dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

50 procent mniej poszkodowanych na przejazdach kolejowych w wakacje

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Informacja prasowa 9 września 2016 r.

50 procent mniej poszkodowanych na przejazdach kolejowych w wakacje

 

Znacznie mniej było poszkodowanych na przejazdach kolejowo – drogowych w lipcu i sierpniu. O 50 procent spadła liczba ofiar wypadków w porównaniu z 2015 r. Wszystkie zdarzenia spowodowała nieostrożność kierowców. Podstawowe błędy to ignorowanie znaku STOP i czerwonych świateł, omijanie lub rozbijanie zamkniętych rogatek. Wakacje kolejarze wykorzystali na dodatkowe edukowanie kierowców m.in. w akcji „Bezpieczny piątek”.

 

W lipcu i sierpniu doszło do 40 zdarzeń z udziałem pojazdów i pieszych na przejazdach oraz przejściach kolejowo-drogowych. Jak ustaliła policja i przedstawiciele kolei, wszystkie były spowodowane nieostrożnością kierowców. W wakacje 2016 r. zginęło 7 osób - to o 50 % mniej niż w 2015 r. (zginęło 14 osób). W zdarzeniach uczestniczyło 28 samochodów osobowych, 4 samochody ciężarowe, 2 samochody dostawcze, ciągnik rolniczy i motorower. Kierowcy – sprawcy wakacyjnych wypadków, jak ustalili kolejarze i policja, popełniali typowe błędy: objeżdżali zamknięte rogatki, bez zatrzymania mijali znak STOP, ignorowali czerwone światła, a nawet taranowali rogatki.

 

Tegoroczne statystyki pokazują, że w wypadkach na przejazdach i przejściach kolejowo -  drogowych w pierwszych ośmiu miesiącach 2016 r. doszło do 127 wypadków i kolizji. To o 1 zdarzenie mniej niż w analogicznym okresie 2015 r. lecz skutki są znacznie mniejsze niż rok temu. Zginęło o 17 % mniej osób niż rok wcześniej (35 osób, o 7 mniej niż w 2015 r.), a liczba ciężko rannych spadła o 35 % (17 osób, o 9 mniej niż w ub. roku). Zdarzenia na przejazdach kolejowo-drogowych stanowią około 0,7 procent wszystkich wypadków drogowych.

 

30 tysięcy bezpieczniejszych kierowców

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w trosce o bezpieczne wakacje w letnich miesiącach prowadziły akcję „Bezpieczny piątek”. Na przejazdach kolejowo-drogowych apelowano do kierowców i pieszych o zachowanie szczególnej ostrożności przy przekraczaniu linii kolejowych.

Podczas prawie 400 działań na przejazdach kolejowo-drogowych ponad 30 tysięcy kierowców, pasażerów i pieszych dodatkowo zostało poinformowanych o zasadach przestrzegania bezpieczeństwa na styku toru i drogi. Przedstawiciele PLK i Straży Ochrony Kolei we współpracy z policją informowali, że gwarancją bezpieczeństwa jest tylko postępowanie zgodne z przepisami.

- Rozmowy i ulotki przypominały, że ignorowanie zdrowego rozsądku, brawura i pośpiech to nie tylko tworzenie zagrożenia dla kierowców i ich pasażerów oraz podróżnych w pociągach, ale także dla innych użytkowników przejazdów – mówi Anna Pęk z Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni, która obserwowała zachowania kierowców.

 

W wakacyjne piątki patrolowano także tory w okolicach tzw. „dzikich przejść”, gdzie wiele osób przekracza tory w miejscach niedozwolonych, ryzykując zdrowie i życie swoje, a także innych. Nowy rok szkolny to dalsze działania edukacyjne PLK podejmowane w ramach kampanii w szkołach i przedszkolach. Podobnie jak w roku ubiegłym, bezpieczne zachowania będą promowane wśród uczniów w trakcie projektu „Październik miesiącem edukacji”.

 

Kampania Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”

jest jedną z największych w Europie. W 2015 roku w Brukseli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zostały wyróżnione za zwiększanie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych w ramach Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (EKBRD). Jest to największa platforma obywatelska w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, prowadzona przez Komisję Europejską.

 

Więcej informacji: www.bezpieczny-przejazd.pl oraz #SzlabanNaRyzyko

Bezpieczny piątek w liczbach:

31 000  ulotek rozdanych kierowcom i pieszym

387 akcji ulotkowo-prewencyjnych

314 przejazdów objętych akcjami w 16 województwach

1826 pouczeń kierowców i pieszych

123 mandaty dla kierowców i pieszych

 

INFORMACJA z ostatniej chwili

Dziś rano ok godz. 7.00 na przejeździe, w Wólce koło Słupcy (woj. wielkopolskie) kierowca zignorował czerwone światło, zamknięte rogatki i wjechał na przejazd kolejowo-drogowy wprost pod nadjeżdżający pociąg relacji Poznań - Warszawa. W wyniku zdarzenia jedna osoba zginęła a dwie zostały ranne.

Nieostrożne zachowanie kierowcy spowodowało do godz. 11.00 opóźnienie 15 pociągów pasażerskich jadących trasą Poznań – Warszawa. Największe opóźnienie wynosiło 160 min. Jazdę po jednym torze przywrócono o godz. 10.00, a o godz. 11.00 całkowicie usunięto utrudnienie na linii kolejowej. Natychmiast po zdarzeniu na miejsce przybyły specjalne służby. Pasażerowie otrzymywali informacje o zmianie w kursowaniu pociągów. Komunikaty były wygłaszane na stacjach i przystankach. Specjalna komisja wyjaśni dlaczego kierowca zignorował zamknięte rogatki i wjechał pod pociąg.

Nieostrożne zachowanie na przejazdach to poza tragedią także: angażowanie służb ratowniczych, opóźnienia i utrudnienia dla pasażerów, straty materialne.

 

 

Kontakt dla mediów:

Mirosław Siemieniec

Rzecznik prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

rzecznik@plk-sa.pl

T: + 48  694 480 239

 

 

 

   

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 684 838 000,00 w całości wpłacony

Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.

www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl

Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne

Posted by Telewizja Opera on 05:00. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for 50 procent mniej poszkodowanych na przejazdach kolejowych w wakacje

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery