dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

PKP PLK na temat różnic z przedwojennym rozkładem jazdy kolei

- uprzejmie proszę o komentarz prasowy do poniższego wycinka prasowego, który zamieramy opublikować. Z czego wynikają różnice czasów przejazdu z przedwojenną koleją w Polsce?

 

 

Lektura "Urzędowego Rozkładu Jazdy i Lotów - Lato 1939" w pewnych przypadkach nie pozostawia wątpliwości, że kilkadziesiąt lat temu jeździło się szybciej. Dla przykładu podróżni z Warszawy do Białegostoku spędzali w trasie dwie godziny i pięć minut. Obecnie taka podróż wydłuża się co najmniej o 15 minut. Porównanie wypada także niekorzystnie dla relacji Warszawa Centralna - Łódź Kaliska. Ponad 70 lat temu jechało się niecałe półtorej godziny, teraz około godziny i 45 minut. Do Krakowa natomiast dojeżdżało się ze stolicy w równo cztery godziny. Obecnie ten czas jest zróżnicowany. Są nocne relacje, które zabiorą nas w ponad pięciogodzinną podróż, jest również wiele których ekspedycja zabierze nam od niecałych trzech godzin do ponad czterech. Nie zapominajmy także od Pendolino. Według rozkładu dystans z Warszawy do Krakowa pokonuje w dwie godziny i 18 minut. Zdecydowanie dłużej jedzie się do Radomia. Kiedyś pociąg wyruszający z Warszawy przybywał tam w godzinę i 15 minut. Teraz ponad jedziemy co najmniej godzinę dłużej. Również dłużej jeździ się kolejami podmiejskimi. Przed wojną do Otwocka dojechalibyśmy w 37 minut. Teraz zabiera to nam niecałe 45 minut. Dłużej jedzie się także m.in. do Piaseczna. 

WG http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/przedwojenna-kolej-jezdzila-szybciej-ale-to-nie-znaczy-ze,3626312,artgal,t,id,tm.html


Odpowiedź

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie dysponują "Urzędowym Rozkładem Jazdy i Lotów - Lato 1939" oraz wiedzą na temat parametrów linii kolejowych, taboru, liczby przystanków w 1939 r. Zwracamy jednak uwagę na fakt, że modernizacja linii kolejowych, która nadal trwa, poprawia znacząco stan infrastruktury kolejowej w Polsce i tworzy nowe możliwości dla przewoźników.

 

Czasy przejazdu zależą od wielu czynników. Należy zaznaczyć, że na wielu relacjach wymienionych w artykule jest więcej przystanków niż przed wojną. Przykładem jest trasa z Piaseczna do Warszawy, gdzie – owszem – jedziemy dłużej, ale pojawiło się więcej stacji na tej relacji, co jest przecież korzystne dla pasażerów. Jak wiadomo dziś miasta sięgają coraz dalej, ludzie muszą szybko i sprawnie dojechać do pracy czy szkoły, dlatego stworzenie razem z przewoźnikami korzystnej oferty dojazdowej jest dla nas priorytetem.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeprowadzając modernizację linii dają możliwość przewoźnikom do przygotowania jak najlepszej oferty. Najkrótszy czas przejazdu na trasie Warszawa – Łódź jest możliwy do osiągnięcia przy wykorzystaniu najnowocześniejszego taboru plus ograniczeniu liczby postojów na stacjach pośrednich. Remont tej linii został wykonany zgodnie z założeniami – trasa jest przystosowana do osiągania prędkości 160 km/h. Przewoźnicy mogą ją wykorzystać maksymalnie. Obecny czas 70 minut od początku był przewidziany dla połączeń bezpośrednich. Między miastami można jechać szybko – czyli wykorzystać wszystkie parametry zmodernizowanej linii, można też jeździć wolniej i zatrzymywać składy na wszystkich stacjach.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. cały czas pracują nad polepszeniem oferty dla pasażerów. Modernizacje, remonty oraz drobne prace utrzymaniowe poprawiają lub zmieniają parametry linii kolejowych a dzięki temu przewoźnicy mogą przygotowywać coraz korzystniejsze oferty. Ten proces jeszcze się nie zakończył.

 

 

Zespół prasowy PLK
--

--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 03:48. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for PKP PLK na temat różnic z przedwojennym rozkładem jazdy kolei

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery