Petycja do władz Powiatu Poddębickiego w sprawie linii ŁKA Łódź- Poddębice
Starosta Powiatu Poddębickiego
Małgorzata Komajda
Starostwo Powiatowe w Poddębicach, Łęczycka 16, 99-200 Poddębice, pow. poddębicki, woj. łódzkie
Szanowni Państwo,
Małgorzata Komajda
Starostwo Powiatowe w Poddębicach, Łęczycka 16, 99-200 Poddębice, pow. poddębicki, woj. łódzkie
Szanowni Państwo,
Proszę Państwa o reakcję i o konkretne działania w tej sprawie.
W związku z rozwojem idei kolei aglomeracyjnej w Łodzi ogłoszono plan nowej linii ŁKA na trasie Łódź- Drzewica. Drzewica jest miastem dwukrotnie mniejszym od Poddębic. Być może także do Poddębic kolej by powróciła, gdyby dodać kolejny przystanek " Poddębice Centrum" lub "Poddębice Miasto"- którego schemat graficzny dołączyłem do listu. Obecnie dworzec końcowy ma złą lokalizację. Proponuję:
- aby pozostawić jakiś przystanek lub dworzec w obecnym miejscu koło ZOO
- aby dodać kolejny dworzec lub stację przesiadkową w pobliżu centrum Poddębic. Miałaby ona 3 perony z czego jeden byłby torem odstawczym dla pociągów ŁKA tak aby mogły one kończyć trasę w Poddębicach. Miałaby ona perony dla autobusów.
W prasie opisuję projekt wznowienia ruchu aglomeracyjnego do Poddębic. Zależy mi aby:
-czas przejazdu do Śródmieścia Łodzi wynosił ok. 40- 35 minut, co jest perspektywicznie możliwe po modernizacji infrastruktury kolejowej i budowy tunelu podziemnego w Łodzi, co rzekomo trwa. Nie jest to możliwe w chwili obecnej. Obecnie czas podróży wg rozkładu Lato 2020 jest nawet dwukrotnie dłuższy.
-czas przejazdu do Śródmieścia Łodzi wynosił ok. 40- 35 minut, co jest perspektywicznie możliwe po modernizacji infrastruktury kolejowej i budowy tunelu podziemnego w Łodzi, co rzekomo trwa. Nie jest to możliwe w chwili obecnej. Obecnie czas podróży wg rozkładu Lato 2020 jest nawet dwukrotnie dłuższy.
- pociągi aglomeracyjne do Poddębic były przyspieszone na całej trasie i zatrzymywały się tylko w: Pabianicach, Łasku, Szadku, oraz obsługiwały nieliczne przystanki kolejowe (1 istniejący,1- 2 planowane) wokół Poddębic. Pomijałyby przystanki pośrednie, aby zapewnić konkurencyjny czas przejazdu.
Proponuję - rozpoczęcie planów już obecnie, oraz realizację połączenia w latach kolejnych.
Chcę aby powstała komunikacja miejska z dworca do centrum Poddębic, proponowany przebieg to trasa Dworzec Poddębice- centrum miasta. Powiat musiałby także uruchomić gminne centrum przesiadkowe przy którymś z przystanków (może "Poddębice Miasto- przy tym nowym przystanku?) i stworzyć sieć gminnych autobusów, zapewniających potok pasażerski w relacji do Łodzi.
Województwo łódzkie posiada ogromną ilość nieczynnych połączeń kolejowych. Niestety, wydział prasowy Urzędu Marszałkowskiego nie udzielił nam odpowiedzi na pytania o możliwość wznowienia tych połączeń, zaś Przewozy Regionalne skierowały nas do zamawiającego przewozy, czyli UMWŁ. W sprawie więc nadal nic nie wiadomo...Poza tym że być może od lata 2020 wracają jakieś 1-2 połączenia sezonowe nad morze z Poddębic.
Z poważaniem
Adam Fularz, wydawca
Załączniki:
Plik grficzny: propoazycje przystanku Poddębice Miasto
Pytania do UMWŁ w Łodzi
Parametry obecnej trasy z m. Łódź do Poddębic pozwalają- jak mniemam z rozkładu- na podróż z prędkością handlową poniżej 60 km na godzinę. Pokonanie 71 km w podróży powrotnej zajmuje obecnie 1 godzinę 14 minut.
PKP PLK S.A. jakiś czas temu ogłosiły zamiar likwidacji peronów między Inowrocławiem a Zduńską Wolą motywując to brakiem zainteresowania przewoźników. To nie dziwi przy tak fatalnej infrastrukturze. Jakie są obecne plany UMWŁ w sprawie tej linii? Czy UMWŁ wystąpi do PKP PLK z pytaniami o plany PKP PLK dot. połączeń pasażerskich. Czy np. byłaby techniczna możliwość kończenia przez części składów trasy na przystanku Poddębice Miasto, jako końcowego na trasie?
Jaki los czeka przystanek i peron z torem odstawczym bardzo przydatnym dla zmiany kierunku trasy pociągów regionalnych na dworcu kolejowym Szadek? Przecież możliwe jest trasowanie pociągów Łódź- Szadek ze zm. kierunku- Sieradz? Czy peron można przesunąć kilkaset metrów bliżej zabudowań albo dodać drugi przystanek Szadek Miasto? Czy w Poddębicach można dodać kolejny przystanek kolejowy? Opis graficzny przystanku wraz z nową ścieżką do centrum miasta dołączyłem.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Gazetalodzka,pl
Załącznik: rozkład jazdy lato 2020- wybrane przypadkowe połączenie na trasie Łódź- Poddębice
06:12
liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 14,5 km
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:16min
Stacja 1: Łódź Kaliska
Peron III Tor 9
LAZUR PR POLREGIO sp. z o.o.15101
Stacja 2 Pabianice
Przyjazd 06:28 Odjazd 06:28
liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 24,9 km
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:28min
Stacja 2: Pabianice
Peron II Tor 1
Stacja 3 Kolumna
Przyjazd 06:40 Odjazd 06:40
liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 30,9 km
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:35min
Stacja 3: Kolumna
Stacja 4 Łask
Przyjazd 06:47 Odjazd 06:47
liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 48,0 km
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:49min
Stacja 4:Łask
Komunikaty głosowe
Stacja 5 Szadek
Przyjazd 07:01 Odjazd 07:01
liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 71,5 km
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 1h:06min
Stacja 5: Szadek
Peron II Tor 1
Stacja 6 Poddębice
Przyjazd 07:18
Powrót
Stacja 6: Poddębice
Peron II Tor 1
17:05
liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 23,6 km
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:22min
Stacja 1:Poddębice
Peron II Tor 2
LAZUR PR POLREGIO sp. z o.o.51100
Zmiana usług
Stacja 2 Szadek
Przyjazd 17:27 Odjazd 17:28
liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 40,6 km
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:37min
Stacja 2:Szadek
Peron II Tor 2
Stacja 3 Łask
Przyjazd 17:42 Odjazd 17:42
liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 46,6 km
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:44min
Stacja 3:Łask
Peron II Tor 2
Stacja 4 Kolumna
Przyjazd 17:49 Odjazd 17:49
liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 57,0 km
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:57min
Stacja 4:Kolumna
Peron I Tor 2
Stacja 5 Pabianice
Przyjazd 18:02 Odjazd 18:02
liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 71,5 km
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 1h:14min
Stacja 5:Pabianice
Peron II Tor 2
Stacja 6 Łódź Kaliska
Przyjazd 18:19
Stacja 6:Łódź Kaliska
Peron I Tor 2
Stacja 6: Poddębice
Peron II Tor 1
17:05
liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 23,6 km
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:22min
Stacja 1:Poddębice
Peron II Tor 2
LAZUR PR POLREGIO sp. z o.o.51100
Zmiana usług
Stacja 2 Szadek
Przyjazd 17:27 Odjazd 17:28
liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 40,6 km
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:37min
Stacja 2:Szadek
Peron II Tor 2
Stacja 3 Łask
Przyjazd 17:42 Odjazd 17:42
liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 46,6 km
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:44min
Stacja 3:Łask
Peron II Tor 2
Stacja 4 Kolumna
Przyjazd 17:49 Odjazd 17:49
liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 57,0 km
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 0h:57min
Stacja 4:Kolumna
Peron I Tor 2
Stacja 5 Pabianice
Przyjazd 18:02 Odjazd 18:02
liczba kilometrów od początku trasy do następnej stacji 71,5 km
czas przejazdu od początku trasy do następnej stacji 1h:14min
Stacja 5:Pabianice
Peron II Tor 2
Stacja 6 Łódź Kaliska
Przyjazd 18:19
Stacja 6:Łódź Kaliska
Peron I Tor 2
--
Kolejne pytanie:
- czy UMWŁ jest zainteresowane obsługą obecnie nieczynnych połączeń regionalnych w woj. łódzkim?:
Łódź- Szadek- Poddębice
List z Ministerstwa Infrastruktury
Panie Redaktorze,
lokalizacja przystanków osobowych na liniach kolejowych wynika z potrzeb przewoźników kolejowych oraz organizatorów przewozów, którymi m.in. są samorządy województw. Zarządca infrastruktury kolejowej przed podjęciem decyzji związanej z infrastrukturą służącą do obsługi ruchu pasażerskiego, m.in. budową lub likwidacją przystanków osobowych konsultuje się w tych sprawach z właściwymi Urzędami Marszałkowskimi.
W przypadku przewidywanych robót inwestycyjnych, ustalenia dokonywane z Urzędami Marszałkowskimi przekładają się na treść dokumentacji związanej z modernizacją lub rewitalizacją odcinków linii kolejowych m.in. studium wykonalności. Mając na uwadze możliwe w przyszłości decyzje dotyczące uruchomienia połączeń pasażerskich wykonawca studium wykonalności „zabezpiecza teren" pod obecne oraz nowe przystanki, których lokalizacje zostały uzgodnione z samorządami. Rozbiórka peronów na zlikwidowanych przystankach osobowych uzasadniona jest względami bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz niedopuszczeniem do dewastacji tych elementów infrastruktury kolejowej.
Z pozdrowieniami,
Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
List z ŁKA
Witam,
Panie Redaktorze jak wielokrotnie Pana informowaliśmy plan rozwoju siatki połączeń na najbliższe lata został określony i jest znany. To połączenia do Piotrkowa Trybunalskiego, Radomska, Tomaszowa Mazowieckiego, a po zelektryfikowaniu linii nr 25 do Opoczna. Na chwilę obecną spółka nie planuje uruchamiania innych połączeń. Trzeba jednak pamiętać, iż przewoźnik realizuje przewozy na zlecenie organizatora, którym jest Samorząd Województwa Łódzkiego.
z poważaniem,
Panie Redaktorze jak wielokrotnie Pana informowaliśmy plan rozwoju siatki połączeń na najbliższe lata został określony i jest znany. To połączenia do Piotrkowa Trybunalskiego, Radomska, Tomaszowa Mazowieckiego, a po zelektryfikowaniu linii nr 25 do Opoczna. Na chwilę obecną spółka nie planuje uruchamiania innych połączeń. Trzeba jednak pamiętać, iż przewoźnik realizuje przewozy na zlecenie organizatora, którym jest Samorząd Województwa Łódzkiego.
z poważaniem,
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 23:22.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0