Propozycja wznowienia ruchu aglomeracyjnego na trasie Kłobuck- Wręczyca- Częstochowa
W mediach pisano:
PKP PLK zapowiedziały likwidację peronów na Magistrali Francusko- Polskiej, tzw. węglówce. "Co z peronami we Wręczycy i Kłobucku? 13 tysięcy mieszkańców (Kłobuck), i położenie dość blisko większych miast Śląska może dać szansę na reaktywowanie tam ruchu. W końcu na początku 2013 pociągi tam jeździły"- pisze jeden z internautów.
Data: 22 stycznia 2018 14:40
Temat: Pytanie na temat magistrala węglowa
Do: Adam Fularz
Witam serdecznie!
W odpowiedzi na e-mail uprzejmie informuję, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują rozbiórkę wybranych peronów na stacjach i przystankach osobowych na linii nr 131 na odcinku Chorzów Batory - Tarnowskie Góry - Zduńska Wola Karsznice z uwagi na brak zapewnienia przywrócenia ruchu pasażerskiego przez organizatora przewozów pasażerskich ( Urzędy Marszałkowskie województw śląskiego i łódzkiego ) oraz z uwagi na zły stan techniczny i koszty zabezpieczenia tych obiektów przed dostępem osób postronnych. Projekt modernizacji zakłada możliwość odbudowy peronów w przypadku zainteresowania ze strony władz lokalnych oraz przewoźników, ponieważ w projekcie została zagwarantowana rezerwa terenu, która pozwala na budowę nowej infrastruktury peronowej. W ramach studium wykonalności dla modernizacji linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Zduńska Wola Karsznice przewidziana została rozbiórka następujących peronów:
- peron nr 1 w stacji Bytom,
- peron nr 1 w stacji Miasteczko Śląskie,
- peron nr 1 w stacji Herby Nowe,
- perony nr 1 i 2 w stacji Wręczyca,
- perony nr 1 i 2 w stacji Kłobuck,
- peron nr 1 na przystanku osobowym Mokra Częstochowska,
- perony nr 1 i 2 w stacji Miedźno,
- peron nr 2 na przystanku osobowym Annolesie,
- perony nr 1, 2 i 3 w stacji Działoszyn.
Pozdrawiam i łączę wyrazy szacunku
Jacek Karniewski
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Biuro Komunikacji i Promocji
Szanowny Panie Redaktorze,
z uwagi na brak deklaracji przywrócenia ruchu pasażerskiego na linii kolejowej nr 131 przez organizatora przewozów oraz zły stan techniczny, koszty zabezpieczenia budowli przed dostępem osób postronnych oraz kolizje z nowo projektowanym układem torowym, w ramach studium wykonalności dla modernizacji linii kolejowej nr 131 przewidziana została rozbiórka następujących peronów:
- peron nr 1 w stacji Bytom,
- peron nr 1 w stacji Miasteczko Śląskie,
- peron nr 1 w stacji Herby Nowe,
- perony nr 1 i 2 w stacji Wręczyca,
- perony nr 1 i 2 w stacji Kłobuck,
- peron nr 1 w przystanku osobowym Mokra Częstochowska,
- perony nr 1 i 2 w stacji Miedźno,
- peron nr 2 w przystanku osobowym Annolesie,
- perony nr 1, 2 i 3 w stacji Działoszyn.
Projekt modernizacji zakłada możliwość odbudowania peronów w przypadku zainteresowania ze strony władz lokalnych oraz przewoźnika, który zadeklaruje obsługę tych stacji i przystanków. Zagwarantowana została rezerwa terenu, która pozwala na odbudowę i wydłużenie infrastruktury peronowej.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.