dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Plany dot. likwidacji linii kolejowej do Krzeszowa

Dlaczego ogłoszony został przetarg na rozbiórkę torowiska do Krzeszowa gdzie znajduje się znana atrakcja turystyczna?

Szanowny Panie Redaktorze,

 

przesyłam odpowiedź na pytanie dodatkowe oraz na pytanie z 10 listopada br.

 

 

Linia kolejowa nr 330 Kamienna Góra – Krzeszów została zlikwidowana Uchwałą nr 69 Zarządu PKP PLK z 18 marca 2002 r.

 

Zgodnie z informacjami PKP SA, infrastruktura torowa na tej linii, ze względu na jej zły stan techniczny, nie spełnia warunków przywrócenia do eksploatacji. Na całej długości porośnięta jest drzewami i krzewami. W trakcie inwentaryzacji z lipca 2016 r. stwierdzono brak około 1700 m szyn.

 

20 grudnia 2016 r. Zarząd PKP SA podjął uchwałę wyrażającą zgodę na przystąpienie do rozbiórki naniesień po zlikwidowanej linii kolejowej. Prace zostaną przeprowadzone z zachowaniem nasypów, mostów oraz wiaduktów.

 


 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa


 

 

 

Tabela: Długość linii kolejowych z ruchem pasażerkim i bez
1920 – 13 763 km
1950 – 26 312 km
1975 – 23 773 km
1988 – 24 309 km
2012 - 19 276 km (wg PKP PLK)
2017 - około 15- 16 000 km linii z ruchem pasażerskim, szacunki własne autora

dane do 1988 wg Chris Cook, John Stevenson Leksykon historii Europy XX wieku. 1900-2004, wyd. polskie 2004, s. 287.

 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

 

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764


AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 05:52. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Plany dot. likwidacji linii kolejowej do Krzeszowa

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery