Pytanie o linię kolejową Jasło- Rzeszów
do PKP PLK
Pytanie 1
Chciałbym zaproponować władzom woj. podkarpackiego - powrót szybkich składów spalinowych na linię Jasło- Rzeszów. Myślałem o stworzeniu jakiejś kompleksowej oferty aglomeracyjnej na trasie Jasło- Rzeszów, ale stan linii po remoncie mnie zmartwił. Co dałoby się z tej linii- wycisnąć?
Myślałem o zaproponowaniu dla UMWP - powrót sieci regionalnych spalinowych ekspresów (ongiś kursujących dla PKP IC w wagonach firmy SKPL) ale kursujących znacznie częściej, z bardziej atrakcyjnymi czasami przejazdu. Proponuję także powrót kolei do Sanoka i Krosna (ew. Zagórza), ale z trasą po obwodnicy towarowej Jasła, gdzie przydałby się nowy przystanek możliwie blisko rynku w Jaśle. Wówczas dostępność centrum miasta nie pogorszy się- jeśli uruchomionoby nowy przystanek koło centrum, ale na obwodnicy towarowej Jasła.
Czas przejazdu koleją z Sanoka do Rzeszowa musi spaść do czasu transportu drogowego: co najwyżej dwie godziny 10 minut lub 2 godziny 15 minut. Stan linii musi ulec poprawie na tyle by było to możliwe oczywiście z pominięciem stacji Jasło ale z postojem na proponowanej stacji/ przystanku na obwodnicy towarowej.
Jakie czasy przejazdu byłyby możliwe?
Pytanie 2
Zwracam się z pytaniem o możliwe wykorzystanie tunelu kolejowego schronowego w Strzyżowie jako linii kolejowej. Wnoszę aby sprawdzono czy jest możliwe aby tunel ponownie przystosowano do przejazdu pociągów. Nadal może być on zamykany. Ruch pociągów nie musi odbywać się stale. Np. w sezonie letnim tunel mógłby być atrakcją turystyki. Warto jednakże włączyć tunel w sieć kolei- o co jako ekonomista postuluję.
Tunel skraca drogę- łagodzi zakręt i umożliwia pokonanie trasy z nieco wyższą prędkością. W dodatku w przypadku wojny może się nadal przydać dla ukrycia kosztowności- np. zbiorów zabytków sztuki- załadowanych na wagony i tu wwiezionych.
Dlategoteż wnoszę aby rozważyć czy warto tunel schronowy znów przystosować jako torowisko kolei. Mogłaby tutaj- wraz z drugim torem- powstać swoista mijanka na trasie kolei Rzeszów- Jasło.
Pozdrawiam,
Adam
--
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 00:37.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0