dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytania o połączenie kolei pasażerskiej Zamość Wschód- Zamość Starówka- Bełżec- Rawa Ruska

Pytania do UMWL:
Czy władze województwa lubelskiego są zainteresowane uruchomieniem połączeń trangranicznych jedyną czynną jeszcze linią normalnotorową łączącą woj. lubelskie z Ukrainą? Czy mogłyby zostać wprowadzone bezpośrednie pociągi pasażerskie Zamość Wschód- Zamość Starówka- Zwierzyniec- Susiec- Bełżec- Hrebenne- Rawa Ruska? Mogły by one początkowo kursować w weekendy lub tylko w piątki wieczorem i w niedzielę wieczorem. 

Uzasadnienie:

Taka linia kolejowa istnieje. Możliwe jest jej wykorzystanie Dzięki temu woj. lubelskie zyskałoby bezpośrednie połączenie kolejowe z sąsiednim krajem. Pasażerowie przechodziliby kontrolę graniczną i paszportową na dworcu kolejowym w Rawie Ruskiej, po stronie ukraińskiej. Dzięki temu nie demolowanoby składów pokonujących odcinek graniczny.

Nasze pytania zadane PKP PLK:

- czy istnieje linia normalnotorowa relacji Hrebenne- Rawa Ruska? Jaki jest jej stan? Czy możliwe jest wprowadzenie połączeń pasażerskich?


Przedstawiam list od naszego czytelnika:
„Piszę w sprawie utworzenia połączenia do Lwowa. Można to uzyskać wydłużając szynobus wakacyjny z Bełżca do Rawy Ruskiej, bowiem do Rawy Ruskiej dochodzi normalny polski tor/nie wiadomo tylko w jakim jest stanie i czy jest przejezdny.
Faktem jest ze jeszcze 10 lat temu jezdził międzynarodowy pociag pospieszny Warszawa Zachodnia-Rawa Ruska z skomunikowaniem z pociagiem ukraińskim do Lwowa. Niestety ze względu na dewastacje pociagu przez przemytników oraz częste opoznienia został zlikwidowany. a szkoda . Teraz trochę sie zmieniła sytuacja. Są nowoczesne szynobusy ,które są zbudowane modułowo, co  uniemożliwia trzorzenie skrytek przemytniczych, posiadają  tez monitoring, co by działało odstraszajaco. Szynobus ten mógłby służyc dla turystów jadacych do Lwowa oraz na zakupy do Rawy Ruskiej. Połaczenie regionalne gwarantowałoby przystępną cenę biletu. Lekki szynobus umozliwia jazdę nawet po gorszym torze, należałoby jednak to sprawdzić w plk lublin. z Bełżca do Rawy Ruskiej jest niewielka odległosc/ok 20 kilometrów/ szynobus w bełzcu stoi kilka godzin bezczynie, jest wiec pewne pole manewru. Połączenie do Rawy Ruskiej mogłaby wpłynąc na wzrost opłacalności kursów  na Roztocze. Takich połaczeń przygranicznych brakuje i należy je rozwijać . Połączenie do Rawy Ruskiej można uruchamiać ewentualnie pilotażowo – weekendowo ,obserwując jego wyniki. Proszę opisać temat szerzej bo to naprawde ciekawy pomysł".
Od siebie dodam, iż do ochrony takich pociągów należałoby wykorzystać ekipę SOK stacjonującą w Zamościu.  Ukrócenie aktów wandalizmu to tylko kwestia dobrych chęci.

wg lubelskakolej.net

Odpowiedź MIB:

MIB jest zainteresowane rozwojem połączeń transgranicznych ze wszystkimi sąsiadami.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa


Odpowiedź PKP PLK

 

Istnieje linia normalnotorowa Hrebenne – Rawa Ruska. Stan techniczny po stronie polskiej jest dobry, dalej dostateczny. Wyprawienie połączeń pasażerskich jest możliwe, oczywiście musi najpierw pojawić się chętny przewoźnik i odprawa celno-paszportowa.

 


Łukasz Kwasiborski

Wydział prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Centrala

ul. Targowa 74

03-734 Warszawa

Odpowiedź przewoźnika kolejowego

Panie Adamie, 

uruchomienie pociągów do Rawy Ruskiej uzależnione jest od zainteresowania organizatorów, czyli samorządu województwa lubelskiego, a także od partnerów ukraińskich. Jako przewoźnik popieramy rozwijanie siatki połączeń przygranicznych, jednakże wprowadzenie zmian do naszej oferty warunkowane jest uzyskaniem źródła finansowania. 


Michał Stilger
Przewozy Regionalne
Biuro Zarządu
Wydział ds. Komunikacji i Public Relations

Odpowiedź PKP PLK

Nieczynne są następujące kolejowe przejścia graniczne:

- Hrebenne – Rawa Ruska,

(...)

 

Do obsługi ruchu pasażerskiego są przystosowane nieczynne przejścia graniczne (...) Hrebenne – Rawa RuskaKolejowe przejście graniczne Hrubieszów – Izow jest zarządzane przez PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o. Na przejściu tym prowadzony jest wyłącznie ruch towarowy.

 

Przywrócenie ruchu kolejowego (w tym także ruchu pasażerskiego) na nieczynnych kolejowych przejściach granicznych wymagałoby wznowienia kontroli granicznej i celnej przez służby RP i krajów ościennych, a także wykonania niezbędnych prac torowych, wyposażenia szlaków w urządzenia sterowania ruchem itd.  

Wykonania niezbędnych prac wymagałoby także wznowienie ruchu pasażerskiego na czynnych przejściach granicznych, na których został on zawieszony.

 

 

Łukasz Kwasiborski

Specjalista ds. relacji z mediami

Wydział prasowy

Biuro Komunikacji i Promocji

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 14:02. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytania o połączenie kolei pasażerskiej Zamość Wschód- Zamość Starówka- Bełżec- Rawa Ruska

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery