-
Od: Rzecznik <Rzecznik na serw.
plk-sa.pl>
Data: czwartek, 6 grudnia 2018
Temat: Pytanie blokada cmk
Do: Adam Fularz <adam.fularz na
wieczorna.pl>
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Komunikat, 06.12.2018 r., aktualizacja godz. 12:30
Zmiany w organizacji ruchu na trasie Warszawa – Grodzisk Mazowiecki, Kraków, Łódź;
Pracuje specjalny zespół złożony z przedstawicieli zarządcy infrastruktury i przewoźników. Ze względu na zablokowanie przejazdu kolejowo-drogowego w Parzniewie na trasie Warszawa – Grodzisk Mazowiecki, Kraków, Łódź, na bieżąco wprowadzane są zmiany w kursowaniu pociągów. Zarządca infrastruktury oraz przewoźnicy starają się na bieżąco przekazywać informację o sytuacji – wygłaszane są komunikaty na peronach, w pociągach informacji udzielają drużyny konduktorskie.
Odwołane zostały od godziny 11:00 pociągi Warszawa – Łódź Fabryczna – Warszawa. Niektóre pociągi zostały skierowane na trasy zmienione, np. Bielsko-Biała – Gdynia; Kraków – Warszawa; Gdynia – Gliwice zostały skierowane na trasę przez Czachówek.
Jest nadzwyczajne, wzajemne honorowanie biletów Kolei Mazowieckich – PKP Intercity, na całej sieci kursowania pociągów Kolei Mazowieckich. Honorowanie dotyczy wyłącznie pociągów kategorii TLK i IC przewoźnika PKP Intercity. Pociągi PKP Intercity zatrzymują się na stacjach wyznaczonych w ich rozkładzie jazdy. Obowiązuje wzajemne honorowanie biletów KM, PKP Intercity i ZTM w autobusach i tramwajach ZTM Warszawa i SKM Warszawa w I i II strefie biletowej. Od godz. 11:15 wprowadzone zostaje honorowanie wszystkich ważnych biletów Kolei Mazowieckich – KM w pociągach Warszawskiej Kolei Dojazdowej (WKD) na całej linii WKD. Obowiązuje honorowanie biletów PolRegio w pociągach Kolei Mazowieckich – KM na odcinku warszawa Wschodnia – Skierniewice – Warszawa Wschodnia.
Dworce są przygotowane na przyjęcie podróżnych. W przypadku ewentualnych opóźnień sięgających ponad 120 min pasażerom oczekującym na pociągi będą wydawane poczęstunki.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
(..)
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz na
wieczorna.pl]
Sent: Thursday, December 6, 2018 1:02 PM
To: Rzecznik <Rzecznik na
plk-sa.pl>
Subject: [WIADOMOSC ZEWNETRZNA] Pytanie blokada cmk
W planie wydarzeń dnia widziałem że są plany blokowania ruchu na linii CMK. Proszę o potwierdzenie tych planów.
(..)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla
m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 17 458 436 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
Ochrona Danych Osobowych:
1) Administratorem danych osobowych zgromadzonych w programie pocztowym jest PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, z siedzibą pod adresem: 03-734, Warszawa, ul. Targowa 74, zwana dalej Spółką.
2) Podjęcie przez Panią/Pana lub podjęcie przez Spółkę z Panią/Panem komunikacji e-mail powoduje, że adres e-mail oraz inne dane osobowe podane przez Panią/Pana w wiadomości, np. imię i nazwisko, zostają wprowadzone do zbioru Rejestr korespondencji prowadzonym przez Spółkę, w programie pocztowym.
3) W Spółce, począwszy od dnia 25-05-2018 r., funkcjonuje adres e-mail:
iod.plk@plk-sa.pl Inspektora Ochrony Danych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., udostępniony osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Spółkę.
4) Pozostałe, szczegółowe informacje kierowane do Pani/Pana w ramach realizacji obowiązku informacyjnego związanego z Pani/Pana korespondencją e-mail, zamieszczone są na stronie internetowej Spółki, pod adresem:
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Bezpieczenstwo_Informacji/Informacja_dla_osob_korespondujacych_poprzez_e-mail.pdfwww.plk-sa.plwww.plk-inwestycje.plWydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
<
https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEidFQvNJy08u5LDl1nXQJTDNIT_1FGEoG5IIVA7C3Evipa-qsW6fg3sAGwf7yjFfMCqrlaVHznqI60CV95kcY4x2I4pV46Ft3zEn1N1JbJoUUdqLpwt7oaJUpzNuxvxK8riiZXzKKSHczeLNQssdRMlwOp2iEHixzI=s0-d-e1-ft>
"WSZYSCY ŚWIĘTUJEMY STULECIE ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI".
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Spółkę rządu o nazwie PKP Intercity pytałem: "
-
Czy spółka potwierdza że proekologiczny prezydent Austrii chcąc podróżować koleją Pkp Intercity do Katowic-z braku miejsca siedział w wagonie barowym Wars?
Oto odpowiedzi rzecznika spółki państwowej:
--------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Rzecznik <rzecznik na serwerze
intercity.pl>
Data: wtorek, 4 grudnia 2018
Temat: pytanie
Do: Adam Fularz <adam.fularz na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie,
PKP Intercity wdrożyło na czas Szczytu Klimatycznego procedury związane z przejazdami przedstawicieli państw czy grup reprezentujących dane kraje. PKP Intercity i austriackie koleje - ÖBB-Personenverkehr AG nie otrzymały żadnej informacji o podróży prezydenta Austrii na to wydarzenie pociągiem relacji Wiedeń - Katowice, co uniemożliwiło przewoźnikom przygotowanie się na zaistniałą sytuację. W systemie rezerwacyjnym nie było też specjalnego zamówienia na wagon czy miejsca siedzące. Problem wagonu pierwszej klasy, który został wyłączony w wyniku usterki oraz brak możliwości zastąpienia go innym, został rozwiązany poprzez przelokowanie pasażerów, w tym również prezydenta i towarzyszących mu osób oraz dziennikarzy.
Otrzymaliśmy już informację o terminie powrotu austriackiej delegacji do Wiednia i jesteśmy przygotowani do obsługi jej przejazdu.
Biuro Prasowe
PKP Intercity
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz na
wieczorna.pl]
Sent: Tuesday, December 04, 2018 3:20 PM
To: Rzecznik <rzecznik na
intercity.pl>
Subject: pytanie
Czy spółka potwierdza że proekologiczny prezydent Austrii chcąc podróżować koleją Pkp Intercity do Katowic-z braku miejsca siedział w wagonie barowym Wars?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja otrzymała-
Od: Prasowy <prasowy na serwerze
lodzkie.pl>
Data: wtorek, 4 grudnia 2018
Temat: Odpowiedź UMWŁ Pytanie o łódzkie tramwaje podmiejskie- czy nadal nie kursują?
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na
wieczorna.pl>
Mając na względzie fakt, że infrastruktura techniczna na linii tramwaju podmiejskiego do Ozorkowa stanowi własność miast i gmin przez obszar których przebiega, w związku z tym szczegółowe informacje na temat jej stanu technicznego posiadają jej właściciele.
From: Adam Fularz [mailto:
Adam.Fularz na
wieczorna.pl]
Sent: Tuesday, December 4, 2018 9:18 AM
To: w.s.sekretariat Kasia1981
Subject: Pytanie o łódzkie tramwaje podmiejskie- czy nadal nie kursują?
Do UMWŁ
Przesyłam komunikat w sprawie likwidacji części systemu tramwaju międzymiastowego aglomeracyjnego. Czy tramwaje tych dwóch linii aglomeracyjnych nadal nie kursują? Czy prawdą jest że trwale uszkodzono słupy trakcyjne przy demontażu sieci trakcyjnej na odcinku linii tramwaju aglomeracyjnego do Ozorkowa, w związku z czym przywrócenie kursowania nie wydaje się realne bez ogromnych nakładów?
Od 4 lutego 2018 r. zawieszone zostanie kursowanie linii 45 i 46.
2018-01-29 15:37
Zlecona przez MPK-Łódź sp. z o. o. ekspertyza dotycząca sieci trakcyjnej na linii tramwajowej do Zgierza i Ozorkowa wykazała bardzo zły stan przewodu jezdnego, który zagraża bezpiecznemu prowadzeniu przewozów. Zarówno przewoźnik, włodarze gmin, a także Zarząd Dróg i Transportu, aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerów, stanęli przed koniecznością tymczasowego zawieszenia kursowania tramwajów na linii do Zgierza i Ozorkowa. Od 4 lutego połączenie tramwajowe zastąpią autobusy.
W tej chwili Miasto Zgierz jest w trakcie procedury pozyskiwania środków z Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego na przebudowę odcinka trasy z Helenówka do Kuraka, a także rozpoczyna prace związane z naprawą trakcji na odcinku od Kuraka do Placu Kilińskiego. Także władze gminy Zgierz i Ozorków, oraz miasta Ozorków podejmują działania mające na celu pozyskanie środków, oraz wykonanie remontu swoich odcinków trasy.
Ponadto w dalszym ciągu odbywać się będą spotkania z przedstawicielami uczestników porozumienia międzygminnego, na których określone zostaną dalsze działania mające na celu:
· Pozyskanie funduszy unijnych na modernizację pozostałej części linii tramwajowej
· Określenia dalszych działań dot. remontu infrastruktury torowo-sieciowej na wypadek nie otrzymania dofinansowania.
Warto podkreślić, że każda ze stron deklaruje chęć współpracy i prowadzenia dalszych działań mających na celu modernizację i utrzymanie połączenia komunikacyjnego w aglomeracji. Władze miast i gmin Zgierz i Ozorków podejmują szeroko zakrojone działania mające na celu znalezienie najlepszego rozwiązanie oraz funduszy na modernizację.
Razem przyświeca nam wspólny cel i chęć pozyskania środków, aby w perspektywie najbliższych lat połączenie do Zgierza i Ozorkowa było bezpieczne, sprawne i funkcjonalne dla pasażerów całej aglomeracji.
Od 4 lutego zawieszone zostanie kursowanie linii 45 i 46. Autobusy zastępcze kursować będą na poniższych trasach:
• Linia Z45: RADOGOSZCZ WSCHÓD – ZGIERZ Plac Kilińskiego
• Linia Z46: RADOGOSZCZ WSCHÓD – OZORKÓW Konstytucji 3 Maja.
Przygotowano specjalny rozkład jazdy, a czas przejazdu ulegnie znacznie skróceniu.
Z Łodzi do Zgierza dojedziemy w średnio 10/15 minut, a do Ozorkowa podróż zajmie ok. 40 minut.
Dodatkowo wzmocnimy częstotliwość linii 4, aby zapewnić większa częstotliwość przejazdów na ul. Zgierskiej i stworzyć dojazd do ul. Pomorskiej i Nowego Centrum Łodzi. Utrzymujemy również nocne połączenie do Zgierza i Ozorkowa, które obsługiwane będzie autobusami na trasie Łódź Radogoszcz Wschód – Ozorków. Połączenie skomunikowane będzie na krańcówce Świtezianki z nocnym autobusem linii N2. Natomiast dla mieszkańców Stoków wydłużamy linię 15 do krańcówki przy ul. Giewont, aby zapewnić obsługę w zastępstwie tramwajów.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Do MI
Czy to prawda że w Polsce połowa potrąconych przez samochody osób została potrącona właśnie na przejściu dla pieszych? Dlaczego w Polsce przepisy są odmienne niż w Europie Zachodniej i pieszy nie ma faktycznego pierwszeństwa wchodząc na przejście? Samochody nawet w moim mieście przy granicy Niemiec zwykle w ogóle się nie zatrzymują jeśli się przechodzi przez np. 4-pasmową jezdnię. Zwykle przyspieszają. Na najbliższym przejściu na ruchliwej koło mojego biura do tej pory zginęło sześć lub więcej osób. Niestety zdjęto informację o liczbie zabitych na tablicy "czarnego punktu" jakiś czas temu.
Sam byłem leczony w szpitalu po potrąceniu na przejściu- jeden samochód akurat wyprzedzał inny i mnie uderzył. Kilka razy w tygodniu zdarza mi się (z powodu korków na drodze do centrum miasta najszybciej jest dojść pieszo) że samochód wymusza pierwszeństwo albo nawet w zeszłym tygodniu na rondzie nieopodal -gdy przechodzilem to samochód osobowy zatrzymał dopiero czujnik wykrywania pieszych przed maską. Starsi wiekiem kierowcy w ogóle nie wiedzą że w wielu krajach to piesi mają pierwszeństwo na przejściu i zdarzają się potrącenia osób z Niemiec gdzie przepisy są całkowicie odmienne.
Czy MI utrzyma przepisy które powodują wiele tysięcy ofiar śmierci rocznie? Czy to nie jest okrucieństwo ze strony polityków Państwa ministerstwa? W dodatku przesłali Państwo nieprawdziwe dane na temat kosztów śmierci osoby w wypadku samochodowym. Jest to około 2, 5 milona PLN jak ostatnio mi powiedział urzędnik w jednym z urzędów miejskich. Podane kwoty jakie przesłał mi p. Szymon Huptyś - w linku do serwisu Państwa ministerstwa- są całkowicie nierealne i są w mojej ocenie wynikiem błędów metodologii. W przypadku śmierci mamy do czynienia ze spadkiem PKB a dane Państwa ministerstwa na temat kosztów wypadków drogowych nie są wiarygodne z uwagi na skalę różnic z obliczeniami innych ośrodków i z danymi dla innych jurysdykcji.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry,
na prośbę partnera Portu Lotniczego Wrocław, firmy POLBUS PKS
zapraszamy na briefing prasowy związany z wprowadzeniem na Dworcu Wrocław rozwiązań służących osobom z niepełnosprawnościami (architektura, autobus) i kolejnym zmianom sprawiającym, że Port Lotniczy Wrocław będzie jeszcze bardziej przyjazny.
W spotkaniu z dziennikarzami wezmą udział:
· Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia
· Krzysztof Balawejder, prezes spółki Polbus PKS
· Przedstawiciele Wrocławskiej Rady Konsultacyjnej ds. Osób Niepełnosprawnych
· Przedstawicielki Polskiego Związku Niewidomych
· Bartłomiej Skrzyński, rzecznik Prezydenta Wrocławia ds. Osób Niepełnosprawnych
· w Porcie Lotniczym dołączy jego prezes, Dariusz Kuś
Data wydarzenia: środa 5/12/2018, godz. 12:oo
Miejsce: Dworzec Wrocław, ul. Sucha 1 (hol dworca, poziom „0") / przejazd / Port Lotniczy Wrocław
AGENDA!
O 12:oo w holu Dworca Wrocław prezydent Wrocławia, prezes Polbus PKS, rzecznik ds. Osób Niepełnosprawnych i przedstawiciel Wrocławskiej Rady Konsultacyjnej ds. Osób Niepełnosprawnych udzielają krótkich wypowiedzi.
Następnie wszyscy przechodzą na poziom "-2" dworca (windy, schody ruchome), gdzie czekać będą 2 autobusy, które przewiozą gości oraz dziennikarzy na lotnisko (na wózkach wsiadać i przemieszczać się będą: rzecznik, Agata Roczniak - przewodnicząca Wrocławskiej Rady Konsultacyjnej ds. Osób Niepełnosprawnych, Olek Komar - dziecko z niepełnosprawnością, synek Adama Komara, prezesa Fundacji Potrafię Pomóc).
Podczas drogi na lotnisko zaplanowany jest czas dla dziennikarzy na zadawanie pytań (podczas przemówienia na Dworcu Wrocław nie będzie możliwości zadawania pytań).
Po przyjechaniu na lotnisko dołącza do nas Prezes Portu Lotniczego.
Pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Jak informuje serwis internetowy
fakty.interia.pl, wagon klasy pierwszej był niedostępny tego dnia i jak donosi ów portal: "Problem wagonu pierwszej klasy, który został wyłączony w wyniku usterki oraz brak możliwości zastąpienia go innym, został rozwiązany poprzez przelokowanie pasażerów, w tym również prezydenta i towarzyszących mu osób oraz dziennikarzy - poinformowała Serbeńska."
Serwis
wykop.pl informuje "prezydent zajął miejsce w drugiej klasie, kiedy okazało się, że w składzie pociągu PKP Intercity, relacji Wiedeń - Katowice, brakuje zarezerwowanego wagonu."
Opr. Na podstawie
wykop.pl i
fakty.interia.pl--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja otrzymała treści public relations-
Od: Aleksandra Szczerbińska <aleksandra.szczerbinska na serwerze
rankomat.pl>
Data: wtorek, 4 grudnia 2018
Temat: [wydawnictwo:20356] W ubiegłym roku kierowcy z zagranicy spowodowali w Polsce 14,6 tys. szkód komunikacyjnych
Za największa ich liczbę odpowiedzialni byli obywatele Niemiec.
Tak wielu szkód, jak w ostatnich dwóch latach, obcokrajowcy w Polsce nie spowodowali od 2010 r. I choć rok 2017 przyniósł niewielki spadek zdarzeń drogowych, to ich liczba wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Największy wzrost nastąpił w 2016 r. (o 22% więcej niż rok wcześniej).
W ubiegłym roku najwięcej wypadków zagraniczni kierowcy spowodowali w województwie mazowieckim i łódzkim. Najmniej w województwach: świętokrzyskim i kujawsko-pomorskim.
(..)
Aleksandra Szczerbińska
Manager ds. PR
tel. 690 000 018
Rankomat.pl
Ubezpieczenia Rankomat Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Warszawie (01-141), przy ul. Wolska 88. Spółka zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS: 0000549898, NIP: 1132887302, REGON: 361130993.
Rankomat Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Warszawie (01-141), przy ul. Wolska 88. Spółka zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS: 0000588980, NIP: 5272751881, REGON: 363096183.
(..)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Przesyłam komunikat w sprawie likwidacji części systemu tramwaju międzymiastowego aglomeracyjnego. Czy tramwaje tych dwóch linii aglomeracyjnych nadal nie kursują? Czy prawdą jest że trwale uszkodzono słupy trakcyjne przy demontażu sieci trakcyjnej na odcinku linii tramwaju aglomeracyjnego do Ozorkowa, w związku z czym przywrócenie kursowania nie wydaje się realne bez ogromnych nakładów?
Od 4 lutego 2018 r. zawieszone zostanie kursowanie linii 45 i 46.
2018-01-29 15:37
Zlecona przez MPK-Łódź sp. z o. o. ekspertyza dotycząca sieci trakcyjnej na linii tramwajowej do Zgierza i Ozorkowa wykazała bardzo zły stan przewodu jezdnego, który zagraża bezpiecznemu prowadzeniu przewozów. Zarówno przewoźnik, włodarze gmin, a także Zarząd Dróg i Transportu, aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerów, stanęli przed koniecznością tymczasowego zawieszenia kursowania tramwajów na linii do Zgierza i Ozorkowa. Od 4 lutego połączenie tramwajowe zastąpią autobusy.
W tej chwili Miasto Zgierz jest w trakcie procedury pozyskiwania środków z Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego na przebudowę odcinka trasy z Helenówka do Kuraka, a także rozpoczyna prace związane z naprawą trakcji na odcinku od Kuraka do Placu Kilińskiego. Także władze gminy Zgierz i Ozorków, oraz miasta Ozorków podejmują działania mające na celu pozyskanie środków, oraz wykonanie remontu swoich odcinków trasy.
Ponadto w dalszym ciągu odbywać się będą spotkania z przedstawicielami uczestników porozumienia międzygminnego, na których określone zostaną dalsze działania mające na celu:
· Pozyskanie funduszy unijnych na modernizację pozostałej części linii tramwajowej
· Określenia dalszych działań dot. remontu infrastruktury torowo-sieciowej na wypadek nie otrzymania dofinansowania.
