Pytania prasowe do PKP PLK- dworzec Łódź Karolew
Do PKP PLK
- czy są szansę na naprawę i oczyszczenie krawędzi peronowych dworca Łódź Karolew?
Warto byłoby zadbać o ożywienie kolejnego łódzkiego dworca kolei obwodowej- Łódź Karolew. Przez lata w miejscu, gdzie obecnie znajduje się dworzec towarowy, miała swoją siedzibę stacja kolejowa Łódź Karolew, której likwidacja nastąpiła na początku lat 70. XX wieku. W 2005 roku stacja kolejowa zmieniła się w handlową. Dziś- jest to dworzec kolejowy, czołowy, w dodatku- porzucony. Co z nim zrobić?
Łódź ma wiele zapomnianych dworców, także porzucone dworce czołowe, ma też wiele nieczynnych przystanków kolejowych- nawet na otaczającej miasto "Kolei Obwodowej". Warto je przypomnieć, nim zostaną zapomniane. Część z nich nadaje się do obsługi tylko w godzinach szczytu. Być może wiele z nich można po prostu- odczyścić, naprawić?
wg openstreetmap
Dworce czołowe
Przez lata w miejscu, gdzie obecnie znajduje się dworzec towarowy, znajduje się najprawdziwszy porzucony łódzki dworzec czołowy. Tu miała swoją siedzibę stacja kolejowa Łódź Karolew, której likwidacja nastąpiła na początku lat 70. XX wieku. W 2005 roku stacja kolejowa zmieniła się w handlową. W 2006 roku zmieniono status stacji na rozjazd kolejowy.
Dziś mogłoby to być tak potrzebne zaplecze techniczne sieci szybkiej kolei miejskiej. Obecnie jedyną pozostałością po dworcu są praktycznie doszczętnie zniszczone perony biegnące wzdłuż wciąż zdatnych do użytku torów, tabliczka "peron 2" wisząca na wschodniej ścianie budynku oraz zdewastowane wskaźniki W4 w postaci latarni przy torach. Dawny budynek dworcowy zaadaptowano do celów mieszkalnych, obecnie jest on całkiem porzucony i zdewastowany. Na dworcu znajdowała się również waga wagonowa.
Być może krawędzie peronowe można jeszcze tanim kosztem naprawić, a stację- przywrócić jako dworzec czołowy kolei pasażerskiej, połączony z dworcem Łódź- Kaliska, leżącym nieopodal.Wówczas część pociągów mogłaby kończyć tutaj bieg.
--
- czy jest szansa uczynienia z tego dworca stacji końcowej dla niektórych składów pasażerskich? Odciążyłoby to jednotorową łącznicę do stacji Łódź Kaliska i dodałoby dodatkową przepustowość - po prostu ten dworzec byłby stacją końcową dla wielu składów pasażerskich, których mogłoby wówczas kursować znacznie więcej linią kolei obwodowej.
- załączam artykuł z prasy
Co z dworcem kolei obwodowej Karolew?
Warto byłoby zadbać o ożywienie kolejnego łódzkiego dworca kolei obwodowej- Łódź Karolew. Przez lata w miejscu, gdzie obecnie znajduje się dworzec towarowy, miała swoją siedzibę stacja kolejowa Łódź Karolew, której likwidacja nastąpiła na początku lat 70. XX wieku. W 2005 roku stacja kolejowa zmieniła się w handlową. Dziś- jest to dworzec kolejowy, czołowy, w dodatku- porzucony. Co z nim zrobić?
Łódź ma wiele zapomnianych dworców, także porzucone dworce czołowe, ma też wiele nieczynnych przystanków kolejowych- nawet na otaczającej miasto "Kolei Obwodowej". Warto je przypomnieć, nim zostaną zapomniane. Część z nich nadaje się do obsługi tylko w godzinach szczytu. Być może wiele z nich można po prostu- odczyścić, naprawić?
wg openstreetmap
Dworce czołowe
Przez lata w miejscu, gdzie obecnie znajduje się dworzec towarowy, znajduje się najprawdziwszy porzucony łódzki dworzec czołowy. Tu miała swoją siedzibę stacja kolejowa Łódź Karolew, której likwidacja nastąpiła na początku lat 70. XX wieku. W 2005 roku stacja kolejowa zmieniła się w handlową. W 2006 roku zmieniono status stacji na rozjazd kolejowy.
Dziś mogłoby to być tak potrzebne zaplecze techniczne sieci szybkiej kolei miejskiej. Obecnie jedyną pozostałością po dworcu są praktycznie doszczętnie zniszczone perony biegnące wzdłuż wciąż zdatnych do użytku torów, tabliczka "peron 2" wisząca na wschodniej ścianie budynku oraz zdewastowane wskaźniki W4 w postaci latarni przy torach. Dawny budynek dworcowy zaadaptowano do celów mieszkalnych, obecnie jest on całkiem porzucony i zdewastowany. Na dworcu znajdowała się również waga wagonowa.
Być może krawędzie peronowe można jeszcze tanim kosztem naprawić, a stację- przywrócić jako dworzec czołowy kolei pasażerskiej, połączony z dworcem Łódź- Kaliska, leżącym nieopodal.Wówczas część pociągów mogłaby kończyć tutaj bieg.
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
--
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 03:52.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0