultatów.
Proponujemy stworzenie- wzorem Politechniki Rzeszowskiej całego wydziału budowy maszyn i lotnictwa oraz drugiego w Polsce- kierunku lotnictwo.
Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa |
Automatyka i robotyka:
Studia II stopnia (magisterskie), stacjonarne i niestacjonarne
Inżynieria materiałowa:
Studia I stopnia (inżynierskie) stacjonarne i niestacjonarne
Lotnictwo i kosmonautyka:
Studia I stopnia (inżynierskie) i II stopnia (magisterskie), stacjonarne i niestacjonarne
Mechanika i budowa maszyn:
Studia I stopnia (inżynierskie) i II stopnia (magisterskie), stacjonarne i niestacjonarne
Mechatronika :
Studia I stopnia (inżynierskie) stacjonarne i niestacjonarne
Transport:
Studia I stopnia (inżynierskie) stacjonarne i niestacjonarne
Zarządzanie i inżynieria produkcji :
Studia I stopnia (inżynierskie) i II stopnia (magisterskie), stacjonarne i niestacjonarne
Przyszli adepci sztuki pilotażu z jedynego w Polsce kierunku Lotnictwa na Wydziale Budowy Maszyn i Lotnictwa zamieszkują dom Studencki "Aviata" z siedzibą w Jasionce obok lotniska.
Bazą dydaktyczną mógłby być poniższy hangar, którego wykorzystanie zaproponowałem w liście do p. Bogdana Nowaka:
Apel do Bogdana Nowaka, członka zarządu woj. lubuskiego
Szanowni Państwo,
Jako wydawca prasowy opublikowałem apel do linii lotniczych dotyczący utworzenia bazy technicznej, mogącej także służyć za bazę szkoleniową dla przyszłych adeptów szkolnictwa wyższego w tej dziedzinie, jakie dzięki takiej bazie technicznej mogłoby się rozwinąc w regionie
Chciałbym bowiem zaapelować o utworzenie kierunku kształcenia w zakresie serwisowania statków powietrznych, i w tym celu możnaby te linie przyciągnąć nawet- za pomocą subwencji i umowy na kształcenie studentów tutejszej uczelni wyższej w tej dziedzinie. Myślę że kierunek mechanika i budowa samolotów byłby możliwy, a w hangarze możnaby stworzyć cały kompleks naukowo- badawczy jako bazę dydaktyczną. Personel szkoleniowy mogliby Państwo oprzeć o inżynierów linii lotniczej LOT i jej zaplecze techniczne. Jak sądzę, taka współpraca mogłaby być możliwa.
Kształconoby specjalistów w jednej konkretnej dziedzinie, i dzięki nowej bazie technicznej mogliby przejść stosowne szkolenia na dyplomowanego inżyniera w tej przyszłościowej dziedzinie.
Także sam port lotniczy Zielona Góra mógłby się stać bazą dydaktyczną dla adeptów kierunku zarządzania portami lotniczymi, czy utrzymania portów lotniczych. Zachęcam do podjęcia starań na rzecz uruchomienia takiej bazy technicznej w owym nieczynnym hangarze w Zielonej Górze oraz w celu utworzenia kierunków kształcenia w tej- jak sądzę- przyszłościowej dziedzinie. Być może rozwinie to tutejsze nauki techniczne oraz przyciągnie rzesze nowych studentów do tego regionu.
Proponuję wykorzystanie tego hangaru jako miejsca owej bazy technicznej- lub nawet bazy dydaktycznej dla miejscowego szkolnictwa wyższego.
ŚRODA, 20 STYCZNIA 2016
Apel o budowę bazy technicznej w porcie lotniczym Zielona Góra.
Apel o budowę bazy technicznej w porcie lotniczym Zielona Góra.
Szanowni Państwo,
W porcie lotniczym Zielona Góra znajduje się nieużywany hangar, który, jak sądzę, pozwoliłby pomieścić Państwa samolot, który obecnie, o ile się nie mylę, bazuje w Zielonej Górze.
Możliwe jest także znalezienie i zatrudnienie personelu sprzątającego oraz innego personelu utrzymania naziemnego. W oparciu o istniejący hangar lotniczy znacznych rozmiarów możliwe jest otwarcie bazy technicznej, zatrudniającej na przykłąd mechanika i dokonującej okresowych przeglądów Państwa całej floty.
Umożliwiłoby to rozwój portu lotniczego Zielona Góra, jeśli świadczonoby tutaj usługi serwisowe dla samolotów różnych przewoźników. Sądzimy że wzrosłaby liczba operacji lotniczych wykonywanych w tym porcie lotniczym.
Utworzenie bazy technicznej napraw samolotów w istniejącym hangarze trwale wzbogaciłoby województwo lubuskie i umożliwiłoby rozwój lokalnego rynku pracy i rozwój całej branży serwisowania i obsługi naziemnej statków lotniczych.
Lokalna gospodarka mogłaby się rozwinąć w kierunku modernizacji i serwisowania statków powietrznych. W oparciu o nowy kierunek usług mogłaby się rozwinąć z dość długim czasem cała otoczka tej branży, mogłyby się rozwinąć także rozmaite inne przemysły i usługi- także budowy samolotów. Mogłaby się rozwinąć lokalna nauka techniczna. Możnaby uruchomić takie kierunki studiów, i kształcić w Zielonej Górze specjalistów w tej dziedzinie.
Należy jednak uczynić pierwszy krok w tym kierunku, i jednocześnie kieruję niniejszy apel na ręce Państwa firmy, aby uruchomić bazę techniczną samolotów Państwa przedsiębiorstwa w owym istniejącym już hangarze. Skierujemy wkrótce apel do samorządów o działąnia w celu rozwoju szkolnictwa zawodowego w tej dziedzinie.
Mógłby się on stać miejscem stacjonowania Państwa maszyn, a także bazą techniczną i punktem dokonywania napraw modernizacyjnych, także bardziej skomplikowanych- w Państwa samolotach.
Budowa takiej bazy podniosłaby bezpieczeństwo lotów także na trasie do Zielonej Góry. Jak wygląda praca takiej "bazy technicznej":
W trakcie "noclegu" samolot Adria Airways zostanie posprzątany, zatankowany i przejdzie kontrolę techniczną. Mechanik pracujący na lotnisku dla Szkoły Pilotów Bartolini Air przeszedł już w Lublanie kurs z obsługi Bombardiera CRJ700. Przez miesiąc będzie pracował razem z mechanikiem słoweńskim, a potem już sam będzie kontrolował maszynę. Większe przeglądy czy naprawy samolot będzie przechodził w Słowenii.
Cały tekst: http://lodz.wyborcza.pl/lodz/1,35153,17663343,Baza_Adria_Airways_na_lodzkim_lotnisku__I_duze_zmiany.html#ixzz3xmAcl4GP
Pisząc list, miałem nadzieję na stworzenie nowego przemysłu w tym województwie. Fajnie by było gdyby te linie uruchomiły poprawną bazę dla swojego samolotu pasażerskiego w Zielonej Górze- Babimoście. Przypominam że znajduje się tutaj nieużywany hangar lotniczy, który- jak sądzę- pomieściłby samolot. Być może mogłoby powstać zaplecze techniczne do obsługi samolotów pasażerskich.
Mógłby tu powstać rodaj bazy technicznej tych linii. Być może to może być początek jakiegoś nowego rozdziału w losach tego portu lotniczego- po raz pierwszy stałby się bazą linii lotniczych.
Apel
Zbazowali Państwo jeden samolot pasażerski w Zielonej Górze.
Dlaczego nie uruchomić w Zielonej Górze pełnej bazy technicznej wraz z jakimś minimalnym - albo i pełnym zapleczem technicznym?
Znajduje się tutaj duży, nieużywany obecnie hangar lotniczy. Poniżej dołączam zdjęcie hangaru lotniczego w Zielonej Górze:
Mogliby Państwo użyć tego hangaru celem uruchomienia pełnej bazy Państwa linii lotniczych.
Byłaby to bliźniacza baza taka jak baza w Warszawie:
SprintAir S.A. posiada bogate doświadczenie w obsłudze liniowej oraz bazowej statków powietrznych. Wykonujemy przeglądy liniowe oraz bazowe samolotów TurboLet L410, SAAB340 oraz ATR72. Posiadamy certyfikat obsługi technicznej PART-145 o numerze PL.145.020 wydany przez polski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA).
Od 2014 usługi świadczymy w naszym hangarze zlokalizowanym na terenie lotniska Warszawa-Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina (EPWA).
W zakresie obsługi liniowej oraz hangarowej zapewniamy:
przeglady dzienne, tygodniowe, A-checks oraz strukturalne (base maintenance)
· usuwanie usterek
· próby silników
· usługa AOG
· Boroskopię silników
· hangarowanie samolotu
Zapewniamy wsparcie doświadczonych inżynierów i mechaników.
W dniu 20 stycznia 2016 10:38 użytkownik Władysław Kłosik <w.klosik@lubuskie.pl> napisał:
Szanowny Panie,
Proszę nie dysponować majątkiem, który nie jest Pana własnością.
Pozdrawiam,
Władysław Kłosik
Koordynator projektu
Biuro Projektów Własnych
w.klosik@lubuskie.pl
tel. 68 45 65 285
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl
P Pomyśl o środowisku zanim wydrukujesz tego e-maila
Please consider the environment before printing this e-mail
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Wednesday, January 20, 2016 10:35 AM
To: Władysław Kłosik; m.krol@lubuskie.pl; Bogdan Nowak
Subject: Apel o budowę bazy linii lotniczych w Zielonej Górze- Babimoście, z wykorzystaniem hangaru
Załączam list do linii Sprintair. Fajnie by było gdyby te linie uruchomiły poprawną bazę dla swojego samolotu pasażerskiego w Zielonej Górze- Babimoście. Przypominam że znajduje się tutaj nieużywany hangar lotniczy, który- jak sądzę- pomieściłby samolot linii Sprintair. Być może mogłoby powstać zaplecze techniczne do obsługi samolotów pasażerskich.
Mógłby tu powstać rodaj bazy technicznej tych linii. Być może to może być początek jakiegoś nowego rozdziału w losach tego portu lotniczego- po raz pierwszy stałby się bazą linii lotniczych.
Do linii Sprintair
Szanowni Państwo,
Zbazowali Państwo jeden samolot pasażerski w Zielonej Górze.
Dlaczego nie uruchomić w Zielonej Górze pełnej bazy technicznej Sprintair wraz z jakimś minimalnym zapleczem technicznym.
Znajduje się tutaj duży, nieużywany obecnie hangar lotniczy. Poniżej dołączam zdjęcie hangaru lotniczego w Zielonej Górze:
Mogliby Państwo użyć tego hangaru celem uruchomienia pełnej bazy Państwa linii lotniczych.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.