Petycja o produkt turystyczny woj. lubuskiego oparty o kolej pasażerską
Szanowna Pani Marszałek,
Czy można połączyć największe perły lubuskiej turystyki koleją i uruchomić produkt turystyczny z koleją w roli głównej? Oczywiście- taka linia kolejowa już istnieje, jest nieużywana, porzucona i częściowo zarośnięta.
Zwracam się z petycją o uruchomienie produktu turystycznego opartego o sieć kolejową, wzorem woj. łódzkiego (pociągi sezonowe do Spały) czy woj. dolnośląskiego (pociągi weekendowe na niektórych liniach). W woj. lubuskim brak jest produktu turystycznego obejmującego przejazd koleją z Frankfurtu nad Odrą czy Berlina do atrakcji turystycznych regionu, mimo że np. istnieje linia kolejowa łącząca perłę Ziemi Lubuskiej- Łagów, z Berlinem.
Przeszkodą na drodze do uruchomienia takich połączeń są lokalni politycy. Ale można rozwiązać ten problem, wprowadzając weekendowe połączenie w sezonie letnim, w przykładowej relacji Berlin- Frankfurt (Oder)- Rzepin- Torzym- Toporów- Łagów Lubuski.
Połączenie to mogłoby wystartować już w przyszłym sezonie letnim, od czerwca 2017 roku. Proponuję też niewielką inwestycję- przedłużenie tej linii do Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego - do początku trasy turystycznej w Pniewie koło Kaławy. Odbudowanoby fragment zlikwidowanej i rozebranej już linii kolejowej ze Staropola w kierunku Pniewa, a następnie zbudowanoby ok. dwukilometrową odnogę - fragment nowego toru kolejowego- do samego początku trasy turystycznej w Pniewie. Propozycję załączam w formie graficznej. Brakuje około kilku km torowiska które byłoby odbudowane.
Sądzę że takie połączenie kolejowe byłoby hitem wśród niemieckich turystów i przyciągnęłoby rzesze turystów- za jednym zamachem udostępnionoby przyjezdnym dwie największe atrakcje turystyczne woj. lubuskiego: Łagów i buunkry MRU.
Apeluję o przeznaczenie ok. 5-10 milionów PLN na tą inwestycję w infrastrukturę turystyczną- czyli zainwestowanie w odbudowę kolei pasażerskiej ze Staropola w kierunku Pniewa oraz o łącznicę kolejową do wejścia do bunkrów. Sądzę że inwestycja ta ma szansę opłacić się i zwrócić w przeciągu kilku- kilkunastu lat z dochodów z turystyki.
Jest też tańsza opcja- w pobliżu istniejącej już linii znajduje się pętla boryszyńska- część bunkrów która nie jest stale udostępniona zwiedzającym w formie produktu turystycznego. Wystarczy na istniejącej już linii kolejowej zbudować przystanek w pobliżu wejścia do bunkrów i uruchomić połączenia kolejowe. Niemniej jest to możliwe że gorsze rozwiązanie- w Pniewie istnieje już cała infrastruktura turystyczna, bary, sklepy oraz kasy.
Z wyrazami szacunku,
--
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 13:53.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0