Kraków: Studium rozwoju SKA z roku 2020
Studium rozwoju SKA 2020
Internauta komentuje studium i streszcza poszczególne warianty tras. Na podstawie:
Internauta komentuje studium i streszcza poszczególne warianty tras. Na podstawie:
Kraków. Miasto zaprezentowało studium rozwoju Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jak rozwinie się SKA? [WARIANTY TRAS] -> https://gazetakrakowska.pl/krakow-miasto-zaprezentowalo-studium-rozwoju-szybkiej-kolei-aglomeracyjnej-jak-rozwinie-sie-ska-zobacz-warianty-tras/ar/c1-14832524
"Tak "na gorąco" moje skromne zdanie na temat poszczególnych wariantów:
1. Wariant 1A - obwodowy (jednokierunkowy) -> ODPADA!
2. Wariant 1B - obwodowy (dwukierunkowy) -> to powinien być koniecznie następny krok po oddaniu średnicy (start pierwszy kwartał 2022).
3. Wariant 2 - Płaszów - Lubocza -> jeżeli stawiamy na wariant IB to ta propozycja jest całkowicie zbędna.
4. Wariant 3A - Mydlniki - Plac Centralny -> jak już gdzieś jeździć z Placu Centralnego do najlepiej na lotnisko, ale gdzieś słyszałem, że rozebrano już całkowicie w lutym tory od ul. Skręconej do ul. Zawsie więc już jest pozamiatane [wolałbym osobiście jeżeli będziemy się oczywiście bawić w podziemną kolej w Krakowie taką koncepcję: Kraków ul. Sierpowa - M1/TV Kraków - Kraków EXPO - ul. Tomickiego/Philip Morris - Plac Centralny - Hutnik Kraków (Suche Stawy) - Nowa Huta Przyszłości - Przylasek Rusiecki - Niepołomice - Szarów]
5. Wariant 3B - Mydlniki - Sołtysowska -> dociągnąć do lotniska albo Chrzanowa i efekt będzie zdecydowanie lepszy.
6. Wariant 4 - Mydlniki - Kraków Płaszów -> pierwsza trasa obsługująca całą małą obwodnicę. Moja skromna propozycja jest taka, żeby pociągi puścić przez mała obwodnicę w wariancie 1B w kierunku wskazówek zegara, a przeciwnie przez Kraków Główny.
7. Wariant 5A - Lotnisko - Plac Centralny -> patrz punkt 4. Szczerze? W pociągi dojeżdżające na Plac Centralny po prostu nie wierzę, maksimum co da się wycisnąć z linii do Łęgu to ul. Sołtysowska.
8. Wariant 5B - Kraków Główny - Plac Centralny -> tzw. "hard s-f" lub "kwadratura koła" z nawrotką przy ul. Prądnickiej. Z całym szacunkiem, ale nie potrafię obronić tego wariantu w jakikolwiek sposób. Może Wy coś wymyślicie, ja nie mam argumentów.
9. Wariant 5C - Lotnisko - Nowa Huta -> patrząc z perspektywy mieszkańca dzielnicy nr XVII super rozwiązanie, ale patrząc z perspektywy potoków to ja ich tam nie widzę.
10. Wariant 5D - Kraków Główny - Nowa Huta -> patrz punkt 2.
11. Wariant 6 - Lotnisko - Skawina -> przy obecności A4 ten wariant jest po prostu bez sensu, albo ja go nie potrafię dojrzeć. Miało by to sens, gdyby był ring Skawina - Kraków Główny - Kraków Łobzów - Lotnisko - Liszki/Kryspinów - Rączna - Skawina Zachodnia ...no, ale to tak jak pisałem kolejne "hard s-f".
12. Wariant 7 - Lotnisko - Nowa Huta Przyszłości -> ten wariant to baaardzooo daleka przyszłość. Tak jak napisałem w podpunkcie nr 4 - gdybyśmy mogli to połączyć z Przylaskiem Rusieckim i Niepołomicami, a potem z Szarowem i linią nr 91 to czemu nie, ale to pewnie druga połowa XXI wieku."
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 01:25.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0