porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja o pociągi pasażerskie z Polski na Ukrainę- do władz woj. podkarpackiego


Temat: Petycja do władz woj. podkarpackiego o przyspieszone pociągi Przemyśl- Medyka- Mościska na Ukrainie.

Do władz woj. podkarpackiego

- prosimy o dostarczenie odpowiedzi na petycje celem jej publikacji- w formie pliku edytowalnego lub w treści listu email

TREŚĆ PETYCJI


Zwracam się z petycją do władz województwa podkaprackiego o uruchomienie połączenia kolejowego przyspieszonego łączącego sieć kolejową woj. podkarpackiego z siecią kolejową Ukrainy.  Przywrócenie połączeń kolejowych na Ukrainę do Mościsk jest możliwe- mimo istniejącej linii normalnotorowej z Przemyśla do Mościsk, takie połączenia nie kursują. Władze samorządowe mogłyby zamówić i zakupić szynobus spalinowy do obsługi tego połączenia, albo wynająć do tego celu przewoźnika prywatnego (Arriva, SKPL etc.). 

Istnieje wszakże nieużywana linia normalnotorowa, podobno jest ona przejezdna, na tyle że juz obecnie składy z Polski- z Przemyśla do Medyki- mogłyby przekroczyć granicę i dotrzeć do pierwszej stacji po stronie ukraińskiej- do Mościsk. Niemniej, musiałyby to być składy spalinowe, ponieważ linia jest chyba niezelektryfikowanoa na odc. Medyka- Mościska.

Przedłużenie tych pociągów z Medyki (połączenia do Medyki startują we wrześniu b.,r.) do st.Mościska celem przesiadki na połącenia podmiejskie do Lwowa zależy tylko i wyłącznie od chęci władz woj. podkarpackiego. Obecnie tej woli politycznej brakuje. Władze woj, podkarpackiego utrzymują jakoby oferta dwóch  pociągów na dobę pomiędzy Polską a Ukrainą była wystarczająca. Mimo możliwości technicznych- cała infrastuktura istnieje już obecnie- takich połączeń brak. 

Geneza
Obecnie brakuje jakiegokolwiek połączenia obu systemów transportu zbiorowego poza jednym/ dwoma pociągami na dobę. Brak jest częstych połączeń w porze dziennej.


W odpowiedzi na złożone pytania prasowe władze województwa odpisały:

- obecne właściwą  obsługę ruchu pasażerskiego pomiędzy Polską a Ukrainą gwarantuje kolejowe przejście graniczne Medyka –Mościska, jeżeli będzie zapotrzebowanie to przewoźnik krajowy PKP Intercity ma możliwość zapewnienia  odpowiedniej ilości pociągów,


Władze woj, podkarpackiego mylnie utrzymują iz jeden/dwa pociągi na dobę zapewnia "własciwą" (cytat z odpowiedzi) ofertę przewozową na tej trasie. Nie istnieją połączenia transportu zbiorowego pozwalające przekroczyć granicę polsko- ukraińską w porze dziennej, poza jednym / dwoma pociągami na dobę. Powoduje to że jedynym środkiem transportu z woj. podkarpackiego na terytorium Ukrainy pozostaje samochód osobowy lub autobus.

Propozycja
Połączenie kursowałoby codziennie na przykład co godzinę lub co dwie godziny, łącząc Przemyśl ze stacją Mościska na terenie Ukrainy. Pociągi osobowe byłyby na całej trasie pociągami osobowymi przyspieszonymi, celem skrócenia czasu podróży. Pomijałyby mniejsze stacje i przystanki osobowe na trasie. 

Proponowane stacje i postoje pośrednie:
  1. Przemyśl
  2. Medyka
  3. Mościska (Mostiska)
  4. do każdego pociągu na tej stacji skomunikowanie na poc. podmiejski do st. Lwów (Lviv)

Pytania:
Czy władze województwa podkarpackiego są zainteresowane uruchomieniem połączeń trangranicznych linią normalnotorową łączącą woj. podkarpackie z Ukrainą? Czy mogłyby zostać wprowadzone bezpośrednie pociągi pasażerskie Przemyśl- Mościska?

Uzasadnienie:

Taka linia kolejowa istnieje. Możliwe jest jej wykorzystanie. Dzięki temu woj. podparpackie zyskałoby bezpośrednie połączenie kolejowe z sąsiednim krajem. Pasażerowie przechodziliby kontrolę graniczną i paszportową na dworcu kolejowym w Przemyślu lub w Medyce, lub w Mościskach po stronie ukraińskiej. Dzięki temu nie demolowanoby składów pokonujących odcinek graniczny. Przemytnicy nie mieliby potrzeby ukrywac w pociągu przemycanych towarów- odprawy podróżnych dokonywanoby poza pociągami. Składy byłyby konwojowane do granicy przez straż graniczną.

Informacje PKP PLK:
Odprawy podróżnych po stronie polskiej,  dokonuje się w terminalu usytuowanym w stacji Przemyśl Główny.  Po odprawie pociągu, który jest konwojowany przez straż graniczną, na odcinku Przemyśl – Medyka, nie możliwości wejścia lub opuszczenia składu pociągu.

Linia normalnotorowa do Lwowa
Istnieje możliwość przedłużenia kursujących składów normalnotorowych do Medyki (oferta pociągów regionalnych do Medyki działa co najmniej od września ub.r) do Mościsk po stronie ukraińskiej za pomocą nieużywanej, porzuconej i zaniedbanej linii normalnotorowej, jako uzupełnienie oferty. 

". - Od granicy z Polską w kierunku Lwowa biegnie 40 km zwykłego toru, zbudowanego jeszcze przed II wojną światową - mówi informator "PB".

Pierwotnie zakładano, że wystarczy wymienić tory wraz z podsypką i podkładami. Teraz wiadomo, że trzeba rozebrać cały nasyp, po którym biegną. To tylko część pracy. Pomysł jest taki, żeby linię pociągnąć w kierunku Lwowa, gdzie na potrzeby połączenia z Polską zostałby zbudowany drugi, nowy dworzec kolejowy - napisał "PB".

WG PULS BIZNESU. ON-LINE:

Odpowiedzi władz województwa:

Jeżeli linia kolejowa leży poza granicami naszego państwa to decyzja o jej przeznaczeniu, dalszym użytkowaniu, dalszej modernizacji itp. leży  w kompetencji zarządcy infrastruktury państwa na terenie którego leży.

Województwo nie jest uprawnione do wypowiadania się  na temat zamierzeń prywatnych inwestorów bądź  lokalnych władz z terenu Ukrainy, co do przyszłości danej linii . Ponadto sprawy transportu transgranicznego leżą w kompetencji ministra właściwego ds. transportu.

 

 

Monika Konopka

Biuro Prasowe

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego



Przygotowanie:
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 22:49. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja o pociągi pasażerskie z Polski na Ukrainę- do władz woj. podkarpackiego

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers