Korespondencja w sprawie Krakowskiej Kolei Miejskiej
Opisujemy likwidację sieci kolejowej m. Krakowa, w kontekście rocznicy uruchomienia przed II wojną sieci kolei miejskiej i podmiejskiej wokół Krakowa.
Dlaczego- polityką władz miasta jest likwidacja sieci kolejowej? Na załączonej mapie na czerwono zaznaczono zerwane lub nieczynne torowiska kolei miejskiej Krakowa.
Natomiast pozwolę sobie zaznaczyć, że to pan mija się z prawdą (nie przytoczę użytego przez pana określenia, żeby nie zniżać się do pana poziomu) pisząc, że władze Krakowa są przeciwko tego rodzaju środkowi transportu. Przypominam raz jeszcze: w woj. Małopolskim jest Szybka Kolej Aglomeracyjna, nie ma czegoś co pan nazywa Szybką Koleją Miejską. Szybka Kolej Aglomeracyjna jest zapisana w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego w Krakowie. Rolą Miasta Krakowa określoną w projekcie SKA jest m.in. budowa kilku przystanków na terenie miasta, z czego miasto sukcesywnie się wywiązuje.
To jakaś pomyłka. Piszemy i pytamy, dlaczego miasto- nie interesując się likwidowanymi torowiskami, doprowadziło do ich całkowitej likwidacji.
Torowiska na których są zamawiane usługi przewozowe, nie są likwidowane- podam przykład 5 miast w Polsce, w których takie usługi pozwoliły wprowadzić połączenia miejskie o jakości metra. Czy miasto Kraków zamawiało usługi przewozowe na sieci kolejowej? Inne miasta organizują te przewozy samodzielnie, że podam Warszawę jako przykład.
Straty z tego powodu Państwa polityki szacuję na ok. 6 do 8 miliardów PLN, licząc po koszcie zlikwidowanych torowisk.
Dlaczego nie odpowiadali Państwo na korespondencję? Od dwóch dekad opisujemy ten temat. Opisywałem linię Kraków Główny- Kraków Nowa Huta już kilkanaście lat temu. Została zlikwidowana.
___________________
Jan Machowski
Kierownik Referatu ds. Informacji Medialnej
Biuro Prasowe
--
W nawiązaniu do Pana pytań informuję, że należy je kierować do PKP. W kompetencjach samorządu lokalnego miasta Krakowa nie leżą kwestie związane z likwidacją czy budową linii kolejowych.
Informuję jednocześnie, że Miasto Kraków jest zaangażowane w projekt Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, za który merytorycznie odpowiada Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.
Pozdrawiam,
___________________
Jan Machowski
Kierownik Biura Prasowego
Wydział Informacji, Turystyki i Promocji Miasta
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.