dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z koleją w relacji Kraków- Zakopane?

W latach 30. XX wieku na polskich torach pojawił się pociąg SAx 90080 znany jako Luxtorpeda. Ten aerodynamiczny spalinowy pociąg kursował na trasie do Zakopanego i w roku 1936 ustanowił rekord szybkości przejazdu na trasie Kraków - Zakopane na 2 godziny 18 minut. Do dzisiaj ten rekord nie został pobity. Obecnie pociąg tą trasę pokonuje w 3 godz. 49 minut.

Czytaj więcej: http://inforail.pl/rekord-luxtorpedy-na-trasie-do-zakopanego-caly-czas-najszybsza_more_79933.html

pytania prasowe: czy planowane jest wprowadzenie pociągów kursujących na tej trasie w czasie 2 godziny 18 minut? Przed II wojna było to możliwe, dziś jest to także możliwe jeśliby kursowały np. ezt o możliwości szybkiej zmiany kierunku podróży.

--
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują obecnie inwestycje, obejmujące budowę dwóch łącznic : Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki oraz w Suchej Beskidzkiej. Po ich  wybudowaniu, pasażerowie pojadą około 30 min. krócej między Krakowem a Zakopanem.

We wrześniu br. rozpoczęliśmy budowę łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, której zakończenie planujemy w 2017 r. Nowe tory planowanej łącznicy, w trakcie podróży do Zakopanego, umożliwią ominięcie stacji Kraków Płaszów, co pozwoli zaoszczędzić czas i skrócić podróż do Zakopanego o ok. 15 minut.

Pod koniec 2016 r., planowane jest też wybudowanie łącznicy w Suchej Beskidzkiej. 
W bieżącym roku prowadzone były już prace przygotowawcze do budowy
nowego, prawie 700 metrowego odcinka torów, który połączy dwie górskie linie: Skawina – Żywiec (nr 97) i Sucha Beskidzka – Chabówka (nr 98). Łącznik skróci czas przejazdu między Krakowem a Zakopanem o następne 15 minut ( wg szacunków ).

Kolejne inwestycje - dodatkowo skrócą podróż pod Giewont.

Trwają również prace w zakresie opracowania dokumentacji przedprojektowej obejmującej odcinek Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Projekt zakłada modernizację infrastruktury w celu skrócenia czasu przejazdu, poprawy bezpieczeństwa ruchu kolejowego, poprawy komfortu jazdy i dostępności transportu kolejowego.


Krócej do Zakopanego pojedziemy również po wybudowaniu trasy alternatywnej,
tj. po zrealizowaniu projektu budowy nowej linii
Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna. Szacowany czas wynosi mniej niż 2 godziny z Krakowa do Zakopanego.

Obecnie, w ramach studium wykonalności, PLK wybrała wariant inwestycyjny budowy nowej linii. Trwają prace związane z opracowaniem rezultatów w ramach analiz uszczegóławiających dla wybranego wariantu.

 

Dorota Szalacha

Zespół Prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Centrala

ul. Targowa 74

03-734 Warszawa

--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 04:12. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z koleją w relacji Kraków- Zakopane?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery