UM Kraków odpowiada dot. rozbudowy układu torowego w północnej części Krakowa dla kolei aglomeracyjnej
Szanowny Panie,
Biuro Prasowe UMK poniżej przesyła odpowiedź:
Biuro Prasowe UMK poniżej przesyła odpowiedź:
(....)Jeśli chodzi o wykorzystanie linii nr 95 (duża obwodowa), linii nr 100 (mała obwodowa) czy też linii nr 947 (do elektrociepłowni "Kraków") informuję, że na wniosek grupy radnych przygotowywany jest obecnie przetarg na opracowanie "Studium Wykonalności dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na terenie Krakowa". Podstawowym celem tego opracowania będzie weryfikacja ustaleń (przyjętych w studiach wykonalności dla SKA wykonanych w latach 2007 i 2011), odnośnie wykorzystania ww. linii kolejowych dla potrzeb SKA. Należy przy tym zauważyć, że linie te były brane pod uwagę jako element sieci SKA w opracowaniach z lat 2007 i 2011, jednakże wykonane wtedy analizy wskazywały na ich niską efektywność.
W zlecanym obecnie studium poddana zostanie ocenie zasadność przyspieszenia prac nad uruchomieniem na ww. liniach przewozów pasażerskich w systemie SKA.
W odniesieniu do pytania dotyczącego przystanku Kraków Lubocza informują, że rozważane jest uruchomienie wahadłowego połączenia w ramach SKA z Krakowa Głównego do tego właśnie przystanku, poprzez stację Kraków Batowice i planowany do realizacji przystanek Kraków os. Piastów. Byłby to pierwszy etap uruchomienia połączeń pasażerskich na linii nr 95. Oczekujemy, że studium wykonalności, o którym mowa wyżej, da odpowiedź na pytanie czy takie rozwiązanie jest uzasadnione pod względem funkcjonalnym i ekonomicznym.(....)
--
W zlecanym obecnie studium poddana zostanie ocenie zasadność przyspieszenia prac nad uruchomieniem na ww. liniach przewozów pasażerskich w systemie SKA.
W odniesieniu do pytania dotyczącego przystanku Kraków Lubocza informują, że rozważane jest uruchomienie wahadłowego połączenia w ramach SKA z Krakowa Głównego do tego właśnie przystanku, poprzez stację Kraków Batowice i planowany do realizacji przystanek Kraków os. Piastów. Byłby to pierwszy etap uruchomienia połączeń pasażerskich na linii nr 95. Oczekujemy, że studium wykonalności, o którym mowa wyżej, da odpowiedź na pytanie czy takie rozwiązanie jest uzasadnione pod względem funkcjonalnym i ekonomicznym.(....)
(...)
Z poważaniem,
Maciej Grzyb
Dyrektor Biura Prasowego
Urząd Miasta Krakowa
Biuro Prasowe
pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków(...)
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Maciej Grzyb
Dyrektor Biura Prasowego
Urząd Miasta Krakowa
Biuro Prasowe
pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków(...)
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 01:33.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0