Warto podkreślić, że każda ze stron deklaruje chęć współpracy i prowadzenia dalszych działań mających na celu modernizację i utrzymanie połączenia komunikacyjnego w aglomeracji. Władze miast i gmin Zgierz i Ozorków podejmują szeroko zakrojone działania mające na celu znalezienie najlepszego rozwiązanie oraz funduszy na modernizację.
Razem przyświeca nam wspólny cel i chęć pozyskania środków, aby w perspektywie najbliższych lat połączenie do Zgierza i Ozorkowa było bezpieczne, sprawne i funkcjonalne dla pasażerów całej aglomeracji.
Od 4 lutego zawieszone zostanie kursowanie linii 45 i 46. Autobusy zastępcze kursować będą na poniższych trasach:
• Linia Z45: RADOGOSZCZ WSCHÓD – ZGIERZ Plac Kilińskiego
• Linia Z46: RADOGOSZCZ WSCHÓD – OZORKÓW Konstytucji 3 Maja.
Przygotowano specjalny rozkład jazdy, a czas przejazdu ulegnie znacznie skróceniu.
Z Łodzi do Zgierza dojedziemy w średnio 10/15 minut, a do Ozorkowa podróż zajmie ok. 40 minut.
Dodatkowo wzmocnimy częstotliwość linii 4, aby zapewnić większa częstotliwość przejazdów na ul. Zgierskiej i stworzyć dojazd do ul. Pomorskiej i Nowego Centrum Łodzi. Utrzymujemy również nocne połączenie do Zgierza i Ozorkowa, które obsługiwane będzie autobusami na trasie Łódź Radogoszcz Wschód – Ozorków. Połączenie skomunikowane będzie na krańcówce Świtezianki z nocnym autobusem linii N2. Natomiast dla mieszkańców Stoków wydłużamy linię 15 do krańcówki przy ul. Giewont, aby zapewnić obsługę w zastępstwie tramwajów.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja otrzymała:
Szanowny Panie,
Dziękujemy za przesłanie informacji dot. portu lotniczego w Ostrowi Mazowieckiej.
Z przykrością informujemy, że nie jesteśmy w stanie zaangażować się w ta inicjatywę.
Pozdrawiam/Best regards
Magdalena Dąbrowska
Koordynator ds. obsługi Spółki
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Wg artykułu w czasopiśmie Najwyższy Czas, w okresie od grudnia br. do 7 stycznia 2019 pociągi dalekobiezne prywatnej kolei Leo Express mają wozić pasażerów z Pragi i Ostrawy do Krakowa.
Opr. A. Fularz
Na podstawie art:
https://nczas.com/2018/11/30/prywatna-kolej-leo-express-wraca-polskie-na-tory-polskie-urzedy-rzucaja-klody-pod-nogi-ale-czesi-walcza-super-ceny/--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja serwisu otrzymała
--
Od: Prasowy <prasowy na serw.
lodzkie.pl>
Data: sobota, 1 grudnia 2018
Temat: Odpowiedź: Wniosek dot. decyzji o likwidacji peronów kolejowych na linii nr 146
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na
wieczorna.pl>
W sprawie zachowania przystanków na linii nr 146 w 2018 roku prowadzona była korespondencja pomiędzy Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego a Prezesem Zarządu PKP PLK S.A., w efekcie której w piśmie z sierpnia br. Zarząd PKP PLK S.A. stwierdził: „W związku z przedstawioną w piśmie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego deklaracją przywrócenia połączeń pasażerskich na liniach kolejowych nr 131 (odcinek Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola Karsznice) i 146 (odcinek Wyczerpy – Chorzew Siemkowice), rozważenie przywrócenia infrastruktury do obsługi podróżnych na linii kolejowej nr 146 jest uzasadnione. Decyzja co do lokalizacji poszczególnych przystanków powinna zostać poprzedzona analizami eksploatacyjnymi i przewozowymi, z uwzględnieniem konsultacji z samorządami lokalnymi na terenie województwa śląskiego".
Jednocześnie przesłana została Zarządowi PKP PLK S.A. opracowana przez Instytut Kolejnictwa „Analiza możliwości optymalizacji połączeń kolejowych w południowo-zachodniej części województwa Łódzkiego z Łodzią", która, m.in. uwzględnia przywrócenie połączeń na linii nr 146 i analizę lokalizacji przystanków.
From: Adam Fularz [mailto:
Adam.Fularz na
wieczorna.pl]
Sent: Thursday, November 22, 2018 11:19 PM
To: w.s.sekretariat Kasia1981
Subject: Wniosek dot. decyzji o likwidacji peronów kolejowych na linii nr 146
do UMWŁ
Proszę o rozważenie zmiany decyzji UMWŁ o likwidacji peronów zgodnie z odpowiedzią MI: . Odbudowa peronów jest uzależniona od potwierdzenia faktycznego uruchomienia połączeń pasażerskich na linii nr 146. Jednocześnie informuję, że za uruchomienie połączeń o charakterze regionalnym odpowiada właściwy Marszałek Województwa.
Ponawiam pytania- bo Państwo zdaje- się mogliby zmienić ten plan likwidacji peronów, by przewozy pasażerskie mogły wrócić szybciej na ta linię.
Poniżej odpowiedź UMWŁ na pytanie dotyczące połączenia kolejowego w kierunku st. Częstochowa:
Kolejowe przewozy pasażerskie na linii kolejowej nr 131 i nr 146 Łódź – Zduńska Wola – Chorzew Siemkowice – Częstochowa prowadzone były do roku 2012. Przewozy te zostały zawieszone z uwagi na bardzo zły stan techniczny infrastruktury, który powodował osiąganie bardzo niskiej prędkości handlowej pociągów pasażerskich i w efekcie niekonkurencyjny czas jazdy.
Wznowienie przewozów na tej linii brane będzie pod uwagę po zakończenia remontów przez PKP PLK S.A., co według posiadanych informacji przewidywane jest do 2023 r. Przed podjęciem decyzji o wznowieniu przewozów przewidujemy przeprowadzenie odpowiednich badań, które pozwolą nam na ukształtowanie oferty na tej linii.
Niewątpliwie konieczne będzie też porozumienie się w tej sprawie z Województwem Śląskim jednakże połączenie to będzie połączeniem międzywojewódzkim.
-- Wykaz peronów na trasie Częstochowa Stradom- Chorzew. Nazwy stacji objętych decyzją o likwidacji- czyli te zagrożone likwidacją pogrubiono::
· Częstochowa Stradom
· Częstochowa Gł.
· Wyczerpy (posterunek odgałęźny, brak postoju)
· Rząsawa
· Mykanów
· Cykarzew Stary
· Cykarzew
· Ważne Młyny
· Brzeźnica nad Wartą
· Pieńki Dubidzkie
· Dubidze
· Wistka
· Biała Pajęczańska
· Chorzew Siemkowice
---------- Forwarded message ---------
From: SekretariatDTK <sekretariatDTK na serw.
mi.gov.pl>
Date: czw., 22 lis 2018 o 14:53
Subject: FW: pytanie o likwidację peronow kolejowych na linii nr 146
To: adam.fularzna serw.
wieczorna.pl <adam.fularzna serw.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie,
uprzejmie informuję, że aktualnie przyjęty zakres robót na odcinku Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola Karsznice linii kolejowej nr 131 zakłada przeprowadzenie robót modernizacyjnych, w tym prac związanych z przebudową peronów. W przypadku linii nr 146 w ramach prac modernizacyjnych przewiduje się likwidację peronów wraz z pozostawieniem rezerwy tereny umożliwiającej w przyszłości ich odbudowę. Odbudowa peronów jest uzależniona od potwierdzenia faktycznego uruchomienia połączeń pasażerskich na linii nr 146. Jednocześnie informuję, że za uruchomienie połączeń o charakterze regionalnym odpowiada właściwy Marszałek Województwa.
Z poważaniem,
Sekretariat Departamentu Kolejnictwa
Ministerstwo Infrastruktury
Ul. Chałubińskiego 4/6
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf