dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytania w sprawie przystanku kolejowego przy porcie lotniczym Radom

Jaki jest stan peronu kolejowego przy lotnisku Radom- Sadków?
Jest on opisany w tym artykule, który załączam poniżej, Peron miał powstać w 2007 roku. Proszę o jakiś krótki opis, co z tej inwestycji pozostało do chwili obecnej,

W wielu miastach skutecznie przekonywaliśmy do uruchomienia połączeń kolejowych na lotniska. W Radomiu nawet dobrze się składa, że w pobliżu końcowego peronu znajduje się niewielkie osiedle. Kilkukrotne kursy autobusu szynowego na linii Radom Sadków- Radom- Przysucha- Przysucha Miasto (wykorzystanie bocznicy kolejowej w kierunku miasta) wraz z budową nowego przystanku końcowego na bocznicy w kierunku centrum miasta Przysucha - to nie jest plan niemożliwy do wdrożenia już od zaraz, natychmiast. Pociągi na linii do portu lotniczego Sadków kursowały już wielokrotnie nawet z częstotliwością równą częstotliwościom kolei podmiejskich. 

Taka oferta mogłaby ożywić tą dzielnicę, a sam port lotniczy mógłby także pełnić inne funkcje, np. centrum handlowego, skoro nie nadaje się zbytnio jako port lotniczy, to jego funkcje usługowo- komercyjne mogłyby dzięki temu zostać dalej rozbudowane do roli shoping- mallu z licznymi sklepami, przyciągającego nie tylko pasażerów odlatujących, ale także zwykłych kupujących. 

Takie połączenie obu funkcji czyniłoby sensowną budowę linii kolejowej do samego terminalu, lub- usytuowanie końcowego przystanku znacznie bliżej niś obecnie. 

Proszę o informacje odnośnie możliwości uruchomienia w mieście Radom namiastki kolei podmiejskiej, na wzór warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej sp. z o.o. Początkowo wystarczy np. umowa na honorowanie biletów miejscowej komunikacji miejskiej podpisana np. z przewoźnikiem Koleje Mazowieckie lub podobne uzgodnienie, by namiastka kolei miejskiej w Radomiu stała się możliwa. 


Pozdrawiam,

Koleją na airshow

2007-08-09 Radomir Jasiński

Pewne już jest, że na tegoroczne, jubileuszowe Międzynarodowe Pokazy Lotnicze Air

Show 2007 w Radomiu dojechac będzie można specjalnymi bezpłatnymi pociągami.

Pociągi odjeżdżac będą z dworca kolejowego w Radomiu bezpośrednio na lotnisko

Sadków. Na lotnisku na potrzeby pokazów zbudowana będzie specjalna stacja z

peronem pasażerskim. Bliższe informacje dostępne są na stronie www.lotnisko-
radom.it.pl.

wg http://www.wojewodztwo.radom.pl/kmk/index.php?id_news=72

Przysyłam fragment dyskusji z forum internetowego  n/t port lotniczego Radom. 

Wolfchen napisał/a:
Trochę podła jakość, bo nie rozczytałem objaśnień, ale już teraz widać, ze ze stacji kolejowej zrezygnowali - brak rezerw na tor i stację (bo stacja w miejscu tymczasowego peronu Air Show nie wchodzi w grę ze względu na osiedle mieszkalne).

Stacji/przystanku kolejowego (na potrzeby portu lotniczego) w tym miejscu, nikt nawet nie brał pod uwagę. Brak ekonomicznego uzasadnienia.
Anonymous - Czw Gru 17, 2009 11:21 pm

Miro napisał/a:

Stacji/przystanku kolejowego (na potrzeby portu lotniczego) w tym miejscu, nikt nawet nie brał pod uwagę. Brak ekonomicznego uzasadnienia.


?? :lol:
Miro - Czw Gru 17, 2009 11:29 pm

Upsss. No to mnie trafiłeś :cry: 
Ale peronu i tak nie będzie.
Anonymous - Pią Gru 18, 2009 1:38 am

Miro napisał/a:
Upsss. No to mnie trafiłeś :cry: 
Ale peronu i tak nie będzie.


W pierwszym etapie z pewnoscia nie, nie zmienia to faktu, ze ani nikt nie badal oplacalnosci, ani nikt jej nie negowal. Sam przystanek osobowy jest jak najbardziej w sferze zainteresowania spolki. Jak Ty te rzeczy z placow tak na biegu wysysasz?
Wolfchen - Pią Gru 18, 2009 2:36 pm

Ale moim zdaniem powinni chociaż rezerwę terenu zabezpieczyć - to nie jest jakiś wielki problem. Na początek, to potrzeba około 1600 metrów toru, dwie zwrotnice, dwa kozły oporowe, a do tego peron. Niewiele, więc mogliby pomyśleć o tym w II etapie, a wtedy na lotnisko szynobusik z dworca PKP (trakcja spalinowa na początek). Oczywiście porzuciłbym wszelkie projekty budowy łącznicy dla relacji Warszawa - PL Radom, ponieważ byłoby to szkodliwe dla Radomia, no i niezbyt opłacalne ekonomicznie.
Miro - Pią Gru 18, 2009 4:33 pm

redoxygene napisał/a:
W pierwszym etapie z pewnoscia nie, nie zmienia to faktu, ze ani nikt nie badal oplacalnosci, ani nikt jej nie negowal. Sam przystanek osobowy jest jak najbardziej w sferze zainteresowania spolki. Jak Ty te rzeczy z placow tak na biegu wysysasz?


A czy miałeś w ręku taki dokument jak Masterplan? Czy chociaż obejrzałeś jego prezentację? Tam nie ma wzmianki o przystanku kolejowym. Więc nie mów nic o wysysaniu z palca. 
Najlepiej by było gdybyś uzasadnił potrzebę takiej inwestycji.
Anonymous - Pią Gru 18, 2009 6:46 pm

Miro napisał/a:

A czy miałeś w ręku taki dokument jak Masterplan? Czy chociaż obejrzałeś jego prezentację? Tam nie ma wzmianki o przystanku kolejowym. Więc nie mów nic o wysysaniu z palca. 
Najlepiej by było gdybyś uzasadnił potrzebę takiej inwestycji.


Skoro sam wiesz, ze nie ma wzmianki, to powinienes takze wiedziec, ze to dlatego, ze go nie uwzgledniono w ogole w masterplanie. Nie analizowano w ogole przystanku w opracowaniu lotniskowym. Przede wszystkim dlatego, ze kwestia tego przystanku to kwestia miasta. Od dawna ten przystanek byl uwzgledniany w obsludze lotniska - a skad wiem? :D Troche wiem, chociazby z racji tego co robie sam w tym zakresie, jak i moi znajomi - tak sluzbowo, jak i spolecznie.
Miro - Pią Gru 18, 2009 7:29 pm

redoxygene napisał/a:

Skoro sam wiesz, ze nie ma wzmianki, to powinienes takze wiedziec, ze to dlatego, ze go nie uwzgledniono w ogole w masterplanie. Nie analizowano w ogole przystanku w opracowaniu lotniskowym.


Masterplan nie jest tylko opracowaniem dotyczącym ruchu lotniczego i infrastruktury lotniskowej. Zawiera również prognozę rozwoju rejonu przylotniskowego, wstępne założenia układu komunikacyjnego, itd. i itp. 

redoxygene napisał/a:

Przede wszystkim dlatego, ze kwestia tego przystanku to kwestia miasta.


A Port Lotniczy to czyja kwestia? :P 

Zastanawiam się tylko jak ci biedni pasażerowie mieliby pokonać 700-800m z bagażami pomiędzy stacją PKP a portem lotniczym? 
Nawiasem mówiąc, służbowo, również wiem co nieco.
Anonymous - Pią Gru 18, 2009 7:39 pm

Miro napisał/a:

Masterplan nie jest tylko opracowaniem dotyczącym ruchu lotniczego i infrastruktury lotniskowej. Zawiera również prognozę rozwoju rejonu przylotniskowego, wstępne założenia układu komunikacyjnego, itd. i itp.


A gdzie widziales w nim czesc dotyczaca przystanku kolejowego i analizy jego wykorzystania? 

Miro napisał/a:

A Port Lotniczy to czyja kwestia? :P


Ekh... 


Miro napisał/a:

Zastanawiam się tylko jak ci biedni pasażerowie mieliby pokonać 700-800m z bagażami pomiędzy stacją PKP a portem lotniczym? 
Nawiasem mówiąc, służbowo, również wiem co nieco.


Patrz wczesniejsze posty
Miro - Pią Gru 18, 2009 8:11 pm

redoxygene napisał/a:
A gdzie widziales w nim czesc dotyczaca przystanku kolejowego i analizy jego wykorzystania?


Gdyby przystanek kolejowy miał jakiekolwiek znaczenie, napewno była by przynajmniej wzmianka o nim. A tak, bocznica kolejowa służy i będzie służyć do transportu paliwa lotniczego.

wg http://www.inwestycje.radom.pl/forum/printview.php?t=35&start=240

-- 
--

Uprzejmie informujemy, że plany inwestycyjne Spółki nie przewidują budowy połączenia kolejowego do lotniska Radom - Sadków. W opinii PLK, szansą na uruchomienie takiego połączenia z proponowanym wykorzystaniem istniejącej bocznicy kolejowej, może być sfinansowanie prac ze środków samorządowych, w przypadku uznania ich zasadności, opłacalności i możliwości technicznych. Poza pozyskaniem środków finansowych na realizację takiego przedsięwzięcia, konieczne jest również pozytywne stanowisko organizatora kolejowych przewozów pasażerskich odnośnie potrzeb i możliwości postojów na proponowanym nowobudowanym przystanku osobowym.

 

Podkreślić należy, iż jako zarządcy narodowej sieci kolejowej, zależy nam na rozwiązaniu problemów kolejowej dostępności komunikacyjnej regionu, jednak wszelkie działania w tym zakresie uzależnione są od dostępności środków finansowych przeznaczonych na realizację kolejowych projektów infrastrukturalnych. Stąd też jedyną szansą na rozwiązanie tych problemów jest wsparcie finansowe ze strony władz samorządowych.

 

Zespół prasowy PLK

--

--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 04:30. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytania w sprawie przystanku kolejowego przy porcie lotniczym Radom

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery