dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Apel do Zarządu Województwa Łódzkiego o Kolej Dookólną



Temat: Apel do Zarządu Województwa Łódzkiego



Gazeta Łódzka: Lodzka.eu

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
al. Piłsudskiego 8
90-051 Łódź


Szanowni Państwo,
W imieniu redakcji likwidowanej już "Lodzer Zeitung- Gazety Łódzkiej" zwracam się z apelem o zrealizowanie obecnej propozycji- już teraz. Jest to możliwe poprzez połączenie kilku relacji w jedną całość. Zmiany kierunku jazdy mogą być kłopotliwe, ale jest to szeroko praktykowane, np. w Hamburgu.

Podobna linia dookólna działa w Berlinie. Jej wdrożenie jest możliwe natychmiast, o co uprzejmie wnoszę. Relacje pociągów aglomeracyjnych rozbite na różne odcinki- byłyby połączone. Proszę o konkretne działania w tej sprawie. Podobnych propozycji mamy znacznie więcej. Zależy nam na ich stopniowej realizacji.

Uruchommy dookólną linię naziemnego premetra- Kolej Obwodową w aglomeracji łódzkiej

Ostatnio czytałem bardzo smutne opisy frekwencji na linii Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Postanowiłem zareagować i przekonać decydentów do wprowadzenia połączeń w podobnej relacji jaka od lat otrzymuje się w Berlinie. Jest ona uzupełniona siecią połączeń przecinających centrum miasta. Ale w Berlinie- kolej miejska funkcjonuje też w relacji dookólnej. Niniejszy tekst jest apelem o połączenie oferty kolei- która obsługuje wszystkie opisane w tekście łódzkie linie kolei podmiejskiej i miejskiej- w jedną spójną całość oferty. Poskutkuje to stworzeniem relacji dzięki której połączone zostaną wszystkie tereny podmiejskie i peryferyjne. W domyśle, kolej aglomeracyjna w tej dookólnej relacji kursowałaby nawet co 30 minut. 

Dwa razy zmieniałaby kierunek podróży- na dworcu Widzew i na dworcu Zgierz (nazwanym tutaj Zgierz Gł.). Czasy zmiany kierunku musiałyby być zredukowane do maksymalnie kilku minut. Praktykowane czasy zmiany kierunku jazdy w przypadku kolei miejskich to nawet 2-3 minuty i mniej. Jest to technicznie możliwe w przypadku odpowiedniego dostosowania taboru do charakterystyki obsługiwanej relacji. Zaproponowano także stworzenie szeregu przystanków pośrednich, których dziś brak.

Uruchamiając linię szybkiej kolei miejskiej kursującej z częstotliwością co np. 30 minut wykorzystując Łódzką Kolej Obwodową na trasie Łódź Widzew- Łódź Kaliska (dystans 5,2 km) a następnie wprowadzając ją do Zgierza, a następnie, łącząc w dookólną pętlę z linią Zgierz- Łódź Widzew możliwe jest zredukowanie czasu przejazdu wokół centrum miasta. 

Linia taka ma szansę stworzyć czytelną ofertę kolei w mieście, która ma szansę utrzymać się także w przyszłości, po oddaniu do użytku trasy do dworca Łódź Fabryczna, oraz po perspektywicznej budowie tunelu pod centrum miasta. Czyli: także po oddaniu do użytku trasy do dworca w centrum miasta- Łóź Fabryczna- jest szansa że oferta "linii dookólnej" zostałąby utrzymana. Linia mogłaby nosić oznaczenie, np. M2 lub M3, i stanowić pierwszą z linii mającej powstać tutejszej namiastki metra- lini średnicowej mającej przebiegać w tunelu pod centrum miasta. 

Linia uzupełniałaby ofertę kolei w aglomeracji. Może powstać już dziś- na trasie uruchomiono szereg nowych przystanków, przez co jest szansa, że pociągi koeli miejskiej mają szansę się utrzymać. Konieczna jest pełna integracja z komunikacją miejską- także w zakresie stosowanych taryf i honorowanie biletów komunikacji miejskiej. Możliwe że ta integracja już istnieje, na etapie pisania tej propozycji nie badałem tego.

Proponowana częstotliwość kursowania linii SKM na tej trasie to ruch w takcie co 30 minut. Początkowo linia może kursować rzadziej. Ważne jednak by ocalić mające - słabą frekwencję- połączenie Łódź Widzew- Łódź Zgierz.


jedna z wersji propozycji:

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 00:52. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Apel do Zarządu Województwa Łódzkiego o Kolej Dookólną

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery