Pytania na temat przedłużenia oferty PKM do Pleszewa Miasto
Do:
Biuro Stowarzyszenia Metropolia Poznań
ul. Kościelna 37
60 - 537 Poznań
ul. Kościelna 37
60 - 537 Poznań
Pełnomocnik Zarządu ds. Poznańskiej Kolei Metropolitalnej:
Bogdan Frąckowiak
dotyczy:Pytania na temat przedłużenia oferty PKM do Pleszewa Miasto i dodania kolejnej linii w sieci Poznańskiej Kolei Metropolitalnej
Szanowni Państwo,
Mniejsi przewoźnicy mogą mieć problemy ze wznowieniem usług po okresie pandemii. W okolicach Poznania działa mały przewoźnik kolejowy SKPL któremu moim zdaniem we wznowieniu przewozów po pandemii pomogłaby unifikacja systemu biletowego.
W okolicach Poznania, obok aglomeracji poznańskiej od wielu dekad funkcjonuje kolej wąskotorowa w relacji Pleszew Miasto- Pleszew Dworzec PKP.
Niestety, jak to zwykle bywa, ma ona osobny system biletowy, przez co podróżny z aglomeracji Poznania, chcąc z niej skorzystać, zwykle musi nabyć 2-3 odrębne bilety kolejowe. W dodatku kursuje ona powoli.
Linię możnaby przedłużyć po istniejącym torowisku do stacji Pleszew Wschód przynajmniej dla kilku kursów w szczycie.
Wznowienie przewozów kolejowych do Pleszewa jest możliwe już obecnie, przewoźnik to organizacja pozarządowa. Niestety, z powodu pandemii prawdopodobnie wstrzymano przewozy, które przewoźnik wykonuje we współpracy z tamtejszym samorządem miasta Pleszew.
Stow. Metropolia Poznań - jako także organizacja pozarządowa, mógłby spróbować podjąć współpracę z inną organizacją pozarządową celem rozszerzenia sieci PKM o nową destynację i o nową linię PKM.
Niniejszym proponuję:
- unifikację biletową taryf obu organizacji.
Podróżni do Pleszewa Miasto i stacji pośrednich podróżowaliby na biletach standardowych PKM, KW czy Polegio. Umową rozstrzygniętoby honorowanie biletów.
-włączenie linii kolei do Pleszewa Miasto w system PKM jako osobnej, odrębnej linii z własnym rozkładem, oraz włączenie w schemat wizualny układu linii PKM- kolejnej linii do Pleszew Miasto, celem rozwoju turystyki.
-reklamę wizualną usług przewozowych PKM do Pleszewa Miasto na wyświetlaczach oraz w środkach komunikacji masowej jako kolejnej linii PKM o wycieczkowym, weekendowym charakterze.
Z poważanim,
Adam Fularz
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 23:32.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0