Iniowrocław Batkowo- propozycja nowego przystanku kolejowego
Iniowrocław Batkowo
propozycja nowego przystanku kolejowego- przemianowanoby po prostu istniejący juz obecnie przystanek na przystanek Iniowrocław Batkowo. Przemianowanoby obecny przystanek służbowy Inowrocław-Rąbinek Zakład Taboru (Inowrocław-Rąbinek-WGW)[3], na którym istnieje przejście rozjazdowe z linii 131, obsługiwane z nastawni Ir1. Linia kolejowa nr 742 która przechodzi przez okręg In1 stacji Inowrocław Towarowy a kończy się w okręgu INA. Po budowie Magistrali Węglowej stała się łącznicą, ważną z punktu widzenia ruchu pasażerskiego, gdyż to tędy kursowały pociągi pasażerskie zatrzymujące się na stacji Inowrocław. Pociągi towarowe korzystały z macierzystego szlaku Magistrali Węglowej, jadąc w stronę p.odg Mimowola, który kierował je w okręgi stacyjne In1 oraz INA, gdzie znajduje się górka rozrządowa stacji Inowrocław Towarowy. W 1967 roku, podczas elektryfikacji Magistrali Węglowej, linia również została zelektryfikowana.
(opis i zdjęcie wg Wikipedii).