dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytania prasowe o strategię dla lotnictwa pasażerskiego


Pytania prasowe
Czy KPRM dysponuje jakąś strategią dla mniejszych portów lotniczych w Polsce? Ostatni taki dokument powstał przecież ponad dekadę temu, a na rynku sporo się zmienia. 

Na przykład w Polsc trwa proces likwidacji lokalnych lotnisk powojskowych. Zwłaszcza w Finlandii czy Norwegii podobne porty działają, są zarządzane przez państwowe firmy i są one dotowane. Dotuje się często także połączenia z hubów do takich portów w ramach PSC. 
W Polsce porty te są rozbierane (Koszalin, Słupsk). Aktualnie demontowany jest pas startowy w Kołobrzegu (dokumentacja fotograficzna dostępna w redakcji) czy w Jeleniej Górze, gdzie w miejscowości Krzywa na pasie startowym urządzono cementownię, choć część pasa jakiś czas była jeszcze czynna.

Kto podejmuje takie decyzje? Dlaczego lokalne porty w innych częściach Europy działaja, a w Polsce są rozbierane? 
Lista portów/ lotnisk:

Katowice Muchowiec (port lotniczy w centrum miasta, połączenia LOT do tego portu funkcjonowały aż je zawieszono, obecnie port ma zniszczoną infrastrukture, ale leży w sercu Katowic)
Tarnów (najblizszy port lotniczy w Mielcu jest nieuzywany i ma braki w wyposażeniu)
Przemyśl (port w Arłamowie działa ale brak pomocy nawigacyjnych i terminalu pasażerskiego)
Opole (port w Kamieniu Śląskim miał powstać ale samorząd wycofał się z inwestycji, więc lotnisko zamieniono w tor wyścigowy)
Białystok (port na Krywlanach nie działa, jest zniszczony)
Kielce (port w Masłowie na ok. 1150 metrów długości pasa startowego, brak terminalu, koszty uruchomienia to ok. 10 mln PLN)
Radom (port lotniczy bez pomocy nawigacyjnych typu ILS, co powoduje że starty- lądowania są niebezpieczne)
Piła (port lotniczy miał tu już wielokrotnie powstać ze starego lotniska wojskowego)
Lubin (port lotniczy ma ok. 1000 metrów drogi startowej)
Legnica (port w Legnicy jest w stanie likwidacji, ma krótki pas startowy, ok. 1600 metrów)
Toruń (dwie drogi startowe ok. 1200- 1300 metrów każda, brak pomocy nawigacyjnych, terminalu)
Szczecinek (powojskowe lotnisko w poblizu)
Biała Podlaska (tutejsze powojskowe lotnisko przez jakiś czas miało być portem lotniczym, później zbankrutowało).
Zielona Góra (port lotniczy ma mały terminal, z poczekalnia mającą 60 miejsc siedzących podczas gdy na jedyny samolot dziennie potrafi czasem oczekiwać ponad 80 osób, niska przepustowość)
Jelenia Góra (port lotniczy w Krzywej k. Bolesławca częściowo zlikwidowano, została czynna część pasa)
Kołobrzeg (częściowo w rozbiórce, nadal czynna część pasa startowego)
Świnoujście/ Herringdorf (port czynny sezonowo)
Koszalin (port lotniczy zlikwidowano wraz z terminalem w latach 90-tych)
Słupsk (port lotniczy zlikwidowano wraz z terminalem w latach 90-tych)



--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


Posted by Telewizja Opera on 05:54. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytania prasowe o strategię dla lotnictwa pasażerskiego

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery