dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek do UMWŁ odnośnie połączeń ŁKA w relacji Wieluń- Łódź

do UMWŁ

Szanowni Państwo, 
Wieluń jest 11. tym miastem pod względem wielkości, a na próżno szukać go w statystykach potoków w ruchu podmiejskim. Mimo że na większości trasy w kierunki Wielunia istnieje linia kolejowa, nie tylko nie jest ona obsługiwana, ale nawet na serio noszono się z zamiarem likwidacji niemalże wszystkich peronów pasażerskich. O tyle to dziwi, że to przypomina pomysł likwidacji peronów wzdłuż linii do Łowicza, z tym że akurat oba miasta mają podobnie wielką liczbę mieszkańców, ale drastycznie odmienną ofertę przewozową. W efekcie Wielunia nie znajdziemy w statystykach podróży, a z Łodzi do Łowicza podróżuje rocznie ponad milion osób.
 
Obecnie Wieluń liczy 22.973 mieszkańców. Możliwe jest zorganizowanie połączenia kolejowo- autobusowego w taryfie kolejowej ŁKA w relacji łącznej Łódź- Wieluń i oferowania łączonej usługi podróży kolejowo- autobusowej w relacji Łódź- Łask- Zduńska Wola Południowa- Rusiec Łódzki, gdzie następowałaby przesiadka na autobus regionalny w relacji do Wielunia. 80 procent dystansu podróży miałoby miejsce koleją. Dworzec Rusiec Łódzki posiada boczny tor odstawczy z peronem. Należy się upewnić, czy PKP PLK go pozostawi, czy też zlikwiduje.

Wnoszę o rozważenie wniosku o uruchomienie połączeń ŁKA do Wielunia jako osobnej linii ŁKA,
Z szacunkiem,
Adam Fularz
Gazetalodzka.pl, wydawca

Załącznik: Korespondencja w sprawie:

Witam serdecznie!

W odpowiedzi na e-mail uprzejmie informuję, że dokumentacja przedprojektowa dla prac na linii kolejowej nr 131, na szlaku Chorzów Batory – Zduńska Wola Karsznice, zakłada przebudowę peronów na odcinku Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola Karsznice. W ramach inwestycji planujemy przebudowę następujących stacji i przystanków osobowych: Chorzew Siemkowice, Huta,  Rusiec Łódzki, Chociw Łaski, Siedlce Łaskie, Kozuby i Zduńska Wola Karsznice Południowe. Na tych stacjach i przystankach planujemy nowe, podwyższone perony z wiatami, oświetleniem i czytelnym oznakowaniem wraz z drogami dojścia, uwzględniającymi dostęp dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Obecnie trwa postępowanie przetargowe na modernizację linii kolejowej nr 131 na odcinkach Kalina – Rusiec Łódzki i Rusiec Łódzki - Zduńska Wola Karsznice.

Na trasie Wyczerpy – Chorzew Siemkowice ( linia nr 146) w ramach inwestycji,  perony zostały rozebrane  ze względu na brak zainteresowania Urzędów Marszałkowskich Województwa Śląskiego i Łódzkiego, prowadzeniem przewozów pasażerskich na tej linii oraz ze względu na bezpieczeństwo prowadzenia ruchu kolejowego. Zabezpieczone zostały miejsca do ewentualnej budowy peronów w przyszłości, jeśli samorządy lokalne zdecydują się na wznowienie ruchu pasażerskiego na tym odcinku. W planach transportowych zarówno  województwa śląskiego jak i   łódzkiego, ewentualne przywrócenie lub zwiększenie zasięgu regionalnego ruchu pasażerskiego na linii nr 146 nie zostało uwzględnione.

 

Pozdrawiam i łączę wyrazy szacunku

Jacek Karniewski

Zespół Prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Biuro Komunikacji i Promocji

Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach ul. Targowa 74

03-734 Warszawa

Poniżej odpowiedź UMWŁ na pytanie dotyczące połączenia kolejowego Sieradz Częstochowa:

Kolejowe przewozy pasażerskie na linii kolejowej nr 131 i nr 146 Łódź – Zduńska Wola – Chorzew Siemkowice – Częstochowa prowadzone były do roku 2012. Przewozy te zostały zawieszone z uwagi na bardzo zły stan techniczny infrastruktury, który powodował osiąganie bardzo niskiej prędkości handlowej pociągów pasażerskich i w efekcie niekonkurencyjny czas jazdy.

Wznowienie przewozów na tej linii brane będzie pod uwagę po zakończenia remontów przez PKP PLK S.A., co według posiadanych informacji przewidywane jest do 2023 r. Przed podjęciem decyzji o wznowieniu przewozów przewidujemy przeprowadzenie odpowiednich badań, które pozwolą nam na ukształtowanie oferty na tej linii.

 Niewątpliwie konieczne będzie też porozumienie się w tej sprawie z Województwem Śląskim jednakże połączenie to będzie połączeniem międzywojewódzkim.

 

 do Ministra Infrastruktury


Wniosek

Panie Ministrze, wnoszę o przeanalizowanie opisu pomysłu wznowienia kolei aglomeracyjnej/ podmiejskiej z Łodzi do Działoszyna/ Kłobucka/ Częstochowy i zachowanie części peronów które mają być zdemontowne jak donosi nam w odpowiedzi PKP PLK. Internauci przypominają że "przed kilkoma laty jednym z powodów zawieszenia przewozów na trasie Zduńska Wola – Chorzew Siemkowice – Częstochowa był fatalny stan torów, przez co czas jazdy był bardzo długi. Było to m.in. przyczyną wycofania się samorządów z finansowania połączeń."


Likwidacja wszystkich peronów jest zbyt pochopna. Warto pozostawić część infrastruktury peronowej na tej linii. Wnoszę o modyfikację projektu modernizacji tej linii kolei i pozostawienie peronów i/ albo wybudowanie nowych. Internauci pisali: "Po rewitalizacji linii 146 czas przejazdu pociągów osobowych relacji Zduńska Wola – Częstochowa może ulec skróceniu do 1h25 minut, a po pełnej rewitalizacji linii 131 i 739 czas ten ulegnie dalszemu skróceniu do przedziału 1h5 min.-1h 10 min. W przypadku pociągów przyspieszonych i pospiesznych czasy mogą być jeszcze bardziej konkurencyjne i wynieść od 55 min. do 1h. Jeżeli jednak doszłoby do realizacji skandalicznej decyzji o likwidacji peronów takie przywrócenie nie będzie możliwe."


Zlikwidowano już perony na jednej z linii:

"Perony na linii Częstochowa – Chorzew Siemkowice nie są wykorzystywane od grudnia 2012 r., kiedy to zlikwidowano połączenia regionalne na trasie z Częstochowy przez Chorzew-Siemkowice do Zduńskiej Woli. – W 2012 r. czas przejazdu z Częstochowy do Zduńskiej Woli wynosił blisko trzy godziny – mówi Jakub Gułajewski z portalu Zduńskowolskie Wieści Kolejowe. – To, że na ten moment samorządy województw nie chcą uruchamiać połączeń, nie oznacza, że nie chciałyby tego zrobić w przyszłości. Tym bardziej, że dzięki pracom remontowym czas jazdy zdecydowanie się skróci. Absurd polega jednak na tym, że jednocześnie likwidacji ulegnie infrastruktura niezbędna do obsługi pasażerów. 

 Kolej likwiduje, gmina odbuduje?     – Mieszkańcy gmin i powiatów położonych wzdłuż linii łączącej Częstochowę i Chorzew Siemkowice nie skorzystają na jej remoncie – mówi Gułajewski i obawia się, że gdy perony okażą się potrzebne, to na drodze do ich odtworzenia staną czasochłonne procedury albo w ogóle brak funduszy. "

wg Z Bigiem Szyn


Panie Redaktorze,

 

lokalizacja przystanków osobowych na liniach kolejowych wynika z potrzeb przewoźników kolejowych oraz organizatorów przewozów, którymi m.in. są samorządy województw. Zarządca infrastruktury kolejowej przed podjęciem decyzji związanej z infrastrukturą służącą do obsługi ruchu pasażerskiego, m.in. budową lub likwidacją przystanków osobowych konsultuje się w tych sprawach z właściwymi Urzędami Marszałkowskimi.

 

W przypadku przewidywanych robót inwestycyjnych, ustalenia dokonywane z Urzędami Marszałkowskimi przekładają się na treść dokumentacji związanej z modernizacją lub rewitalizacją odcinków linii kolejowych m.in. studium wykonalności. Mając na uwadze możliwe w przyszłości decyzje dotyczące uruchomienia połączeń pasażerskich wykonawca studium wykonalności „zabezpiecza teren" pod obecne oraz nowe przystanki, których lokalizacje zostały uzgodnione z samorządami. Rozbiórka peronów na zlikwidowanych przystankach osobowych uzasadniona jest względami bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz niedopuszczeniem do dewastacji tych elementów infrastruktury kolejowej.

 

 

Z pozdrowieniami,

 

Zespół prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Tel. 22 630 11 22



Opis pomysłu wznowienia kolei aglomeracyjnej/ podmiejskiej



Proponujemy wznowienie przewozów pasażerskich w relacji Łódź Kaliska- Zduńska Wola- Chorzew- Siemkowice- Działoszyn. W przyszłości planuje się że kolej dotrze do śródmieścia Łodzi za pomocą planowanego tunelu. Poprzednio pasażerów zmuszano do przesiadek, dziś jest szansa na bezpośrednie i szybkie połączenie do centrum Łodzi- za pomocą kolei aglomeracyjnej. Chcielibyśmy, by składy rozpędziły się do 100 lub 120 km/h. 


Zduńska Wola Karsznice- dworzec istnieje.

Zduńska Wola Osiedle- peron przy ul. Karsznickiej przy numerach 1 i 2 - obecnie bez nazwy byłby przemianowany, 

Marzenin - przy ul. Zduńskiej, nowy przystanek

Sędziejowice- nowy przystanek

Wola Wężykowa- nowy przystanek

Rogóźno Widawa- nowy przystanek

Chociw Łaski- przystanek istnieje, nie byłby rozebrany

Rusiec Łódzki- przystanek istnieje, nie byłby rozebrany

Huta- przystanek istnieje, nie byłby rozebrany

Chorzew- Siemkowice- przystanek istnieje

-- (...)

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 13:14. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek do UMWŁ odnośnie połączeń ŁKA w relacji Wieluń- Łódź

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery