dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Ministerstwo odpowiada: Dofinansowujemy połączenia międzynarodowe koleją

DO MIB

Pytania prasowe

Czy nie mają Państwo wrażenia że polska kolej jest zaporą dla cudzoziemców chcących tranzytem przejechać przez Polskę? Że panuje w Polsce mania kolei zorientowanej na rynek wewnętrzny, nie zaś na tranzyt dla pasażerów chcących po prostu szybko i tanio przejechać przez Polskę?

Polska dla wielu pasażerów jest przecież tylko krajem tranzytowym. Tymczasem po prostu brakuje połączeń kolejowych. Czy MIB zamierza to zmienić?

Brakuje znanych z innych krajów połączeń przekraczających cały kraj, od granicy do granicy. Szczególną bolączką jest przekroczenie granicy koleją. Nie było tak przed II wojną światową. W wielu krajach normą są pociągi pozwalające szybko przejechać przez dany kraj tranzytowy. Polska kolej skazuje cudzoziemców w ruchu tranzytowym na serię trudnych przesiadek.

Podróżowałem koleją po wielu krajach i przejazd koleją przez Polskę dla cudzoziemca jest trudny, i wymaga nierzadko wielu przesiadek. Dodatkowo polska kolej jest droga, i od wielu cudzoziemców słyszałem że po Polsce taniej jest podróżować transportem drogowym.

Dlaczego PKP Intercity nie obsługuje pociągów dalekobieżnych lub przynajmniej grup wagonów na trasach międzynarodowych przecinających całą Polskę? Podam przykłady takich tras:

Brest na Białorusi- Warszawa- Poznań- Berlin.

(Szeginie na Ukr.)- Medyka - Rzeszów - Kraków- Częstochowa Str.- Poznań- Berlin

Grodno na Białorusi- Białystok- Warszawa- Poznań- Berlin

Grodno na Białorusi- Białystok- Warszawa- Katowice- Bohumin

Brest na Białorusi- Warszawa- Częstochowa Str.- Wrocław- Goerlitz

(Szeginie na Ukr.)- Medyka - Rzeszów - Kraków- Częstochowa Str.- Wrocław- Gorelitz

(Kaliningrad linią normalnotorową)- Malbork- Tczew (ominięcie łącznicą)- Bydgoszcz- Poznań - Berlin

(Kaliningrad linią normalnotorową)- Malbork- Tczew (ominięcie łącznicą)- Bydgoszcz- Katowice- Bohumin

(Kaliningrad linią normalnotorową)- Malbork- Warszawa- Kraków- Rzeszów- Medyka - (Szeginie na Ukr.)

(Kowel linią normalnotorową lub Jahodin)- Dorohusk- Lublin- Warszawa- Poznań- Berlin

(Kowel linią normalnotorową lub Jahodin)- Dorohusk- Lublin- Radom- CMK- Katowice- Bohumin

Kowno (Kaunas)- Suwałki- Białystok- Warszawa- Katowice- Bohumin

Kowno (Kaunas)- Suwałki- Białystok- Warszawa- Poznań- Berlin

Kowno (Kaunas)- Suwałki- Białystok- Warszawa- CMK- Częstochowa Str.- Wrocław- Goerlitz

Czy są możliwe jakieś zmiany w polityce układania tras pociągów przez PKP Intercity? Dlaczego skazuje się cudzoziemców na liczne przesiadki? Dlaczego bezpośrednie połączenia przez Polskę od granicy do granicy obsługują tylko koleje RŻD?

-- 
Odpowiedzi:

Połączenia międzynarodowe są uruchamiane na postawie porozumień zawieranych między narodowymi przewoźnikami kolejowymi. Wdrożenie każdej nowej usługi wymaga wspólnej decyzji wszystkich zaangażowanych przewoźników zagranicznych.

 

Minister Infrastruktury i Budownictwa może zamawiać i dofinansowywać na odcinku krajowym świadczenie określonych usług, jeżeli funkcjonowanie danego połączenia jest istotne z punktu widzenia polityki transportowej państwa.

 

MIB dofinansowuje obecnie  przewozy w relacjach: Polska – Białoruś/Rosja, Polska – Ukraina i Polska – Czechy/Austria/Słowacja/Węgry.

 

W przypadku pozostałych przewozów (komercyjnych: Polska-Niemcy i tranzytowych), przewoźnik w porozumieniu z partnerem zagranicznym określa liczbę pociągów międzynarodowych i ich relacje wyłącznie na podstawie rachunku ekonomicznego.

  

Elżbieta Kisil

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 03:56. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Ministerstwo odpowiada: Dofinansowujemy połączenia międzynarodowe koleją

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery