dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Skarga na odmowę udostępnienia infrastruktury linii kolei CMK przez monopol: spółkę PKP PLK S.A.

do UTK

Szanowni Państwo,

Redakcja zauważyła w różnych mediach jak też w listach ze spółki że PKP PLK odmawia kolejnym samorządom udostępnienia infrastruktury- budowy peronów na linii nr 4 - CMK co powoduje tzw. "efekt tunelowy" - negatywne skutki ekonomiczne z którymi zwykle walczą ekonomiści. 

Redakcja składa więc do UTK wniosek o kontrolę wykorzystania przepustowości linii CMK oraz składa pytanie o stwierdzoną w czasie kontroli sytuację i ew. rezerwę przepustowości na sieci Centralnej Magistrali Kolejowej. 

Redakcja podejrzewa "strategię psa ogrodnika" stosowaną od lat przez PKP PLK.  Oto stanowisko spółki: 

"> Panie Redaktorze,
>
>  
>
> Linia CMK jest dedykowana dla dużych prędkości i docelowo ma zostać dostosowana do prędkości do 250 km/h, stąd PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie zakładają prowadzenia regionalnego ruchu pasażerskiego na tej linii.  Prowadzenie na tej linii ruchu pociągów z większą liczbą postojów, a tym samym z mniejszą prędkością handlową, powodowałoby zmniejszenie jej przepustowości.
>
> Z poważaniem,
>
> zespół prasowy
> PKP Polskie Linie Kolejowe "


Rzekomo- wg wyjaśnień monopolisty- ograniczy to przepustowość gdyby na linii CMK kursowały pociągi regionalne raz na godzinę. Gdy pytałem jednak o zdanie ekspertów w tej kwestii, wskazali oni na "politykę psa ogrodnika" cechującą od dekad spółkę PKP PLK. Chciałem by samorządy tamtejszych województw zainwestowały w system regionalnych połączeń w stylu francuskiego regionalnego TERGV czy jeżdżacych 200 km/h regionalnych pociągów InterLoire- czyli w tabor do przewozów regio jadący 200-220 km/h tak aby jakieś składy regionalne mogły kursować po linii CMK. Wnioskowałem o takie inwestycje do kilku różnych samorządów wskazują na doświadczenia francuskie i sukces pociągów TERGV (regionalnych wersji TGV). Problemem jest niewielka liczba stacji pośrednich na linii CMK. Nigdy nie zbudowano np. planowanych dworców pasażerskich w tym głównego dworca na tej linii, który miał tworzyć węzeł przesiadkowy w ciągu Wrocław- Lublin z siecią PKP PLK. 

Teraz sprawa dotyczy:

- budowy peronu na st. Olszamowice dla miasta Przedbórz

- określenia możliwości technicznych budowy peronu lub toru do centrum miasta (łącznicy z linii CMK do istniejącej stacji nieczynnej dzisiaj kolei) w Białej Rawskiej - przez podmiot niezależny od PKP PLK która to spółka jest niechętna tego typu inwestycjom, sądząc z korespondencji. O perone w Białej R. pisano w ostatnim wydaniu "ZBS".

- możliwości przystosowania peronu  dł. 50 metrów przy torze nr 14 w Idzikowicach do obsługi rozkładowych pociągów.

Peron dla miasta Przedbórz
W Olszamowicach już jest stacja kolejowa na linii CMK. Wystarczy dodać pojedynczy tymczasowy peron pasażerski na bocznym torze linii CMK. Nosiłby on nazwę Przedbórz- Olszamowice. Możnaby go zbudować w pobliżu wiaduktu drogowego od strony wsi Czermno.  Zatrzymywałyby się tutaj pociągi TLK i regio. 

Peron Idzikowice
Na peronie przy torze nr 14 na st. Idzikowice zatrzymywałyby się pociągi regionalne. Obecnie kursują bez postoju dla pasażerów, np. Drzewica- Warszawa z godz. 6.16 rano.

Stacja kolejowa Biała Rawska
Wydaje się że wykorzystując infrastrukturę rozjazdową p.o. Biała Rawska możnaby dodać - po rozjazdach stacyjnych w Białej Rawskiej na sieci CMK- tor odchodzący w kierunku dworca kolei w Białej Rawskiej.

Wyjaśnienia otrzymane z MI
Wyjaśnienia dołączone poniżej nie są zbyt przekonywujące. Nowe stacje kolejowe na linii CMK  może pozwolą uruchomić podobne efekty dla gospodarki regionu jak peron pasażerski we Włoszczowa Północ. Tłumaczenia MI wydają się być stanowiskiem PKP PLK. 
Z reszty kraju dojazd w te okolice wskazanych proponowanych przystanków - jest bez samochodu - w praktyce nie jest wykonalny.

List z otrzymanymi wyjaśnieniami z MI:

Szanowny Panie Redaktorze,

funkcjonujące w Europie systemy przewozów regionalnych liniami KDP wykorzystują tabor, którego parametry techniczno-eksploatacyjne są zbliżone do parametrów taboru KDP, szczególnie dotyczy to rozwijanych prędkości. W Polsce tabor kolejowy do przewozów regionalnych charakteryzuje się maksymalną prędkością 110 – 160 km/h. W związku z tym kursowanie pociągów regionalnych po linii kolejowej nr 4 (CMK) ograniczyłoby jej przepustowość przy założeniu, że pociągi Pendolino będą kursować z docelową prędkością 250 km/h., bez zatrzymania na stacjach pośrednich, a pociągi regionalne kursowałyby z prędkością 160 km/h z zatrzymaniami na stacjach Olszamowice i Włoszczowa Północ w torach głównych.

Ponadto w przypadku linii kolejowej nr 4 stacje zlokalizowane są średnio co ok 30 km, rzadko w otoczeniu jakiejkolwiek zabudowy. Tylko dwie stacje posiadają krawędzie peronowe analogicznie do niemieckich (tj. przy torach głównych dodatkowych): Opoczno Południe i Włoszczowa Północ, w związku z tym konieczna byłaby dobudowa nowych peronów.

Linia CMK jest linią łączącą stolice regionów: Mazowsze, Małopolska i Śląsk, dlatego na tej linii kursują głównie pociągi międzyregionalne. Uruchomienie połączeń regionalnych wymagałoby zastosowania przez przewoźników równie szybkiego taboru.

Linia nr 4 omija wiele miejscowości, a zatem dla uruchomienia przewozów regionalnych wymagana byłaby nie tylko budowa dodatkowych peronów, ale również opracowanie systemu dowozu pasażerów do i ze stacji. Kwestie te należą do kompetencji lokalnych samorządów.

W związku z tym budowa na linii nr 4 dodatkowych peronów dla obsługi przewozów regionalnych z perspektywy organizacji ruchu, jak i ekonomicznego punktu widzenia może okazać się działaniem nie do końca efektywnym.

 

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury( .)

--

Propozycja redakcji zebrana z wniosków internautów:

Proponowane połączenia regionalne taborem w stylu Interloire lub TERGV z vmax na poziomie 200- 220- km/h:
  1. Kielce- Włoszczowa Północ- Przedbórz/Olszamowice (budowa peronu na istniejącej stacji)- Opoczno Płd.- (wjazd na st. Drzewica dla części relacji)- Łódź
  2. Kraków- Włoszczowa Północ- Przedbórz/Olszamowice (budowa peronu na istniejącej stacji)- Opoczno Płd.- Łódź
  3. Katowice- Włoszczowa Północ- Przedbórz/Olszamowice (budowa peronu na istniejącej stacji)- Opoczno Płd.-  Idzikowice- Brzustów- Tomaszów Maz.- Łódź Fabryczna
  4. Katowice- Włoszczowa Północ- Przedbórz/Olszamowice (budowa peronu na istniejącej stacji)- Opoczno Płd.-  Mszczonów zmiana kierunku- Skierniewice- Łowicz - Kutno
  5. Kraków- Włoszczowa Północ- Przedbórz/Olszamowice (budowa peronu na istniejącej stacji)- Opoczno Płd.-  Mszczonów zmiana kierunku- Skierniewice- Łowicz - Kutno 
  6. Radom- Drzewica- Idzikowice- Opoczno Płd.- Przedbórz- Włoszczowa- Częstochowa
 

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 04:12. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Skarga na odmowę udostępnienia infrastruktury linii kolei CMK przez monopol: spółkę PKP PLK S.A.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery