Wniosek w sprawie wykorzystania bocznic pofabrycznych na os. Batorego w Ziel. Górze w celu obsługi tego osiedla koleją
Akcja społeczna Agencji Prasowej Merkuriusz Polski
Zielonogórska akcja na rzecz odbudowy zabytków atrakcyjnych turystycznie
Newsletter #52
Pięćdziesiąta druga propozycja przebudowy miasta w taki sposób by było bardziej atrakcyjne turystycznie
Wniosek w sprawie wykorzystania bocznic pofabrycznych na os. Batorego w Ziel. Górze w celu obsługi tego osiedla koleją
Wniosek o budowę nowego peronu od strony ulicy Towarowej na dworcu Zielona Góra Główna.
Szanowni Państwo,
Ostatnio w czasie spaceru przy ulicy Obywatelskiej i Harcerskiej natrafiłem na ślad bocznicy do skupu złomu przy ulicy Ludowej. Odchodziła ona od głównego toru ciągnącego się brzegiem skarpy doliny potoku Gęśnik w Zielonej Górze.
Wnoszę do MI aby zbadano czy istnieje możliwość:
-technicznej możliwości odtworzenia dawnego przebiegu bocznicy celem wytrasowania części składów pociągów regionalnych w trakcji spalinowej - początkowo w okresie letnim- poprzez bocznice przemysłowe miasta Zielona Góra jako oferty turystycznej. Czy można jakiś sposób przywrócić dawną bocznicę przemysłową jako kolej podmiejską?
-początkowo w okresie letnim oferowanoby "kursy wycieczkowe" kolejami przemysłowymi na terenie miasta. Napawionoby bocznicę do ulicy Ludowej i do składnicy złomu.
- docelowo połączonoby bocznicę składnicy złomu przy ulicy Ludowej, z torowiskami dworca kolejowego i nowopowstałym peronem kolejowym od ulicy Towarowej na dworcu głównym. Torowiska te przegradzają płoty i parkany. Odtworzonoby połączenie tych torowisk i zealizowanoby budowę nowego peronu od strony ulicy Towarowej na dworcu Zielona Góra Główna dla obsługi tego połączenia.
-docelowo oferowanoby kilka razy dziennie (np. w ramach kursów Zielona Góra- Sulechów- Zbąszynek- Gorzów) przejazd szynobusem z nowego peronu dworca PKP przez CH Auchan i przez tą dzielnicę z postojem handlowym na nowym przystanku Zielona Góra os. Batorego. W przyszłości możnaby dodać przystanek kolejowy przy CH Auchan. Linia ta dalej łączy się z LK Nadodrzanka, ale przebudowanoby rozjazdy i system sterowania. W ten sposób- poprzez wykorzystanie istniejących bocznic- kolej dotarłaby bliżej skupisk ludzkich w północnej części miasta.
List z UMWL: Szanowny Panie,
odpowiadając na Pana postulat w sprawie wykorzystania bocznic pofabrycznych na
os. Batorego w Zielonej Górze w celu obsługi tego osiedla koleją, niniejszym
informuję, że zasadniczo nie ma możliwości trasowania pociągów pasażerski po
bocznicach służących do obsługi zakładów przemysłowych.
Ponadto, wg. naszej wiedzy, przedmiotowa bocznica prowadząca do dawnego
„Zastalu" jest od kilku lat nieeksploatowana z uwagi na zaprzestanie produkcji
wagonów. Pozostałe odgałęzienia od tej bocznicy nie istnieją fizycznie.
Reasumując, nie planujemy wykorzystania tej nieczynnej infrastruktury
do prowadzenia planowego ruchu pasażerskiego.
-- Pozdrawiam
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
--
Dzień dobry,
Wrocławskie lotnisko jako pierwsze w Polsce wprowadziło ważne udogodnienie dla podróżnych. Umożliwia ono osobom wracającym do Polski ze strefy Non Schengen zwolnienie z 10-dniowej kwarantanny.
Od 30 stycznia br. pasażerowie przylatujący do Wrocławia ze strefy Non Schengen mogą wykonać na wrocławskim lotnisku tuż po przylocie szybki test antygenowy. Punkt diagnostyczny badań na obecność COVID-19 znajduje się przed stanowiskami kontroli granicznej. Koszt wykonania testu to 200 zł, czas oczekiwania na wynik - około 15 minut. Negatywny wynik testu umożliwia zwolnienie z 10-dniowej kwarantanny. Punkt działa po każdym przylocie samolotu ze strefy Non Schengen, także w godzinach nocnych. To ogromne ułatwienie dla pasażerów wracających do Wrocławia z Wielkiej Brytanii czy Ukrainy, a także dla osób podróżujących lotami czarterowymi np. na Zanzibar.
Więcej informacji o testach i zwolnieniu z kwarantanny: https://www.gov.pl/web/gis/komunikat-glownego-inspektora-sanitarnego6
Pozdrawiam serdecznie,
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT +48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
W imieniu
Wojewody Dolnośląskiego, Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej oraz Portu Lotniczego Wrocław
zapraszamy na
oficjalną prezentację bramek do automatycznej kontroli granicznej
w Porcie Lotniczym Wrocław.
Bramki do automatycznej kontroli granicznej to nowa, ważna inwestycja na wrocławskim lotnisku. Port Lotniczy Wrocław jako drugie po Warszawie lotnisko w Polsce zainstalowało bramki zarówno w hali odlotów, jak i przylotów.
Plan briefingu prasowego
Spotkanie prasowe, w którym udział wezmą:
- Jarosław Obremski – Wojewoda Dolnośląski,
- Płk SG Tomasz Michalski – Komendant Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej,
- Dariusz Kuś – Prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Data: 3 lutego 2021 r. (środa), godz. 14.00
Miejsce: hala odlotów w Porcie Lotniczym Wrocław
Ważne: z uwagi na konieczność przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa prosimy o przybycie na miejsce o godz. 13.45 i zabranie ze sobą dokumentu tożsamości. W terminalu obowiązuje nakaz zasłaniania ust i nosa.
Uwaga: samochód można zostawić na parkingu A, B, C lub VIP. Po spotkaniu przekażemy bilety wyjazdowe.
Potwierdzenie udziału:
Prosimy o potwierdzenie udziału do wtorku, 2 lutego 2021 r., do godz. 9.00 na adres: biuroprasowe@prexpert.com.pl
Więcej informacji:
Adriana Kondratowicz +48 502 322 358, Dawid Bartkowski +48 512 036 303
Redakcja wysłała pismo.
Date: Fri, Jan 29, 2021 at 10:12 AM
Subject: Wniosek o poprawę bezpieczeństwa i warunków śniegowych kompleksu narciarskiego dawniej zwanego Piastenhöhe. Wniosek o naprawę kolei na szczyt masywu Piastenhöhe.
To: kontakt <kontakt na s.
kprm.gov.pl>
do Ministra właściwego do spraw turystyki za pośrednictwem KPRM
Wniosek o poprawę bezpieczeństwa i warunków śniegowych kompleksu narciarskiego dawniej zwanego Piastenhöhe. Wniosek o naprawę kolei parkowej liniowej na szczyt masywu Piastenhöhe.
Szanowni Państwo, Czy rząd wspiera naprawę zniszczonych w wyniku II wojny światowej kompleksów sportowych? Kompleks sportowy z którego korzystam, jest bardzo zniszczony: od 90 lat nie remontowano rynien sieci sankostrad. W wyrwie złamałem płozę sanek. Brakuje sztucznego naśnieżania. W roku 1981 zbudowano kolej linową, która działa coraz bardziej sporadycznie: ostatni raz ją wznowiono 11 lat temu, obecnie stoki porzucono, kolej linową także opuszczono. Trasa łagodna jest zatarasowana zwalonymi drzewami, trasa stroma ma widoczne przetarcia. Ja z tego snowparku korzystam na codzień jeżdżąc na snołbordzie.
Pozdrawiam,
Adam
---------- Forwarded message ---------
From: Telewizja Opera
Date: Fri, Jan 29, 2021 at 10:02 AM
Subject: Wniosek o poprawę bezpieczeństw oraz aktualny raport warunków śniegowych kompleksu narciarskiego dawniej zwanego Piastenhöhe.
To: <UrzadMiasta na s.
um.zielona-gora.pl>
Akcja społeczna Agencji Prasowej Merkuriusz Polski
Zielonogórska akcja na rzecz odbudowy zabytków atrakcyjnych turystycznie
Newsletter #45
Czterdziesta piąta propozycja przebudowy miasta w taki sposób by było bardziej atrakcyjne turystycznie
do władz miasta w sprawie poprawy bezpieczeństwa i jakości
Po Zielonej Górze na nartach czy na snowboardzie. Do wniosku o poprawę bezpieczeństwa: aktualny raport warunków śniegowych kompleksu narciarskiego dawniej zwanego Piastenhöhe.
Piastenhöhe snowsports complex, Zielona Góra: snowpark/ stok narciarski
--
Szanowni Państwo
W Zielonej Górze problemem bezpieczeństwa jest to że jedyna trasa narciarska wyciągu- w czasach gdy on działał 11 lat temu, wiedzie po bardzo stromym zboczu. Jest to zdecydowanie trasa czerwona. Trasa na przeciwległym zboczu w kierunku masywu Góry Augusta, w zasadzie jest trasą czarną, tak stromą że rzadko utrzymuje się na niej śnieg. Trasa łagodna, tak zwana niebieska, jest przecięta powalonymi drzewami. Cały kompleks jest porozcinany podmyciami i wyrwami pozostałymi jako szkody po Orkanie Ksawery. Za każdym razem gdy wznawiano wyciąg, udostępniano jedynie stromą trasę dla zaawansowanych, bez trasy łagodnej. Mająca ok. 90 lat infrastruktura ziemna, wały i nasypy sankostrad i nartostrad, nigdy nie były naprawiane. Zniszczyłem sanki.
Na stoku Góra Tatrzańska kompleksu sportowego w Zielonej Górze dwa razy dostałem puszczonymi luzem sankami, jeden raz luzem lecące sanki boleśnie uderzyły mnie w rękę mimo ochraniacza nadgarstków Widziałem jak nie panujący nad sankami dorośli zderzają się z dziećmi, sam na snowboardzie muszę unikać sanek jadących tym samym stokiem. Stoku nikt nie urównuje. Są muldy.
Stok środkowy przy ruinach (nabotu?)
Na innym stoku są powalone drzewa. Na stoku środkowym w wyrwie zniszczyły mi się sanki co dokumentuję na zdjęciach. Stoki narciarskie są opuszczone i nie mają zarządcy lub ten o nie nie dba. Czynny jest tylko trzeci stok pod linią wysokiego napięcia.
Kolej na szczyt jest od 11 lat nieczynna. Mogę podchodzić pieszo ale to jest aż 10 pięter, mam powyżej 40 lat, za jakiś czas nie będę mógł już podejść. Wnoszę o zmiany z uwzględnieniem praw seniorów i poprawę jakości infrastruktury sportowej regionu. Jest to jedyny jeszcze czynny kompleks sportów zimowych- przynajmniej jest on nadal intensywnie wykorzystywany, i aż drastycznie zniszczony od nadmiaru korzystających. Elementy kompleksu, takie jak przedwojenne rynny torów saneczkowych (sankostrady) są od 90 lat nienaprawiane, mają wyrwy. Nie naprawiono jeszcze uszkodzeń innych stoków po Orkanie Ksawery. Naprawiono w zasadzie tylko jeden z kilku stoków, ale bez naprawy kolei linowej. W ogóle przydałby się system kolei terenowej który obsłużyłby także przeciwległy szczyt, gdzie także jest możliwość zjazdu jeszcze bardziej stromym zboczem. Nie wspomnę o temacie armatki śnieżnej i sztucznego naśnieżania- te system możnaby wypożyczyć już na ten trwający jeszcze sezon roku 2021, by przedłużyć warunki śniegowe i umożliwić użytkowanie górki saneczkowej.
W załączniku w pliku png znajduje się aktualny wczorajszy raport warunków śniegowych kompleksu narciarskiego dawniej zwanego Piastenhöhe.Dodaję dwa zdjęcia kompleksu narciarskiego o którym mowa. Są to jedyne dostępne panoramiczne zdjęcia tego miejsca, są one archiwalne. Pochodzą ze zbiorów dra Grzegorza Biszczanika (ze strony zielonagora.wyborcza.pl) oraz z kolekcji dolny-slask.org.pl.
Naprawa skoczni
Odbudowanoby skocznię na górze Bluecherberg.
Pozdrawiam
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Dzień dobry,
Świetne wiadomości z Portu Lotniczego Wrocław. Do siatki połączeń dołącza bułgarskie Burgas.
• Linia lotnicza: Wizz Air.
• Częstotliwość: raz w tygodniu.
• Dzień tygodnia: sobota.
• Pierwszy lot: 19 czerwca 2021 r.
Budowanie nowego rozkładu trwa. Dokąd jeszcze polecimy latem z Wrocławia? Obecnie wśród kierunków są: Zadar, Alicante, Malaga, Teneryfa, Girona pod Barceloną, Faro, Palermo, Neapol, Kreta, Larnaka, Bari, Burgas (nowość), Londyn i Oslo.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/7WVPT5HR
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 26 stycznia 2021 r.
Informacja prasowa
Nowe połączenie lotnicze z Wrocławia na wakacje
Do siatki połączeń Portu Lotniczego Wrocław dołącza bułgarskie Burgas. Nowość wprowadza linia lotnicza Wizz Air. Loty będą realizowane od 19 czerwca. Bilety do Burgas są już dostępne. Dokąd jeszcze będzie można polecieć latem?
Nowe połączenie lotnicze z Wrocławia do Burgas (Bułgaria) będzie realizowane raz w tygodniu – w każdą sobotę, począwszy od 19 czerwca 2021 roku. Wyloty z Wrocławia zaplanowano na godzinę 17.30, a lądowanie w Burgas na godzinę 20.45 czasu lokalnego (podróż potrwa 2 godziny i 15 minut). Wylot z Burgas do Wrocławia odbędzie się także w soboty – o godzinie 21.15. Lądowanie we Wrocławiu o godzinie 22.20 czasu polskiego. Ceny biletów, które można już rezerwować w systemie online przewoźnika, zaczynają się od 179 PLN* za lot w jedną stronę. – Bardzo cieszymy się z tej nowości. To świetna wiadomość zarówno dla pasażerów, jak i dla nas. Mamy nadzieję, że będzie to zwiastun udanego sezonu letniego dla wszystkich: dla podróżnych, lotnisk, linii lotniczych i innych podmiotów działających w branży lotniczej – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
W poprzednich sezonach letnich do Burgas z Wrocławia można było polecieć bezpośrednio tylko lotem czarterowym. W tym roku pasażerowie zyskają dodatkowe połączenie. Biorąc pod uwagę dużą popularność Bułgarii wśród Polaków, można spodziewać się wysokiego zainteresowania nową wakacyjną trasą od Wizz Air. Dokąd jeszcze w tym roku będzie można polecieć z Wrocławia tanimi liniami lotniczymi?
Kierunki na lato
Budowanie rozkładu letniego, który zacznie obowiązywać pod koniec marca, trwa. Do tej pory linie Wizz Air i Ryanair zapowiedziały połączenia m.in. do Chorwacji, Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Czarnogóry, Włoch, Gruzji, Bułgarii, Wielkiej Brytanii, Norwegii, na Maltę, Cypr i Ukrainę. W rozkładzie letnim znajdą się prawdopodobnie: Zadar, Alicante, Malaga, Teneryfa, Girona pod Barceloną, Faro, Palermo, Neapol, Kreta, Larnaka, Bari, Burgas (nowość), Londyn, Oslo, Kijów i inne popularne kierunki. Na ostateczną listę trafią także połączenia obsługiwane przez linie sieciowe i czartery. Wiele wskazuje więc na to, że latem siatka połączeń będzie podobna do rozkładów znanych z lat ubiegłych. – Wraz z liniami lotniczymi robimy wszystko, aby była ona jak najbardziej zróżnicowana i zawierała zarówno kierunki wakacyjne, jak i biznesowe. Wszystko jednak zależy od rozwoju sytuacji – zapewnia Dariusz Kuś.
Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław, dodaje: – Podobnie jak wszyscy liczymy na to, że wkrótce pandemia zostanie w znacznym stopniu opanowana. Wówczas spodziewamy się powrotu do rozkładu większości połączeń, a wraz z nimi zwiększonego zainteresowania podróżami lotniczymi. Wierzymy, że nadchodzący sezon letni będzie zdecydowanie lepszy dla branży turystycznej niż trwający sezon zimowy. Musimy jednak cały czas zachowywać ostrożny optymizm.
Lotnisko w pełnej gotowości
Port Lotniczy Wrocław cały czas pozostaje w pełnej gotowości do obsługiwania większej liczby podróżnych z zachowaniem wszystkich niezbędnych zasad bezpieczeństwa (pomiar temperatury ciała osób wchodzących do terminala, nakaz zasłaniania ust i nosa, zasada zachowania dystansu, dezynfekcja rąk). Dodatkowo na parkingu przed terminalem można wykonać test na obecność wirusa SARS-CoV-2.
Wzmocnione procedury stosują także linie lotnicze. Wizz Air, na przykład, informuje swoich pasażerów o tym, że powinni odprawiać się drogą elektroniczną oraz dokonywać płatności online za usługi, aby zminimalizować zbędny kontakt fizyczny na lotnisku. Pasażerowie są także proszeni o przestrzeganie zasad dotyczących dystansu zarówno podczas wchodzenia, jak i schodzenia z pokładu, a także – podobnie jak załoga samolotu – noszenia maseczek podczas całego lotu.
* cena biletu z systemu rezerwacyjnego przewoźnika z dnia 26 stycznia 2021 roku.
Dzień dobry
Za około 2 miesiące startuje kolejna edycja szkolenia na licencję maszynisty. W załączniku przesyłam informację na ten temat oraz zdjęcia do wykorzystania.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Szymany, dn. 19.01.2021 r.
Nie lądujemy na laurach! 5 lat Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury
Kiedy pięć lat temu przecinano wstęgę inaugurującą działalność pierwszego w regionie lotni-
ska pasażerskiego, nie przypuszczano, że tak szybko lotnisko osiągnie ponad sto tysięcy pasażerów
podróżujących w tak wielu kierunkach. Nie spodziewano się również, że światowa epidemia wystawi
je niebawem na próbę. Dziś – świętując jubileusz u progu 2021 roku – Port Lotniczy Olsztyn-Mazury
może poszczycić się statusem jednego z najlepiej przystosowanych miejsc do bezpiecznej podróży w
czasach epidemii i to nie tylko w skali kraju.
Choć historia lotniska zaczyna się przed II wojną światową, dopiero narodziny Portu Lotnicze-
go Olsztyn-Mazury i pierwszy rejsowy lot linii Sprint Air do Berlina, rozpoczęły prężny rozwój infra-
struktury lotniczej w samym sercu regionu. Od pierwszego połączenia pasażerskiego na lotnisko Ber-
lin-Tegel 21 stycznia 2016 roku, siatka połączeń rozrosła się m. in. o Kraków, Wrocław, Monachium,
Warszawę, Londyn Luton, Londyn Stansted, Oslo, Lwów, Dortmund, Kolonię, Bremę i Burgas, a liczba
pasażerów korzystających z portu lotniczego rosła znacznie szybciej niż planowano.
Obecnie lotnisko Olsztyn-Mazury obsługuje operacje lotnicze różnego typu, m.in: loty pasa-
żerskie, loty czarterowe, loty medyczne, loty wojskowe, loty biznesowe, loty General Aviation, loty
szkoleniowe, a w przyszłości również obsługę operacji lotniczych cargo. Odgrywa też ważną rolę w
obronności kraju.
W ten sposób pierwsze lotnisko w północno-wschodniej Polsce sprawiło, że region uznawany
dotąd za odległą prowincję, stał się bardziej dostępny nie tylko dla mieszkańców Krakowa czy Śląska,
ale także dla Europejczyków. Wpłynęło to na zwiększenie ruchu turystycznego, mobilność mieszkań-
ców Warmii i Mazur, a także potencjał inwestycyjny regionu.
Jednak lotnisko to nie tylko loty pasażerskie. Od początku działalności portu, jego zarządcy
starają się rozwijać szeroki wachlarz usług skierowanych do użytkowników lotnictwa ogólnego - wła-
ścicieli prywatnych samolotów, szkół lotniczych oraz lokalnych firm i korporacji, które wykorzystują
potencjał regionalnego lotniska. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów sektora General
Aviation, władze lotniska stworzyły unikalną w sakli kraju ofertę GA Premium, która pozwala na skró-
cenie odprawy, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa operacji.
Rozwijany jest także katalog usług okołolotniczych, takich jak wynajem przestrzeni biurowej i nocle-
gowej dla szkół lotniczych oraz budowa hangarów w strefie airside z pełnym zapleczem technicznym,
które będą przeznaczone na godzinny lub dobowy najem. Oferta dostosowana do potrzeb branży
lotniczej przyciąga do Szyman renomowane szkoły pilotażu. Równie ważnym aspektem przyszłej
działalności portu są loty transportowe i przewóz towarów, dlatego też zarządzający portem ubiegają
się o uzyskanie certyfikatu cargo.
„Patrząc na tempo rozwoju Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury, trudno uwierzyć, że przez pięć
lat powstała tak bogata i prężna infrastruktura będąca komunikacyjnym sercem regionu. Wierzymy
też, że mimo epidemii i jej skutków dla biznesu i turystyki, lotnisko nie będzie potrzebowało respirato-
ra, aby przetrwać ten trudny dla branży czas." - powiedział Tomasz Kądziołka, Prezes Zarządu War-
mia i Mazury Sp. z o.o. zarządzającej Portem Lotniczym Olsztyn-Mazury w Szymanach.
Kontakt dla mediów
Dariusz Naworski
Rzecznik Prasowy Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury
--
opr. AF dla wydania olsztyńskiego
Szanowni Państwo,
w załączeniu do niniejszej wiadomości przesyłamy informację prasową dotyczącą jubileuszu 5-lecia działalności Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury w Szymanach.
Jako materiały uzupełniające przesyłamy również rozbudowany artykuł, zdjęcia z lotniska oraz link do spotu promującego 5-lecie portu na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DpB8DYb36i4&feature=youtu.be
Pozdrawiamy,
Dział Marketingu
Szymany 150, 12-100 Szczytno
tel. +48 89 544 34 00
zarzad@mazuryairport.pl
NIP PL-7451842294 • REGON 281345971 • KRS 0000399439 • BANK PEKAO SA 29124066701111001041806402 Niniejsza wiadomość jest przeznaczona wyłącznie dla zamierzonego adresata i może zawierać informacje o charakterze poufnym.
W razie stwierdzenia, że odbiorcą miała być inna osoba prosimy poinformować nadawcę oraz niezwłocznie usunąć wiadomość.
This message is for the intended recipient only and it may contain confidential information.
If you receive this message in error, please immediately delete it and notify the sender. Administratorem Pani/Pana danych osobowych pozyskanych w związku z prowadzoną korespondencją jest Warmia i Mazury Sp. z o.o. z siedzibą w Szymany 150, 12-100 Szczytno - w zakresie zadań realizowanych przez Zarząd Spółki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w zakresie niezbędnym do prowadzenia korespondencji oraz w celach z niej wynikających. Dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania i ochrony Pani/Pana danych osobowych dostępne są pod adresem: https://mazuryairport.pl/lotnisko/pozostale/polityka-prywatnosci/
Dzień dobry,
Port Lotniczy Wrocław podsumowuje trudny i nietypowy rok. W okresie pandemii najwięcej podróżnych było w sezonie letnim. Łącznie przez cały 2020 rok port obsłużył ponad 1 mln pasażerów. Dla lotniska najważniejsze pozostaje zdrowie podróżnych i pracowników. Jakie są prognozy na rok 2021? Jest szansa, że na wakacje wróci nawet 90% połączeń.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/7EWzSdB1
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 8 stycznia 2021 r.
Informacja prasowa
2020 rok na wrocławskim lotnisku: ponad 1 mln pasażerów
Port Lotniczy Wrocław podsumowuje trudny i nietypowy rok. W okresie pandemii najwięcej pasażerów było w sezonie letnim. Dla lotniska najważniejsze pozostaje zdrowie podróżnych i pracowników. Jakie są prognozy na rok 2021? Jest szansa, że na wakacje wróci nawet 90% połączeń.
Takiego roku jeszcze w historii branży lotniczej nie było. Tylko w styczniu, lutym i na początku marca 2020 roku lataliśmy swobodnie i bez żadnych ograniczeń. W tym okresie wrocławski port obsłużył łącznie ponad 520 tys. podróżnych. Jednak przez trzy kolejne miesiące ruch lotniczy w całej Europie był już praktycznie całkowicie zamrożony i dopiero od drugiej połowy czerwca zaczął być znowu stopniowo przywracany.
W lipcu, sierpniu i wrześniu wrocławskie lotnisko obsługiwało ok. 100-150 tys. pasażerów miesięcznie, czyli 60-70% mniej niż w tym samym czasie poprzedniego roku. Jeśli brać pod uwagę tylko okres pandemii, to właśnie w tych trzech miesiącach ruch na wrocławskim lotnisku był największy.
– W okresie letnim przewoźnicy mieli możliwość uruchomienia większej liczby połączeń, z czego podróżni chętnie skorzystali. Oferta była jednak mniejsza niż zwykle w sezonie. Obostrzenia, choć poluzowane, nadal ograniczały swobodę podróżowania. A jesień i druga fala pandemii przyniosły kolejne trudności – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Łącznie przez cały 2020 rok port obsłużył ponad 1 mln podróżnych. Dla porównania: przed rokiem było to ponad 3,5 mln.
– Dla branży lotniczej na całym świecie był to najtrudniejszy rok od wielu dekad. Statystyki z poszczególnych miesięcy odzwierciedlają zmiany sytuacji epidemicznej, na którą ani lotniska, ani przewoźnicy nie mają żadnego wpływu. Warunki działania nadal dynamicznie się zmieniają, czego przykładem jest aktualne zawieszenie lotów do i z Wielkiej Brytanii – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Z kolei wiceprezes Przemysław Myszakowski podkreśla, że najważniejsze zadanie dla lotniska polega obecnie na tym, by obsługa pasażerów przebiegała odpowiednio do zaleceń i wytycznych sanitarnych. – Priorytetem od początku było dla nas zdrowie podróżnych i naszych pracowników. Warto podkreślić, że kwestie z tym związane dotyczą wszystkich aspektów funkcjonowania lotniska. Koncentrujemy się na tym, by sprawnie i bezpiecznie obsługiwać ruch w takim zakresie, jaki w danym momencie jest możliwy – mówi Przemysław Myszakowski, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Siatka na miarę sytuacji
Pasażerowie wrocławskiego lotniska mają obecnie do dyspozycji trzy połączenia sieciowe: do Frankfurtu (Lufthansa), Amsterdamu (KLM) oraz Warszawy (PLL LOT). W ofercie przewoźników niskokosztowych, oprócz wspomnianych kierunków brytyjskich, znajdują się również połączenia do wielu innych krajów. Rejsy do Irlandii (Dublin) oraz Włoch (Palermo) obsługują linie Ryanair, a linie Wizz Air proponują połączenia do Norwegii (Oslo), Szwecji (Sztokholm), Holandii (Eindhoven), Islandii (Reykjavik), jak również trzy trasy na Ukrainę: do Kijowa (lotnisko Żuliany), Lwowa i Charkowa.
– Sieć połączeń zależy w tej chwili przede wszystkim od tego, jakie ograniczenia obowiązują w poszczególnych krajach. Cieszymy się, że przewoźnicy utrzymują rejsy na tych kierunkach, na których obiektywnie jest to możliwe. Dzięki temu podróżni mają do dyspozycji ważne połączenia, m.in. zachodnie i wschodnie – mówi Cezary Pacamaj.
Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że w związku z pandemią połączenia regularne do niektórych krajów mogą być czasowo zawieszane.
Skorzystać można również z oferty biur podróży. W tym sezonie zimowym do wyboru są Zanzibar w Tanzanii, Antalya w Turcji oraz Marsa Alam i Hurghada w Egipcie.
Co istotne na Zanzibarze w Tanzanii nie są wymagane testy na obecność koronawirusa i nie ma obowiązku poddania się kwarantannie. Z kolei w Egipcie i Turcji przyjezdni są zobligowani do posiadania negatywnych wyników testów PCR na COVID-19. Badanie powinno być przeprowadzone w ciągu 72 godzin przed planowanym wjazdem.
Przypomnijmy, że test na COVID-19 można wykonać na trenie Portu Lotniczego Wrocław – w specjalnym punkcie na parkingu B przed terminalem (od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 do 12.00). Wynik uzyskuje się do 48 godzin. Jest możliwość przetłumaczenia na język angielski.
2021 z ostrożnym optymizmem
Kiedy można się spodziewać przywracania kolejnych połączeń? Jak może wyglądać najbliższy rok na wrocławskim lotnisku i w całej branży lotniczej?
– Liczymy na to, że 2021 rok przyniesie zmianę na lepsze, a ograniczenia będą krok po kroku znoszone. Trudno dziś przewidzieć, kiedy to się stanie. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że ruch lotniczy będzie przywracany stopniowo. Przewoźnicy są do tego przygotowani, choć na pewno nie od razu wrócą do oferty sprzed pandemii. Z drugiej strony, sezon letni 2020 pokazał, że podróżni czekają na pełniejszą ofertę. Istnieją więc przesłanki, by przypuszczać, że branża lotnicza relatywnie szybko się odbuduje. Dlatego patrzymy w przyszłość z ostrożnym optymizmem – zaznacza Dariusz Kuś.
Dodaje, że optymistyczny scenariusz ma w tym przypadku bardzo wymierne podstawy. Latem 2021, zgodnie z planami przewoźników, może zostać przywróconych nawet 9 na 10 połączeń.
– Istnieje więc szansa, że oferta na tegoroczne wakacje będzie już całkiem bogata. Rzecz jasna, sytuacja związana z pandemią i ewentualne obostrzenia mogą zmusić linie lotnicze do modyfikacji planów. Uruchomienie poszczególnych kierunków będzie też uzależnione od zainteresowania ze strony podróżnych. W tej chwili najważniejsze jest jednak to, że zapowiadane połączenia są już dostępne w systemach rezerwacyjnych przewoźników – podsumowuje prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Proponuję władzom Szczecinka by wykupiły od gminy wiejskiej lotnisko w Wilczych Laskach i zajęły się tym by:
-w Szczecinku powstał aeroklub i by działało lotnisko sportowe, biznesowe etc.
- w mieście Szczecinek jest tor do nart wodnych i wakeboardu na jeziorze. W połączeniu z lotniskiem o długości pasa umożliwiającej starty i lądowania tanich linii lotniczych można stworzyć produkt turystyczny jak na przykład na nieodległej wyspie Uznam. Turyści by przylatywali samolotami tanich linii na lotnisko Wilcze Laski celem korzystania z wyciągu do wakeboardu i mieszkaliby w okolicznych pensjonatach i hotelach. W sezonie ów wyciąg wielosłupowy do nart wodnych mógłby być atrakcją napędzającą lwią część gospodarki miasta Szczecinek, gdyby oczywiście lotnisko działałoby.
opr. Adam Fularz
autor książki: "Zmarnowana szansa na pasażerski port lotniczy w Szczecinku?" wydanej w r.; 2017
--