dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Samorządy mogą też inwestować w linie kolejowe nieujęte w Krajowym Programie Kolejowym

Pytania:
- czy Krajowy Program Kolejowy nie zamrozi innych inwestycji w Polsce? Obawiamy się że centralizacja nie jest niczym dobrym. Czy lokalne samorządy będą mogły ożywiać linie kolejowe i finansować inwestycje nie ujęte w KPK?
Przypominam że KPK tworzyła spółka PLK, o ile się nie mylę, i samorządy nie miały wielkiego wpływu na ten program inwestycji.

Odpowiedź MIB:

znacząca część Krajowego Programu Kolejowego dotyczy projektów realizowanych w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych. Dysponentami środków w ramach RPO są marszałkowie województw. Oznacza to, że udział samorządów w przygotowaniu KPK był kluczowy, a załącznik nr 3 w pełni odzwierciedla zamiary władz samorządowych w ramach RPO, biorąc jednocześnie pod uwagę zdolność do realizacji projektów PKP PLK SA.

 

Zgodnie z przepisami, w KPK ujęte są projekty realizowane przy udziale środków będących w dyspozycji ministra właściwego ds. transportu. Oznacza to, że realizacja projektów ze środków samorządów lokalnych może być prowadzona pomimo nieujęcia poszczególnych projektów w KPK.

 

 

Elżbieta Kisil

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa


--

Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 06:34. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Samorządy mogą też inwestować w linie kolejowe nieujęte w Krajowym Programie Kolejowym

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery