dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z Krakowską Koleją Miejską- odpowiadają władze miasta Kraków

Odpowiedź na pytania postawione przez p. Adama Fularza.

Organizatorem przewozów pasażerskich w transporcie kolejowym na terenie województwa małopolskiego (w tym Miasta Kraków), z uwagi na ich zasięg terytorialny jest Województwo Małopolskie (podstawa prawna -  art. 7  ust. 1 pkt 5 lit a. ustawy z dnia   z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U. 2011 Nr 5, poz. 13).


Miasto Kraków mogłoby organizować przewozy w granicach miasta lub, w porozumieniu z gminami ościennymi, w obszarze aglomeracji.  Jednakże biorąc pod uwagę zaangażowanie Województwa Małopolskiego w organizację przewozów o charakterze regionalnym oraz prowadzone intensywne działania związane z uruchomieniem systemu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej obejmującej zasięgiem miasto Kraków i znaczną część województwa, podejmowanie podobnych działań przez Miasto nie byłoby uzasadnione zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i ekonomicznym.  Sieć kolejowa na terenie Krakowa nie jest na tyle bogata, aby opierać na niej pasażerskie przewozy wewnątrzmiejskie. Znacznie skuteczniejsza jest w tym wypadku  sieć miejskiej komunikacji autobusowej i tramwajowej, z uwagi na gęstość i wysokie częstotliwości kursowania taboru. Połączenia kolejowe natomiast odgrywają i będą odgrywać coraz większą rolę w przewozach aglomeracyjnych, tj. w dowozach z obszarów gmin do Krakowa oraz obsłudze peryferyjnych dzielnic miasta.

Trudno się obecnie odnosić do stanu kolei z okresu międzywojennego. Obecnie nie istnieje pojęcie kolei miejskiej w Krakowie w rozumieniu infrastruktury kolejowej, jak i organizacji  przewozów (z powodów przedstawionych wyżej). Istniejąca infrastruktura torowa to linie o znaczeniu państwowym zarządzane przez PKP PLK S.A. lub linie (bocznice) zakładowe. Niektóre, jak linia bocznicowa do elektrociepłowni „Kraków" i zakładów tytoniowych ma bardzo skomplikowany stan własnościowy. Gmina Miejska Kraków nie ma tytułu prawnego do inwestowania w linie kolejowe stanowiące własność prywatną.

Miasto współpracuje zarówno z Województwem Małopolskim, jak i z PKP PLK S.A. (zarządcą infrastruktury kolejowej) współfinansując lub samodzielnie finansując, w miarę możliwości finansowych, opracowanie dokumentacji projektowej oraz budowę niektórych elementów infrastruktury kolejowej, niezbędnej dla prawidłowego funkcjonowania SKA (w szczególności przystanków osobowych).








Informacje uzupełniające dot. podstaw prawnych:


Ustawa z dnia   z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U. 2011 Nr 5, poz. 13)

Art. 4 ust 1 pkt 25.

25) wojewódzkie przewozy pasażerskie - przewóz osób w ramach publicznego transportu zbiorowego wykonywany w granicach administracyjnych co najmniej dwóch powiatów i niewykraczający poza granice jednego województwa, a w przypadku linii komunikacyjnych w transporcie kolejowym także przewóz do najbliższej stacji w województwie sąsiednim, umożliwiający przesiadki w celu odbycia dalszej podróży lub techniczne odwrócenie biegu pociągu, oraz przewóz powrotny; inne niż przewozy gminne, powiatowe i międzywojewódzkie;


Art. 7  ust. 1 pkt 5 lit a.

1. Organizatorem publicznego transportu zbiorowego, zwanym dalej „organizatorem",

(…)

5) województwo:

a) na linii komunikacyjnej albo sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich oraz w transporcie morskim,

b) właściwe ze względu na najdłuższy odcinek planowanego przebiegu linii komunikacyjnej, w uzgodnieniu z województwami właściwymi ze względu na przebieg tej linii komunikacyjnej albo sieci komunikacyjnej - na linii komunikacyjnej albo sieci komunikacyjnej w międzywojewódzkich przewozach pasażerskich,

c) któremu powierzono zadanie organizacji publicznego transportu zbiorowego na mocy porozumienia między województwami właściwymi ze względu na planowany przebieg linii komunikacyjnej albo sieci komunikacyjnej - na linii komunikacyjnej albo sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich, na obszarze województw, które zawarły porozumienie;





--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 04:56. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z Krakowską Koleją Miejską- odpowiadają władze miasta Kraków

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery