Wniosek w sprawie produktu turystycznego "Koleją z Rzeszowa do Bunkra Hitlera"
Subject: Wniosek w sprawie produktu turystycznego "Koleją do Bunkra Hitlera"
Panowie: Wójt Gminy Marcin Kut
Sekretarz Jacek Rybczyk
Skarbnik Grzegorz Włodyka
Szanowni Państwo,
Zwracam się z wnioskiem o przeznaczenie niewielkich środków- rzędu stu kilkudziesięciu tysięcy złotych- na odbudowę z materiału staroużytecznego, czyli ze starych szyn i podkładów- fragmentu 2 km i kilkaset metrów torowiska kolejowego na trasie do Bunkra - niemieckiego schronu kolejowego w Stępinie". Nowe przepisy prawne regulują możliwość bezkosztowego pozyskania przez samorządy starych szyn i podkładów na tego typu lokalne inwestycje.
Ekonomiści zwykle zwracają uwagę innych osób na problem "ostatniej mili" w usługach, a takimi są usługi turystyczne, czy usługi przewozowe. Ktoś niestety rozebrał ostatnie 2-3 km torowiska od obecnej linii kolei i przejazdu drogi nr 988 do samego schronu. Szacuję że jest to 2500- 3000 metrów szyn. Torowisko to, gdyby go nie rozebrano - mogłoby mieć przystanek końcowy- również wykonany z materiału staroużytecznego- przy wejściu do schronu. Wystarczyłoby o kilka km przedłużyć relację szynobusów Jasło- Wiśniowa by uzyskać przy bardzo niewielkim nakładzie sił i środków bezpośrednią, bezprzesiadkową relację przewozową Rzeszów- Wiśniowa- Stępina Schrony Hitlera.
Prace te można wykonać w ramach prac społecznych, bo torowisko na tej trasie już istniało do niedawna. Kiedy je zdemontowano? W jaki sposób znikło?
Proponuję by:
- tymczasowo najpierw ustalono stan prawny gruntu podtorza i ew. teren podnajęto. Czy gmina wie do kogo należy teren torowiska?
- aby lokalny samorząd był inwestorem zastępczym, aby prace wykonano w ramach prac interwencyjnych, społecznych z uwagi na ich skromny i niewielki charakter.
- aby działano szybko i aby produkt turystyczny uruchomiono już w te wakacje- w wakacje letnie 2020. Wybrane 2-3 weekendowe składy lokalne spalinowe- szynobusy, byłyby przedłużone o kilka km z Wiśniowej i wjeżdżały na bocznicę do schronu, którą naprawionoby. Kończyłyby bieg na nowym tymczasowym przystanku przy atrakcji turystycznej.
-aby ustalono zarządcę torowiska. Poza państwową firmą PKP PLK na terenie województwa działa też SKPL którato firma również świadczy te usługi.
Cel odbudowy fragmentu 2-3 tys. metrów torowiska to:
-likwidacja problemu ostatniej mili w dostępie do usług turystycznych i produktów turystycznych
-wprowadzenie produktu regionalnej turystyki w sposób gospodarczy, bezkosztowy lub z użyciem bardzo skromnych zasobów. Zwiększenie dopłaty do usług przewoźnika Polregio może nawet nie nastąpić jeśli te dodatkowe kilka km trasy do schronu znacząco podniesie liczbę podróżnych w obecnie już kursujących szynobusach Jasło- Rzeszów na przykład w dni ustawowo wolne od pracy.
Opr. Adam Fularz
załącznik: schemat graficzny
--
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
______
Posted by Telewizja Opera
on 08:10.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0