Subject: Petycja do radnych miasta Łodzi
Proszę o przekazanie dokumentu radnym miasta Łódź
Petycja do radnych miasta Łodzi: Uruchommy Łódzką Kolej Miejską
Szanowni Państwo,chciałbym poruszyć temat kolei pasażerskiej w Łodzi. W Berlinie kolej miejska S-bahn przewozi rocznie 414 mln pasażerów (por. informacja prasowa [1]), natomiast podobne dane dla Łodzi przyprawiają o wstrząs. Najważniejsza część systemu transportu publicznego miasta Łodzi- nie działa. W Łodzi kolej pasażerska praktycznie zupełnie zanikła, niemal nie funkcjonuje, mimo że:- dworzec Łódź Fabryczna jest usytuowany blisko centrum miasta- istnieje sieć przystanków korzystnie obejmująca dużą część samego miasta jak i aglomeracji- w przeszłości przewozy podmiejskie w Łodzi prowadzono nawet z 20-minutową częstotliwością Przyczyną dla której kolej miejska w Łodzi nie funkcjonuje, jest tylko i wyłącznie- polityka władz miasta- władz, co należy podkreślić- obojętnych transportowi publicznemu, który ewidentnie nie działa, czego świetnym przykładem jest los kolei miejskiej. Spośród większych miast Polski, to Łódź ma najgorsza ofertę przewozową na terenie miasta. W Krakowie, Warszawie, Gdańsku te problemy rozwiązano, tworząc wyspecjalizowanych przewoźników skoncentrowanych na obsłudze ruchu stricte miejskiego i podmiejskiego.W Łodzi, mimo projektu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, dotychczasowe starania zakończyły się spektakularną porażką. Wbrew twierdzeniom takich polityków jak radny miejski M. Walasek, kolej miejska w Łodzi nie działa, nie istnieje, zaś projekt Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej ma charakter regionalny, nie zaś: miejski lub podmiejski. Jako media oceniamy fakty i stan obecny- nie zaś plany i obietnice. Całe założenia Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, całe założenia tego projektu służą przewozom regionalnym, nie: miejskim lub podmiejskim.Składam petycję ponownie do Radnych Miasta Łodzi o powołanie Łódzkiej Kolei Miejskiej, wbrew ewentualnej - zapewne krytycznej (jak sądzę) opinii takich polityków jak wspomniany Pan Radny Mateusz Walasek, prowadzący elektroniczne forum fanów innej- konkurencyjnej inicjatywy- Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Zachęcam po podjęcia wysiłków mających na celu uruchomienie konkurencyjnego projektu wobec projektu wspieranego przez p. Walaska: wnoszę- wzorem miasta Warszawa- o powołanie konkurencyjnej firmy wobec inicjatywy mającej wielkiego fana w osobie p. Walaska- Łódzkiej Kolei Miejskiej.
Kolej miejska w Warszawie funkcjonuje nie dlatego, że władze województwa uruchomiły projekt Kolei Mazowieckich, ale dlatego że powstała dla nich konkurencja stworzona przez władze samorządowe miejskie. Proszę o przeczytanie poprzedniego zdania raz jeszcze.
Kolej miejska powstała przed kilkunastu laty jako osobna spółka będąca własnością władz miasta. Trójmiejska kolej SKM powstała także jako osobna, wydzielona spółka, realizując połączenia prawie tylko w obszarze ścisłej aglomeracji.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna powinna pozostać osobnym przewoźnikiem na rynku obsługującym region, zaś władze miasta Łódź powinny powołać kolejnego przewoźnika, Łódzką Kolej Miejską, po to by móc uruchomić kolej SKM wzorowaną na berlińskim systemie kolei miejskiej.
ŁKA nie jest koleją SKM- ma zbyt niskie częstotliwości kursowania, i jedynie posiada silnie wprowadzającą w błąd nazwę, która może sugerować, że przewoźnik ma coś wspólnego z aglomeracją, podczas gdy świadczone przez ten podmiot usługi mają raczej marginalny charakter w całości systemu transportowego aglomeracji i być może dotyczą zaledwie promili całości ruchu. Można tak wnioskować ze statystyk przewiezionych pasażerów, które są wstrząsem dla ekonomisty transportu.
Aby kolej miejska zafunkcjonowała w Łodzi, pociągi powinny kursować co 10- 20 minut, ze stałymi częstotliwościami. Obecnie występują ponad godzinne przerwy w kursach z Dw. Kaliskiego na Dworzec Widzew. Np. między 13.35 a 14.46 jest 70 minut przerwy.
Aby dokonać stworzenia kolei miejskiej, władze Łodzi powinny czerpać wzór z Warszawy lub Trójmiasta, gdzie działają wyspecjalizowani przewoźnicy miejscy oferujący usługi przewozowe z wysokimi częstotliwościami, a rozkład ma charakter cykliczny.
W Łodzi- w mojej opinii projekt ŁKA okazał się projektem zorientowanym na przewozy regionalne, o charakterze kolei tradycyjnej, nie ma też wiele wspólnego z połączeniami typu SKM. Wszelkie próby zmiany tej sytuacji się nie powiodły. Przewoźnik nawet nie odpowiada na korespondencję, poza ogólnymi stwierdzeniami że o jego rozkładzie czy częstotliwościach kursowania decydują władze województwa. Zachęcam do powołania nowego podmiotu gospodarczego, nowego przewoźnika, który realizowałby przewozy o charakterze SKM na terenie miasta Łódź oraz być może- w relacjach do Zgierza czy Pabianic. Przewoźnik ŁKA mógłby wówczas obsługiwać połączenia podmiejskie i regionalne wokół Łodzi, zgodnie z obecną polityką władz województwa czyniącą z ŁKA środek transportu podmiejskiego, a nie miejskiego.Fot. Propozycje połączeń: Etap I
Fot. Propozycje połączeń: Etap II- po budowie tunelu średnicowego z większą liczbą stacji pośrednich
Apeluję o rozróżnienie między ŁKA a szybką koleją miejską- z czym w chwili obecnej projekt ŁKA nie ma niemal nic wspólnego. Polityka władz miasta zorientowana na rozwój transportu miejskiego w mojej ocenie powinna dawać pierwszeństwo kolei typu SKM, która przecież możliwa jest w Łodzi. Niemniej, moje próby kontaktu z przewoźnikiem ŁKA nie przyniosły żadnego rezultatu, radni województwa także nie przychylili się do idei kolei miejskiej w Łodzi. Łącznice umożliwiające kursowanie pociągów z Dw. Fabrycznego do Zgierza czy Pabianic bez zmiany kierunku jazdy co pochłania tyle czasu że czyni podróż kolejami- bezsensowną- nawet nie są planowane. Na kolei miejskiej powinno zależeć władzom Łodzi, ale w chwili obecnej- w żadnym stopniu to nie ma miejsca. Władze miasta są obojętne tej formie transportu, czego najlepszym dowodem jest stan oferty przewozowej kolei na terenie Łodzi, zdecydowanie słaby w skali kraju spośród miast tej wielkości. Jako media oceniamy fakty, takie jak aktualny stan połączeń, stan planów czy wstrząsające dane zawarte w statystykach.W sieci Internet dostępny jest dodatek specjalny Gazety Łódzkiej - Lodzer Zeitung o nieczynnej kolei miejskiej i podmiejskiej.Z szacunkiem,Adam FularzGazeta Łódzka- Lodzer ZeitungWydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Do UMWŚ
Drodzy Państwo.
W wakacje ma kursować weekendowe połączenie kolejowe Kielce- Sandomierz.
Fajnie, ale dlaczego- skoro po godzinie 7 rano w stronę Kielc i Ostrowca odjeżdżają zaledwie 2 pociągi pasażerskie na dobę- to dlaczego oba odjeżdzają w odstępie dokładnie 8 minut od siebie- w godz. 17.23 i 17.31.... Od godz. 7 rano są tylko te dwa składy w całej reszcie dnia- wzajemnie podbierające sobie pasażerów.
Ekonomiści wolnorynkowi oczywiście potrafią to wytłumaczyć i jest nawet stosowna teoria ekonomii neoklasycznej opisująca tego typu zachowania rynkowe. UMWŚ powinien jednakże pełnić rolę regulatora rynku przewozów pasażerskich na tej trasie i ustalić bardziej sensowny rozkład zwłaszcza że od czerwca jest kolejna korekta rozkładu jazdy pociągów.
Przypominam także o moim postulacie zmiany nazwy przystanku kolejowego z dziwnej nazwy "Metan" na "Góry Pieprzowe". Z chęcią sam skorzystałbym z tego przystanku dla zwiedzenia rezerwatu przyrody jakim są te góry i mi samemu bardzo pasowałby taki przystanek. Nazwa obecna- "Metan" wydaje się dziwna bo w okolicy brak jest miejsca o takiej nazwie. Wnoszę aby naprawianie przystanku przed włącueniem go do rozkładu- skończyć w tym sezonie letnim.
pozdrawiam
Pytania do MI
Koszt całkowity miejsca parkingowego to w centrach miast kwota 80 do grubo ponad 100 tysięcy złotych wliczając przestrzeń dojazdową. Obecnie stawki za opłaty parkingowe w centrach miast gdzie grunty pod typowym parkingiem mają wielomilionową wartość w takich miastach jak Ziel. Góra, nie pokrywają nawet ułamka kosztów dostarczania gruntu pod cele parkingowe.
Dotowanie motoryzacji indywidualnej w tej skali co w Polsce jest niespotykane w Europie- wskaźniki motoryzacji indywidualnej są trzecie najwyższe w skali kontynentu- po Finlandii i Włoszech.
W ostatnich latach kierowcy samochodów osobowych otrzymali dodatkowo dotację od władz polskich miast w wysokości ok. kilkuset miliardów PLN wydanych na dodatkową powierzchnię dróg dla sam. osobowych na terenie miast w Polsce. Miasta typu Katowice potrafią rocznie wydawać po kilkaset mln PLN na nowe drogi dla mot. indywidualnej.
Władze różnych polskich miast likwidują obecnie parki i skwery celem rozwoju polityki dotowania opłat parkingowych. Jest to możliwe do zaobserwowania poprzez analizę zawartości usług takich jak Google Street View na przestrzeni kilku ostatnich lat.
Ekonomiści wolnorynkowi argumentują aby władze wycofały się z rynku motoryzacji indywidualnej i aby to wolny rynek oferował kierowcom płatne parkingi.
Pytanie 1: Co MI sądzi o argumentacji ekonomistów wolnorynkowych na temat pozostawienia polityki parkingowej - rynkowi, czyli prawom podaży, popytu. Czy miejsca parkingowe w lokalizacjach gdzie grunt jest absurdalnie drogi- nie powinny także kosztować odpowiednio wiele za godzinę?
Dalsza część pytań:
Z miast przy polskiej granicy zachodniej emigrują osoby młode ponieważ niemal całe środki z budżetu miasta idą na osoby starsze i ich potrzeby dróg dla motoryzacji indywidualnej czy miejsc parkingowych które wg nich mają być bezpłatne. W Amsterdamie tymczasem zadecydowano o likwidacji 10 tysięcy miejsc parkingowych.
Patrząc z boku- polityka parkingowa władz miasta wydaje się być pokłosiem epoki totalitaryzmów- narodowosocjalistycznego i później komunistycznego. Na polityce władz miasta traci przemysł turystyczny a młodzi ludzie wybierają np. Berlin z jego polityką ograniczenia przestrzeni samochodowych w centrum miasta.
Na pograniczu- uznaniem jako miejsce przeprowadzek cieszy się Berlin gdzie liczba samochodów jest dwukrotnie mniejsza na 1000 mieszkańców niż np. w Zielonej Górze. W Berlinie sztucznie zmniejszono liczbę parkingów. Opłaty parkingowe są wielokrotnie wyższe. Znalezienie jakiegokolwiek wolnego miejsca parkingowego często wymaga wielogodzinnych podróży po mieście co znakomicie utrudnia korzystanie z samochodu osobowego w terenie zurbanizowanym - co jest celem tej celowej polityki.
Pytanie 2:
Co MI proponuje by wyrównać konkurencyjność miast w Polsce w porównaniu z miastami RFN? Obecnie młodzi mieszkańcy- nawet moi sąsiedzi- w większości wyprowadzili się do Niemiec, ok. 50 - 60 km dalej od miejsca gdzie mieszkam.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Do MI
Czy to prawda że prowadzi się prace nad uregulowaniami dot. hulajnóg w ruchu drogowym? Kto i z kim konsultuje te zapisy prawne? Jakie są wstępne plany regulacji? Czy w ogóle przepisy są potrzebne?
Szanowny Panie Redaktorze,
Ministerstwo Infrastruktury dostrzega potrzebę uregulowania zasad korzystania z dróg publicznych przez osoby poruszające się przy użyciu urządzeń transportu osobistego. Przedstawienie projektu planowane jest w II kwartale br.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
do UM w Tczewie
Szanowni Państwo,
Prowadzę w Tczewie czasopismo, Gazetę Tczewską- Goniec Pomorski. Do nowego numeru opisuję temat szybkiej kolei miejskiej w Tczewie. Są to wysokorentowne usługi i ich wprowadzenie wymaga relatywnie niewielkich dotacji. Przebieg sieci kolejowej nie jest idealny, ale jest korzystny.
Jaka jest opinia władz miasta w sprawie przystanku Tczew Centrum w miejscu byłego dworca głównego kolei pasażerskiej w Tczewie? Schemat załączam,
Pozdrawiam,
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Fot. Dworzec Tczew Centrum - dzisiaj zlikwidowany.
Odpowiedzi:
Sent: Wednesday, May 15, 2019 7:30 AM
Subject: Re: Tczewska kolej miejska
Odp.
- To dość oryginalna propozycja, ale dopóki PLK nie wybuduje infrastruktury torowej i przystanków pozwalających na utworzenie nowych lokalnych węzłów przesiadkowych (na co nie zanosi się do 2027 roku, i co nie będzie możliwe z racji proponowanego przebiegu przez teren Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej), to dyskusja o uruchomieniu przewozów kolejowych jest przedwczesna - tym bardziej że musi to być zsynchronizowane z rozwojem kolejowego transportu regionalnego, będącego w kompetencji marszałka województwa
Można by zapewne taką linię potraktować jako swego rodzaju atrakcję turystyczną. Sądzę jednak , że w mieście wielkości Tczewa, przy tym dość zwartym, bardziej sprawdza się komunikacja miejska autobusowa. Zgodnie z załączoną przez Pana mapką, przystanki kolei znajdowałyby się na obrzeżach Tczewa, a większość użytkowników komunikacji miejskiej przemieszcza się jednak wewnątrz miasta, chcąc dotrzeć do domów, miejsc pracy, usług i in. Tutaj w roli komunikacji zbiorowej zdecydowanie bardziej sprawdzają się autobusy – docierają wszędzie, a ich trasy można zmieniać w miarę zmieniających się potrzeb mieszkańców. Obawiam się, że uruchomienie kolei miejskiej nie odciążyłoby znacząco sieci drogowej, a lokalizacja wskazanych przystanków wymagałaby skomunikowania ich z miejską siecią autobusową, a więc jeszcze jej rozbudowania.
Obecnie miasto, w ramach swoich kompetencji i zobowiązań, musi skoncentrować się na autobusowym transporcie nisko- i zeroemisyjnym, by sprostać ustawowym wyzwaniom.
Pytanie redakcji:
Szanowni Państwo,
Prowadzę w Tczewie czasopismo, Gazetę Tczewską- Goniec Pomorski (
www.tczewska.eu). Do nowego numeru opisuję temat szybkiej kolei miejskiej w Tczewie. Są to wysokorentowne usługi i ich wprowadzenie wymaga relatywnie niewielkich dotacji. Przebieg sieci kolejowej nie jest idealny, ale jest korzystny.
Aby projekt się powiódł, konieczna jest budowa 6-7 nowych krawędzi peronowych, na proponowanych przystankach, oraz wyłonienie przewoźnika. Na załączonych mapach zaznaczono przykładowe i orientacyjne lokalizacje przystanków.
Celem kolei miejskiej byłoby:
-skrócenie do minimum czasu spędzanego w środkach komunikacji na terenie miasta
-odciążenie sieci drogowej, likwidacja korków/ kongestii ruchu
-zmniejszenie zanieczyszczeń komunikacyjnych w powietrzu
-zwiększenie rentowności sieci transportowej miasta poprzez redukcję czasów podróży mieszkańców.
Niniejszym proponuję wdrożenie w Tczewie idei kolei miejskiej jako podstawowego środka transportu miejskiego. Kolej miejska kursowałaby w relacji dookólnej co 20 minut, tylko w jednym kierunku, celem oszczędności. Ewentualnie, relacja mogłaby być skrócona, ale wówczas powstałaby konieczność kursowania w obu kierunkach, co mogłoby spowodować zwiększenie kosztów inwestycji- z powodu konieczności budowy większej liczby krawędzi peronowych (po obu stronach toru, a nie po jednej, na liniach dwutorowych).
Chciałbym opisać opinię władz miasta na ten temat. Układ torów względem zabudowy jest dość korzystny, kolej SKM sprawdziłaby się w dowozach do dworca PKP na przesiadki w kierunku Trójmiasta jak i w codziennych podróżach. Ciekawi mnie, czy władze miasta są zainteresowane wykorzystaniem tej- dość sporej szansy na unowocześnienie systemu komunikacyjnego.
Załączam schematy propozycji oraz fotografię przykładowego taboru dla przewozów miejskich/ podmiejskich. Na jednej ze stacji kolej SKM zmieniałaby kierunek ruchu (tzw. zmiana czoła składu) co nieznacznie wydłużałoby czas podróży, przy dobrej organizacji.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja otrzymała:
Od:
Rzecznik <Rzecznik na serw.plk-sa.pl>Date: wt., 14 maj 2019 o 13:44
Subject: Portal Pasażera na stałe w nowej odsłonie
Portal Pasażera na stałe w nowej odsłonie Od dziś nowa odsłona wyszukiwarki połączeń kolejowych https://portalpasazera.pl/ wita osoby planujące podróże. Ta wersja na stałe zastąpiła poprzednią, jeszcze wczoraj równolegle dostępną. Prezentacja rozkładu jazdy jest bardziej przejrzysta, działanie szybsze, widok strony dostosowany do wielkości ekranu. Nowa wersja jest przygotowana dla osób niewidomych i korzystających ze stron www tylko za pomocą klawiatury. Portal Pasażera - wyszukiwarka połączeń kolejowych jest wsparciem dla podróżnych na etapie planowania i w czasie podróży pociągiem. Pozwala uzyskać kompleksowe informacje na temat aktualnego rozkładu jazdy, połączeń i usług oferowanych w podróży. Umożliwia także śledzenie pociągów na mapie w czasie rzeczywistym. Portal Pasażera ma nową szatę graficzną i formę prezentowania danych. Podkreślone zostały informacje niezbędne dla podróżnego. Serwis gwarantuje odbiorcom dostępność do wszystkich funkcjonalności. Dzięki wyborze przycisku „Infotip" można uzyskać opis każdego elementu strony. Zainteresowani szczegółowymi danymi znajdą je w odpowiednich zakładkach. Portal Pasażera ma także wersję angielskojęzyczną. Dla osób z dysfunkcją wzroku przygotowana została specjalna kontrastowa wersja serwisu. Portal dostosowany jest także do potrzeb osób niewidomych i poruszających się po stronach www przy pomocy klawiatury. Serwis jest w pełni obsługiwany przez programy czytające - spełnia wymogi UE oraz Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (WCAG). Portal czytelny jest na każdym ekranie i urządzeniu. Serwis został przystosowany do działania na ekranach o różnych rozdzielczościach oraz w przeglądarkach mobilnych. Możliwe jest planowanie podróży na smartfonach w dowolnym, dogodnym powiększeniu. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom, nawet na małych ekranach można wygodnie sprawdzić informacje dotyczące podróży. Często podróżujesz - dodaj do szybkich połączeń. Nowa wersja wyszukiwarki daje użytkownikowi możliwość konfiguracji szybkich połączeń. Można zapisywać swoje ulubione relacje i mieć do nich dostęp bezpośrednio na głównej stronie serwisu. W górnej części portalu, z każdego poziomu działania, dostępna jest funkcja Znajdź pociąg. Podróżny wybiera odjazdy i przyjazdy z danej stacji oraz godzinę. Aplikacja mobilna też w nowej odsłonie Jeszcze w tym miesiącu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. udostępnią w Google Play oraz Apple Store nową aplikację mobilną z rozkładem jazdy pociągów o nazwie Portal Pasażera. Zastąpi ona aplikację Rozkład Kolejowy. Nowa wersja, zgodna z wytycznymi dotyczącymi dostępności treści internetowych WCAG, będzie posiadała szatę graficzną oraz układ funkcji podobny do nowej odsłony serwisu. Podobieństwo strony www oraz aplikacji mobilnej ułatwi planowanie podróży pociągiem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obecną wersję Portalu Pasażera testowo udostępniły już w marcu 2018 r. Od tego momentu, gdy podróżni mogli korzystać z jednej lub drugiej odsłony, zbierano i wykorzystano uwagi użytkowników. Obie odsłony funkcjonowały równolegle do 14 maja br. |
Kontakt dla mediów: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Magdalena Janus zespół prasowy
(..) | |
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
do UMWŚ
Wniosek
Wnoszę o rozważenie by weekendowe wakacyjne połączenia kolejowe z Kielc do Sandomierza połączyć w jedną relację Kraków Gł- Kielce- Kraków.
Uzasadnienie
Przedwczoraj nie mogłem mimo kilku prób- opuścić miasta Sandomierz za pomocą transoprtu zbiorowego. Wszystkie połączenia busowe do Krakowa były wyrezerwowane i w dwóch przypadkach kierowca nie chciał zabrać mnie i innych pasażerów. Inni pasażerowie nie byli nigdy w tej części Europy i nie wiedzieli że podróż busem wymaga uprzedniej rezerwacji miejsca.
w związku z powyższym wnoszę jak w petitium o połączenie dwóch relacji w jedną.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Wniosek o podjęcie przez MI działań regulacji monopolu
do MI
w sprawie linii kolei w relacji Opole- Namysłów
Szanowni Państwo,
W województwie opolskim, jak wskazuje analiza wskaźnika HHI dla usług zarządzania infr. kolejową, mamy do czynienia z monopolizacją sektora usług zarządzania liniami kolei.
Dla ekonomisty jest to sytuacja niedopuszczalna i karygodna. Monopole się rozbija. Wnoszę do MI o rozbicie monopolu. Proponuję by linię kolei z Opola do Namysłowa i inne linie kolejowe w tym województwie - przejął inny zarządca infrastruktury niż PKP PLK.
Proponuję by MI wystąpiło do UMWO z propozycją rozbicia monopolu, np. sugerując by UMWO przekształcił Wojewódzki Zarząd Dróg- w "Wojewódzki Zarząd Dróg i Kolei" celem utworzenia na tym rynku konkurencji i sztucznego rozbicia monopolu PKP PLK w świadczeniu usług zarządzania liniami kolei. Wówczas ów podmiot samorządowy przejąłby zarząd nad wybranymi liniami kolei w woj. opolskim.
Władze samorządowe zgłaszają w dołączonym pliku że ze względu na brak chęci przez PKP PLK by przywrócić ruch na linii kolei Opole- Namysłów, usługi przewozowe nie są realizowane.
Województwo opolskie jest obecnie regionem w silnej fazie upadku. O ile pamiętam, w skali całego kraju stąd emigruje najwięcej mieszkańców. Sytuacja w której PKP PLK swoimi decyzjami jeszcze dodatkowo potęgują ten efekt spirali upadku i nakręcają spiralę masowej emigracji z terenu woj., opolskiego, powinna zostać wyjaśniona. Brak konkurencji na rynku usług zarządzania liniami kolei w tym województwie powinien zostać usunięty przez MI jako regulatora rynku usług zarządzania siecią kolejową.
Korespondencja w załączeniu.
do UMWO
Z jakich powodów UMWO zrezygnowało z planów przywrócenia do ruchu linii kolei w relacji Opole- Namysłów? Miasto to miało kiedyś 16 tys. mieszkańców.
Odpowiedzi:
Adam Fularz@wieczorna.pl
Szanowny Panie Redaktorze,
Odpowiadając na Pana wniosek o udostępnienie informacji publicznej, dot. powodów rezygnacji przez UMWO z planów przywrócenia do ruchu linii kolei w relacji Opole- Namysłów, przesyłam w załączeniu informację.
Proszę o potwierdzenie otrzymania informacji.
Pozdrawiam
Violetta Ruszczewska
rzecznik prasowy - Gabinet Marszałka
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
do
Sz. Pani Prezydent miasta Gdańsk
Szanowni Państwo,
dlaczego, mimo że istnieje infrastruktura linii kolei, nie funkcjonują połączenia np. do cypla Westerplatte? Pomyślałem sobie że skoro w Berlinie kursują zabytkowe składy kolei miejskiej- to w Gdańsku mógłby się ziścić plan Gdańskiej Kolei Turystycznej.
Proponuję by zabytkowe składy kolei miejskiej SKM- te dawne berlińskie pociągi jakie można wynająć w Berlinie - kursowały w wakacje za darmo ze stacji Gdańsk Śródmieście do stacji Gdańsk Brzeźno. W weekendy składy spalinowe zabytkowe oferowałyby podróż na cypel Westerplatte. Byłaby to bezpłatna atrakcja turystyczna.
W znacznie mniejszych miejscowościach w Niemczech sieć kolei miejskiej jest dużo lepiej rozwinięta.
Dlaczego kolej SKM kończy się na stacji Gdańsk Śródmieście, mimo że możliwe są relacje
m.in. do ul. Siennickiej/ Lenartowicza, na Stogi etc., z wykorzystaniem istniejących torowisk? Wystarczy dodać 150 metrów zelektryfikowanego toru by połączyć dworzec kolejowy Gdańsk Śródmieście ze stacją Gdańsk Południowy. Wówczas kolej SKM mogłaby po już istniejących torowiskach dotrzeć do okolic ulicy Lenartowicza i Siennej.
Kursy turystyczne
Wystarczy że po istniejącym torowisku kolei na cypel Westerplatte kursowałby szynobus o napędzie spalinowym. Byłaby to atrakcja dla turystów odwiedzających miejsce wybuchu II wojny światowej. Obecnie dojazd transportem zbiorowym w to miejsce jest utrudniony.
Linia na Westerplatte: obecnie kursuje tam sporadycznie turystyczna kolej drezynowa. Istnieje także możl. kursowania sezonowych poc. SKM w relacji na plażę w Stogach, z wykorzystaniem bocznicy towarowej.
SKM w kilkakrotnie mniejszym mieście Rostock obsługiwał kiedyś takie połączenia:
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk --
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk --
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Do UMWP
Od:
Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: niedziela, 15 marca 2015
Temat: pytania prasowe- kolej miejska
Do:
info@um.tczew.plSzanowni Państwo,
Prowadzę w Tczewie czasopismo, Gazetę Tczewską- Goniec Pomorski (
www.tczewska.eu). Do nowego numeru opisuję temat szybkiej kolei miejskiej w Tczewie. Są to wysokorentowne usługi i ich wprowadzenie wymaga relatywnie niewielkich dotacji. Przebieg sieci kolejowej nie jest idealny, ale jest korzystny.
Aby projekt się powiódł, konieczna jest budowa 6-7 nowych krawędzi peronowych, na proponowanych przystankach, oraz wyłonienie przewoźnika. Na załączonych mapach zaznaczono przykładowe i orientacyjne lokalizacje przystanków.
Celem kolei miejskiej byłoby:
-skrócenie do minimum czasu spędzanego w środkach komunikacji na terenie miasta
-odciążenie sieci drogowej, likwidacja korków/ kongestii ruchu
-zmniejszenie zanieczyszczeń komunikacyjnych w powietrzu
-zwiększenie rentowności sieci transportowej miasta poprzez redukcję czasów podróży mieszkańców.
Niniejszym proponuję wdrożenie w Tczewie idei kolei miejskiej jako podstawowego środka transportu miejskiego. Kolej miejska kursowałaby w relacji dookólnej co 20 minut, tylko w jednym kierunku, celem oszczędności. Ewentualnie, relacja mogłaby być skrócona, ale wówczas powstałaby konieczność kursowania w obu kierunkach, co mogłoby spowodować zwiększenie kosztów inwestycji- z powodu konieczności budowy większej liczby krawędzi peronowych (po obu stronach toru, a nie po jednej, na liniach dwutorowych).
Chciałbym opisać opinię władz miasta na ten temat. Układ torów względem zabudowy jest dość korzystny, kolej SKM sprawdziłaby się w dowozach do dworca PKP na przesiadki w kierunku Trójmiasta jak i w codziennych podróżach. Ciekawi mnie, czy władze miasta są zainteresowane wykorzystaniem tej- dość sporej szansy na unowocześnienie systemu komunikacyjnego.
Załączam schematy propozycji oraz fotografię przykładowego taboru dla przewozów miejskich/ podmiejskich. Na jednej ze stacji kolej SKM zmieniałaby kierunek ruchu (tzw. zmiana czoła składu) co nieznacznie wydłużałoby czas podróży, przy dobrej organizacji.
Pozdrawiam,
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
Niniejsza wiadomość wraz z ew. załącznikami może zawierać informacje prawnie chronione i jest przeznaczona wyłącznie dla adresata. Ujawnianie, kopiowanie lub wykorzystywanie tych informacji przez osoby nieuprawnione jest zabronione. Jeśli nie jesteście Państwo adresatami tej wiadomości lub otrzymaliście ją omyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym fakcie nadawcy i usunięcie wszelkich kopii tej wiadomości.
This message with its potential attachments is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential and/or privileged material. Any review, dissemination, copying or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by Persons or entitles other than the intended recipient is prohibited. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer. Thank you.
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
do wiadomości UMWP
do Urzędu Miasta Starogard Gdański
Petycja do Pana Prezydenta
Sz. P.
Janusz Stankowiak
Szanowni Państwo,
UM Starogard Gd. powinien zadbać o rozwój miasta jako satelity aglomeracji trójmiejskiej poprzez poświęcenie nieco czasu i energii na wynegocjowanie lepszej oferty przewozowej i włączenie miasta w sieć SKM. Nawet do Kościerzyny kursują pociągi SKM. Do Starogardu take mogą kursować pociągi SKM jeśli po drodze pominięta zostanie stacja Tczew co zdecydowanie skróci czas podróży.
Zwracam się z petycją o całkowitą reformę oferty przewozowej kolei pasażerskiej w relacji Gdańsk Gł.- Starogard Gdański.
Proponuję reformę polegającą na wprowadzeniu bezpośrednich kursów przyspieszonych i objęcia miasta Starogard- z uwagi na fizyczną bliskość- połączeniami typu kolej miejska, SKM. Obecnie pociągi SKM docierają do Kościerzyny.
Proponuję zmiany polegające na tym że:
- czas przejazdu do Gdańska Gł. ze Starogardu wyniesie 45- 47 minut a skrót czasu zostanie osiągnięty poprzez pominięcie stacji Tczew.
- pociągi będą kursować co 30 minut w szczycie przewozowym porannym i popołudniowym
- Pociągi do Starogardu Gd. z Gdańska pominą w przypadku 60-70 procent kursów stację Tczew i wjadą bezpośrednio istniejącymi łącznicami na linię do Gdańska Gł.
- Pociągi w relacji do Gdańska zmienią kierunek na stacji Starogard Gd. i obsłużą nowy przystanek jaki byłby zbudowany przy ul. Mickiewicza, a następnie zakończą bieg na stacji Starogard Przedmieście. Grafikę z propozycją nowego przystanku dołączono. Nowy przystanek zintensyfikuje osadnictwo i rozwój przestrzenny wschodniej części Starogardu i umożliwi bezprzesiadkową podróż do Gdańska.
Niektóre kursy przedłużonoby do stacji Jabłowo. Proponuję 3 -4 pary połączeń dziennie przedłużone od st. Starogard Przedmieście do stacji Jabłowo, celem rozwoju osadnictwa mieszkaniowego w tym kierunku. Proponuję by tor w kierunku Jabłowa i zadanie budowy nowego przystanku przejął inny zarządca infrastruktury- Pomorska Kolej Metropolitalna S.A.
- pociągi od stacji Zajączkowo Pom. pojadą do Gdańska "torami towarowymi" czyli parą torów czy dodatkowym torem dla pociągów towarowych.
- aby ominąć wąskie gardło w ruchu jakim jest dwutorowy odcinek przez stację Orunia, pociągi pojadą objazdem. Jak w czasie remontów na sieci kolejowej, wykorzystają tor do stacji Gdańsk Olszynka, gdzie na stacji Gd. Olszynka zmieniają kierunek jazdy i dopiero potem jadą przez Gdańsk Południowy do Gdańska Gł. i w kierunku Gd. Wrzeszcza.
Proszę niniejszą petycją o wystąpienie do UMWP jako organizatora usług przewozowych o zmiany organizacyjne w przebiegu trasy relacji kolejowej do Gdańska. Wnoszę o wystąpienie do PKP PLK oraz do MI o możliwość przejęcia linii kolei przez innego zarządcę i o nielikwidowanie torowiska do stacji Starogard Przedmieście i o wystąpienie do PKM S.A. w sprawie budowy nowego przystanku w Starogardzie. Uważam że przebieg linii kolei przez miasto Starogard powinien być lepiej wykorzystany poprzez budowę dodatkowych przystanków.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
P.S.
Załączam propozycję graficzną nowego przystanku kolei w Starogardzie
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf --
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Otrzymałem informację od UMWŚ
Od:
Wołkowska, Ewa <Ewa.Wolkowska na serw.
sejmik.kielce.pl>
Data: poniedziałek, 13 maja 2019
Temat: Odpowiedź - dotyczy pytania: o możliwości uruchomienia połączeń lotniczych Warszawa- Kielce Masłów dla gości targowych oraz połączenia sezonowego do Gdańska.
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw.
wieczorna.pl>
Witam Pana,
Zgodnie z Programem Rozwoju infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 , przyjętym uchwałą nr XVII/247/15 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 27 listopada 2015 r. oraz Planem Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Świętokrzyskiego, przyjętym uchwalą nr XVII/833/14 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 22 września 2014 r. lotnisko w Masłowie k/Kielc ma być rozwijane w kierunku sprawnej obsługi lotów czarterowych, sportowych, dyspozycyjnych oraz ratownictwa medycznego . Obecnie lotnisko jest miejscem, na którym odbywają się starty i lądowania statków powietrznych wykonujących nieregularne loty niehandlowe z widocznością (zasady VFR) tj.: szkoleniowe, biznesowe oraz sanitarne.
Rozpatrując uruchomienie połączeń pasażerskich z jakiegokolwiek lotniska należy mieć na uwadze przede wszystkim bezpieczeństwo osób z niego korzystających (zarówno pasażerów, jak i członków załogi). Na dzień dzisiejszy lotnisko w Masłowie, które jest lotniskiem użytku wyłącznego, na którym mogą być wykonywane jedynie loty VFR nie posiada zarówno odpowiedniej infrastruktury, jak i służb (obsługi naziemnej i technicznej) gwarantujących odpowiedni poziom bezpieczeństwa wykonywanych lotów pasażerskich.
Dostosowanie lotniska EPKA do warunków umożliwiających wykonywanie powyższych lotów skutkować będzie poniesieniem przez Samorząd Województwa wielomilionowych nakładów, co nie znajduje uzasadnienia m.in. ze względu na bliskość istniejących już portów lotniczych w Krakowie, Warszawie, Łodzi, Katowicach, Rzeszowie, Lublinie oraz Radomiu. Jednocześnie warto nadmienić, iż port lotniczy w Radomiu jest obecnie modernizowany celem dostosowania do obsługi 3 mln pasażerów (I etap) w lotach niskokosztowych oraz czarterowych, co sprawi iż stanowić będzie dogodny węzeł komunikacyjny nie tylko dla mieszkańców z południowego Mazowsza, ale też województw łódzkiego, lubelskiego i świętokrzyskiego.
Uwzględniając powyższe Samorząd Województwa nie planuje obecnie dostosowywać lotniska do obsługi lotów handlowych, a tym samym uruchamiać połączeń pasażerskich z lotniska w Masłowie.
Ewa Wołkowska
Podinspektor
Departament Transportu i Komunikacji
Oddział Planowania i Organizacji Transportu
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
tel. (..)
From: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl>
Sent: Tuesday, April 2, 2019 3:31 PM
To: kancelaria (na) sejmik.kielce.pl
Subject: Fwd: Pytanie do Sejmiku i UMWS w spr. lotniska Kielce
o możliwości uruchomienia połączeń lotniczych Warszawa- Kielce Masłów dla gości targowych oraz połączenia sezonowego do Gdańska
Przed laty linie OLT chciały uruchomić loty pasażerskie z lotniska Masłów w relacji do Gdańska. Nadal na rynku istnieją samoloty Bombardier Dash 8-200 które mogą obsługiwać taką trasę w relatywnie ekonomiczny sposób. Czy urząd marszałkowski sądzi że celowe byłoby uruchomienie takich połączeń jako subsydiowanych, w ramach kontraktu PSO? Czy ogłoszonoby przetarg na loty sezonowe tylko w sezonie letnim w relacji Mielce Masłów- Gdańsk celem testu popytu?
Samolot Bombardier Dash 8-200 ma rozbieg pasujący do drogi startowej na lotnisku Masłów. Samoloty te mają od 37 do 39 miejsc dla pasażerów.
Fragment specyfikacji techn.
3,280 ft / 1,000 m rozbiegu
3,870 ft / 1,180 m rozbiegu
Obsługa połączenia Warszawa Okęcie- Kielce Masłów byłaby subsydiowana i służyłaby gościom Targów Kielce, miałaby miejsce w dni targowe. Połączenie do Gdańska- ten plan wznowionoby, ale z wykorzystaniem samolotów Bombardier Q300 i po przedłużeniu pasa startowego o 30-40 metrów do 1200 metrów oferowanoby w sezonie letnim loty Kielce- Gdańsk.
--
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk