do Ministra Infrastruktury
Wniosek
Panie Ministrze, wnoszę o przeanalizowanie opisu pomysłu wznowienia kolei aglomeracyjnej/ podmiejskiej z Łodzi do Działoszyna/ Kłobucka/ Częstochowy i zachowanie części peronów które mają być zdemontowne jak donosi nam w odpowiedzi PKP PLK. Internauci przypominają że "przed kilkoma laty jednym z powodów zawieszenia przewozów na trasie Zduńska Wola – Chorzew Siemkowice – Częstochowa był fatalny stan torów, przez co czas jazdy był bardzo długi. Było to m.in. przyczyną wycofania się samorządów z finansowania połączeń."
Likwidacja wszystkich peronów jest zbyt pochopna. Warto pozostawić część infrastruktury peronowej na tej linii. Wnoszę o modyfikację projektu modernizacji tej linii kolei i pozostawienie peronów i/ albo wybudowanie nowych. Internauci pisali: "Po rewitalizacji linii 146 czas przejazdu pociągów osobowych relacji Zduńska Wola – Częstochowa może ulec skróceniu do 1h25 minut, a po pełnej rewitalizacji linii 131 i 739 czas ten ulegnie dalszemu skróceniu do przedziału 1h5 min.-1h 10 min. W przypadku pociągów przyspieszonych i pospiesznych czasy mogą być jeszcze bardziej konkurencyjne i wynieść od 55 min. do 1h. Jeżeli jednak doszłoby do realizacji skandalicznej decyzji o likwidacji peronów takie przywrócenie nie będzie możliwe."
Zlikwidowano już perony na jednej z linii:
"Perony na linii Częstochowa – Chorzew Siemkowice nie są wykorzystywane od grudnia 2012 r., kiedy to zlikwidowano połączenia regionalne na trasie z Częstochowy przez Chorzew-Siemkowice do Zduńskiej Woli. – W 2012 r. czas przejazdu z Częstochowy do Zduńskiej Woli wynosił blisko trzy godziny – mówi Jakub Gułajewski z portalu Zduńskowolskie Wieści Kolejowe. – To, że na ten moment samorządy województw nie chcą uruchamiać połączeń, nie oznacza, że nie chciałyby tego zrobić w przyszłości. Tym bardziej, że dzięki pracom remontowym czas jazdy zdecydowanie się skróci. Absurd polega jednak na tym, że jednocześnie likwidacji ulegnie infrastruktura niezbędna do obsługi pasażerów.
Kolej likwiduje, gmina odbuduje? – Mieszkańcy gmin i powiatów położonych wzdłuż linii łączącej Częstochowę i Chorzew Siemkowice nie skorzystają na jej remoncie – mówi Gułajewski i obawia się, że gdy perony okażą się potrzebne, to na drodze do ich odtworzenia staną czasochłonne procedury albo w ogóle brak funduszy. "
wg Z Bigiem Szyn
Panie Redaktorze,
lokalizacja przystanków osobowych na liniach kolejowych wynika z potrzeb przewoźników kolejowych oraz organizatorów przewozów, którymi m.in. są samorządy województw. Zarządca infrastruktury kolejowej przed podjęciem decyzji związanej z infrastrukturą służącą do obsługi ruchu pasażerskiego, m.in. budową lub likwidacją przystanków osobowych konsultuje się w tych sprawach z właściwymi Urzędami Marszałkowskimi.
W przypadku przewidywanych robót inwestycyjnych, ustalenia dokonywane z Urzędami Marszałkowskimi przekładają się na treść dokumentacji związanej z modernizacją lub rewitalizacją odcinków linii kolejowych m.in. studium wykonalności. Mając na uwadze możliwe w przyszłości decyzje dotyczące uruchomienia połączeń pasażerskich wykonawca studium wykonalności „zabezpiecza teren" pod obecne oraz nowe przystanki, których lokalizacje zostały uzgodnione z samorządami. Rozbiórka peronów na zlikwidowanych przystankach osobowych uzasadniona jest względami bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz niedopuszczeniem do dewastacji tych elementów infrastruktury kolejowej.
Z pozdrowieniami,
Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Tel. 22 630 11 22
Opis pomysłu wznowienia kolei aglomeracyjnej/ podmiejskiej
Proponujemy wznowienie przewozów pasażerskich w relacji Łódź Kaliska- Zduńska Wola- Chorzew- Siemkowice- Działoszyn. W przyszłości planuje się że kolej dotrze do śródmieścia Łodzi za pomocą planowanego tunelu. Poprzednio pasażerów zmuszano do przesiadek, dziś jest szansa na bezpośrednie i szybkie połączenie do centrum Łodzi- za pomocą kolei aglomeracyjnej. Chcielibyśmy, by składy rozpędziły się do 100 lub 120 km/h.
Zduńska Wola Karsznice- dworzec istnieje.
Zduńska Wola Osiedle- peron przy ul. Karsznickiej przy numerach 1 i 2 - obecnie bez nazwy byłby przemianowany,
Marzenin - przy ul. Zduńskiej, nowy przystanek
Sędziejowice- nowy przystanek
Wola Wężykowa- nowy przystanek
Chociw Łaski- przystanek istnieje, nie byłby rozebrany
Rusiec Łódzki- przystanek istnieje, nie byłby rozebrany
Huta- przystanek istnieje, nie byłby rozebrany
Chorzew- Siemkowice- przystanek istnieje
Pajęczno / Trębaczew- nowy przystanek pry ul. Polnej, połączony z budową dworca i pętli autobusowej.
Działoszyn- stacja istnieje, nie byłby rozebrana.
województwo śląskie:
Miedźno- stacja istnieje, nie byłaboy rozebrana
Kłobuck- stacja istnieje, nie byłaboy rozebrana
Wiesznia Mała- nowy przystanek przy ul 3 Maja
Poprzednie nasze doniesienia w tej sprawie:
Województwo łódzkie posiada ogromną ilość nieczynnych połączeń kolejowych. Niestety, wydział prasowy Urzędu Marszałkowskiego nie udzielił nam odpowiedzi na pytania o możliwość wznowienia tych połączęń, zaś Przewozy Regionalne skierowały nad do zamawiającego przewozy, czyli UMWŁ. W sprawie więc nadal nic nie wiadomo...
Pytania do Przewozów Regionalnych w Łodzi
- czy PR jest zainteresowane obsługą obecnie nieczynnych połączeń regionalnych w woj. łódzkim?:
Sieradz- Szadek- Poddębice- Dąbie nad Nerem- Kutno
Łódź Kaliska- Pabianice- Łask- Zduńska Wola Karsznice- Chorzew Siemkowice- Działoszyn
Sieradz- Zduńska Wola- Zd. W. Karsznice- Chorzew Siemkowice- Częstochowa?
Pociągi kursowałyby początkowo raz- dwa- trzy razy dziennie w celu sprawdzenia potencjału podróżnych.
Odpowiedzi Przewozów Regionalnych w Łodzi
Na udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania, proszę o skierowanie zapytania do Organizatora Przewozów odpowiedzialnych za uruchomienie połączeń w ramach służby publicznej.
wz. Jolanta Pluta
-
Szanowny Panie, Ale pociągi nie łączyły większych ośrodków miejskich, jedynie małe miejscowości, o ile się nie mylę, kończyły bieg z Zduńskiej Woli i w Herbach. Tak nie prowadzi się pociągów regionalnych- w takich relacjach te połączenia musiały upaść,
Pozdrawiam,
Panie Adamie,
wielokrotnie w mailach (ale też przez telefon) informowałem Pana o zasadach uruchamiania pociągów regionalnych. W przypadku połączeń, o które Pan pyta, te zasady również obowiązują. Przewozy Regionalne uruchamiają pociągi w relacjach zamówionych przez urząd marszałkowski. Liczba kursów również wynika z umowy z samorządem województwa.
Jako przewoźnik nie chcielibyśmy wypowiadać się w imieniu organizatorów. Jeśli ma Pan własne przemyślenia nt. rozkładu jazdy pociągów w danym regionie, może je Pan przekazać do odpowiedniego urzędu marszałkowskiego.
Pozdrawiam,
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
w kontekście przesłanego zapytania przekazujemy odpowiedź Henryka Szczefanowicza, dyrektora Departamentu Transportu UMWW:
Spółka Koleje Wielkopolskie jest licencjonowanym przewoźnikiem kolejowym. Na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych (PSC - Public Service Contract) zawartej z Województwem Wielkopolskim realizuje zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym kolejowe wojewódzkie przewozy pasażerskie.
Poznańska Kolej Metropolitalna (PKM) nie jest podmiotem prawnym zarejestrowanym w KRS.
Jest to idea - przedsięwzięcie stworzone i realizowane przez Województwo Wielkopolskie oraz jednostki samorządu terytorialnego (JST) zrzeszone w Stowarzyszeniu Metropolia Poznań, które stały się partnerami Projektu Master Plan dla Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. PKM to system osobowych połączeń kolejowych w obszarze metropolitalnym Poznania współfinansowany przez zaangażowane JST. Realizacja tych dodatkowych połączeń została zlecona spółce Koleje Wielkopolskie, jako uzupełnienie do dotychczas funkcjonujących połączeń w ramach przewozów wojewódzkich.
W związku z powyższym obecnie nie istnieją plany, aby ze spółki Koleje Wielkopolskie został wyodrębniony dodatkowy podmiot gospodarczy, jak Leszczyńska Kolej Aglomeracyjna. Niemniej niniejsza inicjatywa może być realizowana przez lokalne samorządy na podstawie ustawy
o publicznym transporcie zbiorowym (powołanie odpowiedniego związku powiatów, powiatowo-gminnego, metropolitalnego) lub na wzór PKM.
Biuro Prasowe
Urządu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
61 - 714 Poznań
al. Niepodległości 34
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
W dokumencie czytamy: "• linia kolejowa nr 132 na odcinku Zabrze Biskupice - Bytom Bobrek oraz linia kolejowa nr 165 Bytom Bobrek - Bytom Karb Jest to 4-kilometrowy odcinek, zapewniający wyjazd z zachodniej części Śląska w kierunku magistrali węglowej. W tym rejonie występują częste napady na pociągi, co powoduje wstrzymywanie ruchu. "
wg ANALIZA ODCINKÓW SIECI KOLEJOWEJ O OGRANICZONEJ PRZEPUSTOWOŚCI , dokument UTK, strona 59
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Wydawca wystosował list do innych wydawców prasy:
do
Wydawców mediów, wydawców prasy
Drodzy Państwo,
Jako wydawca chciałbym zorganizować akcję społeczną wydawców mediów i wydawców prasy przeciwko rządowej polityce demontażu torowisk kolei- która bez przerwy trwa już ok. 30 lat.
Tydzień temu w Konotopie koło Nowej Soli natknąłem się na ostatni etap rozbiórki torowiska z Wolsztyna do Nowej Soli. Jest to likwidacja kolei (linii nr 371) w całości przeprowadzona przez aktualny rząd. Tym razem okradziono z torowiska kolei moją okolicę.
Nic się nie zmienia- mimo deklaracji rządzących o wstrzymaniu wycinki nadal "incydentalnie" (jak to jest tłumaczone) likwiduje się ok. 0,5 tys. km torowisk rocznie, w Polsce do tej pory z 26,3 tys. km torowisk kolei zostało ok. 17 tys. km torowisk które nadal są przejezdne (nie mają wpisanej prędkosci "zero" w rejestrze PKP PLK), mimo że GUS czy PKP PLK podają do opinii publicznej inne, sfałszowane dane (podając do opinii publicznej linie kolei z prędkością zero jako linie formanie czynne).
Różne środowiska operują kwotą 12 tys. km torów jakie miano zlikwidować w ostatnich latach na czym likwidator- państwowy monopol PKP S.A. zarobił około jednego miliarda 200 milionów PLN, licząc że wartość sprzedanych szyn z rozbiórki 1 km torowiska to ok. 109 tys. PLN (co wynika z danych pochodzących z ostatnich przetargów).
Adam Fularz
Na adres redakcji nadesłano: --
Od: Biuro Prasowe PLL LOT SA <biuro.prasowe na serwerze
lot.pl>
Data: sobota, 27 października 2018
Temat: Wspólne oświadczenie PLL LOT S.A. i Międzyzwiązkowego Komitetu Strajkowego Komitetu Strajkowego PLL LOT S.A.
Do: DG-MEDIA MAIL GROUP
Szanowni Państwo,
Poniżej przesyłamy wspólne oświadczenie PLL LOT i Międzyzwiązkowego Komitetu Strajkowego informujące o zawieszeniu akcji strajkowej i przystąpieniu do dalszych rozmów:
„Mając na uwadze deklarację złożoną w dniu 26 października 2018 r. przez Pana Bartosza Piechotę, Członka Zarządu PLL LOT S.A. o woli pracodawcy przywrócenia do pracy Pani Moniki Żelazik, Przewodniczącej ZZPPiL, Pana Adama Rzeszota, Przewodniczącego ZZPK PLL LOT S.A. oraz pozostałych 66 Pracowników Spółki zwolnionych z powodu strajku, który rozpoczął się 18 października 2018 roku oraz deklarację o cofnięciu udzielonej dnia 3 października 2018 r. kary nagany kpt. Adamowi Rzeszotowi, jak również cofnięcia roszczeń pieniężnych kierowanych do Pracowników, którzy brali udział w strajku, strony ustalają zawieszenie strajku do dnia 29 października 2018r. do godziny 14:00 celem wypracowania porozumienia. W celu kontynuowania negocjacji Strony spotkają się rano w poniedziałek, 29 października 2018 roku o godzinie 8:00 w siedzibie PLL LOT S.A."
W załączeniu przesyłamy powyższe oświadczenie podpisane przez obie strony.
Z wyrazami szacunku,
Biuro Prasowe
http://corporate.lot.com/pl/pl/biuro-prasowe (..)
LOT Polish Airlines
43, 17 Stycznia St.,
02-146 Warsaw, Poland(..)
Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. 17 Stycznia 43 (02-146 Warszawa), zarejestrowane w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla
m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS 0000056844, o nr NIP 522-000-23-34 i kapitale zakładowym 62.430.548,32 PLN (opłaconym w całości).
LOT Polish Airlines joint stock company with its head office at 43, 17 Stycznia St., 02-146 Warsaw, registered in the Register of Entrepreneurs kept by the District Court for the City of Warsaw XIII-th Commercial Division of the Domestic Court Register under the no. KRS 0000056844. Tax Identification Number NIP 522-000-23-34, and equity capital of 62.430.548,32 PLN PLN (paid up in full).
(..)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja otrzymała-
Od: Grzela, Anna <Anna.Grzelana serwerze
sejmik.kielce.pl>
Data: środa, 3 czerwca 2015
Szanowny Panie,
Uchwałą nr XLVIII/833/14 z dnia 22 września 2014 roku, Sejmik Województwa Świętokrzyskiego zatwierdził Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Świętokrzyskiego, „regulujący" kwestie dotyczące priorytetów rozwoju infrastruktury lotniczej na terenie naszego województwa. Ważnym punktem odniesienia dla kwestii związanych z rozwojem lotniska w Masłowie, jest też obok w/w dokumentu:
Strategia Rozwoju Województwa Świętokrzyskiego do roku 2020 (UCHWAŁA NR XXXIII/589/13 SEJMIKU WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO z dnia 16 lipca 2013 r.) oraz
„Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego Województwa Świętokrzyskiego", stanowiący załącznik do Uchwały XLVIII/858/14 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 27 października 2014 roku.
Zgodnie z przyjętymi założeniami rozwoju regionu świętokrzyskiego, budowa Regionalnego Portu Lotniczego Kielce w Obicach wraz z zagospodarowaniem jego strefy funkcjonalnej, budową systemu dróg dojazdowych i połączenia kolejowego jest priorytetowym zadaniem inwestycyjnym w perspektywie najbliższych 10 lat.
Jednym z celów operacyjnych polityki przestrzennej jest też poprawa funkcjonowania lotniska w Masłowie, umożliwiająca świadczenie usług w zakresie obsługi lotów sportowych, dyspozycyjnych i ratownictwa medycznego.
Lotnisko w Masłowie k/Kielc to lokalny port lotniczy, posiadający status lotnika użytku wyłącznego, mogący przyjmować jedynie małe i średnie samoloty dyspozycyjne i sportowe, w warunkach dobrej widoczności widzialności. Niewątpliwie istniejąca infrastruktura w tym przypadku, jest niewystarczająca do zapewnienia pełnej funkcjonalności i uruchomienia regularnych połączeń regionalnych. Obecne wymiary pasa startowego to absolutne minimum dla samolotów pasażerskich o zasięgu regionalnym typu ATR-42 lub Jetstream 31, przy założeniu utrzymania wysokiego współczynnika hamowania (co w praktyce oznacza pas czysty i suchy), a to nie jedyne elementy, które mają istotny wpływ na sprawne funkcjonowanie portu.
Kwestie współfinansowania inwestycji w infrastrukturę lotniczą ze środków europejskich na terenie naszego województwa, nie uzyskały aprobaty Komisji Europejskiej w latach 2007-2013, i nie ma jej obecnie. Trudno bowiem o uzasadnienie ekonomiczne istnienia lotniska komunikacyjnego w mieście o populacji poniżej 200 000 mieszkańców, z przystępną odległością miasta od funkcjonujących lotnisk komunikacyjnych oscylującą w granicach 100 - 150 km: Radom, Łódź, Kraków, Katowice, Warszawa, Lublin. Specjaliści z branży twierdzą, że nie ma uzasadnienia ekonomicznego lot na odległość krótszą niż 200 km, a przy obecnych uwarunkowaniach infrastrukturalnych lotniska w Masłowie nie ma mowy o większych odległościach.
Mając na uwadze powyższe, wszelkie inwestycje w zakresie infrastruktury lotniczej wymagają zaangażowania własnych środków, co będzie niewątpliwie ogromnym wyzwaniem dla budżetów instytucji wspierających rozwój transportu lotniczego.
W marcu br. Zarząd Województwa Świętokrzyskiego wyraził zgodę na podjęcie przez Wojewódzki Zarząd Transportu działań, zmierzających do wpisania do Rejestru Lotnisk Cywilnych tegoż organu jako zarządzającego lotniskiem w Masłowie k/Kielc. Dalsze nasze kroki w tym temacie, związane będą z doprowadzeniem do zmiany statusu lotniska w Masłowie na lotnisko użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji. Wszelkie inwestycje, uzależnione jednak będą od możliwości budżetu województwa, z perspektywą realizacji najwcześniej w roku 2016.
Mam nadzieję, że powyższe informacje są wyczerpujące.
W razie dalszych pytań, proszę o kontakt.
Anna Grzela
Z-ca Dyrektora Wojewódzkiego Zarządu Transportu
Ul. Targowa 18, 25-520 Kielce
From: Kancelaria
Sent: Wednesday, May 27, 2015 7:01 AM
To: Piotrowska, Monika
Subject: FW: pytania prasowe- port lotniczy
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularzna serwerze
wieczorna.pl]
Sent: Tuesday, May 26, 2015 8:24 PM
To: Kancelaria
Subject: pytania prasowe- port lotniczy
dotyczy: portu lotniczego w Masłowie k. Kielc
Szanowni Państwo,
Jaki jest aktualny status lotniska w Państwa pobliżu? Czy urząd marszałkowski prowadzi działania nad jego odtworzeniem, naprawą? Mógłby powstać port lotniczy Kielce/ Masłów.
W ostatnim okresie uruchomiono port lotniczy w Radomiu. Po okresie długotrwałego oczekiwania znalazł się przewoźnik lotniczy chętny do obsługi połączeń z portu lotniczego. Jest to linia Air Baltic, obsługująca wiele lotnisk w mniejszych miastach i posiadająca doświadczenie w zakresie obsługi lotniczej niewielkich miast i małych portów lotniczych.
Czy władze planują doprowadzenie do przywrócenia obsługi lotów pasażerskich w porcie lotniczym? Jakie są plany władz wobec portu lotniczego? Planowano ongiś połączenia do Gdańska (linie te upadły). Port w Radomiu uruchomiono tylko dzięki staraniom miejscowych władz. Zakupiono używany terminal portu lotniczego, skompletowano niezbędne wyposażenie, uzyskano certyfikaty i wymagane pozwolenia. Proces ten zajął kilka lat, pochłonął w sumie kilkanaście- kilkadziesiąt mln PLN. Dopiero po częściowej prywatyzacji portu lotniczego pojawili się przewoźnicy pasażerscy.
Jakie są plany Urzędu Marszałkowskiego odnośnie możliwej siatki połączeń? Czy władze miasta planują przekonać władze województwa celem dotowania połączeń pasażerskich do Warszawy wzorem władz woj. lubuskiego? W tym województwie dopłaca się do przewozów lotniczych na trasie z Babimostu do Warszawy.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Czy to prawda że pod tą linię zabezpieczono jakąś rezerwę terenu czy jakiś korytarz? Czy coś wiadomo w tej sprawie? Czy można rozpocząć już w tej chwili planowanie prac nad poprawą stanu i ewentualną elektryfikacją torowiska z Tarnowa do Żabna? Czy już w tej chwili nie możnaby naprawić nawierzchnię peronów i wiaty przystanków kolejowych na trasie z Kielc do Buska- Zdroju?
Czy można szerzej opisać ideę budowy brakującego odcinka umożliwiającego skomunikowanie południa kraju ze stolicą?
Pozdrawiam
W dniu czwartek, 25 października 2018 Rzecznik <Rzecznik na serwerze
plk-sa.pl> napisał(a):
> Panie Redaktorze,
>
>
>
> Projekt budowy linii kolejowej Busko Zdrój – Żabno jest jednym z projektów inwestycyjnych analizowanych przez PLK w ramach prac nad tzw. Nową Perspektywą Finansową UE 2021-2027.
>
>
> Z poważaniem,
>
>
>
> zespół prasowy
>
> PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
>
>
>
>
>
> From: Adam Fularz [mailto:
Adam.Fularz na serwerze
wieczorna.pl]
> Sent: Wednesday, October 10, 2018 5:04 PM
> To: Rzecznik <Rzecznik na serwerze
plk-sa.pl>
> Subject: dot. Budowa linii Busko Zdrój – Żabno
>
>
>
> DO PKP PLK
>
>
>
> W dokumentach strategicznych są wzmianki o budowie linii Busko- Żabno- proszę o króciutki opis tej sprawy dla celów artykułu. Kiedy owa budowa jest możliwa? Czy są jakieś plany lub koncepcje szczegółowe?
>
>
>
> Pozdrawiam,
>
>
>
> Z dokumentów:
>
> Po wybudowaniu linii kolejowej od Buska Zdroju do Żabna w Małopolsce:
>
> region świętokrzyski zostanie włączony do sieci kolejowych korytarzy transeuropejskich
>
> zostanie zwiększony potencjał transportowy w kierunku południowo-wschodniej części Europy
>
> poprawie ulegnie połączenie południowej części województwa świętokrzyskiego z miastem Kielce
>
> Przedłużenie linii nr 73 w kierunku Żabna planowane jest w I etapie prac podczas realizacji budowy CPK.
>
> wg
https://www.swietokrzyskie.pro/file/2018/05/Prezentacja-CPK-W%C4%85sosz-9.05.2018.pptx>
> Co otrzymałem z UMWŚ:
>
> Budowa linii Busko Zdrój – Żabno jest przede wszystkim ujęta w Uchwale nr 173/2017 Rady Ministrów z dnia 7 listopada 2017 r.: w sprawie przyjęcia Koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarności - Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej (poz.14 tabeli -etap 1b) - szczebel rządowy. Etap I budowy CPK obejmuje okres 2018 -2027 i ma kosztować od 31 do 35 mld zł.
>
> W dn. 12 września br. powołana została zapowiadana od wielu miesięcy spółka celowa, która wybuduje Centralny Port Komunikacyjny. Jej szefem został dr Jacek Bartosiak, dotychczasowy członek zespołu doradczego Mikołaja Wilda, pełnomocnika rządu ds. CPK.
>
>
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/powolano-spolke-celowa-do-budowy-centralnego-portu-komunikacyjnego-4362.html>
> Z naszych dotychczasowych ustaleń z zarządcą infrastruktury wynika, że nie do końca znany jest jeszcze mechanizm podziału realizacji zadań w układzie wykonawczym, stąd nie mamy wiedzy kto konkretnie będzie zajmował się tą inwestycją.
>
> Uwzględniając powyższe, odpowiedzi na Pańskie pytania może udzielić dr Jacek Bartosiak lub ew. Spółka PKP PLK.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Anna Grzela
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry,
Rekordowa liczba 58 połączeń, w tym sześć nowości. Na zimę zostaje też kilkanaście kierunków południowych. Nowy rozkład lotów na wrocławskim lotnisku wchodzi w życie 28 października 2018 roku.
Więcej informacji w załączeniu.
W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław, shutterstock) do pobrania tutaj: https://bit.ly/2Arixid
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 25 października 2018 r.
Informacja prasowa
Port Lotniczy Wrocław. Już jest rozkład lotów na nowy sezon
Rekordowa liczba 58 połączeń, w tym sześć nowości. Na zimę zostaje też kilkanaście kierunków południowych. Nowy rozkład lotów na wrocławskim lotnisku wchodzi w życie 28 października 2018 roku.
Zacznijmy od nowości wprowadzanych przez regularnych przewoźników. Dwa nowe połączenia uruchamiają tanie linie – Wizz Air do Charkowa, a Ryanair do Kijowa Boryspola. Oba kierunki startują już 28 października. Będzie też nowe połączenie sieciowe. Brussels Airlines, flagowe belgijskie linie lotnicze, uruchamiają rejsy do Brukseli. Pierwszy samolot na tej trasie wystartuje 25 lutego 2019 r.
Egzotyczne nowości znalazły się również w ofercie biur podróży – to Zjednoczone Emiraty Arabskie (Dubaj) i Oman. Ponadto nowością zimową będą czarterowe loty do Turcji (Antalya). W siatce połączeń czarterowych są też: zeszłoroczny hit - Zanzibar, Egipt i Wyspy Kanaryjskie.
Łącznie w rozkładzie lotów na sezon zimowy 2018/2019 znalazło się 41 połączeń niskokosztowych (w tym jedno krajowe do Gdańska), 10 sieciowych (w tym krajowe na Lotnisko Chopina w Warszawie) oraz 7 czarterowych. Jeszcze nigdy zimowa oferta wrocławskiego lotniska nie była tak bogata.
– Z punktu widzenia pasażerów liczy się też fakt, że siatka połączeń jest coraz bardziej zróżnicowana. W tym sezonie w ofercie przewoźników niskokosztowych pojawiają się kolejne kierunki wschodnie i zostaje aż 12 atrakcyjnych kierunków południowych, od Teneryfy, przez Lizbonę, Neapol, po Kutaisi. Cieszymy się również z tego, że swoją ofertę z Wrocławia konsekwentnie rozwijają przewoźnicy sieciowi – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Od nowego sezonu linie SWISS wprowadzają dodatkowy, niedzielny rejs do Zurychu. Na tej trasie pasażerowie będą mieli do dyspozycji łącznie cztery rejsy w tygodniu. Z kolei Air France, na bardzo popularnej trasie na główne lotnisko Paryża (Charles de Gaulle), wprowadza większe samoloty. Aktualnie obsługuje ją samolot Embraer 170 (76 miejsc), a w sezonie zimowym (od poniedziałku do piątku) rejsy będą wykonywane samolotem Embraer 190 (100 miejsc). W efekcie, pasażerowie będą mieli do dyspozycji nawet 20 połączeń dziennie do tzw. hubów – największych lotnisk przesiadkowych Europy atrakcyjnych pod kątem biznesowym. To ogromne udogodnienie dla osób podróżujących służbowo oraz planujących loty z przesiadką.
Dodajmy, że dogodniejszy będzie dojazd do portu lotniczego komunikacją miejską. Oprócz autobusów linii 106, od 20 października na lotnisko jeździ linia 129, zapewniając bezpośredni dojazd do portu z zachodnich i północnych dzielnic Wrocławia. Wygodne połączenie z centrum miasta i Dworcem Autobusowym oferuje też linia Wro Airport Express (bilety, w tym łączone dla pasażerów dojeżdżających z innych miast, dostępne są również poprzez system rezerwacyjny Flixbus), Ryanair Transfers, a już niedługo połączenie to będzie dostępne w systemie Wizz Air.
Rekordowe trzy kwartały
W okresie od stycznia do końca września tego roku Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 2,6 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 17,6% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Tanie linie odnotowały w pierwszych trzech kwartałach tego roku aż o 28,5% pasażerów więcej, a przewoźnicy sieciowi o 20,7%.
Zgodnie z prognozami, w 2018 roku lotnisko obsłuży łącznie ponad 3,2 mln pasażerów, co będzie oznaczało ok. 10% wzrost rok do roku.
Port Lotniczy Wrocław został uznany za jeden z najszybciej rozwijających się lotnisk w Europie. Zajął 7 miejsce w rankingu magazynu „Anker Report", przygotowanym na podstawie danych serwisu Flight Global. Pod uwagę brano liczbę nowych kierunków wprowadzonych w ciągu roku. Pod tym względem wrocławskie lotnisko znalazło się wśród portów o globalnym znaczeniu, jak Moskwa, Berlin czy Paryż.
ROZKŁAD LOTÓW jesień/zima 2018/2019
(w sumie 58 połączeń)
41 połączeń niskokosztowych:
Ryanair (29)
· Rzym Ciampino
· Paryż Beauvais
· Cork
· Bolonia
· Mediolan Bergamo
· Dublin
· Shannon
· Bristol
· Glasgow
· Liverpool
· Londyn Stansted
· East Midlands
· Teneryfa
· Malta
· Madryt
· Malaga
· Manchester
· Newcastle
· Lizbona
· Belfast
· Bruksela Charleroi
· Edynburg
· Gdańsk
· Leeds Bradford
· Neapol
· Oslo Torp
· Palermo
· Tel Awiw
· Kijów Boryspol NOWOŚĆ
Wizz Air (12)
· Birmingham
· Doncaster-Sheffield
· Dortmund
· Eindhoven
· Londyn Luton
· Oslo Torp
· Sztokholm Skavsta
· Kijów Żuljany
· Lwów
· Rejkiawik
· Kutaisi zostaje na zimę (nowość lato 2018),
· Charków NOWOŚĆ
10 połączeń sieciowych:
AIR France (1)
- Paryż (Charles de Gaulle) zostaje na zimę (nowość lato 2018)
SWISS AIRLINES (1)
· Zurych
PLL LOT (2)
· Warszawa
· Tel Awiw
SAS (1)
· Kopenhaga
LUFTHANSA (2)
· Monachium
· Frankfurt
EUROWINGS (2)
· Düsseldorf
· Stuttgart
BRUSSELS AIRLINES (1)
- Bruksela NOWOŚĆ (od 25 lutego 2019 r.)
7 połączeń czarterowych:
Hiszpania (1)
· Fuerteventura
Egipt (2)
· Hurghada
· Marsa Alam
Zjednoczone Emiraty Arabskie (1) NOWOŚĆ
Oman (1) NOWOŚĆ
Tanzania (1)
- Zanzibar (zeszłoroczny zimowy hit)
Turcja (1)
· Antalya NOWOŚĆ
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2017 obsłużyło ponad 2,85 mln pasażerów. W tym roku, według prognoz, z jego usług skorzysta już ponad 3,2 mln podróżnych. W sezonie letnim 2018 port oferuje 85 połączeń, w tym 10 nowych kierunków regularnych.
Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych.
Dojazd do portu umożliwia również szybkie połączenie WRO Airport Express. Komfortowe autobusy wyruszają co 50 minut z nowego Dworca Autobusowego, tuż przy kolejowym Dworcu Głównym. Wygodnym połączeniem z centrum jest też autobusowa linia „106", kursująca co 20 minut (za dnia), i nocna „206", jeżdżąca co 90 minut. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje.
Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych.
Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce, a w 2017 roku uzyskał pierwsze miejsce w Polsce i jedenaste w Europie w rankingu portalu Sleepingairports.net. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.