Dzień dobry,
W odpowiedzi na Pana e-maila wysłanego w dniu 30 czerwca 2020 roku informuję, iż aktualnie w weekendy z Zielonej Góry do Gubina kursują 4 autobusy.
W odniesieniu do wspomnianego przez Pana „Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Klejowej – Kolej + do 2028 roku" informuję, że Burmistrz Miasta Gubina w imieniu władz samorządowych oraz mieszkańców Gubina i niemieckiego Guben zwrócił się z prośbą do Pani Marszałek Województwa Lubuskiego Pani Elżbiety Polak o podjęcie działań, mających na celu zmianę decyzji Rady Ministrów w sprawie ustanowienia ww. Programu. Wnioskowana zmiana dotyczy wydłużenia rekomendowanego do realizacji w ramach Programu w odcinka linii kolejowej Krosno Odrzańskie – Zielona Góra o trasę do Gubina i Guben. Sprawa będzie nadal monitorowana i będziemy dążyć do pozytywnego jej rozstrzygnięcia.
Z poważaniem
Monika Drobek
Podinspektor ds. komunalnych
Wydział Komunalny i Inwestycji
Szanowni Państwo,
Czy są Państwo zadowoleni z jakości nawierzchni ulic i placów w centrum miasta Zielona Góra? Osoby które korzystają z UTO, nie mogą tego robić na wielu ulicach ścisłego centrum z powodu licznych drobnych nierówności. W Nowej Soli większość ulic w centrum ma dodatkowe ścieżki wzdłuż chodników- o płaskiej nawierzchni bez poprzecznych przerw- na których to ścieżkach nawierzchnia pozwala jechać na deskorolce, rolkach, hulajnodze skejtparkowej o małych kółkach.
W Zielonej Górze można jechać na hulajnodze w zasadzie tylko na: ul. Bohaterów Westerplatte, i na płytach ze rżniętego granitu w centrum miasta wokół rynku i ulicach przy ścisłej starówce, oraz na pl. Matejki i Teatralnym. Reszta ulic nie nadaje się, po próbach podróży mnie na przykład mocno bolą różne części ciała. Nie dziwię się że tyle osób jeździ samochodem osobowym- nawierzchnia nie pozwala na podróże środkami transportu popularnymi w Eur. Zachodniej.
Proszę zwrócić uwagę na szpary w bruku- choćby nieopodal wejścia do biura Rady Miasta. Bardzo dziękuję za naprawę nawierzchni skejtparku gdzie także nie dawało się jeździć- przyniosło to tak pozytywny skutek frekwencyjny że obecnie trudno się jest tam wcisnąć, wiele początkujących skejtów boi się takiego tłumu i szybkiej jazdy w odległości zwykle ok. 1,5- 2 metrów od siebie. Częste są kolizje czy kłótnie że ktoś w kogoś wjechał/ mu zajechał. Małe dzieci, tzw. "scooter kids"- mają w tych momentach konfliktów o miejsce- najmniejszą siłę przebicia.
Przypomnę że w Zielonej Górze mieszka coraz mniej młodych osób, warunki życia w mieście np. z takich powodów są dużo cięższe niż w miastach okolicznych, odległych ledwie o kilkanaście km.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Fularz
UMWL informuje w piśmie iż "w projekcie Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego 2030
uwzględniono m. in. zwiększenie przepustowości linii kolejowej nr 358 na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk z uwzględnieniem dojazdu do portu lotniczego Zielona Góra- Babimost. Propozycje rozwiązań technicznych dla tego dojazdu pojawią się na etapie opracowywania dokumentacji przedprojektowych."
opr. Adam Fularz na podstawie pisma DG.I.8060.3.15.2020
--
Do Prezesa RM
Dzień dobry,
Jaka jest obecnie polityka rządu wobec transportu publicznego? Czy taka, jak opisano poniżej?
Obecnie w wielu regionach jest go- tego transportu- zupełnie brak. Reformy nie powiodły się, być może dlatego że niemal nikt o nich z rządzących nie słyszał. Dzisiaj dzwoniłem do gminy Dąbie, to gmina wiejska przy Krośnie Odrzańskim, jej wójt w ogóle nie wiedział że samorząd gminny ma coś organizować, jakąś komunikację zbiorową. Nad jezioro w Dąbiu jeździ autobus, ale gdy chciałem tam pojechać, nie było ani przystanku, ani rozkładu. Nikt nic nie wiedział, nawet kierowcy autobusów tylko słyszeli że jakieś kursy jeżdżą nad jeziorko.
Pozdrawiam,
Adam Fularz, wydawca,
transport.org.pl---------- Forwarded message ---------
Od: Adam
Date: wt., 28 lip 2020 o 08:34
Subject: Fwd: Zmiana polityki transportowej rządowych koncernów (cytat)
To: Adam Fularz
---------- Forwarded message ---------
From: Adam
Date: Thu, May 14, 2020 at 12:07 PM
Subject: Zmiana polityki transportowej rządowych koncernów (cytat)
To: telewizjaopera.komunikaty
W nowym, numerze "Z Biegiem Szyn" o nagłej zmianie priorytetów polityki rządowych koncernów:
"Prezes Orlenu Daniel Obajtek nawet nie ukrywa, że epidemię oraz spadek światowych cen ropy postanowił wykorzystać do walki z transportem publicznym: – Podjęliśmy decyzję o zmniejszeniu cen paliw, tak aby Polacy, którzy muszą w tym trudnym czasie przemieszczać się, korzystali z własnych samochodów zamiast komunikacji zbiorowej – oznajmił 16 marca 2020 r., a biuro prasowe koncernu dodało w komunikacie: „W obecnej sytuacji związanej z rozprzestrzenianiem się koronawirusa część społeczeństwa ze względów sanitarnych korzysta z własnych aut w miejsce komunikacji zbiorowej". Tego samego dnia komunikat w podobnym tonie popłynął z ust ministra infrastruktury: – Niech ci, którzy muszą jechać do pracy, niekoniecznie korzystają z komunikacji publicznej – stwierdził Andrzej Adamczyk i skierował apel do władz miast: – Warto, aby samorządy rozważyły zawieszenie w najbliższym czasie poboru opłat w płatnych strefach parkowania.(...)"
--
Polish News Agency
Redakcja wystąpiła do UMWL z wnioskiem o opinię n/t budowy śluzy celem umożliwienia żeglugi kanałem lateralnym rzeki Bóbr- do Nowogrodu/ Krzystkowic. Oto stanowisko UMWL:
---------- List z UMWL ---------
Od:
Marzena Toczek <m.toczek na serw. lubuskie.pl>Date: śr., 29 lip 2020 o 12:54
Subject: Odp na zapytanie nt. pomysłu budowy śluzy wodnej w Dychowie
To: <adam na s.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Adamie odpowiadając na Pana maila przesłanego 20 lipca na adres
kancelaria.ogolna na s. lubuskie.pl ws. wyrażenia opinii nt. pomysłu budowy śluzy wodnej w Dychowie przekazuję odp. przygotowaną przez Departament Infrastruktury i Komunikacji.
Szanowny Panie, uprzejmie informuję, że budowa i modernizacja kanałów wodnych nie leży w kompetencji samorządu wojewódzkiego. W tej sprawie należy zwrócić się do właściwego ministra ds. żeglugi śródlądowej, Krajowego Zarządu Gospodarki Wodne lub Wojewody Lubuskiego. Jednocześnie informuję, że w 2018 r. przeprowadzono inwestycję pn. „Modernizacja kanału derywacyjnego EW Dychów", której inwestorem była spółka PGE Energia odnawialna SA. Zatem sprawy dotyczące proponowanych przez pana Adama Fularza rozwiązań, mogą również znajdować się w obszarze kompetencji Elektrowni Wodnej Dychów należącej do spółki PGE. Z poważaniem, Jarosław Flakowski Zastępca Dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Pozdrawiam,
Marzena Toczek
Kierownik Biura Prasowego
p.o. Rzecznika Prasowego Zarządu Województwa
Gabinet Zarządu
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
(..)
tel. kom. 501 945 727
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego posiada certyfikat ISO 9001:2015
Dzień dobry,
W sezonie letnim pasażerowie korzystający z wrocławskiego lotniska mają do wyboru ponad 50 kierunków. W rozkładzie jest wiele popularnych i słonecznych przez cały rok miejsc na południu Europy. Do spędzenia wakacji w Grecji, Hiszpanii bądź we Włoszech zachęcają nie tylko piękne plaże i wspaniałe zabytki, ale również niskie ceny lotów. Oferta tanich linii lotniczych jest zróżnicowana, a ceny zaczynają się od 188 złotych za podróż w dwie strony.
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2P56Cx4
Aby pobrać całą zdjęcie, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie
Dawid Bartkowski
PR EXPERT
+48 512 036 303
dbartkowski@prexpert.com.pl
Wrocław, 29 lipca 2020 r.
Informacja prasowa
Latamy z Wrocławia. Top 10 wakacyjnych kierunków
W sierpniu na Sardynię, Majorkę lub Kretę, we wrześniu do Rzymu lub Odessy, albo jesienią na Cypr – oferta tanich linii lotniczych zachęca do spędzenia urlopu za granicą. Ceny zaczynają się od 188 złotych za podróż w dwie strony.
W sezonie letnim pasażerowie korzystający z wrocławskiego lotniska mają do wyboru ponad 50 kierunków. W rozkładzie jest wiele popularnych i słonecznych przez cały rok miejsc na południu Europy. Do spędzenia wakacji w Grecji, Hiszpanii bądź we Włoszech zachęcają nie tylko wysokie temperatury, piękne plaże lub wspaniałe zabytki, ale również niskie ceny lotów. – Po wznowieniu połączeń ceny są zazwyczaj bardzo atrakcyjne. Przy dogodnych ofertach hoteli lub apartamentów w kurortach daje to okazję do spędzenia urlopu zagranicznego naprawdę niedrogo – zauważa Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. – Sytuacja zmienia się dynamicznie, więc warto obserwować rozkład na bieżąco. Liczymy na to, że już niedługo ogłosimy reaktywację kolejnych połączeń, choć już teraz wybór jest naprawdę duży. W każdym razie jesteśmy przygotowani na obsługę jeszcze większej liczby pasażerów, którzy korzystają z naszego terminalu w pełni bezpiecznie – dodaje.
Alicante (Hiszpania)
Wybrzeże Costa Blanca to kilometry drobnego, białego piasku, nieograniczone możliwości uprawiania sportów wodnych i gwarancja słońca. Można też do woli zwiedzać urokliwe, rybackie wioski, cieszyć podniebienie pysznymi owocami morza i odprężyć się, korzystając z tętniących nocnym życiem bulwarów i lokali rozrywkowych.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 324 zł* (wylot z Wrocławia: 16 sierpnia, powrót: 20 sierpnia; linie: Ryanair).
Ateny (Grecja)
Przepełniona historią stolica poświęcona mitologicznym bogom. To najbogatsze historycznie miasto świata, kolebka cywilizacji i miejsce narodzin demokracji. Wśród najważniejszych zabytków Aten są Akropol, Partenon, stadion Panatenajski i Muzeum Akropolu. Inne miejsca warte odwiedzenia to Narodowe Muzeum Archeologiczne, gdzie zgromadzono zabytki z całej Grecji – od czasów prehistorycznych do późnego antyku.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 354 zł* (wylot z Wrocławia: 28 sierpnia, powrót: 4 września; linie: Ryanair).
Bari (Włochy)
Stolica słonecznej Apulii jest miastem, które spełnia wszystkie potrzeby osób spragnionych aktywnego wypoczynku. Nie będzie zawiedziony nikt, kto kocha piękne zabytki – klimatyczne, wąskie uliczki starego miasta zauroczą każdego. Miasto oferuje też piaszczyste plaże i bogactwo unikalnych doznań kulinarnych. Tu znajdziemy krystaliczną wodę i wiatr cieszący zwolenników sportów wodnych.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 188 zł* (wylot z Wrocławia: 29 września, powrót: 3 października; linie: Wizz Air).
Cagliari (Sardynia – Włochy)
Sardynia to atrakcyjny kierunek wakacyjnych podróży. Słynie z górzystego krajobrazu, który przyciąga miłośników wspinaczki. Wyspa jest znana również z warownych wieży obserwacyjnych. Stolicą Sardynii jest Cagliari. Położone na południowym wybrzeżu miasto zachęca zabytkami, wśród których wystarczy wymienić rzymski amfiteatr, średniowieczne fragmenty fortyfikacji, obiekty sakralne i budynki uniwersyteckie z XVII wieku.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 327 zł* (wylot z Wrocławia: 10 sierpnia, powrót: 14 sierpnia; linie: Wizz Air).
Chania (Kreta – Grecja)
Kreta – królowa greckich wysp. Tydzień wystarczy, by przeżyć tam wakacje życia. Największe atrakcje? Plaża na Elafonisi, wąwóz Samaria, antyczne miasta i tawerny oferujące pyszne wino oraz lokalne przysmaki z owoców morza, serów i oliwek. Dobrym pomysłem jest wynajęcie samochodu lub skutera, by zobaczyć całą wyspę. Wspaniałe wspomnienia po powrocie do Wrocławia gwarantowane.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 549 zł* (wylot z Wrocławia: 7 sierpnia, powrót: 14 sierpnia; linie: Ryanair).
Larnaka (Cypr)
To na Cyprze z morskiej piany wyłoniła się bogini miłości – Afrodyta. Boski klimat wyspy nigdy nie zawodzi turystów, którzy doceniają czyste plaże, malownicze góry Troodos, pyszne wina, fascynujące zabytki, świetną zabawę. Wszystkiemu towarzyszy niezwykła gościnność Cypryjczyków. Larnaka to trzecie pod względem wielkości miasto na Cyprze, ważny ośrodek turystyczny i port. W jej sercu znajdują się pozostałości starożytnego państwa-miasta Kition.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 218 zł* (wylot z Wrocławia: 27 września, powrót: 4 października; linie: Wizz Air).
Madryt (Hiszpania)
Madryt to metropolia niezwykle różnorodna i ciekawa – miasto sztuki i wspaniałych zabytków, doskonałej kuchni, a także piłki nożnej. Turystów przyciągają tu wiecznie tętniące miejsca, takie jak Plaza Mayor i Puerta del Sol. Zwiedzając Madryt nie powinno się zapomnieć o muzeum z dziełami El Greco, Rembrandta, Goi, Tycjana czy Rubensa. Po zwiedzaniu warto wybrać się na spacer po królewskich ogrodach, których zieleń potrafi ostudzić rozgrzane hiszpańskim słońcem emocje.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 288 zł* (wylot z Wrocławia: 4 sierpnia, powrót: 11 sierpnia; linie: Ryanair).
Odessa (Ukraina)
Odessa, nazywana perłą Morza Czarnego, przyciąga turystów o każdej porze roku. Pod wieloma względami jest to miasto niepowtarzalne i właśnie dlatego było scenerią wielu znanych filmów oraz dzieł literatury. W mieście i okolicach nie brakuje słońca i można korzystać z szerokich, piaszczystych plaż oraz ciepłego morza. Odessa to miasto, które wymyśliła caryca Katarzyna II. Do jego zbudowania podeszła z rozmachem, zatrudniając najlepszych architektów i rzemieślników.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 188 zł* (wylot z Wrocławia: 7 września, powrót: 11 września; linie: Wizz Air).
Palma (Majorka – Hiszpania)
Majorka – największa hiszpańska wyspa archipelagu Balearów. Wiele turystów co roku odnajduje na niej spełnienie marzeń o idealnych wakacjach. Wielu przyjeżdża tu tylko po to, aby zajrzeć prosto w oko gotyku. Tak zwyczajowo nazywa się największą rozetę w XIV-wiecznej katedrze La Seu w mieście Palma de Mallorca. W imponującej katedrze zbudowanej ze złotego piaskowca, znajduje się ponad 60 witraży i 5 rozet.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 336 zł * (wylot z Wrocławia: 15 sierpnia, powrót: 22 sierpnia; linie: Ryanair).
Rzym (Włochy)
Rzym jest jak muzeum. Liczba majestatycznych budowli i pozostałości z czasów starożytnych czyni to miasto wiecznym. Atrakcji miasta nie sposób zliczyć. Na pewno nie można przegapić pięknie oświetlonego wieczorami Koloseum, słynnej Fontanny di Trevi czy Forum Romanum. Co krok na drodze spotyka się urokliwe knajpki i tajemnicze zaułki. Starożytność łączy się tu ze średniowieczem i współczesnym gwarem Zatybrza. Mówi się, że do stolicy Włoch prowadzą wszystkie drogi. Również te lotnicze z Wrocławia.
Bilet w obie strony kosztuje ok. 253 zł* (wylot z Wrocławia: 19 września, powrót: 26 września; linie: Ryanair; lotnisko: Ciampino).
*Ceny aktualne na dzień 28 lipca 2020 roku.
Szanowny Panie Redaktorze,
Niska frekwencja w środkach publicznego transportu zbiorowego związana jest m.in z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 24 marca 2020 roku, zmieniającego rozporządzenie ws ogłoszenia na obszarze RP stanu epidemii, które określa dopuszczalną liczbę osób w środkach transportu publicznego. Ocena tej sytuacji będzie możliwa przez organizatorów publicznego transportu zbiorowego po ustaniu epidemii.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
"Ponad półtora roku czekał czeski prywatny przewoźnik Leo Express na decyzję Urzędu Transportu Kolejowego w sprawie uruchomienia połączeń komercyjnych na trasie Praga – Wrocław. W międzyczasie realizował kursy, ale na zlecenie samorządów."-doniósł dzisiaj na pierwszej stronie portal
wykop.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała list :
---------- Wiadomość przekazana z LOT ----------
Od:
Biuro Prasowe PLL LOT SA <biuro.prasowe na serw.
lot.pl>
Data: wtorek, 28 lipca 2020
Temat: PONAD ĆWIERĆ MILIONA BILETÓW SPRZEDANYCH W RAMACH AKCJI #LOTNAWAKACJE. OD WRZEŚNIA WIĘCEJ POŁĄCZEŃ EUROPEJSKICH
Do: DG-MEDIA MAIL GROUP <media na s.
lot.pl>
| | | Warszawa, 28 lipca 2020 roku – Od września br. LOT planuje powrócić na popularne trasy biznesowe, stopniowo odbudowując mapę regularnych połączeń w Europie. Co więcej nowy, jesienny rozkład zostanie uzupełniony o kilka najbardziej atrakcyjnych kierunków z oferty #LOTnaWakacje. Akcja cieszy się dużym zainteresowaniem pasażerów, o czym świadczy liczba sprzedanych biletów – w pierwszym miesiącu przekroczyła ćwierć miliona. Do końca sierpnia br. pasażerowie mogą jeszcze korzystać z pełnej oferty lotów w ramach akcji #LOTnaWakacje. Jesienią LOT przywróci część regularnie obsługiwanych połączeń nastawionych nie tylko na ruch turystyczny, ale również biznesowy. 1 września br. polski przewoźnik zwiększy częstotliwość rejsów na regularnych trasach europejskich, oferując kilka lotów tygodniowo do Larnaki czy Nicei, a także kilkanaście rejsów m.in. do Frankfurtu, Amsterdamu, Paryża czy Londynu. Jednocześnie, do prawie dwudziestu rejsów tygodniowo wzrośnie liczba częstotliwości połączeń do Brukseli, Pragi, Budapesztu i Wilna. - Jesienią nasza siatka połączeń i liczba częstotliwości będzie odpowiadała potrzebom pasażerów biznesowych, umożliwiając również turystykę w ramach Starego Kontynentu. Uzupełnimy ofertę połączeń do Europy Zachodniej i zwiększymy częstotliwości rejsów m.in. do Brukseli, Paryża, Kopenhagi czy Frankfurtu. W ramach naszego regionu CEE zaoferujemy pasażerom więcej regularnych lotów do Pragi, Sofii, Lwowa czy Wilna. Nadal nie jest to pełna skala możliwości LOT-u sprzed pandemii, ponieważ uruchamiając kolejne połączenia bardzo uważnie analizujemy sytuację epidemiczną w danym kraju. W planach mamy kolejne kierunki m.in. Stambuł, Tel-Awiw i Sztokholm, ale decyzje o ich uruchomieniu uzależnione są od stabilizacji sytuacji epidemicznej w tych regionach. Będziemy uzupełniać siatkę o nowe połączenia, gdy tylko pojawi się taka możliwość – mówi Krzysztof Moczulski z-ca dyrektora komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy LOT-u. Ze względu na duże zainteresowanie ofertą europejskich połączeń wakacyjnych, część z nich nadal będzie dostępna w sprzedaży z myślą o pasażerach, którzy planują urlop wczesną jesienią. Będą oni mogli polecieć LOT-em m.in. do Aten, na Zakynthos, Korfu i na Santorini, czy do Olbii na Sardynii. Dane sprzedażowe w pierwszym miesiącu akcji #LOTnaWakacje pokazały, że Polacy chętnie decydują się na urlop za granicą. Już ponad 260 tys. osób zdecydowało się skorzystać z oferty LOT-u odwiedzając m.in. Chorwację, Grecję, czy Bułgarię. Dla wygody pasażerów, bezpośrednie połączenia oferowane są z dziesięciu lotnisk krajowych – Warszawy, Bydgoszczy, Lublina, Wrocławia, Krakowa, Gdańska, Szczecina, Poznania, Katowic i Rzeszowa. Bilety na wakacyjne połączenia LOT-u dostępne są w atrakcyjnych cenach. Podstawą wrześniowej siatki LOT-u będą połączenia europejskie, ale pewne zmiany planowane są także na kierunkach dalekodystansowych. Rozwój siatki zależy od zainteresowania pasażerów, sprzyjających regulacji administracyjnych, oraz oczywiście stabilnej sytuacji epidemicznej. W miarę możliwości, od września br. polski przewoźnik powróci na wybrane trasy na Dalekim Wschodzie: m.in. do Pekinu czy do New Delhi. - Myśląc o planach na jesień musimy pamiętać, że działamy nadal w realiach globalnej pandemii. Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów i załóg pokładowych. Śledzimy na bieżąco informacje o procedurach związanych z podróżowaniem i przypominamy o tym także naszym pasażerom. Planujemy utrzymanie wszystkich kierunków dostępnych w siatce połączeń, ale podobnie jak każdego innego przewoźnika na świecie, obowiązują nas obostrzenia międzynarodowe. W przypadku zmian rozkładu związanych z sytuacją epidemiczną, pasażerowie są informowani z odpowiednim wyprzedzeniem, otrzymają także możliwość dokonania bezpłatnej zmiany w swojej rezerwacji – dodaje Krzysztof Moczulski. Dla zapewnienia pasażerom możliwości bardziej elastycznego zarządzania rezerwacją, LOT wprowadził nowe taryfy Flex Plus, obejmujące m.in. bezpłatną zmianę terminu wylotu (do 48h przed wylotem) i opcję zwrotu biletu w ciągu 24 h od zakupu. Bilety na połączenia LOT-u są dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży LOT-u m.in. na lot.com i u agentów. | | | | | | | | Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący od 91 lat Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W 2019 roku LOT przewiózł 10 mln pasażerów, o ponad milion więcej niż rok wcześniej i aż o 5,7 mln pasażerów więcej niż w 2015 r. LOT zapewnia komfortową podróż w ramach ponad 120 połączeń na świecie. W ofercie polskiego przewoźnika są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej, Singapurze, Indiach i na Sri Lance. LOT konsekwentnie zwiększa częstotliwość i udoskonala ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na europejskim rynku. Połączenia dalekodystansowe obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. LOT jest jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek. | | | Wykonując obowiązek wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"), informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Komitetu Obrony Robotników 43. Kontakt z administratorem jest możliwy za pośrednictwem poczty tradycyjnej na ww. adres,oraz adresem email iod@lot.pl. W każdym czasie masz możliwość wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym celu kontaktując się z administratorem we wskazany wyżej sposób. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj | | | | | |
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała list który publikuje z drobnymi korektami pisowni:
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
<Filip.SKAWINSKI na serw.
ec.europa.eu>
Data: poniedziałek, 27 lipca 2020
Temat: Skarga do Komisja Europejska dot. "pseudoekologii"
Do:(... )
Szanowny Panie,
Pragnę odnieść się do kilku kwestii, które Pan porusza, choć w niewielkim stopniu wiążą się one z kompetencjami Komisji Europejskiej.
Unia Europejska może dofinansować połączenia transportowe w ramach projektów transgranicznych, ale opracowanie konkretnych projektów i wystąpienie o ich dofinansowanie z budżetu UE należy do władz krajowych.
Dlatego Unia nie może zdecydować np. o odtworzeniu linii kolejowej do z Polski do Trsteny na Słowacji. W tym akurat przypadku, po śladzie tamtej linii biegnie ścieżka rowerowa, która jest projektem transgranicznym i ekologicznym, choć oczywiście o znaczeniu transportowym nieporównywalnym z linią kolejową, która teoretycznie mogłaby tu funkcjonować. Jednak, wedle mojej wiedzy polskie władze nie były zainteresowane jej odbudową.
Co do szlaków turystycznych, choć to już zupełnie jest kompetencja KE, pragnę poinformować, że jest kilka takich, które pozwalają przejść ze strony polskiej na słowacką i vice versa – np. przez szczyt Grześ w Tatrach Zachodnich (1653 m n.p.m.) lub w okolicach Kasprowego Wierchu, na który można dostać się od polskiej strony koleją linową. Wystarczy mapa turystyczna Tatr, by się w tym rozeznać. Na Gładki Wierch nie ma szlaku od polskiej strony; jeśli jest ścieżka, to rzeczywiście mogą z niej korzystać tylko zwierzęta - poruszanie się po niej przez ludzi byłoby złamaniem przepisów obowiązujących w Tatrzańskim Parku Narodowym.
Co się tyczy kwoty 55,8 mln euro przeznaczonych na zrównoważony transport transgraniczny, Przedstawicielstwo nie posiada informacji, jakiego rodzaju to były projekty. Komunikat z projektów transportowych wymienia tylko drogowe, a to rzeczywiście nie jest synonim zrównoważonego transportu. Proponuję zwrócić się z tym pytaniem precyzującym do Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, które jest autorem przysłanego przez Pana komunikatu. Dane kontaktowe znajdują się pod nim, ale na wszelki wypadek je wklejam: tel. 12 616 09 55, e-mail: bprasow na serw. malopolska.mw.gov.pl
Z poważaniem,
Filip Skawiński
Policy Analyst
European Commission
Representation in Poland
ul. Jasna 14/16a, 00-041 Warszawa
Tel.: +48 22 556 89 67
Fax.: +48 22 556 89 98
http://ec.europa.eu/polska
Komisja Europejska przywiązuje dużą wagę do ochrony danych osobowych. Wszystkie dane osobowe będące w naszym posiadaniu są przetwarzane zgodnie z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu (WE) nr 2018/1725.
The European Commission is committed to personal data protection. Any personal data is processed in line with Regulation (EC) 2018/1725. All personal information processed by the Directorate-General for Communication / European Commission Representations is treated accordingly.
P Help save paper - do you need to print this email?
From: Adam Fularz <adam@wieczorna.pl>
Sent: Monday, July 27, 2020 8:59 AM
To: COMM REP POLAND <COMM-REP-POLAND@ec.europa.eu>
Subject: Skarga do Komisja Europejska dot. "pseudoekologii"
Do Komisja Europejska
Czytałem jak Państwo "wspierają" zrównoważony transport transgraniczny kwotą 55.8 mln euro.
W Państwa wykonaniu jest to transport samochodowy motoryzacja indywidualna. To jest green washing pod pozorem ekologii. Z Zakopanego nie sposób dostać się na Słowację. Nie kursują nawet autobusy. Kolej do Trstená na Słowację rozebrano. Nie ma nawet szlaku turystycznego. Jest ścieżka piesza przez przełęcz gładką koło Gładkiego Wierchu ale to szlak dla kozic i zwierząt i nawet nie jest szlakiem turystycznym. Niestety nie udało mi się pomóc holenderskiemu turyście który utknął w Polsce i nie mógł dojść do Słowacji. Byliśmy chyba kilkaset metrów od granicy Słowacji ale jakość ścieżki była zbyt zła by mógł on przejść z plecakiem, gitarą, deskorolką etc. Tą drogę wskazało nam kilka osób ale po sprawdzeniu okazała się być bardzo trudna i musieliśmy się wspiąć na 2 tysiące metrów by zrezygnować z podróży.
W moim odczuciu marnotrawią Państwo pieniądze a turyści zostali na lodzie.
Redakcja Polish News Agency
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Biuro Prasowe UMWM <bprasow na serw. malopolska.mw.gov.pl>
Data: czwartek, 14 stycznia 2016
Temat: 14.01.2016 - UMWM - WSPÓLNE PROJEKTY MAŁOPOLSKI I KRAJU PRESZOWSKIEGO
Do:
Wspólne projekty małopolski i kraju preszowskiego
14.01.2016 r.
Modernizacja dróg prowadzących do przejścia granicznego Becherov-Konieczna, przebudowa drogi wojewódzkiej 971 na odcinku Krynica – Piwniczna Zdrój czy powstanie ścieżek rowerowych uzupełniających europejską trasę EuroVelo 11 - to tylko część wspólnych projektów Małopolski i Kraju Preszowskiego, które powstaną w ramach programu Interreg Polska-Słowacja. W sprawie realizacji wspólnych przedsięwzięć w Gorlicach spotkali się: marszałek Małopolski Jacek Krupa i wiceprzewodniczący Samorządowego Kraju Preszowskiego Štefan Bieľak.
W lutym 2015 roku Komisja Europejska zatwierdziła Program Operacyjny Interreg VA Polska – Słowacja 2014 - 2020, który będzie wspierał projekty w zakresie ochrony i promocji dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego, rozwoju transportu oraz poprawy jakości edukacji.
- W ramach współpracy nad Programem Współpracy Transgranicznej wypracowaliśmy już szereg przedsięwzięć, zwłaszcza dotyczących infrastruktury drogowej – mówi marszałek Jacek Krupa. - Wstępnie mamy przygotowane cztery projekty, które czekają na akceptację obydwu stron - mówił.
Na Program Współpracy Transgranicznej ma zostać przeznaczone 155 mln euro. - Kwota przeznaczona jest nie tylko na współpracę pomiędzy Województwem Małopolskim a Krajem Preszowskim, ale także dla uczestniczących w Programie: Kraju Żylińskiego oraz województw: śląskiego i podkarpackiego – zaznacza marszałek Jacek Krupa.
77,5 mln euro - połowa pieniędzy z programu - przeznaczonych zostanie na zadania z zakresu ochrony, promowania i rozwoju dziedzictwa kulturowego i naturalnego, 55,8 mln euro na zrównoważony transport transgraniczny, 12,4 mln euro na rozwój edukacji transgranicznej i uczenia się przez całe życie, a 9,3 mln euro na pomoc techniczną.
Istotną częścią programu są wspólne projekty drogowe Województwa Małopolskiego i Kraju Preszowskiego. Chodzi m.in. o szacowaną na 3,5 mln euro modernizację dróg prowadzących do przejścia granicznego Becherov-Konieczna zakładająca m.in. przebudowę fragmentów dróg w ciągu DW nr 977 na odcinku Gorlice – Gładyszów. Po stronie słowackiej planowana jest przebudowa fragmentów dróg w ciągu drogi II kategorii nr 545 na odcinku Becherov – granica państwa za 2,5 mln euro. Kolejny projekt zakłada przebudowę DW 971 na odcinku Krynica – Piwniczna-Zdrój oraz budowę lub przebudowę fragmentów dróg III kategorii Mnisek nad Popradem – Sulin, Sulin – Mały Lipnik, Plavnica – Legnava wraz z budową mostu w Miliku (z 1-kilometrowym dojazdem) i wykonaniem ścieżek rowerowych uzupełniających szlak rowerowy EuroVelo 11. - Dla rozwoju turystyki południowej części naszego regionu budowa ścieżek rowerowych to absolutnie kwestia priorytetowa – podkreśla członek Zarządu Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda.
Z kolei projekt „Modernizacja pienińskiej infrastruktury komunikacyjnej" przewiduje modernizację fragmentów dróg powiatowych Krościenko – Szczawnica i Krośnica – Sromowce Niżne oraz drogi wojewódzkiej nr 969 na odcinku Dębno – Krościenko, wraz z budową ścieżek rowerowych. Po stronie słowackiej remontem mają zostać objęte drogi Hniezdne - Spišská Stará Ves, Spišská Belá - Spišské Hanušovce oraz Haligovce - Toporec.
Przedstawiciele Małopolski i Kraju Preszowskiego nie zapominają również o braku pełnotowarowego przejścia granicznego na granicy z Krajem Preszowskim. Potencjalne lokalizacje przejścia na południowej granicy Małopolski to Muszynka – Kurov, Piwniczna – Mniśek oraz Chyżne - Trstena. Propozycją strony polskiej jest Muszynka – Kurov, wymaga to jednak modernizacji 7 kilometrów drogi po stronie słowackiej.
Podczas pierwszego etapu naboru do programu na tzw. projekty flagowe Małopolska zgłosiła dwanaście projektów, z których dziewięć zostało dopuszczonych do oceny merytorycznej. Obecnie trwa ich ocena jakościowa, której wyniki poznamy jeszcze w I kwartale tego roku.
Informacja o spotkaniu przedstawicieli Małopolski i Kraju Preszowskiego
Kontakt dla mediów:
Disclaimer added by CodeTwo Exchange Rules 2007
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków | tel.+48 12 61 60 955
Adres korespondencyjny: ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków | tel.+48 12 61 60 955
Adres korespondencyjny: ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków
Disclaimer added by CodeTwo Exchange Rules 2007
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Sugestia dot. turystyki
Szanowni Państwo.
Redakcja zwraca uwagę na fakt że brak jest połączeń kolejowych z Zakopanego za granicę kraju. Jak sądzę- podróżni skorzystaliby z oferty na trasie z Zakopanego np. do Berlina.
Ponadto rozebrano linię kolei z Zakopanego i Nowego Targu na Słowację przez Czarny Dunajec i Trstená. Czy jest możliwość odbudowy tej linii kolejowej dodając łącznicę z kierunku Zakopanego na Słowację?
Pozdrawiam
Adam
Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do Radnych Miasta
Petycja
W sprawie odbudowy linii kolejowej z Zakopanego i Nowego Targu na Słowację
Szanowni Państwo.
Okazuje się że znów nie ma jakichkolwiek połączeń autobusem na Słowację. Mój kolega Daan próbował zwiedzać Słowację jadąc z Polski i nie było to możliwe.
PKP PLK ogłosiły nabór wniosków do programu "Kolej Plus". Jak sądzę- samorządy miast Zakopane i Nowy Targ powinny wspólnie złożyć wniosek o:
- odbudowę linii kolejowej z Nowego Targu i Zakopanego do Czarnego Dunajca i granicy ze Słowacją.
Warto w tej sprawie skontaktować się z samorządem miasta Trstená gdzie urywa się linia kolejowa po jej demontażu na odcinku granicznym.
Proponuję dodanie nowej łącznicy ze Słowacji- z odbudowanego odcinka torowiska w kierunku Zakopanego. Proponuję codziennie połączenia kolejowe w relacji Kraków- Zakopane (zmiana kierunku jazdy)- Czarny Dunajec- Trstená- Zilina lub Bratysława.
Z szacunkiem
Adam Fularz
Zakopianska.eu
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do Ministra Infrastruktury
Szanowni Państwo.
Mój kolega Daan próbował dzisiaj zwiedzać Słowację jadąc z Polski. Niestety nie ma połączeń transportu drogowego czy koleją z Zakopanego.
Czy MI ma wiedzę czy to prawda że połączenie zamknięto z powodu koronawirusa SARS-CoV -2?
Pozdrawiam
Adam Fularz
Redakcja Polish News Agency
Do Ministra Zdrowia
W dniu wczorajszym o godzinie 15 zamknięto górną stację Polskich Kolei Linowych na górze Kasprowy Wierch. Jest ona zamykana dla dezynfekcji. Niestety na zewnątrz zgromadziło się tak wiele osób że tłum przy wejściu na dworzec kolejowy liczył kilkaset osób. Rozbolały mnie spojówki oczu. Sądzę na podstawie doświadczeń i wywiadów z osobami jakie przeprowadzałem, że ów ból spojówek w tym tłumie to objaw koronawirusa SARS-CoV -2.
Nie podoba się mi że ktoś dopuszcza do takich kłębów tłumu w miejscu gdzie jest zimniej i wirus grypy może tam kogoś zarazić. Ministerstwo powinno skontaktować się z PKL. Nie powinno być 30 minut przerwy w kursowaniu kolei z uwagi na tłum ludzi którzy gromadzą się przy wejściu.
Pozdrawiam
Adam Fularz
ps. Obiad plus herbata plus butelka wody to przykład inflacji. Herbata 8 złotych. Woda chyba 6 zł maleńka buteleczka najgorszej możliwej jakości. Dwa talerze warzyw (jestem weganem) to wydatek 75 złotych. To dużo.
1. Próbuję wyjechać z Zielonej Góry ostatnim ekspresowym pociągiem. Niestety. Nie ma miejsc. Nie ma zmiłuj się. Muszę więc jechać z innego miasta niż planowałem. W czasie pandemii koronawirusa SARS-CoV -2 nie sprzedaje się miejsc ponad 100 % miejsc siedzących. Więc miejsca stojącego kupić nie mogę.
2. Przed stacją Zbąszynek koło Szczańca pociąg niemalże stanął co dziwi bo to jest międzynarodowa linia kolejowa. Ale może w tym czasie nagle stała się linią poboczną i zapomnianą.Tory wydają się być bardzo zdezelowane. Jedziemy - nie za szybko -.
Opr. Adam Fularz
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Forwarded message ---------
Od:
Media CBA <media na serw. cba.gov.pl>Date: pon., 20 lip 2020 o 07:35
Subject: Komunikat CBA
To: Media CBA <media na ser.
cba.gov.pl>
Były minister transportu zatrzymany za korupcję i kierowanie zorganizowaną grupą przestępczą
Funkcjonariusze CBA z Delegatury w Gdańsku zatrzymali trzy osoby podejrzane o korupcję oraz działanie w ramach zorganizowanej grupy przestępczej. Wśród zatrzymanych są: Sławomir N. – były poseł na Sejm RP, były Minister Transportu i były Szef Państwowej Służby Dróg Samochodowych Ukrainy – Ukravtodor, Dariusz Z. – były dowódca JW 2305 „GROM" i Jacek P. gdański przedsiębiorca.
Zatrzymani zostaną doprowadzeni do prokuratury, gdzie usłyszą zarzuty. Śledztwo dotyczy podejrzenia działań korupcyjnych oraz udziału w zorganizowanej grupie przestępczej.
Śledztwo prowadzone jest jednocześnie przez Centralne Biuro Antykorupcyjne i Prokuraturę Okręgową w Warszawie a także Specjalną Prokuraturę Antykorupcyjną w Kijowie oraz Narodowe Antykorupcyjne Biuro Ukrainy.
Wydział Komunikacji Społecznej
Gabinet Szefa
Centralne Biuro Antykorupcyjne
--
Dzień dobry,
Z wrocławskiego lotniska docierają wieści, z których ucieszą się miłośnicy zorganizowanych wakacji zagranicznych. Nie dość, że stopniowo powracają czartery, to w rozkładzie właśnie pojawiła się gorąca nowość – hiszpańska wyspa Minorka, czyli spokojniejsza siostra Majorki. Pierwszy lot już w najbliższy piątek.
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://bit.ly/3fKiqkb
Aby pobrać całą zdjęcie, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
Wrocław, 20 lipca 2020 r.
Informacja prasowa
Nowe połączenie lotnicze: z Wrocławia na Minorkę
Minorka dołącza do rozkładu lotów czarterowych Potu Lotniczego Wrocław. Pierwszy rejs na hiszpańską wyspę zaplanowany jest na 24 lipca. W tym sezonie polecimy czarterami także do kilku innych słonecznych krajów, w tym do popularnej Grecji i Bułgarii.
Wakacje na Minorce z wylotem z Wrocławia można planować w okresie od 24 lipca do 25 września. Tygodniowe pobyty oferuje biuro podróży TUI. Wyloty w piątki o godz. 17.40, rejs powrotny ląduje o godz. 16.50. – Niezwykle cieszymy z powrotu czarterów. To wspaniała wiadomość dla miłośników zorganizowanych wakacji – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. – Mam nadzieję, że wielu podróżnych wybierze nową w rozkładzie Minorkę. Spokojniejsza siostra Majorki to kameralna, słoneczna wyspa z terenami objętymi ochroną UNESCO. Przyciąga zakątkami z dzikimi plażami, wspaniałymi parkami i interesującymi zabytkami – dodaje.
Dokąd na wakacje z biurem podróży?
Połączenia czarterowe wróciły do Wrocławia na początku lipca. Pierwsze loty wystartowały do Bułgarii: do Burgas i Warny. W rozkładzie jest także pięć kierunków w Grecji: Rodos (od 10 lipca), Kos (od 11 lipca), Zakynthos (od 17 lipca) i Kreta – Heraklion (od 19 lipca); dwa w Hiszpanii: Majorka (od 12 lipca) i Minorka (od 24 lipca). Dodatkowo, po otwarciu możliwości podróżowania do Turcji uruchomione zostaną trzy kierunki czarterowe. Razem daje to 13 kierunków w tej grupie. – To naprawdę duży wybór, bo w rozkładzie są kurorty cieszące się co roku dużym zainteresowaniem. Liczymy na to, że sytuacja pozwoli na uruchamianie kolejnych połączeń. Możliwe, że w październiku polecimy do Egiptu – mówi Dariusz Kuś.
Z Wrocławia można wybrać się na wakacje także na własną rękę, korzystając z połączeń bezpośrednich na południe Europy, oferowanych przez tanie linie lotnicze Ryanair i Wizz Air oraz PLL LOT. Szeroki wachlarz połączeń zagranicznych z przesiadką we Frankfurcie czy Warszawie oferują także przewoźnicy sieciowi: PLL LOT i Lufthansa. Wznowienie połączeń zapowiedziały linie KLM. – Sytuacja zmienia się dynamicznie, więc warto obserwować rozkład na bieżąco. Po wznowieniu połączeń ceny są zazwyczaj bardzo zachęcające – zauważa Dariusz Kuś. – Przy atrakcyjnych ofertach hoteli lub apartamentów w kurortach daje to okazję do spędzenia urlopu zagranicznego naprawdę niedrogo – wskazuje.
Lotnisko zapewnia płynną obsługą pasażerów i całkowicie bezpieczne warunki w terminalu, który jest należycie przygotowany na przyjmowanie coraz większej liczby podróżnych. W strefie ogólnodostępnej działają prawie wszystkie sklepy i restauracje, takie jak 1 Minute, Baltona, Costa Cofee i The Whitehouse, natomiast w hali odlotów otwarte są Polski Folk i Baltona Multistore, w którym dostępne są produkty pozostałych sklepów. Od 16 lipca ponownie otwarty będzie również salonik Executive Lounge. Nasi goście mogą skorzystać z promocyjnych ofert: 69 zł za jednorazowy wstęp przy rezerwacji internetowej oraz 59 zł za jednorazowy wstęp do saloniku oraz Fast Track przy rezerwacji internetowej parkingu lotniskowego. Przygotowaliśmy też specjalną ofertę dla pasażerów linii lotniczej Lufthansa, których uprawnienia do korzystania z lotniskowych saloników Executive Lounge zostały w ostatnim czasie anulowane. Na wrocławskim lotnisku podróżni lecący Lufthansą, posiadający kartę HON oraz SEN mogą skorzystać z saloniku Executive Lounge w formule all inclusive w cenie 49 zł.
W trosce o komfort pasażerów Port Lotniczy Wrocław przygotował ofertę specjalną dla pasażerów, którzy chcą dotrzeć na lotnisko samochodem. Przy rezerwacji online, z co najmniej 4-dniowym wyprzedzeniem, miejsce na parkingu D kosztuje 59 złotych na okres od 7 do 8 dni lub 79 złotych na okres od 14 do 15 dni.