dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja o produkt turystyczny woj. lubuskiego oparty o kolej pasażerską

Szanowna Pani Marszałek,

Czy można połączyć największe perły lubuskiej turystyki koleją i uruchomić produkt turystyczny z koleją w roli głównej? Oczywiście- taka linia kolejowa już istnieje, jest nieużywana, porzucona i częściowo zarośnięta.

Zwracam się z petycją o uruchomienie produktu turystycznego opartego o sieć kolejową, wzorem woj. łódzkiego (pociągi sezonowe do Spały) czy woj. dolnośląskiego (pociągi weekendowe na niektórych liniach). W woj. lubuskim brak jest produktu turystycznego obejmującego przejazd koleją z Frankfurtu nad Odrą czy Berlina do atrakcji turystycznych regionu, mimo że np. istnieje linia kolejowa łącząca perłę Ziemi Lubuskiej- Łagów, z Berlinem.

Przeszkodą na drodze do uruchomienia takich połączeń są lokalni politycy. Ale można rozwiązać ten problem, wprowadzając weekendowe połączenie w sezonie letnim, w przykładowej relacji Berlin- Frankfurt (Oder)- Rzepin- Torzym- Toporów- Łagów Lubuski.

Połączenie to mogłoby wystartować już w przyszłym sezonie letnim, od czerwca 2017 roku. Proponuję też niewielką inwestycję- przedłużenie tej linii do Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego - do początku trasy turystycznej w Pniewie koło Kaławy. Odbudowanoby fragment zlikwidowanej i rozebranej już linii kolejowej ze Staropola w kierunku Pniewa, a następnie zbudowanoby ok. dwukilometrową odnogę - fragment nowego toru kolejowego- do samego początku trasy turystycznej w Pniewie. Propozycję załączam w formie graficznej. Brakuje około kilku km torowiska które byłoby odbudowane.

Sądzę że takie połączenie kolejowe byłoby hitem wśród niemieckich turystów i przyciągnęłoby rzesze turystów- za jednym zamachem udostępnionoby przyjezdnym dwie największe atrakcje turystyczne woj. lubuskiego: Łagów i buunkry MRU.

Apeluję o przeznaczenie ok. 5-10 milionów PLN na tą inwestycję w infrastrukturę turystyczną- czyli zainwestowanie w odbudowę kolei pasażerskiej ze Staropola w kierunku Pniewa oraz o łącznicę kolejową do wejścia do bunkrów. Sądzę że inwestycja ta ma szansę opłacić się i zwrócić w przeciągu kilku- kilkunastu lat z dochodów z turystyki.

Jest też tańsza opcja- w pobliżu istniejącej już linii znajduje się pętla boryszyńska- część bunkrów która nie jest stale udostępniona zwiedzającym w formie produktu turystycznego. Wystarczy na istniejącej już linii kolejowej zbudować przystanek w pobliżu wejścia do bunkrów i uruchomić połączenia kolejowe. Niemniej jest to możliwe że gorsze rozwiązanie- w Pniewie istnieje już cała infrastruktura turystyczna, bary, sklepy oraz kasy.

Z wyrazami szacunku,


--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 13:53. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja o produkt turystyczny woj. lubuskiego oparty o kolej pasażerską

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery