Nowy numer "Z Biegiem Szyn". Poszukiwacze zaginionych węglarek. Magistrala wstydu.
Zapraszamy do lektury poniższego czasopisma.
Nowy numer dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie http://www.zbs.net.pl/ oraz pod bezpośrednim linkiem http://www.zbs.net.pl/zbs92.pdf
W nowym numerze piszemy m.in:
POSZUKIWACZE ZAGINIONYCH WĘGLAREK
Do Urzędu Regulacji Energetyki wpływają zgłoszenia od kolejnych elektrowni, że ich zapasy węgla kamiennego są zbyt małe. Jednocześnie koncerny górnicze skarżą się na rosnące przy kopalniach zwały wydobytego urobku, który nie może doczekać się wyekspediowania do odbiorców. Paraliż promieniuje na kolejne części sieci kolejowe i kolejne branże. Pierwszą kostką domina, która doprowadziła do paraliżu ruchu towarowego na polskiej kolei, była decyzja spółki PKP Polskie Linie Kolejowe o wstrzymaniu ruchu na modernizowanych magistralach.
MAGISTRALA WSTYDU
Do modernizacji linii Kraków - Katowice przystąpiono pod koniec 2010 roku. Prace miały zakończyć się w 2014 roku. Dziś przewidywany termin zakończenia modernizacji to rok 2020. Wszystko wskazuje na to, że po dekadzie modernizowania tej magistrali nie uda się pobić pochodzącego z 1962 roku historycznego rekordu czasu jazdy z Krakowa do Katowic, który wynosił 59 minut. Historia największej kompromitacji programu modernizowania polskiej sieci kolejowej.
WYPRZEDZIĆ PROBLEM
Na linii Kraków - Katowice spółka PKP Polskie Linie Kolejowe właśnie degraduje cztery stacje do roli przystanków, co znacznie zmniejszy liczbę punktów umożliwiających przepuszczanie szybszych pociągów przez wolniejsze składy. Przebudowywanie stacji w przystanki to błąd uparcie powielany przy modernizowaniu kolejnych magistral.
IGNOROWANE SYGNAŁY
Wypadek, do którego doszło pod koniec wakacji na stacji w Smętowie Granicznym, rozpoczął serię niebezpiecznych sytuacji na polskiej sieci kolejowej. - Spółki kolejowe swoje przewagi konkurencyjne budują na oszczędnościach, które niestety dotykają także bezpieczeństwa. Gdy jednak dochodzi do wypadku, to winny okazuje się tylko maszynista lub dyżurny ruchu, a ich przełożeni chowają głowy w piasek - mówi dwumiesięcznikowi "Z Biegiem Szyn" Leszek Miętek, szef Związku Zawodowego Maszynistów.
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl
"Z Biegiem Szyn" na Facebooku: http://www.facebook.com/zbiegiemszyn
"Z Biegiem Szyn" na Twitterze: http://twitter.com/z_biegiem_szyn