dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Innowacyjne Centrum Badań i Rozwoju PESA z unijnym dofinansowaniem




Ministerstwo Rozwoju i PESA zawarły dziś umowę na dofinansowanie rozbudowy biura konstrukcyjnego wraz z laboratorium badawczym największego polskiego producenta pojazdów szynowych. Dokument podpisali w imieniu resortu dyrektor Departamentu Innowacji Małgorzata Szczepańska, a ze strony PESA – prezes Tomasz Zaboklicki i wiceprezes Robert Świechowicz. W wydarzeniu uczestniczyła wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz.

Celem projektu, którego koszty szacowane są na 7,6 mln zł, z czego 1,7 mln zł to środki Programu Inteligentny Rozwój, jest stworzenie w siedzibie bydgoskiej firmy, Innowacyjnego Centrum Badań
i Rozwoju oraz nowocześnie wyposażonych laboratoriów: sterowania i uruchamiania pojazdów, systemów informacyjnych, wzornictwa przemysłowego, zabudowy urządzeń elektrycznych, napędów elektrycznych, układów pneumatycznych i klimatyzacji.

Dotychczasowa działalność badawczo-rozwojowa była realizowana w kontenerach biurowych i okresowo przy zakładach produkcyjnych, co znacząco ograniczało możliwości prowadzenia kompleksowych badań ze względu na brak przestrzeni i odpowiedniego wyposażenia laboratoryjnego.

Stąd silna potrzeba utworzenia Centrum B+R stanowiącego przestrzeń dla realizacji działalności innowacyjnej przez zespoły naukowców o odpowiednich kompetencjach. Spółka w sposób bezpośredni odpowiada za całość procesu powstawania innowacji w oparciu o autorską technologię, zaczynając od opracowania projektu, aż po pojazd gotowy, przetestowany na wewnętrznych torach.

Realizacja Projektu pozwoli w sposób znaczący rozwinąć działalność B+R Spółki, przyczyniając się tym samym do tworzenia najnowocześniejszych pojazdów szynowych o funkcjonalnościach dotychczas niespotykanych na rynku. Nowa infrastruktura zostanie wykorzystana do realizacji szeroko zakrojonych projektów badawczych w 6 obszarach będących kluczowymi dla rozwoju Spółki i  zgodnymi z długookresową strategią funkcjonowania.

Co istotne wszystkie planowane do wykorzystania metody badawcze, które pozwolą na opracowanie innowacyjnych rozwiązań dla elektrycznych zespołów trakcyjnych, będą mogły zostać zastosowane
w przyszłych procesach badawczych stanowiąc podstawę dla opracowania rozwiązań dla nowych pojazdów innych niż EZT (np. lokomotywa, tramwaj, LRV) zgodnie z planami strategicznymi PESA. PESA planuje kontynuować współpracę z Politechniką Warszawską (płatne staże w B+R) oraz Uniwersytetem Technologiczno-Przyrodniczym w Bydgoszczy, z którym firma związana jest wieloletnią  umową.

Wiceminister Jadwiga Emilewicz:

- Wzrost innowacyjności i konkurencyjności naszej gospodarki jest dla nas priorytetem. Dlatego tak ważna jest współpraca przedsiębiorców i naukowców, prowadząca do powstawania nowatorskich rozwiązań, które z sukcesem mogą być wprowadzane na rynek. Niezbędna jest więc nowoczesna infrastruktura badawczo-rozwojowa, której powstanie lub rozwój współfinansują fundusze europejskie. Tylko w Programie Inteligentny Rozwój, dotychczas podpisano 82 umowy w tym zakresie.

Prezes Tomasz Zaboklicki:

- Ta umowa, a w ślad za nią wzrost potencjału innowacyjnego PESA, to konkretny wyraz wsparcia państwa dla rodzimego przemysłu. Nie założenia ideowe, deklaracje czy nawet obietnice, ale właśnie konkret – z jednej strony wymierna pomoc resortu dysponującego środkami na podnoszenie innowacyjności naszej gospodarki, z drugiej zobowiązanie PESA do wykorzystania tego dofinansowania w precyzyjnie określonym celu. Jesteśmy firmą, której działalność opiera się na całkowicie polskim kapitale i polskiej myśli technicznej, dlatego taka współpraca przynosi nam ogromną satysfakcję.

Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Arkadiusz Sobkowiak:

- Wyzwań jakie niesie rynek – zarówno polski, jak i zagraniczny – przybywa z każdym rokiem. Jeszcze osiem – dziewięć lat temu w naszym dziale (już wtedy największym w branży w tej części Europy) pracowało ok. 70 inżynierów, potem 200, dziś 350. To konstruktorzy, technolodzy, designerzy pracujący nad bardzo szczegółowymi innowacyjnymi rozwiązaniami w pojazdach – w myśl przewodniej w PESA zasady projektowania taboru spełniającego nawet najbardziej indywidualne oczekiwania przewoźników. To droga trudna, kosztowna, ale dla nas jeden z kluczy do konkurencyjności. Cieszę się, że jesteśmy coraz bliżej Centrum Badawczo – Rozwojowego na miarę  intelektualnych możliwości zespołu, którym mam zaszczyt kierować i potrzeb firmy o zasięgu globalnym, jaką jest PESA.    



Departament Komunikacji
Ministerstwo Rozwoju
Pl. Trzech Krzyży 3/5
00-507 Warszawa

tel. 22 273 7113
e-mail: media@mr.gov.pl
www.mr.gov.pl




--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 06:48. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

1 komentarze for Innowacyjne Centrum Badań i Rozwoju PESA z unijnym dofinansowaniem

  1. Ten facet co stworzył pesa moim zdaniem to bardzo pozytywna strona Polskiego biznesu. Ogólnie o nim słyszałem wiele dobrych informacji no i zaczynał od zera z szeregowego pracownika do samej góry. http://www.open-youweb.com/tomasz-zaboklicki-sensei-biznesu-i-krol-pociagow/ przynajmniej bardzo dobrze o nim piszą jak zrobił karierę od podstaw. Jak dla mnie postać warta uwagi.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery