Wniosek do UM Opoczno dot. przedłużenia linii ŁKA relacji Łódź- Drzewica do Opoczna
do Burmistrz Opoczna - Dariusz Kosno
Wniosek do UM Opoczno dot. przedłużenia linii ŁKA relacji Łódź- Drzewica do Opoczna. W 58 minuty z Łodzi do Opoczna już obecnie jest możliwe.
Drodzy Państwo,
Mam propozycję jako ekonomista. Władze Opoczna powinny wystąpić do UMWŁ aby przedłużono planowaną relację ŁKA z Łodzi do Drzewicy- o jedną stację dalej, do Opoczna Południe.
Obecnie tylko 3 pary pociągów- szynobusów- na dobę- dociera z Łodzi do Opoczna. Czy możliwe jest wprowadzenie połączeń aglomeracyjnych na trasie Opoczno Południe- Łódź (stacje kolei obwodowej)? Czy dzięki temu stacja Opoczno Południe mogłaby się stać- od dawna wyczekiwanym- i jakże brakującym w regionie- węzłem na Centralnej Magistrali Kolejowej- jedynej linii kolei dużych prędkości- linii KDP- przechodzącej przez woj. łódzkie?
Czy kolej aglomeracyjna może- wyjść poza aglomerację łódzką, aby sięgnąć jej peryferiów, jakimi niewątpliwie jest- nijak nie skomunikowana ze stolicą regionu- jedyna stacja kolejowa na linii KDP w woj. łódzkim? Czy kolej aglomeracyjna- powinna tutaj dotrzeć? A może powinna to zrobić- szybko i z dużą prędkością? Infrastruktura- jest dość skromna, ale może okazać się wystarczająca dla startu połączeń. Pociągi już obecnie mają docierać do stacji Drzewica. Wystarczy że na stacji Drzewica zmienią kierunek ruchu, i mogą dojechać przez Idzikowice do stacji Opoczno Południe.
Mogące się rozpędzić do np. 160 km/h składy mogłyby osiągnąć swoje maksymalne prędkości na krótkim odcinku linii KDP, by w Idzikowicach (nie wiadomo, czy jest tutaj sensowny kolejny przystanek, jeśli długość peronu to tylko 50 metrów) skierować się na tor w kierunku Drzewicy, aby potem,przez Tomaszów Mazowiecki, obsłużyć przystanki Dęba, Brzustów oraz miasto Tomaszów. Pociągi zatrzymywałyby się po opuszczeniu Łodzi tylko w Tomaszowie Mazowieckim i być może w jednej- dwóch stacjach w pobliżu miejscowości Inowłódz. Obecnie czas przejazdu do Tomaszowa Mazowieckiego już dziś wynosi 58 minuty z dworca Łódź Widzew.
Po przebudowie infrastruktury, która mogłaby ruszyć niemal natychmiast, planowany czas przejazdu spadłby na całej trasie Łódź- Opoczno Południowe na linii CMK do 45- 50 minut.
Rys. Sieć połączeń poc. Pendolino. Czy mogłyby obsługiwać także woj. łódzkie?
cc wikimedia.
Czy możliwy w tym regionie jest kolejny węzeł kolejowy na miarę malutkiego choćby- nowego węzła w rodzaju Kutna? W którym podróżni mogliby się przesiąść z pociągów KDP- na często kursujące pociągi w relacji do Łodzi, a także- do kolejnego ważnego węzła- Kutna? Czy możliwe jest atrakcyjne połączenie skracające czas przejazdu np. z zachodu na południe tej części kraju?
Pociągi z Łodzi docierałyby do przystanku Opoczno Południowe po zelektryfikowanej trasie przez Tomaszów, Drzewicę (zmiana kierunku) oraz Idzikowice. Mogłyby wykorzystać tor 4b tego przystanku (por. mapa) jako torowisko odstawcze, i kończyłyby tutaj bieg. Możliwe jest np. 6 relacji dziennie, skomunikowanych z ofertą połączeń ze stacji Opoczno Południowe i kursujących w relacji do Kutna p. Łódź Widzew, Zgierz- krótszą trasą. Oferta skupiałaby się na pasażerach kursujących w całej relacji Kutno- Opoczno Południowe, miałaby uzupełnić lukę w sieci połączeń dalekobieżnych, przy okazji szybko łącząc miasta regionu z dwoma węzłami przesiadkowymi.
Przykład linii ŁKA w ruchu cyklicznym co 2 godz:
Opoczno Południowe 7:56, 9:56, 11:56, 13:56, 15:56, 17:56, 19:56
Idzikowice (tor 14- postój na peronie sużbowym)
Drzewica zm. kierunku
Czy kolej aglomeracyjna może- wyjść poza aglomerację łódzką, aby sięgnąć jej peryferiów, jakimi niewątpliwie jest- nijak nie skomunikowana ze stolicą regionu- jedyna stacja kolejowa na linii KDP w woj. łódzkim? Czy kolej aglomeracyjna- powinna tutaj dotrzeć? A może powinna to zrobić- szybko i z dużą prędkością? Infrastruktura- jest dość skromna, ale może okazać się wystarczająca dla startu połączeń. Pociągi już obecnie mają docierać do stacji Drzewica. Wystarczy że na stacji Drzewica zmienią kierunek ruchu, i mogą dojechać przez Idzikowice do stacji Opoczno Południe.
Mogące się rozpędzić do np. 160 km/h składy mogłyby osiągnąć swoje maksymalne prędkości na krótkim odcinku linii KDP, by w Idzikowicach (nie wiadomo, czy jest tutaj sensowny kolejny przystanek, jeśli długość peronu to tylko 50 metrów) skierować się na tor w kierunku Drzewicy, aby potem,przez Tomaszów Mazowiecki, obsłużyć przystanki Dęba, Brzustów oraz miasto Tomaszów. Pociągi zatrzymywałyby się po opuszczeniu Łodzi tylko w Tomaszowie Mazowieckim i być może w jednej- dwóch stacjach w pobliżu miejscowości Inowłódz. Obecnie czas przejazdu do Tomaszowa Mazowieckiego już dziś wynosi 58 minuty z dworca Łódź Widzew.
Po przebudowie infrastruktury, która mogłaby ruszyć niemal natychmiast, planowany czas przejazdu spadłby na całej trasie Łódź- Opoczno Południowe na linii CMK do 45- 50 minut.
Rys. Sieć połączeń poc. Pendolino. Czy mogłyby obsługiwać także woj. łódzkie?
cc wikimedia.
Czy możliwy w tym regionie jest kolejny węzeł kolejowy na miarę malutkiego choćby- nowego węzła w rodzaju Kutna? W którym podróżni mogliby się przesiąść z pociągów KDP- na często kursujące pociągi w relacji do Łodzi, a także- do kolejnego ważnego węzła- Kutna? Czy możliwe jest atrakcyjne połączenie skracające czas przejazdu np. z zachodu na południe tej części kraju?
Pociągi z Łodzi docierałyby do przystanku Opoczno Południowe po zelektryfikowanej trasie przez Tomaszów, Drzewicę (zmiana kierunku) oraz Idzikowice. Mogłyby wykorzystać tor 4b tego przystanku (por. mapa) jako torowisko odstawcze, i kończyłyby tutaj bieg. Możliwe jest np. 6 relacji dziennie, skomunikowanych z ofertą połączeń ze stacji Opoczno Południowe i kursujących w relacji do Kutna p. Łódź Widzew, Zgierz- krótszą trasą. Oferta skupiałaby się na pasażerach kursujących w całej relacji Kutno- Opoczno Południowe, miałaby uzupełnić lukę w sieci połączeń dalekobieżnych, przy okazji szybko łącząc miasta regionu z dwoma węzłami przesiadkowymi.
Przykład linii ŁKA w ruchu cyklicznym co 2 godz:
Opoczno Południowe 7:56, 9:56, 11:56, 13:56, 15:56, 17:56, 19:56
Idzikowice (tor 14- postój na peronie sużbowym)
Drzewica zm. kierunku
Dęba
Antoninów
Brzustów
Tomaszów Maz. Białobrzegi
Tomaszów Mazowiecki 8:25, 10:25, 12:25, 14:25, 16:25, 18:25, 20:25
Łódź Widzew 8:59, 10:59, 12:59, 14:56, 16:59, 18:59, 20:59
opr. na podst., PKP PLK
Opoczno Południowe, cc wikimedia
Peron Idzikowice
Po poszukiwaniach znalazłem takie informacje n.t peronu w Idzikowicach. Rzekomo taki peron istnieje przy torze nr 14. Nie mamy informacji, jaki jest stan tego peronu, i czy możliwe jest użycie tego peronu w relacji do Łodzi p. Dębę Opoczyńską, Tomaszów.
wg http://www.forumkolejowe.pl/idzikowice-nie-ma-takiej-stacji-jest-ladek-zdroj-vt4111.htm
źródło: Rynek Kolejowy, 13 listopada 200
9
Antoninów
Brzustów
Tomaszów Maz. Białobrzegi
Tomaszów Mazowiecki 8:25, 10:25, 12:25, 14:25, 16:25, 18:25, 20:25
Łódź Widzew 8:59, 10:59, 12:59, 14:56, 16:59, 18:59, 20:59
Opr. Na podst. wikimedia
Opoczno Południowe, cc wikimedia
Po poszukiwaniach znalazłem takie informacje n.t peronu w Idzikowicach. Rzekomo taki peron istnieje przy torze nr 14. Nie mamy informacji, jaki jest stan tego peronu, i czy możliwe jest użycie tego peronu w relacji do Łodzi p. Dębę Opoczyńską, Tomaszów.
Według wykazu peronów, w Idzikowicach znajduje się peron 1-krawędziowy niski o długości 50 metrów przy torze 14.
Jeśli Nikifor ma w rozkład wewnętrzny wpisany postój handlowy, to dyżurny ruchu powinien wjazd ustawić właśnie na tor 14.
Ja natomiast kupiłem bilet na iR Nikifor z dzisiejszym postojem handlowym w Idzikowicach.
wg http://www.forumkolejowe.pl/idzikowice-nie-ma-takiej-stacji-jest-ladek-zdroj-vt4111.htm
Będzie nowy przystanek na CMK?
Burmistrz Opoczna Jan Wieruszewski wraz z radnym Mirosławem Jędrasem gościł w siedzibie spółki Polskie Linie Kolejowe w Warszawie. Celem wizyty było uwzględnienie prośby gminy Opoczno o utworzenie przystanku kolejowego na Centralnej Magistrali Kolejowej, w opracowywanym właśnie studium wykonalności dla projektu przystosowania CMK do szybkich prędkości.
W trakcie rozmów z członkiem Zarządu PLK Pawłem Dziwiszem burmistrz Wieruszewski otrzymał potwierdzenie poparcia i zainteresowania PKP inicjatywą samorządu. Ustalono wstępnie, że gmina Opoczno może podjąć działania w kierunku wykonania niezbędnych opracowań dotyczących budowy peronu na stacji w Idzikowicach. Przystanek w Idzikowicach ma być utworzony przy bocznym torze, który nie będzie poddany modernizacji, dlatego też nie jest konieczne uwzględnianie inwestycji w studium wykonalności dla projektu utworzenia kolei szybkich prędkości.
Jak zapowiedział burmistrz Jan Wieruszewski kolejnym krokiem mającym przybliżyć powstanie przystanku kolejowego w Idzikowicach będą rozmowy ze spółkami PKP w sprawie uwzględnienia w rozkładach jazdy pociągów kursujących po Centralnej Magistrali Kolejowej zatrzymywania się wybranych pociągów na przystanku w Idzikowicach.
źródło: Rynek Kolejowy, 13 listopada 200
9
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 14:37.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0