dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pociągi osobowe na Magistrali Węglowej- propozycje internautów

"Kilka lat temu, gdy pierwszy raz zrealizowano pomysł wycięcia wszystkich składów pasażerskich na węglówce (wówczas na odcinku z Herb do Karsznic), dało się te połączenia odratować. Klimat ku temu był sprzyjający z kilku powodów. Po pierwsze, był opracowany rozkład jazdy tych pociągów, to znaczy, że widniały one w rozkładzie, ale nie były uruchamiane z powodu braku finansowania. Po drugie, w akcję włączyły się media, różne. Od radia i telewizji po gazety i internet. Po trzecie, przedmiotowa sprawa zyskała poparcie świata polityki; i jest to sprawa kluczowa. Wówczas to przecież Parlament RP zwiększył dofinansowanie dla Przewozów Regionalnych i pociągi mogły być uruchomione.

Żeby nie przedłużać tematu; pamiętajcie, kto przez dwie kadencje tworzy rząd, i kto od lat sprawuje władze w Sejmikach: śląskim, łódzkim, kujawsko-pomorskim. Jest to ekipa, która zamiast stawiać na rodzime firmy (PESA, NEWAG) robi jakąś hucpę z Pendolino, które tak naprawdę jest - choćby ze względu na parametry linii po których jeździ - potrzebne jak drzwi w lesie. Sumując, wiem jak to wygląda w praktyce. Po pierwsze - spychologia, po drugie niedasizm. Wszelkie wnioski i pisma ws. uruchomienia pociągów na przedmiotowej linii - a sam ich trochę napisałem - trafiają ad acta lub z adnotacją: brak środków.

Także 5-6 par pociągów z Karsznic (osobówek, lub wg nowomowy "Regio") do Inowrocławia czy Tarnowskich Gór pozostanie jedynie radosnym wspomnieniem w naszej pamięci. No chyba, że... "

Rozkład jazdy proponowany przez internautę:

--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:57. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pociągi osobowe na Magistrali Węglowej- propozycje internautów

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery