dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Łagodzenie zakrętów torowisk kolejowych- co o tym sądzi ministerstwo MIB?

do MIB

- czy MIB potwierdza że PKP PLK nie stosuje łagodzenia zakrętów kolejowych podczas modernizacji linii kolejowych?
- jakie są powody odstąpienia od procesu zwiększania promieni łuków tras kolejowych?
- dlaczego podczas modernizacji trasy kolejowej Warszawa- Łódź nie zwiększono promieni łuków? Pozostały promienie łuków o promieniu 50 sążni, które zaprojektowano około 180 lat temu- z jakiego powodu? Czy MIB uważa że profil łuku 50 sążni stosowany 180 lat temu na kolejach konnych jest nadal aktualny dla celów współczesnej kolei pasażerskiej?


Czy to nie jest dla MIB absurdalne, że utrzymuje się rozwiązania projektowe z okresu gdy linia ta była linią kolei konnej? Wydawnictwo posiada w archiwum dokładne dane techniczne budowanej wówczas kolei konnej i archaiczne rozwiązania na tej trasie pozostały po dziś dzień. 

Czy aby PKP PLK na pewno jest kompetentną organizacją? Patrząc na to co dzieje się w innych krajach, uważam że PKP PLK po prostu drastycznie marnotrawi środki finansowe przeznaczane na modernizację linii kolei, które w przypadku połączenia Łódź- Warszawa po prostu było wymianą torowiska - bez zmiany geometrii i profili łuków kolei konnej projektowanej przed blisko 180 laty.

- prosimy o dokładną odpowiedź techniczną, a nie ogólnikowe stwierdzenia jakie przesyłają Państwo w udzielanych odpowiedziach. Przypomnę że w wielu krajach wdrożono ogromne programy łagodzenia profili łuków za zakrętach torów kolejowych.

Załączono: korespondencja w sprawie

--
Prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. działania inwestycyjne na liniach kolejowych poprzedzone są szczegółowymi analizami w ramach studiów wykonalności. Rozważane są wówczas różne warianty inwestycyjne, w tym także warianty polegające na zmianie promieni łuków. Działania takie są podejmowane w przypadku linii, na których w ramach prac inwestycyjnych planuje się podwyższenie prędkości, lecz w istniejącym przebiegu linii jest to niemożliwe. Oprócz skrócenia czasu przejazdu, zmiana promieni łuków wpływa na podwyższenie komfortu i płynności jazdy pociągów. Dotychczas praktykę tę zastosowano m.in. na linii kolejowej E65, na odcinku Warszawa – Gdynia. Nieznaczne zmiany przebiegu linii na wybranych odcinkach umożliwiły podniesienie prędkości do 160 km/h na dłuższych odcinkach. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują w przyszłości stosowanie podobnych rozwiązań na liniach kolejowych o trudnej geometrii, planowanych do modernizacji. Realizacje w tym zakresie są uzależnione od szczegółowych analiz, uwarunkowań lokalnych i możliwości finansowych.

 

 

Z poważaniem,

 

Zespół prasowy PLK

 

--

- czy PKP PLK ma jakieś plany zmiany profili łuków- łagodzenia zakrętów- na zarządzanej przez siebie sieci kolejowej? Mieszkałem kilka lat we Frankfurcie nad Odrą. Około 2-3 lat temu zniwelowano wielką górę na trasie kolejowej Berlin- Frankfurt (Oder) by zwiększyć profil łuku i zwiększyć prędkość pociągów.

Czy PKP PLK na jakichś trasach kolejowych w Polsce prowadziło podobne przebudowy? W wielu krajach umożliwiło to podwyższenie prędkości do 160 lub 200 km/h

Pozdrawiam



Pełnienie nadzoru nad jakością wykonywanych robót należy do zadań zespołu sprawującego funkcję inżyniera kontraktu. Wchodzący w skład zespołu inspektorzy nadzoru swoją wiedzą i doświadczeniem powinni zapewniać, że realizacja robót budowlanych jest zgodna z zatwierdzonym projektem. Korzystanie przez PKP PLK SA z inżyniera kontraktu w ramach projektów inwestycyjnych, a w szczególności realizowanych z wykorzystaniem dofinansowania ze środków UE, jest powszechnie przyjętym trybem postępowania.

 

Z pozdrowieniami,

 

Zespół prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Tel. 22 630 11 22


Czyli - wg MIB - brak łagodzenia łuków i pozostawienie na linii magistralnej Łódź-Warszawa archaicznych profili zakrętów z czasów kolei konnych- łuków o promieniu 50 sążni jest winą architektów i planistów, a nie- polityki MIB?


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 11:35. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Łagodzenie zakrętów torowisk kolejowych- co o tym sądzi ministerstwo MIB?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery