dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Czy powróci kolej z Łodzi do Niemiec, do Cottbus?

Czy jest szansa na naprawę torowiska linii nr 14 z Łodzi do Niemiec na odcinku GŁOGÓW- NIEGOSŁAWICE- ŻAGAŃ- podwyższenie jego parametrów materiałem staroużytecznym, dla planowanego wznowienia przewozów pasażerskich koleją na trasie z Leszna do Głogowa- I dalej na zachód- przez Żagań, Żary, Tuplice do Forst i Cottbus?

Linia notowała ongiś znaczny ruch i poc. pospieszne, miała 2 tory. Kursowały nią pociągi z Niemiec czy (na odcinku Głogów- Leszno- Ostrów Wlkp.) z Zielonej Góry do Łodzi i Warszawy. Załączam stanowisko władz woj. lubuskiego z opisem złego stanu torowiska. Z tego powodu kilka lat temu zawieszono przewozy na tym odcinku. Świadczono je na częściach tej linii przez ponad 150 lat.


Odpowiedź PKP PLK:


 

Panie Redaktorze

Dla przyszłych prac modernizacyjnych linii nr 14,  do 2019 r. zostanie opracowana dokumentacja przedprojektowa, dla projektu „Prace na liniach kolejowych nr 14, 815, 816 na odcinku Ostrów Wlkp. – (Krotoszyn) – Leszno – Głogów wraz z elektryfikacją odcinka Krotoszyn / Durzyn – Leszno – Głogów" w ramach projektu „Prace przygotowawcze dla wybranych projektów perspektywy 2014 – 2020".

Powstałe studium wykonalności ma wskazać optymalne rozwiązanie prowadzące do poprawy stanu infrastruktury kolejowej na  w/w odcinkach linii kolejowych,  o łącznej długości ok.  154 km. Opracowanie studium będzie stanowić podstawę do podjęcia przyszłych decyzji finansowych i rzeczowych odnośnie realizacji projektu oraz określić optymalny wariant inwestycji.

 


 

Bohdan Ząbek

Zespół prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

ul. Joannitów 13

50-525 Wrocław


-- 

 plan:

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 13:19. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Czy powróci kolej z Łodzi do Niemiec, do Cottbus?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery