Pytania prasowe o strategię dla lotnictwa pasażerskiego
Pytania prasowe
Czy KPRM dysponuje jakąś strategią dla mniejszych portów lotniczych w Polsce? Ostatni taki dokument powstał przecież ponad dekadę temu, a na rynku sporo się zmienia.
Na przykład w Polsc trwa proces likwidacji lokalnych lotnisk powojskowych. Zwłaszcza w Finlandii czy Norwegii podobne porty działają, są zarządzane przez państwowe firmy i są one dotowane. Dotuje się często także połączenia z hubów do takich portów w ramach PSC.
W Polsce porty te są rozbierane (Koszalin, Słupsk). Aktualnie demontowany jest pas startowy w Kołobrzegu (dokumentacja fotograficzna dostępna w redakcji) czy w Jeleniej Górze, gdzie w miejscowości Krzywa na pasie startowym urządzono cementownię, choć część pasa jakiś czas była jeszcze czynna.
Kto podejmuje takie decyzje? Dlaczego lokalne porty w innych częściach Europy działaja, a w Polsce są rozbierane?
Lista portów/ lotnisk:
--
Katowice Muchowiec (port lotniczy w centrum miasta, połączenia LOT do tego portu funkcjonowały aż je zawieszono, obecnie port ma zniszczoną infrastrukture, ale leży w sercu Katowic)
Tarnów (najblizszy port lotniczy w Mielcu jest nieuzywany i ma braki w wyposażeniu)
Przemyśl (port w Arłamowie działa ale brak pomocy nawigacyjnych i terminalu pasażerskiego)
Opole (port w Kamieniu Śląskim miał powstać ale samorząd wycofał się z inwestycji, więc lotnisko zamieniono w tor wyścigowy)
Białystok (port na Krywlanach nie działa, jest zniszczony)
Kielce (port w Masłowie na ok. 1150 metrów długości pasa startowego, brak terminalu, koszty uruchomienia to ok. 10 mln PLN)
Radom (port lotniczy bez pomocy nawigacyjnych typu ILS, co powoduje że starty- lądowania są niebezpieczne)
Piła (port lotniczy miał tu już wielokrotnie powstać ze starego lotniska wojskowego)
Lubin (port lotniczy ma ok. 1000 metrów drogi startowej)
Legnica (port w Legnicy jest w stanie likwidacji, ma krótki pas startowy, ok. 1600 metrów)
Toruń (dwie drogi startowe ok. 1200- 1300 metrów każda, brak pomocy nawigacyjnych, terminalu)
Szczecinek (powojskowe lotnisko w poblizu)
Biała Podlaska (tutejsze powojskowe lotnisko przez jakiś czas miało być portem lotniczym, później zbankrutowało).
Zielona Góra (port lotniczy ma mały terminal, z poczekalnia mającą 60 miejsc siedzących podczas gdy na jedyny samolot dziennie potrafi czasem oczekiwać ponad 80 osób, niska przepustowość)
Jelenia Góra (port lotniczy w Krzywej k. Bolesławca częściowo zlikwidowano, została czynna część pasa)
Kołobrzeg (częściowo w rozbiórce, nadal czynna część pasa startowego)
Świnoujście/ Herringdorf (port czynny sezonowo)
Koszalin (port lotniczy zlikwidowano wraz z terminalem w latach 90-tych)
Słupsk (port lotniczy zlikwidowano wraz z terminalem w latach 90-tych)
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 05:54.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0