dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z koleją miejską Gliwice?

- co PLK sądzi o pomyśle kolei miejskiej Gliwice? Czy PLK zdecydowałaby się na odbudowę torowiska Pyskowice- Pyskowice Miasto które ostało pochopnie zlikwidowane?


 z prasy:

MAS dla mas

Najbardziej zaawansowana jest koncepcja autobusu szynowego. To miejski projekt, który doczekał się studium wykonalności. 

– Dalsze prace wstrzymano do czasu zagwarantowania środków na realizację. Na tym etapie każdy kolejny krok, w związku z inwestycją wartą około 200 mln zł, na przykład wykonanie dokumentacji projektowej, to wydatek idący w miliony. Ryzyko jest zbyt duże – wyjaśnia Anna Włodarczak, zastępca naczelnika Biura Rozwoju Miasta UM w Gliwicach.

 

O co chodzi w MAS? Szynobus to takie metro na powierzchni, czyli pociągi jeżdżące co 30 minut w porach pracowniczego szczytu (od 6.00 do 9.00 i między 14.00 a 18.00). Normalnie w dni robocze oraz święta kursowałby w godzinnych odstępach, a w nocy (od 23.00 do 5.00) stosownie do potrzeb. Dodatkowym atutem byłoby zintegrowanie przewozów z komunikacją autobusową, samochodową indywidualną oraz rowerową.

 

Linia MAS w założeniu rozpoczyna bieg w Sośnicy, a kończy w Pyskowicach. To odcinek o długości ponad 16 km, który obecnie posiada tylko cztery stacje: na dworcu głównym w Gliwicach, w Łabędach, Kuźnicy i Pyskowicach. Uruchomienie nowego połączenia wymagałoby zagęszczenia przystanków o lokalizacje: Gliwice Bema, Zabrska, Śliwki, Kopernika i Czechowice. 

wg Nowiny Gliwickie 


Odpowiedzi

W odpowiedzi na e-mail, uprzejmie informuję, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie rozpatrują możliwości odbudowy linii kolejowej na odcinku Pyskowice – Pyskowice Miasto. Linia ta uległa likwidacji z powodu braku zainteresowania lokalnych samorządów oraz braku podróżnych na tym odcinku i wycofania oferty przewozowej przez Przewoźnika. Linia ta została przekazana przez PKP PLK S.A. do PKP S.A.

W celu realizacji pomysłu kolei miejskiej w Gliwicach, Urząd Miasta  Gliwice w latach 2012 – 2014 prowadził z PKP PLK S.A. konsultacje na temat możliwości wdrożenia tego pomysłu do realizacji. PKP PLK S.A. przychyliła się do tej koncepcji i zobowiązała się do udostępnienia istniejącej infrastruktury kolejowej na odcinku Gliwice Sośnica – Pyskowice. Do sfinalizowania tego projektu niezbędne jest porozumienie miedzy Urzędem Miasta w Gliwicach i PKP PLK S.A. określające wzajemne zobowiązania obu stron w celu realizacji tej koncepcji.

 

Jacek Karniewski

Zespół Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Biuro Komunikacji i Promocji            

Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

ul. Targowa 74                        Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 04:39. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z koleją miejską Gliwice?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery