dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa o porcie lotniczym Zielona Góra/ Babimost

- czy MIB zamierza zabrać głos w sprawie największego portu lotniczego- widmo w Polsce, czyli problemów wiejskiego portu lotniczego w Nowym Kramsku koło 4-tysięcznego Babimostu, o ponad godzinę drogi autobusem od Zielonej Góry? Port ten od momentu powstania w 1961 roku pochłonął około miliarda złotych rozmaitych dotacji. Miejscowa ludność nazywa go potocznie kosmodromem.

Jest to obecnie najsłabszy pod względem ruchu pasażerskiego port lotniczy w Polsce, w lipcu 2016 roku osiągnął jedynie  tylko 40 % ilości pasażerów radomskiego lotniska.  W lipcu 2016 Port Lotniczy Zielona Góra odprawił zaledwie 615 pasażerów, czyli: 40.7% tego, co radomskie lotnisko. Sytuacja portu lotniczego się systematycznie pogarsza.

Odpowiedź:

Lotnisko Babimost jest lotniskiem użytku publicznego, wpisanym do rejestru lotnisk prowadzonego przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Zarządzającym lotniskiem jest Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze" i zgodnie z art. 80 ustawy z 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze zarządzający lotniskiem odpowiada za bezpieczną eksploatację lotniska, w tym za nałożone na niego zadania związane z ochroną lotniska.

Zgodnie z „Programem rozwoju sieci lotnisk i lotniczych urządzeń naziemnych" obowiązkiem zarządzających lotniskami jest rozpoczynanie z odpowiednim wyprzedzeniem działań inwestycyjnych zapewniających odpowiednią do potrzeb przepustowość lotniska (terminale, pola manewrowe, drogi startowe).

Informacje o systemie ILS, stanowiącym wyposażenie lotniska Zielona Góra-Babimost, znajdują się na stronie internetowej lotniska oraz w Zbiorze Informacji Lotniczych AIP Polska. W kompetencji MIB nie znajdują się kwestie dotyczące m.in.  otwierania czy zamykania połączeń lotniczych z danego lotniska. Wszystkie kwestie związane z tworzeniem siatki połączeń należą do autonomicznych decyzji zarządzającego lotniskiem i przewoźnika lotniczego. W związku z tym z pytaniem o możliwość otwierania i zamykania połączeń lotniczych z lotniska Zielona Góra-Babimost należy zwrócić się do zarządzającego lotniskiem lub do przewoźników lotniczych.

 

Elżbieta Kisil

Rzecznik prasowy

Proszę o wskazanie gdzie znajduje się na stronie lotniska informacja o zamontowaniu systemu ILS, bo w specyfikacji lotniska napisanej łamaną angielszczyzną jej z całą pewnością nie ma:


Przy okazji, słowo "specyfication" w jęz. angielskim nie pisze się prez literę "y". Tekst specyfikacji zawiera liczne błędy techniczne i językowe.

nawiązując do pytania uzupełniającego  informuję, że informacja o ILS na lotnisku Zielona Góra-Babimost dostępna jest na stronie internetowej lotniska w zakładce „O lotnisku – Specyfikacja – Dane Techniczne": http://lotnisko.lubuskie.pl/index.php?strona=specyfikacja oraz w Zbiorze Informacji Lotniczych AIP Polska.

 

Jednocześnie sugerujemy, aby wszystkie uwagi  związane z angielskojęzyczną wersją strony internetowej lotniska Zielona Góra-Babimost zostały przekazane do zarządzającego lotniskiem, co umożliwi stosowną korektę informacji przez administratora strony.


 

Zespół prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa


--

Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 08:22. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa o porcie lotniczym Zielona Góra/ Babimost

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery