Pytanie: Czy pojawi się połączenie kolejowe Lublin- Tomaszów Lubelski?
Do Szanowny Pan Burmistrz
Wojciech Żukowski, UM w Tomaszowie Lubelskim
oraz
Radni Miejscy | |
Andrzej Bednarz | Radny Rady Miasta |
Wiesław Jan Buczek | Wiceprzewodniczący Rady Miasta |
Mirosław Zbigniew Fus | Przewodniczący Rady Miasta, tel. Biura Rady Miasta (0-84) 664-29-49 |
Leszek Marek Galant | Radny Rady Miasta |
Andrzej Janusz Gromek | Z-ca Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia |
Sebastian Fabian Karpul | Radny Rady Miasta |
Romana Kłoczkowska | Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej |
Ryszard Marian Koprowski | Wiceprzewodniczący Rady Miasta |
Ryszard Książek | Z-ca Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej |
Zbigniew Krzysztof Kuczyński | Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów |
Jan Lisikiewicz | Radny Rady Miasta |
Tadeusz Machoś | Radny Rady Miasta |
Józef Mazur | Przewodniczący Komisji Rozwoju i Promocji Miasta |
Tomasz Nastałek | Radny Rady Miasta |
Beata Obara | Z-ca Przewodniczącego Komisji Rozwoju i Promocji Miasta |
Jacek Stanisław Pawłucki | Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia |
Monika Ewa Pikuła | Z-ca Przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów |
Zbigniew Jerzy Skawiński | Radny Rady Miasta |
Halina Stefanik | Z-ca Przewodniczącego Komisji Samorządu, Porządku Publicznego i Pomocy Społecznej |
Ryszard Szczepaniuk | Przewodniczący Komisji Samorządu, Porządku Publicznego i Pomocy Społecznej |
Daniel Tereszczuk | Radny Rady Miasta |
Czy interesuje Panstwa propozycja wprowadzenia połączeń Warszawa- Siedlce- Łuków- Parczew- Lublin- Tomaszów Lubelski (Bełżec) z połączeniem autobusowym skoordynowanym z poc. z Warszawy?
Proponujemy odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Tomaszów Lubelski.
Pierwszy krok- zmiana nazwy stacji Tomaszów Lubelski
Początkowo przemianowana byłaby stacja kolejowa w Bełżcu. Początkowo odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Tomaszów Lubelski polegałoby na zmianie nazwy stacji kolejowej Bełżec na Tomaszów Lubelski - Bełżec. Z czasem, odbudowane byłoby połączenie do śródmieścia miasta Tomaszów.
Proponowana do odbudowy stacja kolejowa Tomaszów (Tomaszów Centrum)
Odbudowana byłaby zlikwidowana wąskotorowa stacja kolejowa w mieście Tomaszów Lubelski, w województwie lubelskim, w Polsce.
Znajdowała się na południowo-wschodniej stronie skrzyżowania ulic Lwowskiej, Żwirki i Wigury oraz Żeromskiego. Przez teren stacji przechodziły linie Bełżec – Trawniki w latach 1915–1916 oraz Bełżec – Budy Dzierążeńskie w latach 1916–1923.
Poszukiwania internautów:
wg
Źródło: http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial … toid=30865
Stare widokówki. Wiadukt i przeładunek w Bełżcu.
wg http://www.trawniki.hg.pl/traw/kolejka.html
Pierwsze kroki Początkowo stacja kolejowa Bełżec byłaby przemianowana na Bełżec- Tomaszów Lubelski. Dodane zostałyby nowe połączenia regionalne z Bełżca- Tomaszowa do Lublina z pominięciem stacji Zamość, skojarzone z autobusami z dworca na terenie Bełżca do centrum Tomaszowa. Pociągi byłyby skomunikowane z oczekującymi autobusami lub busami do Tomaszowa Lubelskiego.
Linia Intercity i połączenie do Tomaszowa
Możliwe jest wprowadzenie połączenia typu Intercity do Tomaszowa z czasem przejazdu z Warszawy w ok. 3 po remoncie linii, a teoretycznie - w warunkach obecnych: 4-5 godzin. Połączenie takie realizowane szybkimi autobusami szynowymi istniało przed II wojną światową a czas przejazdu całej trasy Warszawa- Lwów nieznacznie przekraczał 4 godziny. Obecnie podróż na trasie Lwów- Warszawa zajmuje od 10 do ponad 17 godzin (wycofano już jedyny pociąg bezpośredni).
Rozbudowa tej trasy ma dwa warianty: proponuje się modernizację linii z Rejowca przez Zawadę i Bełżec do Hrebennego (135 km) i uzyskanie na całej trasie prędkości 120 km/h (160 km/h w przypadku taboru z wychylnym pudłem) i czasu przejazdu tego odcinka ok. 50- 80 minut. Odcinek Rejowiec- Warszawa (229 km) możliwy jest do pokonania po jego modernizacji w czasie 100 minut dla taboru z wychylnym pudłem i 120 minut dla taboru klasycznego. Odcinek Lwów- Rawa Ruska (66 km) jest możliwy do pokonania w 30 minut po jego gruntownej modernizacji (i być może dodaniu trzeciej szyny dla taboru europejskiego). Czas przejazdu na całej trasie Lwów- Warszawa może wynieść w zależności od taboru od 3 do 4 godzin, a nie 10 godzin, jak obecnie.
Odbudowa torowiska do centrum Tomaszowa
Wówczas czas przejazdu na tej trasie będzie na tyle konkurencyjny, że możliwe będzie ponowne wprowadzenie połączenia kolejowego do Tomaszowa Lubelskiego. Istniejąca linia z Bełżca do Tomaszowa Lub. została rozebrana w początkach XX wieku. Koszt odbudowy ok. 10-km linii to ok. 50-80 mln PLN. Możliwe jest zbudowanie linii całkowicie w nowym przebiegu. Umożliwi to na dołączenie Tomaszowa do sieci kolei regionalnej i na zaoferowanie połączeń do Lublina z czasem przejazdu ok. 2 godzin.
Możliwa jest też wcześniej wspomniana budowa nowej linii do Tomaszowa częściowo po śladzie wcześniejszej linii Bełżec- Tomaszów- Trawniki kosztem kilkunastu mln euro. Badamy, czy ten ślad po nasypie i torowisku starej linii jest zachowany.
Pierwsze kroki w szczegółach
Tomaszów Lubelski- Bełżec np. 6:00 8:00 10:00 12:00 14:00 16:00 18:00 21:00 Susiec
Zwierzyn
Zawada
Krasnystaw
Świdnik
Lublin Główny 8:00 10:00 12:00 14:00 16:00 18:00 20:00 23:00
Proponowane połączenie byłoby połączeniem przyspieszonym na całej trasie, pomijałoby mniejsze przystanki. Aby połączenie było możliwe, konieczne jest uruchomienie odbudowanegho niedawno ale jeszcze nieczynnego w ruchu planowym skrótu koło Rejowca, wówczas pociąg wjedzie na 122-km linię Rejowiec- Bełżec bez konieczności zmiany kierunku. Pojawiła się także propozycja wprowadzenia połączeń Warszawa- Siedlce- Łuków- Parczew- Lublin- Tomaszów Lubelski (Bełżec) z połączeniem autobusowym skoordynowanym z poc. z Warszawy do Tomaszowa- Bełżca do centrum Tomaszowa.
Propozycja dla UM Tomaszów Lubelski
Czy możliwe jest odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Tomaszów Lubelski?
Pierwszy krok- zmiana nazwy stacji Tomaszów Lubelski
Początkowo przemianowana byłaby stacja kolejowa w Bełżcu. Początkowo odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Tomaszów Lubelski polegałoby na zmianie nazwy stacji kolejowej Bełżec na Tomaszów Lubelski - Bełżec. Z czasem, odbudowane byłoby połączenie do śródmieścia miasta Tomaszów.
Proponowana do odbudowy stacja kolejowa Tomaszów (Tomaszów Centrum)
Odbudowana byłaby zlikwidowana wąskotorowa stacja kolejowa w mieście Tomaszów Lubelski, w województwie lubelskim, w Polsce.
Znajdowała się na południowo-wschodniej stronie skrzyżowania ulic Lwowskiej, Żwirki i Wigury oraz Żeromskiego. Przez teren stacji przechodziły linie Bełżec – Trawniki w latach 1915–1916 oraz Bełżec – Budy Dzierążeńskie w latach 1916–1923.
Poszukiwania internautów:
Zmobilizowany przez Jarka, przetrząsnąłem troszkę swoich szpargałów, rupieci i innych dupereli i znalazłem fotokopię starej mapy otrzymaną przed laty od mojego serdecznego Przyjaciela / mógłby wreszcie coś tu ciekawego napisać/. Właśnie zaopatrzony w tą mapkę przed laty kilkakrotnie poszukiwałem wszelakich śladów po kolejce. Jak wynika z mapy tor biegł wzdłuż szosy. Przemierzając okolice też się mocno zastanawiałem w jaki sposób parowozik osiągał te wzniesienia i następnie z jaką predkością zjeżdzał z nich?
wg
Źródło: http://www.kolej.one.pl/index.
W numerze 11 z 2002 r. pisma "Świat kolei" można znaleźć bardzo obszerny artykuł pt. "Wojskowa kolej polowa Bełżec - Trawniki", autorzy Carlheinz Becker, Helmut Pochadt. Zainteresowanym gorąco polecam.
wg http://www.trawniki.hg.pl/
Linia Intercity i połączenie do Tomaszowa
Możliwe jest wprowadzenie połączenia typu Intercity do Tomaszowa z czasem przejazdu z Warszawy w ok. 3 po remoncie linii, a teoretycznie - w warunkach obecnych: 4-5 godzin. Połączenie takie realizowane szybkimi autobusami szynowymi istniało przed II wojną światową a czas przejazdu całej trasy Warszawa- Lwów nieznacznie przekraczał 4 godziny. Obecnie podróż na trasie Lwów- Warszawa zajmuje od 10 do ponad 17 godzin (wycofano już jedyny pociąg bezpośredni).
Rozbudowa tej trasy ma dwa warianty: proponuje się modernizację linii z Rejowca przez Zawadę i Bełżec do Hrebennego (135 km) i uzyskanie na całej trasie prędkości 120 km/h (160 km/h w przypadku taboru z wychylnym pudłem) i czasu przejazdu tego odcinka ok. 50- 80 minut. Odcinek Rejowiec- Warszawa (229 km) możliwy jest do pokonania po jego modernizacji w czasie 100 minut dla taboru z wychylnym pudłem i 120 minut dla taboru klasycznego. Odcinek Lwów- Rawa Ruska (66 km) jest możliwy do pokonania w 30 minut po jego gruntownej modernizacji (i być może dodaniu trzeciej szyny dla taboru europejskiego). Czas przejazdu na całej trasie Lwów- Warszawa może wynieść w zależności od taboru od 3 do 4 godzin, a nie 10 godzin, jak obecnie.
Odbudowa torowiska do centrum Tomaszowa
Wówczas czas przejazdu na tej trasie będzie na tyle konkurencyjny, że możliwe będzie ponowne wprowadzenie połączenia kolejowego do Tomaszowa Lubelskiego. Istniejąca linia z Bełżca do Tomaszowa Lub. została rozebrana w początkach XX wieku. Koszt odbudowy ok. 10-km linii to ok. 50-80 mln PLN. Możliwe jest zbudowanie linii całkowicie w nowym przebiegu. Umożliwi to na dołączenie Tomaszowa do sieci kolei regionalnej i na zaoferowanie połączeń do Lublina z czasem przejazdu ok. 2 godzin.
Możliwa jest też wcześniej wspomniana budowa nowej linii do Tomaszowa częściowo po śladzie wcześniejszej linii Bełżec- Tomaszów- Trawniki kosztem kilkunastu mln euro. Badamy, czy ten ślad po nasypie i torowisku starej linii jest zachowany.
Pierwsze kroki w szczegółach
Postulowane ulepszenie | Oszczędność czasowa w przejeździe |
– rewitalizacja łącznicy w Rejowcu- wykonano | 10 minut |
– wytrasowanie połączeń z pominięciem przystanków pomiędzy Zagrodami a Świdnikiem | 10 minut |
Proponowany rozkład liczącej (122 oraz 54 km trasy, w sumie 178 km z użyciem dziś juz częściowo czynnego skrótu wokół Rejowca) możliwy po poprawie jakości torów:
Tomaszów Lubelski- Bełżec np. 6:00 8:00 10:00 12:00 14:00 16:00 18:00 21:00
Zwierzyn
Zawada
Krasnystaw
Świdnik
Lublin Główny 8:00 10:00 12:00 14:00 16:00 18:00 20:00 23:00
Proponowane połączenie byłoby połączeniem przyspieszonym na całej trasie, pomijałoby mniejsze przystanki. Aby połączenie było możliwe, konieczne jest uruchomienie odbudowanegho niedawno ale jeszcze nieczynnego w ruchu planowym skrótu koło Rejowca, wówczas pociąg wjedzie na 122-km linię Rejowiec- Bełżec bez konieczności zmiany kierunku. Pojawiła się także propozycja wprowadzenia połączeń Warszawa- Siedlce- Łuków- Parczew- Lublin- Tomaszów Lubelski (Bełżec) z połączeniem autobusowym skoordynowanym z poc. z Warszawy do Tomaszowa- Bełżca do centrum Tomaszowa.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 13:50.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0