dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

UM Kraków odpowiada: Kolej do Nowej Huty

Redakcja serwisu otrzymała odpowiedź na pytania:

----------List z UM Kraków ---------
Od: Drewnicki, Michał <Michal.Drewnicki na serw. umwm.malopolska.pl>
Date: wt., 7 kwi 2020 o 15:19
Subject: Kolej do Nowej Huty
To: Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl <Adam.Fularz na wieczorna.pl>


Dzień dobry.

 

W wyniku wspólnej inicjatywy Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Województwa Małopolskiego oraz Operatorów "Koleje Małopolskie" sp. z o.o. i POLREGIO sp. z o.o. od dnia 15 marca br. wprowadzono postoje pociągów pasażerskich kursujących tzw. "dużą obwodnicą kolejową Krakowa" w kierunku stacji Tarnów i Kraków Główny na przystankach Kraków Lubocza i Kraków Nowa Huta. Miejsca te były niedostępne dla podróżnych przez ostatnie 20 lat.

 

Budowa nowych przystanków na obszarze Krakowa, jest realizowana przez Miasto Kraków we współpracy ze Spółką PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Dotychczas wybudowano przystanek Kraków Sanktuarium, a obecnie realizowane są m.in. przystanki Kraków Bronowice, Kraków Grzegórzki, Kraków Opatkowice i Kraków Złocień oraz modernizowana jest stacja Kraków Swoszowice. W trakcie procedowania jest także budowa przystanków w lokalizacjach: Prądnik Czerwony i w okolicy Osiedla Piastów. Wszystkie nowe lokalizacje umożliwiające obsługę pasażerów mają być planowo obsługiwane w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA) w najbliższych latach.

 

Należy pokreślić, że obecna sytuacja spowodowana epidemią wywołaną zakażeniami wirusem SARS-CoV-2, wpływa na sytuację finansową Województwa Małopolskiego, które aktywnie zaangażowało się w przeciwdziałanie negatywnym skutkom epidemii w regionie. Rozwój kolei miejskiej w Nowej Hucie w dużym stopniu zależeć będzie od dalszego rozwoju epidemii oraz zaangażowania finansowego Miasta Krakowa, które jest tą jednostką samorządu terytorialnego, do zadań której należą sprawy z zakresu lokalnego transportu zbiorowego.

 

 

Z poważaniem,

Michał Drewnicki
Rzecznik Prasowy(...)

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Kancelaria Zarządu
ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, tel.: +48 12 61 60 959
Adres korespondencyjny: ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków(...)


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 23:21. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for UM Kraków odpowiada: Kolej do Nowej Huty

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery