dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MIB dementuje jakoby demontowano torowiska kolejowe

Zadaliśmy MIB pytania do tekstu 
- ile km linii kolejowych zlikwidowano w Polsce od 1989 roku? Było ich ongiś 26 tys. km, obecnie czynnych linii z ruchem pasażerskim jest 16,2 tys. km.
- Dlaczego MIB wyrażało zgodę na likwidację linii kolejowych? Przecież w czasach kryzysu zapotrzebowanie na infrastrukture spada.
- czy planuje się odbudowę linii kolejowych wg wiedzy MIB? Jeśli tak to jakich (proszę wymienić)

Z informacji PKP PLK wynika, że w okresie jej funkcjonowania (od 2001 roku) zlikwidowano łącznie ok. 2,6 tys. km linii kolejowych. Na koniec 2015 r. długość linii eksploatowanych przez PKP PLK wynosiła 18,5 tys. km.

Resort infrastruktury i budownictwa podjął działania polegające m.in. na wstrzymaniu likwidacji linii kolejowych. Od listopada 2015 r. nie została zlikwidowana w Polsce żadna linia kolejowa bądź jej odcinek.

Odbudowa linii kolejowych, wszędzie tam gdzie jest to uzasadnione, powinna się odbywać po dokonaniu oceny indywidualnej, w miarę możliwości finansowych.

 

 

Elżbieta Kisil

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

 

Jak donosi Paweł Fromont, trwa demontaż torów nieczynnej linii kolejowej 384 (Zielona Góra-) Sulechów-Świebodzin (proponowana łącznica do linii na Gorzów- na rysunku tytułowym), otwartej w 1919 roku.

Foto de Paweł Fromont.
--
zdjęcia: p. Fromont
--
Czy Polska bezsensownie likwiduje infrastrukturę?
 
W okresie nadal trwającego kryzysu branży kolejowej Polska zlikwidowała około połowy sieci pasażerskiego transportu zbiorowego kolejowego.
 
Kryzys kolei w Polsce miał charakter stopniowego spadku znaczenia kolei w przewozach pasażerskich. Z miliarda pasażerów w latach 80-tych pozostało mniej niż 1/3.  
 
W głębokim kryzysie
Polska kolej, wbrew rozmaitym doniesieniom mediów tabloidowych, nadal znajduje się w bardzo głębokim krzysyie. W niektórych regionach z ongiś gęstej sieci kolejowej pozostało po kilka wyrwanych z kontekstu linii, nie tworzących żadnej struktury ani spójnej siatki. Sama likwidacja sieci kolejowej miała charakter przypadkowy, i zależała w głównej mierze od aktywności złodziei. Rozkradzione linie PKP często później definitywnie likwidowały.
 
W Polsce sieć kolejowa padła przede wszystkim łupem złodziei w dobie największego apogeum kryzysu, zaś taktyka PKP do likwidacji sieci kolejowej tylko pogłębiła ten problem.
 
Zlikwidowano bądź trwale zużyto ok. 10 tys. kilometrów linii kolejowych, czyli połowę sieci kolejowej. Jest to największy wskaźnik w Europie. Nawet w Wielkiej Brytanii Lord Beeching nie przeprowadził cięć w tej skali co w Polsce.
 
Minimalne koszty odbudowy- w dużej mierze nie tyle zlikwidowanej, co rozkradzionej sieci kolejowej- wynoszą ok. 70 - 100 miliardów złotych. Najtrudniejsze do odbudowy są odcinki w centrach miast, które nierzadko zlikwidowano całkowicie. W Zielonej Górze koszt odbudowy kolei miejskiej (kolei szprotawskiej) tylko na odcinku centrum miasta (CH Focus Park) - dworzec kolejowy to ok. 500 mln PLN. 

--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 14:24. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MIB dementuje jakoby demontowano torowiska kolejowe

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery