dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z koleją miejską S-Bahn w Krakowie

- sprawę przedwojennej kolei miejskiej typu S-Bahn w Krakowie opisywaliśmy, w archiwach są zachowane oryginalne nagrania.

Ujęcia wideo są zachowane:

http://www.ushmm.org/online/film/display/detail.php?file_num=4330

- jak odnoszą się Państwo do setek propozycji ponownego uruchomienia kolei miejskiej w Krakowie? Propozycję sprzed kilkunastu lat załączam powyżej.

Panie Redaktorze, celem PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. jest rozwijanie sieci kolejowych ( a nie likwidacja ), o czym świadczy ogrom inwestycji realizowanych w całej Polsce.

PLK kontynuuje Krajowy Program Kolejowy - największy program inwestycyjny w swojej historii. Do 2023 r. przeznaczymy na modernizację infrastruktury kolejowej ponad 67 mld zł, gwarantując dynamiczny rozwój i konkurencyjność transportu kolejowego. Krajowy Program Kolejowy zapewnia finansowanie i sprawne prowadzenie projektów, przy znacznym wsparciu środkami Unii Europejskiej. Wśród efektów jego realizacji będzie zdecydowana poprawa jakości w przewozach pasażerskich, poprawa przepustowości w obrębie aglomeracji i w dojazdach do nich, łatwiejsza wymiana gospodarcza i poprawa warunków dla transportu towarowego. Efektywność transportu kolejowego jako konkurencyjnego i ekologicznego względem transportu drogowego ulegnie zwiększeniu.

W Małopolsce szansę realizacji, w oparciu o istniejącą infrastrukturę kolejową ma Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA). Wiodącą rolę przy budowie systemu SKA pełni Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, który w roku 2007 zlecił wykonanie wstępnego studium wykonalności. Studium to zostało zaktualizowane pod koniec 2011 r. Zgodnie z założeniami, Szybka Kolej Aglomeracyjna ma służyć poprawie komunikacji podmiejskiej i regionalnej. Musi więc stanowić system, który obejmie skomunikowanie i podział ról dla pojazdów kolejowych, autobusów, tramwajów, busów.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest jednym z podmiotów uczestniczących w tym przedsięwzięciu i jej rolą jest udostępnianie infrastruktury, która aktualnie na szeroką skalę jest modernizowana, bądź rewitalizowana.

Zgodnie z założeniami studium wykonalności, pierwsza linia SKA ma być na trasie Balice – Kraków Główny – Wieliczka. PLK zrealizowała w 2012 r. modernizację  linii kolejowej z Krakowa do Wieliczki ( za ok. 46 mln zł ), a we wrześniu bieżącego roku oddała do użytkowania zmodernizowane ( za ponad 230 mln zł ) połączenie z Krakowa Głównego do lotniska w Balicach.

Szybka Kolej Aglomeracyjna budowana będzie również w oparciu o inne linie, które aktualnie PLK modernizuje, bądź rewitalizuje. Więcej informacji w załączonym materiale.

 

 

Dorota Szalacha

Zespół Prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Centrala                                                                                       

ul. Targowa 74

03-734 Warszawa

--

--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 04:40. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z koleją miejską S-Bahn w Krakowie

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery