dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Sprawa lotniska Krywlany w Białymstoku


Sprawa lotniska Krywlany w Białymstoku to problem nawierzchni planowanego lotniska. Próbujemy wyjaśnić, jakie jest PCN nawierzchni planowanego lotniska? Czy władz miasta nie wprowadzono w błąd? 

Wielokrotnie się o to pytałem, otrzymywałem sprzeczne informacje, albo takie które wskazywały na popełniony błąd projektowy. Rozmawiałem też telefonicznie z projektantem, ale bardzo dawno temu i rozmawiałem z nim chyba o czymś innym niż typ PCN nawierzchni pasa startowego.

Skoro w przyszłości pas startowy ma zostać wg deklaracji samorządowców przedłużony do 1950 metrów (o 150 metrów ze strony zachodniej i 450 z drugiej strony wschodniej) to dlaczego PCN ma być tak niskie? Przecież ten pas startowy trzeba będzie wg mojej wiedzy skuć i wykonać kolejny. To kosztuje. Znam w Polsce inwestycje gdzie skuwano stare pasy startowe i robiono nowe z innym PCN.

Wg mojej wiedzy może się powtórzyć opisywana przeze mnie sytuacja z portu lotniczego w pobliżu, najbliszego od Białegostoku, gdzie bodajże taka sytuacja miała miejsce. Dnia 17.11.2015 pytałem listownie, czy nie popełniono błędów projektowych w sprawie lotniska w Białymstoku:

"W przypadku portu lotniczego w Olsztynie Szymanach PCN wzmocniono do PCN=50 lub 40, nie pamiętam dokładnie, ale nawierzchnię portu należało przebudować. 
Czy nie popełniono błędów projektowych podczas prac nad studium dla lotniska Krywlany?"

Redakcja dowiedziała się poprzednio w odniesieniu do PCN:

"Przewiduje się drogę startową o wymiarach 1350 m x 30 m.

Zakłada się wariantowo klasyfikację nawierzchni przyjętą dla samolotu referencyjnego - PCN=14 oraz klasyfikację nawierzchni dla samolotu o większych parametrach w celu zapewnienia nośności dla drogi startowej po ewentualnej rozbudowie – PCN=24."

W mojej ocenie zastosowane parametry są całkowicie i bezwzględnie błędne- bowiem nijak i na żadnym etapie nie zakładają możliwości przedłużenia pasa startowego i zwiększenia masy startowej samolotów w przyszłości, co jest ewidentnym błędem i nie powinno mieć miejsca. 

"Na obecnym etapie realizacyjnym - zastosowano nośność dla samolotu (BAe 146), który może zabrać na pokład do 112 pasażerów. Samoloty takie latają m.in. na lotnisko London City Airport. W związku z tym realizowanie drogi startowej o wartościach PCN na poziomie 40-50 PCN byłoby działaniem nieracjonalnym z punktu widzenia ekonomicznego.

Otrzymana wartość PCN drogi startowej na lotnisku w Szymanach nie wynika z rzeczywistych potrzeb, ale jest efektem wykorzystania istniejącej infrastruktury wojskowej stworzonej pod ciężkie samoloty wojskowe."

Wg mojej wiedzy wybrany typ PCN uniemożliwi wykorzystanie mającej być budowanej drogi startowej w przypadku przedłużenia pasa startowego o 600 metrów, co umożliwi już lądowanie samolotów typu Boeing lub Airbus (choć z problemami). Wybrany typ samolotu referencyjnego jest błędny i popełniono błędy projektowe nie zakładając na etapie projektu że pas będzie rozbudowany i przedłużony, przez co budowany obecnie fragment pasa powinien mieć większą nośność. Jest to w mojej opinii błąd. 


__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 00:52. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Sprawa lotniska Krywlany w Białymstoku

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery