Przystanek kolejowy przy porcie rzecznym w Sandomierzu- wniosek do UM w Sandomierzu
Subject: Wniosek w sprawie produktu turystycznego "Koleją do Portu w Sandomierzu"
Szanowni Państwo,
Zwracam się z wnioskiem o przeznaczenie niewielkich środków- rzędu stu kilkudziesięciu tysięcy złotych- na odbudowę z materiału staroużytecznego, czyli ze starych materiałów- fragmentu peronu kolejowego przy porcie w Sandomierzu. Nowe przepisy prawne regulują możliwość bezkosztowego pozyskania przez samorządy starych materiałów z PKP PLK na tego typu lokalne inwestycje.
Ekonomiści zwykle zwracają uwagę innych osób na problem "ostatniej mili" w usługach, a takimi są usługi turystyczne, czy usługi przewozowe. Torowisko to, gdyby go nie rozebrano - mogłoby mieć przystanek końcowy- wykonany z materiału staroużytecznego- przy wejściu do portu. Wystarczyłoby o kilka km przedłużyć relację szynobusów by uzyskać przy bardzo niewielkim nakładzie sił i środków bezpośrednią, bezprzesiadkową relację przewozową Rzeszów- Port w Sandomierzu.
Prace te można wykonać w ramach prac społecznych, bo torowisko na tej trasie już istniało do niedawna. Chyba jeszcze nie znikło?
Proponuję by:
- tymczasowo najpierw ustalono stan prawny gruntu podtorza i ew. teren podnajęto. Czy gmina wie do kogo należy teren torowiska?
- aby lokalny samorząd był inwestorem zastępczym, aby prace wykonano w ramach prac interwencyjnych, społecznych z uwagi na ich skromny i niewielki charakter.
- aby działano szybko i aby produkt turystyczny uruchomiono już w te wakacje- w wakacje letnie 2020. Wybrane 2-3 weekendowe składy lokalne spalinowe- szynobusy, byłyby przedłużone o kilka km z wjeżdżały na bocznicę do portu, którą naprawionoby. Kończyłyby bieg na nowym tymczasowym przystanku przy atrakcji turystycznej.
-aby ustalono zarządcę torowiska. Poza państwową firmą PKP PLK na terenie województwa działa firma prywatna którato firma również świadczy te usługi.
Cel odbudowy fragmentu 2-3 tys. metrów torowiska to:
-likwidacja problemu ostatniej mili w dostępie do usług turystycznych i produktów turystycznych
-wprowadzenie produktu regionalnej turystyki w sposób gospodarczy, bezkosztowy lub z użyciem bardzo skromnych zasobów. Zwiększenie dopłaty do usług przewoźnika Polregio może nawet nie nastąpić jeśli te dodatkowe kilka km trasy do schronu znacząco podniesie liczbę podróżnych w obecnie już kursujących szynobusach Sandomierz- Rzeszów na przykład w dni ustawowo wolne od pracy.
Opr. Adam Fularz
załącznik: schemat graficzny
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Posted by Telewizja Opera
on 03:18.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0