dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie o pociągi pasażerskie do Kłobucka i Miedźna oraz o połączenie na trasie Częstochowa- Kłobuck

do PKP PLK
Pytanie o pociągi pasażerskie do Kłobucka i Miedźna oraz o połączenie na trasie Częstochowa- Kłobuck

Szanowni Państwo,

Media lokalne donoszą o Państwa planach na likwidację peronów kolei pasażerskiej w Kłobucku. Zastanawiam się, czy w Miedźnie, gdzie gmina podjęła rezolucję w sprawie przywrócenia połączeń kolejowych- też Państwo już zlikwidowali perony? Jak się sprawy mają? Czy skoro przewoźnicy planowali w lecie uruchomienie połączeń komercyjnych nad morze - chyba z postojem w Kłobucku,. to co wtedy?

Mam kolejne pytanie o połączenie. Byłoby to połączenie podmiejskie na trasie Częstochowa- Kłobuck, bowiem dworzec w Kłobucku ma dość dobrą lokalizację. Czy - jeśliby połączenie miało tylko jeden dwa postoje pośrednie (Herby Nowe, Herby Stare, albo tylko Herby Stare i Blachownia) to czy czas przejazdu rzędu 25- 30 minut na trasie Kłobuck- Częstochowa byłby do osiągnięcia?

Pozdrawiam,
Adam Fularz, wydawca


Z prasy:
brak pociągów pasażerskich w Kłobucku i przebudowa połączona z całkowitą likwidacją peronów zostały przez mieszkańców miasta przyjęte z pewnym zawodem. Zwłaszcza że powrót tutaj kolei pasażerskiej obiecywała nam sama obecna premier Beata Szydło – w ogniu ostatniej kampanii wyborczej. 

wg  Gazeta Kłobucka


KŁOBUCK 15:00 Dzisiaj o tej porze na terenie zrujnowanego ...
KŁOBUCK 15:00. Dzisiaj o tej porze na terenie zrujnowanego dworca PKP w Kłobucku odbędzie się Konferencja Prasowa Prezesa PSL Władysława Kosiniaka Kamysza oraz kandydatów do Sejmu RP z listy Polskiego Stronnictwa Ludowego/ Koalicji Polskiej okręgu częstochowskiego. Jak poinformowali przedstawiciele tego ugrupowania: - W związku z niespełnionymi obietnicami PIS-u, a w naszym …


Proszą o przywrócenie pociągów – Gazeta Kłobucka
KOMUNIKACJA. Swój wystrzał w naszej powiatowej cichej walce o przywrócenie połączeń pasażerskich na linii kolejowej ze Śląska na Pomorze, czyli tej przez Wręczycę, Kłobuck i Miedźno, oddała właśnie miedzieńska rada gminy Na wtorkowej sesji w Miedźnie przyjęto apel w sprawie przywrócenia ruchu pasażerskiego na stacji kolejowej Miedźno – fizycznie położonej pomiędzy ...


Częstochowa: Powrót pociągów na magistralę węglową GAZETA WYBORCZA - CZĘSTOCHOWA 8.01.2007 - Opublikowano: 14.01.2007 11:50:26         0 Podziel się na Twitterze 0 Podziel się na Google+ Poleć ten artykuł znajomemu podaj jego adres e-mail: 0 Zobacz komentarze Drukuj artykuł Było wielkie pożegnanie, będzie powitanie: na magistralę węglową na początku lutego wrócą pociągi pasażerskie. Ostatni pociąg osobowy przejechał z Herbów Nowych przez Kłobuck, Chorzew-Siemkowice do Zduńskiej Woli 9 grudnia. Na trasie statywy fotograficzne rozstawiły dziesiątki miłośników kolei, by uwiecznić koniec pasażerskich przewozów w 76. roku istnienia trasy. Na magistrali węglowej pozostały tylko składy towarowe - dla odmiany liczne, bo dwutorowa trasa łącząca Śląsk z portami ma znaczenie strategiczne dla gospodarki. Powodem likwidacji pociągów osobowych była nie tylko niewielka liczba podróżnych na linii biegnącej z dala od wielkich miast (choć według standardów zachodnich wystarczająca do utrzymania trasy), ale przede wszystkim brak porozumienia między marszałkami śląskim i łódzkim w sprawie finansowania przewozów. Ten ostatni nie był zainteresowany dotowaniem trasy biegnącej peryferiami województwa łódzkiego. Z likwidacją nie pogodzili się związkowcy z kolejarskiej 'Solidarności'. Udowadniali, że mieszkańcy powiatów kłobuckiego i pajęczańskiego tracą wygodne i potrzebne połączenie ze Śląskiem. Pikietowali przed Urzędem Marszałkowskim w Łodzi, słali petycje. Udało się: linia będzie reaktywowana. - Jeśli Łódź nie wycofa się z deklaracji finansowania przewozów na swoim terenie - zaznacza Śląski Urząd Marszałkowski. Jego rzecznik Daniel Tresenberg mówi: - Zleciliśmy PKP Przewozom Regionalnym ułożenie rozkładu dla dwóch par pociągów Herby Nowe - Zduńska Wola. Powinny ruszyć na początku lutego. Pociągów będzie więc tyle, co przed likwidacją. - Miesięczna batalia prowadzona przez związki zawodowe kolejarzy, lokalne media i stowarzyszenia miłośników kolei z regionu została wygrana - cieszy się Zbigniew Chromik z Towarzystwa Przyjaciół Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej. 


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 11:47. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie o pociągi pasażerskie do Kłobucka i Miedźna oraz o połączenie na trasie Częstochowa- Kłobuck

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery