dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Korespondencja w sprawie Krakowskiej Kolei Miejskiej

Opisujemy likwidację sieci kolejowej m. Krakowa, w kontekście rocznicy uruchomienia przed II wojną sieci kolei miejskiej i podmiejskiej wokół Krakowa.

Dlaczego- polityką władz miasta jest likwidacja sieci kolejowej? Na załączonej mapie na czerwono zaznaczono zerwane lub nieczynne torowiska kolei miejskiej Krakowa.



Natomiast pozwolę sobie zaznaczyć, że to pan mija się z prawdą (nie przytoczę użytego przez pana określenia, żeby nie zniżać się do pana poziomu) pisząc, że władze Krakowa są przeciwko tego rodzaju środkowi transportu. Przypominam raz jeszcze: w woj. Małopolskim jest Szybka Kolej Aglomeracyjna, nie ma czegoś co pan nazywa Szybką Koleją Miejską. Szybka Kolej Aglomeracyjna jest zapisana w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego w Krakowie.  Rolą Miasta Krakowa określoną w projekcie SKA jest m.in. budowa kilku przystanków na terenie miasta, z czego miasto sukcesywnie się wywiązuje.

 

 

 To jakaś pomyłka. Piszemy i pytamy, dlaczego miasto- nie interesując się likwidowanymi torowiskami, doprowadziło do ich całkowitej likwidacji.

Torowiska na których są zamawiane usługi przewozowe, nie są likwidowane- podam przykład 5 miast w Polsce, w których takie usługi pozwoliły wprowadzić połączenia miejskie o jakości metra. Czy miasto Kraków zamawiało usługi przewozowe na sieci kolejowej? Inne miasta organizują te przewozy samodzielnie, że podam Warszawę jako przykład.

Straty z tego powodu Państwa polityki szacuję na ok. 6 do 8 miliardów PLN, licząc po koszcie zlikwidowanych torowisk.

Dlaczego nie odpowiadali Państwo na korespondencję? Od dwóch dekad opisujemy ten temat. Opisywałem linię Kraków Główny- Kraków Nowa Huta już kilkanaście lat temu. Została zlikwidowana.

___________________

 

Jan Machowski

Kierownik Referatu ds. Informacji Medialnej

Biuro Prasowe

--

W nawiązaniu do Pana pytań informuję, że należy je kierować do PKP. W kompetencjach samorządu lokalnego miasta Krakowa nie leżą kwestie związane z likwidacją czy budową linii kolejowych.

Informuję jednocześnie, że Miasto Kraków jest zaangażowane w projekt Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, za który merytorycznie odpowiada Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.

 

Pozdrawiam,

 

___________________

 

Jan Machowski

Kierownik Biura Prasowego

Wydział Informacji, Turystyki i Promocji Miasta

--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 05:03. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Korespondencja w sprawie Krakowskiej Kolei Miejskiej

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery